• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wolf Racing Focus ST is een wolf in wolfskleren [370 pk]

Auteur: sir_smokalot, gepost 10 maart 2013 om 09:47 – 24 Reacties

Afbeelding Wolf Racing Focus ST is een wolf in wolfskleren [370 pk]Afbeelding Wolf Racing Focus ST is een wolf in wolfskleren [370 pk]Afbeelding Wolf Racing Focus ST is een wolf in wolfskleren [370 pk]Afbeelding Wolf Racing Focus ST is een wolf in wolfskleren [370 pk]Afbeelding Wolf Racing Focus ST is een wolf in wolfskleren [370 pk]Afbeelding Wolf Racing Focus ST is een wolf in wolfskleren [370 pk]Afbeelding Wolf Racing Focus ST is een wolf in wolfskleren [370 pk]

Wolf Racing Focus ST
De nieuwe Ford Focus ST ging van een vijf- naar een viercilinder, maar levert wel meer vermogen dan zijn voorganger. Voor performancefreaks is het nu wachten op een nieuwe RS, naar verluidt eveneens met een (2.3) vierpitter. Of je laat de ST nog eens extra op de pijnbank leggen door Wolf Racing.

In de meest extreme vorm (Stage 3) levert deze ST 370 pk en 556 Nm, dankzij aanpassingen aan motor, software, turboladers, en een race-uitlaat. Is dit je iets te veel van het goede, dan is er ook een stage 1 en 2 beschikbaar, met respectievelijk 285 pk/440 Nm en 300 pk/450 Nm. Standaard doet de ST 250 pk en 360 Nm.

We adviseren wel het optionele high-performance remsysteem aan te vinken, met 370 mm grote schijven, en een remklauw met zes zuigers. Het wegkomen vanaf stilstand vergt wel een beheerste rechtervoet, zeker in de huidige Nederlandse sneeuw-omstandigheden, want al het vermogen gaat naar de voorwielen. Onderstuur is niet ondenkbaar.

Voor extra jus zijn velgjes tot 20 inch groot beschikbaar, en kan de ST maximaal 50 milimeter lager worden gelegd. Dat wordt lachen als je veel drempels in je woonwijk hebt.

Kosten van de vermogenstuning? Stage 1, 2 of 3 kost je respectievelijk 1.290, 3.240 of 5.900 euro. Het remsetje doet 3.350 euri.

Ook interessant!

  • Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
    Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
  • Gaat de vernieuwde Ford Focus weer een verkooptopper worden?
  • Ford Focus facelift
    Ford Focus facelift, nieuwe neus en 48V
  • Ford Focus ST Edition
    Ford Focus ST Edition is doekje voor het bloeden

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

focus, focus-st, Ford, geel, tuning

Vorig bericht: « Ferrari LaFerrari heeft saaiste configurator ooit
Volgend bericht: Gespot: de meest debiele uitlaat ooit [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. osmo zegt

    10 maart 2013 om 09:52

    Doe er mij zo maar eentje zonder de spoilers, in een neutraler kleurtje en met een tdci econetic badge achterop :)

    Login om te reageren
  2. ko3n zegt

    10 maart 2013 om 09:57

    Dan doe mij hem maar als op foto 2

    Login om te reageren
  3. rufctr01 zegt

    10 maart 2013 om 09:57

    Gaaf! Doe mij maar een witte,zonder stickers, andere velgen in de kleur zwart.

    Login om te reageren
  4. Wieldop zegt

    10 maart 2013 om 10:17

    Sper much?

    Login om te reageren
  5. bmwe46csl zegt

    10 maart 2013 om 10:26

    5900 euro voor 120 pk? Als je er een hebt zeker doen!

    Login om te reageren
  6. sandervolvo zegt

    10 maart 2013 om 10:27

    doe mij maar met spoilers in het metalicdonkerblauw met zwarte velgen

    Login om te reageren
  7. MARS zegt

    10 maart 2013 om 10:28

    Doe mij dan maar een Megane RS..

    Login om te reageren
  8. maiik0ll zegt

    10 maart 2013 om 10:36

    Doe mij maar een Opel Astra OPC

    Login om te reageren
    • ramshoek zegt

      10 maart 2013 om 13:10

      @maiik0ll:
      Lap dan meteen even € 5900 (ofzo) voor een 150 kg afslankkuurtje…

      Login om te reageren
  9. ckaka zegt

    10 maart 2013 om 10:36

    Ik vind dit zo’n lelijke auto !!
    Maar goed dat ze ook een station hebben gemaakt waarvan de achterkant geen braakneigingen veroorzaakt…

    Login om te reageren
  10. jazzzo zegt

    10 maart 2013 om 10:40

    Doe mij maar een pro ceed gt

    Login om te reageren
  11. fean zegt

    10 maart 2013 om 10:43

    Ik heb serieus overwogen voor een Ford ST Wagon (lease)

    Reden dat ik deze auto niet heb gekozen zijn de Recaro stoelen. Die stoelen zijn echt een regelrecht ramp, ben je gemiddeld, zelfs dan zitten ze veel te krap. Als kerel wil je ietswat wijder zitten dan 10cm tussen je benen. Leuk voor een uurtje rijden, maar rijdt je langer dan dat, grote kans dat je jongeheer is afgekneld. Een behoorlijke misser, want het is echt een fantastisch leuke auto om te rijden!

    Login om te reageren
    • jpoers zegt

      10 maart 2013 om 18:14

      @fean: heb een rondje buiten geoefend met zo’n ST aparaat, had na 10 min ook last van mijn ribben. Jemig wat zijn die stoelen smal. Om inderdaad over het gebied onder de gordel nog maar niet te praten.

      Login om te reageren
      • fean zegt

        11 maart 2013 om 14:01

        @jpoers: inderdaad, die ribben komen daar nog eens bij. Ik stapte uit auto na 40 minuten fors testen en had links en rechts een blauwe plek op zijkant van mijn rug. Vanzelfsprekend was ik enthousiast…maarja als je verder denkt en je gaat met je gezin naar Italie… stel je voor. De dealer stelde wel voor om gratis op maat gemaakte stoelen erin te plaatsen. Toch durfde ik dat niet, 4 jaar in een auto die niet lekker zit is niet verstandig.
        De auto heeft echt een powerhouse onder de kap en een fantastisch geluid. icm de ruime station ideaal combi voor mij en m’ne missis. Alhoewel het dashboard… maargoed daar neem je zo een auto niet voor;-)

        Login om te reageren
  12. lincoln zegt

    10 maart 2013 om 11:14

    gewoon en roddeltje verspreiden dat er maar 3 van gemaakt worden ..
    en dat ze al “verkocht” zijn voor 3,6 miljard euro each ..

    is het ineens de “mooiste” auto ever ..

    Login om te reageren
  13. guusboum zegt

    10 maart 2013 om 11:50

    Mooi een stage 3 nemen, en dan a45AMGtjes pesten:)

    Login om te reageren
    • n0zem zegt

      10 maart 2013 om 12:19

      @guusboum: dat denk ik niet, die zullen ongetwijfeld sneller blijven daar vermogensupgrades van aftermarket tuners veelal niet leiden tot bijbehorende prestatieverbeteringen. Ik gok namelijk dat de AMG van huis uit ietwat gebalanceerder zal zijn ;-)

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        10 maart 2013 om 12:55

        @n0zem:

        van huis uit staat Ford bovenaan de apenrots met voorwielaandrijvers ..
        punt uit ..

        Login om te reageren
        • lamborgfan zegt

          10 maart 2013 om 13:35

          @lincoln: Mini?

          Login om te reageren
        • MARS zegt

          10 maart 2013 om 13:42

          @lincoln: *kuch* Renault!

          Login om te reageren
        • krantenbak zegt

          11 maart 2013 om 17:31

          @lincoln: in de onderste segmenten…

          Login om te reageren
  14. ronin1130 zegt

    10 maart 2013 om 15:56

    Met standaard abonnement bij de bandenboer?

    Login om te reageren
  15. rotjeknor zegt

    10 maart 2013 om 16:18

    Sneeuw? Hier in zeeuws-vlaanderen tegen de belgische grens is (hopelijk nog) niks gevallen.

    Login om te reageren
  16. db87 zegt

    10 maart 2013 om 17:27

    Ik mag hopen dat ze niet vergeten zijn een mechanisch sperdifferentieel erop te zetten. Anders is alle moeite bijna voor niks, arme voorbandjes…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North