Wolf Racing Focus ST is een wolf in wolfskleren [370 pk]

Auteur: , 24 Reacties

De nieuwe Ford Focus ST ging van een vijf- naar een viercilinder, maar levert wel meer vermogen dan zijn voorganger. Voor performancefreaks is het nu wachten op een nieuwe RS, naar verluidt eveneens met een (2.3) vierpitter. Of je laat de ST nog eens extra op de pijnbank leggen door Wolf Racing.

In de meest extreme vorm (Stage 3) levert deze ST 370 pk en 556 Nm, dankzij aanpassingen aan motor, software, turboladers, en een race-uitlaat. Is dit je iets te veel van het goede, dan is er ook een stage 1 en 2 beschikbaar, met respectievelijk 285 pk/440 Nm en 300 pk/450 Nm. Standaard doet de ST 250 pk en 360 Nm.

We adviseren wel het optionele high-performance remsysteem aan te vinken, met 370 mm grote schijven, en een remklauw met zes zuigers. Het wegkomen vanaf stilstand vergt wel een beheerste rechtervoet, zeker in de huidige Nederlandse sneeuw-omstandigheden, want al het vermogen gaat naar de voorwielen. Onderstuur is niet ondenkbaar.

Voor extra jus zijn velgjes tot 20 inch groot beschikbaar, en kan de ST maximaal 50 milimeter lager worden gelegd. Dat wordt lachen als je veel drempels in je woonwijk hebt.

Kosten van de vermogenstuning? Stage 1, 2 of 3 kost je respectievelijk 1.290, 3.240 of 5.900 euro. Het remsetje doet 3.350 euri.



24 reacties

Doe er mij zo maar eentje zonder de spoilers, in een neutraler kleurtje en met een tdci econetic badge achterop :)
Dan doe mij hem maar als op foto 2
Gaaf! Doe mij maar een witte,zonder stickers, andere velgen in de kleur zwart.
Sper much?
5900 euro voor 120 pk? Als je er een hebt zeker doen!
doe mij maar met spoilers in het metalicdonkerblauw met zwarte velgen
Doe mij dan maar een Megane RS..
Doe mij maar een Opel Astra OPC
@maiik0ll:
Lap dan meteen even € 5900 (ofzo) voor een 150 kg afslankkuurtje…
Ik vind dit zo’n lelijke auto !!
Maar goed dat ze ook een station hebben gemaakt waarvan de achterkant geen braakneigingen veroorzaakt…
Doe mij maar een pro ceed gt
Ik heb serieus overwogen voor een Ford ST Wagon (lease)

Reden dat ik deze auto niet heb gekozen zijn de Recaro stoelen. Die stoelen zijn echt een regelrecht ramp, ben je gemiddeld, zelfs dan zitten ze veel te krap. Als kerel wil je ietswat wijder zitten dan 10cm tussen je benen. Leuk voor een uurtje rijden, maar rijdt je langer dan dat, grote kans dat je jongeheer is afgekneld. Een behoorlijke misser, want het is echt een fantastisch leuke auto om te rijden!
@fean: heb een rondje buiten geoefend met zo’n ST aparaat, had na 10 min ook last van mijn ribben. Jemig wat zijn die stoelen smal. Om inderdaad over het gebied onder de gordel nog maar niet te praten.
@jpoers: inderdaad, die ribben komen daar nog eens bij. Ik stapte uit auto na 40 minuten fors testen en had links en rechts een blauwe plek op zijkant van mijn rug. Vanzelfsprekend was ik enthousiast…maarja als je verder denkt en je gaat met je gezin naar Italie… stel je voor. De dealer stelde wel voor om gratis op maat gemaakte stoelen erin te plaatsen. Toch durfde ik dat niet, 4 jaar in een auto die niet lekker zit is niet verstandig.
De auto heeft echt een powerhouse onder de kap en een fantastisch geluid. icm de ruime station ideaal combi voor mij en m’ne missis. Alhoewel het dashboard… maargoed daar neem je zo een auto niet voor;-)
gewoon en roddeltje verspreiden dat er maar 3 van gemaakt worden ..
en dat ze al “verkocht” zijn voor 3,6 miljard euro each ..

is het ineens de “mooiste” auto ever ..
Mooi een stage 3 nemen, en dan a45AMGtjes pesten:)
@guusboum: dat denk ik niet, die zullen ongetwijfeld sneller blijven daar vermogensupgrades van aftermarket tuners veelal niet leiden tot bijbehorende prestatieverbeteringen. Ik gok namelijk dat de AMG van huis uit ietwat gebalanceerder zal zijn ;-)
@n0zem:

van huis uit staat Ford bovenaan de apenrots met voorwielaandrijvers ..
punt uit ..
@lincoln: Mini?
@lincoln: *kuch* Renault!
@lincoln: in de onderste segmenten…
Met standaard abonnement bij de bandenboer?
Sneeuw? Hier in zeeuws-vlaanderen tegen de belgische grens is (hopelijk nog) niks gevallen.
Ik mag hopen dat ze niet vergeten zijn een mechanisch sperdifferentieel erop te zetten. Anders is alle moeite bijna voor niks, arme voorbandjes…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).