Ferrari LaFerrari heeft saaiste configurator ooit

Auteur: , 71 Reacties

Velgen? Interieurkleuren? Spoilerpakketje?

Ferrari LaFerrari Giallo Modena

Neen! Werkelijk nooit eerder heb ik zo’n saaie configurator gezien als die van de gloednieuwe LaFerrari. Men zegt wel eens dat de ontwerpers van de Porsche 911 de luiste ontwerpers ooit zijn maar de ontwerpers van de configurator van Ferrari’s nieuwste hybride hypercar zijn nóg luier.

Drie kleuren: Nero, Giallo Modena en Rosso Corsa. En dat zijn dan ook meteen alle kleuren die je op de TralaLaFerrari kan weergeven in de 360 graden Visualizer op de officiële LaFerrari site. En dat terwijl Ferrari zelf heeft aangegeven dat de LaFerrari in elke gewenste kleurstelling geleverd kan worden en zels in een two-tone scheme kan worden geleverd. Jammer dat daar dan geen voorbeelden van te visualizen zijn, toch? Overigens is het kleurenschema meteen het enige dat naar wens kan worden aangepast: er zijn geen opties leverbaar op de LaFerrari, het ding is wat het is, take it or leave it.

Toch lijkt het gebrek aan opties geen belemmering voor de verkoop, Ferrari meldt dat er ondertussen meer dan 1000 mensen interesse hebben getoond in de aanschaf van een LaFerrari. Dat is ruim twee keer zoveel als de 499 exemplaren (á 1,3 miljoen ex. belastingen) die Ferrari van plan is te bouwen. Overigens stelt men die runs wel eens bij hoor, dus mocht u nu wachtnummer 500 hebben dan zou ik niet meteen van een flat springen als ik u was.




71 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
Ik vind het niet eens mooi, waarom zou je zoiets willen? F12 is 20 keer mooier en snel genoeg.
Een link naar die configurator zou handig zijn
@pinkie:
http://www.laferrari.com/en/design/
stukje naar beneden scrollen
@pinkie: ja, maar je weet ‘t: ‘cuz its Saturday today.
Waarom een configurator? 499 stuks 700 kopers dat is dus een stukje nutteloze software.
@isn1981: omdat het niet om die auto draait maar om het merk ferrari
@isn1981: voor mensen die als ze niks te doen hebben
Ferrari noemt het geen configurator, en dat is het ook niet. Natuurlijk zijn er meet opties beschikbaar, dus beetje onzin dit artikel…
@bosje: volgensmij zijn er behalve de kleuren geen andere opties beschikbaar hoor…
@hema36: zou echt enorm apart zijn. Kleur interieur, leer/alcantara/spijkerbroek etc, is wss allemaal mogelijk…
@bosje: Dat is hoogstwaarschijnlijk al besproken bij de aankoop
Maar hij is wel erg gaaf!
Ook in het zwart ziet hij er erg gaaf uit!!
Een optie om die maffe diffuser anex voorbumper anex voorspoiler in het zwart te spuiten. Een hele verbetering voor het oog en maakt de voorkant een stuk mooier en agressiever.
Eigenlijk toch wel een dikke bak, maar die voorkant! Wat hebben ze daar nu weer van gemaakt?! Ziet er niet uit….
@kapiteinaudi: Die achterkant ook niet veel te clean dit had net zo goed de opvolger van de 458 kunnen zijn. Ik bedoel je mag toch wel meer verwachten van de krachtigste Ferrari. Daarom spreekt de Veneno en de P1 mij aan duidelijk anders dan de overige modellen van hun merk.
@agera: De achterkant vind ik eigenlijk wel mooi… maar inderdaad het zou net zo goed een 458 opvolger kunnen zijn (maar goed dat dat niet zo is, de 458 vind ik namelijk prachtig). Qua design is dit niks vergeleken met de Veneno en de P1.
@kapiteinaudi:

http://www.flickr.com/photos/ferino_design/8532781389/in/photostream/lightbox/

Deze foto is voor mij het bewijs waarom de Veneno de mooist gelijnde, meeste extreme en de meest brute supercar is. Op volgorde dus;

1-Lambo Veneno
2-McLaren P1
3-LaFerrari
@agera: Wow, wat een vette foto! Dat kunnen ze nogal bij Lamborghini, echt gewoon dikke apparaten maken. Dit is echt een stealth fighter voor op de weg!
Bij mij is de volgorde juist hetzelfde :-)
@agera: Ja ja, we weten nu ondertussen wel dat je een hele slechte smaak hebt. Je hoeft ´t er niet in te blijven hameren…
De Ferrari is een zeer weldoordachte auto met veel innovatie. De Lambo is niets meer dan een foeilelijke nieuwe carrosserie over het bestaande Aventador chassis. Ik vind dan ook dat Lambo zich hier heel makkelijk van af maakt. Als dat je manier is om je 50ste verjaardag te vieren…

Persoonlijk vind ik de voorkant van de F70 het minst geslaagd. Ik heb ´t niet zo op die F1 punt. Ook bij de Enzo vind ik dat het lelijkste deel. Verders is het een juweel van een auto. Erg gaaf hoe diep die luchtstroom over de voorwielen langs de deuren word geleid.

Wat vind Chris Harris hier eigenlijk van ?: http://www.youtube.com/watch?v=z9Vd4nUj5W0
@lemans96: Naar mijn mening heb jij geen smaak, maar dat geeft niet smaken verschillen nu eenmaal. Smaak is iets subjectief waar niet over te twisten valt.

Ik heb het vandaag al eens eerder gezegd en doe het nu weer. So what dat de Veneno gebaseerd is op een bestaand model? Als je het zo bekijkt gebruiken Rolls en Bentley respectievelijk ook veel BMW en Audi/Volkswagen techniek, onderstel en onderdelen maar dat maakt hun niet minder Rolls Royce of Bentley. Dat geldt ook voor deze Lamborghini.
Hij is gebaseerd op een Aventador inderdaad, maar dat maakt het niet minder leuk. Liever gebaseerd op een model met een gruwelijk mooie en brute design, dan een totaal nieuwe auto waarvan de lijnen saai en niet mooi zijn.

Ondanks mijn nickname agera heb ik meer zwak voor het merk Lamborghini dan Koenigsegg. Ik herken een klein beetje Diablo in de nieuwe Veneno. De Diablo was nu eenmaal mijn eerste liefde als het gaat om supercars om het nu even zo te zeggen. Daardoor heb ik een extra zwak voor deze Lamborghini Veneno.
@agera: Hahaha, over smaak valt weldegelijk te twisten kerel. Of iets mooi is of niet word niet bepaald door s’mans persoonlijke mening. Ik heb het hier al eens meer gezegd, die eigen mening en/of eigen smaak worden in dit land altijd zooo belangrijk gevonden…
Leuk hoor, zo’n meninkje maar het feit is nu eenmaal dat die Veneno de geschiedenisboeken in zal gaan als niet geslaagd en overprijst terwijl de F70 zich zal gaan mogen scharen onder grootheden als de 288GTO, de F40 en de Enzo.
Dat samenraapsel van carbonplaten die de Veneno vormen, word nu al niet serieus genomen in autoland(zie Chris Harris o.a.).
@lemans96: Al vind bijna heel Nederland die wagen lelijk, wil ik wel de enige zijn die de Lambo Veneno prachtig vind.
Die 3 exemplaren waren zeer snel uitverkocht. Nog geen week geleden hebben we kennis gemaakt met de Veneno en jij kan al spreken dat deze wagen de geschiedenisboeken in zal gaan als niet geslaagd? Vind ik erg knap van je, kun je mij even uitleggen hoe je dat doet. Koffiedik kijken of iets anders? Heb je een glazenbol waarover je wrijft en dan iets te zien krijgt en de toekomst kan zien en kan voorspellen ofzo?
@agera: Lol, nee hoor, laat ik ’t gewoon een ‘well educated guess’ noemen. Ik loop al heel wat jaartjes mee in het sportscar wereldje en op een gegeven moment weet je dan wat de tekenen zijn of iets wel of niet succesvol word.
Overigens, als je als merk een ‘productierun’ van 3 auto’s nog niet snel kunt uitverkopen, dan gaat ’t wel héél slecht met je. Daarbij, er is een reden waarom er maar drie van die vlug in elkaar geschroefde Veneno’s worden verkocht: Lamborghine(Audi) weet heel dondersgoed dat ze met zo’n opgeleukte Aventador niet opkunnen tegen de Porsche 918, McLaren P1 en Ferrari F70. Dat zou een verkoopramp worden…
@lemans96:

Ben et opzicht wel met je eens. Hoewel ik de Veneno opzicht wel kan waaderen, niet echt mooi, maar wel lekker extreem, zoals een FXX en Zonda R, hou ik opzich ook wel van. Van de Ferrari ben ik nog niet overtuigd, kwa design, maar zag net al foto’s waarvan ik dacht dat als ik hem in et wild zou zien dat ik wel onder de indruk zou zijn, had ik niet met de FF maar was wel. Vond die ook raar, maar nu niet meer :)
HIer staan iig ook wel leuke foto’s van beide.
http://www.supercars.net/Pics?viewPic=y&source=gal&uID=119513&gID=2950&pgID=1&pID=1060364&first=true
@lemans96: euhm ik ben het wel heel erg eens met @agera. Wat is dit voor klets over geschiedenisboeken ingaan als blablabla! Productierun niet kunnen verkopen etc etc. ff nog wat loze kreten als ‘meelopen in supercarland’ en ‘over smaak valt wel te twisten’. Bijna het enige dat er op AB gedaan wordt is twisten over smaak!! En als men een Lamborghini een Audi noemt, dan staat er hier voor ons dus ook eigenlijk een LaFiat??!
@Nerekop: Heej, sterke reactie joh…
Tip: eerst goed lezen alvorens je loze opmerkingen plaatst. Waar haal je vandaan dat ik al heel wat jaren mee loop in het ‘supercarwereldje’ bijvoorbeeld?
Vervolgens geef je me wel gelijk in dat er over smaak weldegelijk valt te twisten maar is dat ‘klets’ volgens jou? Sure…
Als laatste, Ferrari mag dan wel onder de moedervleugels van Fiat vallen, het is in ieder geval Italiaans. Klein verschilletje met Audi=>Lambo, vind je niet?
@lemans96: lemans96 [ reply ]
Je reactie van 09-03-2013 om 22:56 zeg je: “Ik loop al heel wat jaartjes mee in het sportscar wereldje”
Hier zeg je dat dus.
@agera: Nee vriend, LEZEN ! Ik zeg: ‘het sportscarwereldje’, NIET het supercarwereldje. Iedere autoliefhebber weet het enorme verschil tussen die twee.
@lemans96: Lezen :) en dat zeg jij uitgerekend ;) Lees mijn berichtje nog eens over zou ik zeggen. Wat staat er in mijn berichtje boven jou? want ik citeerde jou.
@lemans96: dude serieus, je zegt het allemaal zelf. Moet IK goed lezen?!
@Nerekop: Sorry ‘dudes’, tegen zoveel domheid kan ik niet op. ;-)
@lemans96: oja, want dat sportscar/supercar maakt een verschil…. niet in deze discussie vriend. Maargoed, laten we er over ophouden want ik vermoed dat geen van ons zich laat overtuigen. next!
@agera: en al de rest die deze autos proberen te vergelijken
de veneno heeft eigenlijk niet direct een echte concurrent volgens mij iedereen zit hem te vergelijken met de LaFerrari of de P1 terwijl die compleet anders zijn.
de veneno is een speciale zeer gelimiteerde auto om 50 jaar Lamborghini te vieren terwijl de andere twee gewoon het nieuwe topmodel van het merk wordt
als je zaagt dat ze bij lamborghini lui zijn kun je dat evengoed ook over mclaren zeggen want de P1 is op een 12C chassis opgebouwd en heeft net als de veneno een opgevoerde versie van het model waarop hij gebaseerd is
de ferrari en mclaren hebben beide een hybrid powertrain, de veneno niet
het enigste misschien waar je ze een beetje in vergelijken is een sprintje van 0-100
en om nog eens te benadrukken de veneno is een model om het 50 jarig bestaan van lamborghini te vieren en als je je verjaardag viert moet je dat toch niet gewoon doen met een RWD aventador of nog een variant van de gallardo bijvoorbeeld. als ik mijn verjaardag vier heb ik ook liever een fuif waar je uit de bol kunt gaan in plaats van gewoon op restaurant te gaan
ps: niet beginnen lullen over fanboy gedoe enzo, ik hou wel van lamborghinis enzo maar dat wil niet zeggen dat ik Ferrari of Mclaren niet kan appreciëren. ik vind zo ook beide geweldige autos.
@lemans96: smaken zij wel degelijk verschillend. je weet zelf ook wel dat dat bestaat want de mensen die met autos rijden die jij ‘lelijk’ vinden vinden hun auto dan waarschijnlijk weer wel mooi. ik heb het ook met de merc G klasse ik vind het een lelijk ding en totale verspilling om er een AMG model van te maken maar ik bekijk het ook van de positieve kant hoe meer ze er van deze verkopen hoe meer geld ze in het ontwikkelen van andere mooiere autos kunnen steken.
@aventador51: Je haakt in op een goed punt, het enige waar ik niet goed van word is dat velen kritiek uiten en de Veneno afkraken omdat die gebaseerd is op een Aventador. Iedereen loopt te zeiken dat Lamborghini lui zou zijn en dat de Vaneno geen nieuw model is, maar iedereen vergeet wel dat deze auto is gebouwd om het 50-jarige bestaan te vieren.
Eerder heb ik al voorbeelden opgenoemd van merken die hetzelfde doen Lamborghini is niet de enige hierin. Zelfs merken als Rolls, Bentley, maar ook Porsche doen dit regelmatig. Denk maar aan een Touareg, Q7 en Cayenne bijvoorbeeld.
Voor deze gebeurtenis kun je geen nieuwe auto maken op een totaal nieuwe platform.

Qua vergelijkingen heb je wel een punt, ik vergelijk de Vaneno niet met anderen, maar spreek mijn voorkeur uit voor de Lambo Vaneno en de McLaren P1
@agera: dat is precies wat ik probeerde uit te leggen en ik geef je dus volledig gelijk
ik heb trouwens laatst een artikel gelezen waarin verteld wordt dat de grote groepen zoals VAG, Daimler en Fiat Group hun modellen van hun verschillende merken op hetzelfde platform zouden bouwen. dit is veel goedkoper dan voor elke auto een nieuw chassis te bouwen dus pech voor de zeikers want het platform bouwen gaat de nieuwe trend worden.
@aventador51: Sure, de topjongens gaan hun F70’s, P1’s en 918’s op de platvormen van hun goedkope broertjes bouwen, nee dat gaan de superrijken wel accepteren hoor…
Enig idee hoe intens stupide dat klinkt?
Mensen die dergelijke bedragen aan auto’s uitgeven willen werkelijke exclusiviteit, geen ander koetsje op een bestaan(en redelijk matig) onderstel. Dat wist Lamborghini, daarom hebben ze er ook maar 3 gebouwd. Er zijn altijd wel een stuk of drie smaakloze arabische patsermacho’s te vinden die er in trappen dat ze iets ‘exclusiefs’ kopen…
@lemans96: de P1 staat op het platform van de 12C en heeft dezelfde motor
je hebt dus duidelijk niet gesnapt waar ik heen wou gaan.
ik zei dat in het algemeen het platformbouwen een trend begint te worden (ook voor de luxueuzere merken)
en om het nog eens te herhalen (want blijkbaar heeft niet iedereen mijn bovenstaande reactie gelezen) de veneno is geen nieuw topmodel van Lamborghini zoals de laferrari en de P1 maar een speciaal verjaardagsmodel en dat er “maar” 3 zijn heb ik liever dan de aventador J en achter die 3 modellen zit een verklaring (elk model zal in een kleur van de italiaanse vlag zijn)
en als het om maar drie modellen gaat vind ik dat al aardig exclusief hoor (wat is jou definitie van exclusief dan?)
en even ter zijde: de sesto elemento gaat in productie http://www.autoblog.nl/archive/2011/09/12/officieel-lamborghini-sesto-elemento-gaat-in-productie
@agera: Heel eerlijk snap ik ook niet waarom je dr zo geil van wordt. Qua prestaties zeker geen classleading model. En je zei zelf al dat de cijfers hoogstwaarschijnlijk nooit zichtbaar getest zullen worden omdat dit ding linea recta div schuren in gaat om er nooit meer uit te komen. Dus wat is de appeal? Je zult hem nooit bezitten. Want de kans dat iemand dat ding weer wegdoet in jouw lifetime is gewoon klein. Dan is de kans om zo’n Ferrari of Mclaren te bezitten vele malen groter. Bovendien zijn die prestaties straks wel te checken. Bij de Veneno is het aannemen wat Lambo zegt. En daarbij, de door jouw zo geliefde GTR is sneller naar de 100 voor de prijs van een knipperlicht van de Veneno. Maar daar hoor ik je dan even niet over nu.
@E34M5Touring: Betreft de GT-R heb je helemaal gelijk is inderdaad een van mijn droomauto’s. De Veneno en de GT-R zijn echter geen concurrenten daarom noemde ik de GT-R niet op, plus de 0-100 sprint voor mij niet het belaangrijste is.
Als sportauto is de GT-R mijn favoriet, als supercar zijn de Veneno en de nieuwe P1 mijn favoriet. Deze twee segmenten heb ik bewust gecheiden gehouden, omdat het hier ging over supercars.

Waarom de Veneno mij zo trekt? Ik herken een beetje Diablo in de styling van de auto wat zeker goed is. Verder in de tijden waar veel auto’s op elkaar gaan lijken, is deze Lambo totaal anders dan de rest. Deze is met geen enkele supercar te vergelijken qua belijning een lekker gedurfd design. Voor mij het voorbeeld hoe een supercar eruit hoort te zien.

Over cijfers en prestaties kan ik niet praten, maar daar gaat het ook niet om. Als liefhebber gaat het ons erom hoe een auto eruit ziet, deze auto’s kunnen we toch niet betalen om te oordelen hoe die rijdt. De kans om een McLaren en een Ferrari te bezitten is groter in vergelijking met de Lambo inderdaad. Echter de nieuwe Ferrari vind ik gewoon niet mooi maar meer saai. Dan is de Enzo indrukwekkender naar mijn mening. De LaFerrari is een teleurstelling en niet bijzonder. Is dit de auto die in het rijtje wordt gezet met de legendarische F40. Ik bedoel als ik kijk naar de F40 en LaFerrari is er ergens iets goed misgegaan. Ik ben gewoon van mening dat de meesten de nieuwe Ferrari mooi vinden, omdat er een paard zit op de motorkap.
Jammer dat Ferrari heeft gebroken met Pininfarina die had iets mooiers neergezet denk ik.
De LaFerrari mag sneller zijn en beter rijden, maar qua design kan de LaFerrari zeker niet tippen aan de Veneno en de McLaren P1.
@agera: ‘Ik bedoel als ik kijk naar de F40 en LaFerrari is er ergens iets goed misgegaan’

Waar mee je maar weer even benadrukt dat je van bv. earodynamica geen kaas gegeten hebt. We spreken over een kennis/ontwikkelings verschil van maar liefst 25 jaar maar jij wilt volhouden dat Ferrari in de tussentijd niets heeft bijgeleerd?
De tijd die de Ferrari-ingenieurs hebben gestoken in de aerodynamica van de F70 is waarschijnlijk al dubbel zoveel als die er in de totale ontwikkeling van de F40 is gaan zitten.

Verders is dit balletje: “Ik ben gewoon van mening dat de meesten de nieuwe Ferrari mooi vinden, omdat er een paard zit op de motorkap.” , natuurlijk regelrecht naar jou als Lambofan terug te kaatsen hè. Als je objectief kijkt naar alle Geneefse supercars dan kun je niet anders concluderen dan dat de Lambo grotendeels uiterlijk vertoon is ten opzichte van de F70 en de P1. Zelfs een drie keer zo goedkoop VAG product met een Bugatti badge, streeft dat protserige geval qua technische hoogstand, volledig voorbij.
;-)

Voor wat betreft mijn persoonlijke beoordeling van ‘moderne’ Ferrari’s, die loopt ongeveer zo:
Daytona: schitterend, 512BB: schitterend, 308 GTB: prachtig, F40: prachtig, 348: niet bijzonder, 355: aardig, 550: schitterend, 360: mwah, Enzo: anders maar niet mooi, 430: lelijk, 458: meesterlijk, F70: extreem maar toch ingetogen, dus mooi.
@lemans96:
Tuurlijk kan ik niet ontkennen dat Ferrari kennis heeft heel veel zelfs. Jarenlange ervaring in de Formule 1. Dus hebben ze absoluut niet stilgezeten, sterker nog het concern is continu bezig met verbteringen, aanpassingen en technologie. Ferrari weet wel hoe je een auto moet bouwen.
Geen kaas gegeten van aerodynamica? Ik waardeer de McLaren P1 bijvoorbeeld juist vanwege aerodynamica. De LaFerrari daarentegen mag dan een sublieme rijgedrag hebben, maar ik word nu eenmaal niet warm van die Ferrari.

De wegen splitsen zich als het gaat om persoonlijke voorkeur, ik vind de Veneno en de McLaren mooi jij de Ferrari. Laten we er niet omheen draaien, niemand hier op Autoblog is objectief bijna niemand dan. Voor jou is de LaFerrari de uitblinker van Geneve, voor mij de Lambo en de P1.

Vaak zijn concept modellen erg fraai, maar als ze dan eenmaal in productie gaan valt het vervolgens iets tegen. De Veneno is juist om die reden erg bruut en erg extreem en daar houd ik van.
Daar gaat het toch tenslotte ook om, iedereen wil zijn of haar favoriet die er het mooiste uitziet.
@agera: ‘De wegen splitsen zich als het gaat om persoonlijke voorkeur, ik vind de Veneno en de McLaren mooi jij de Ferrari. Laten we er niet omheen draaien, niemand hier op Autoblog is objectief bijna niemand dan. Voor jou is de LaFerrari de uitblinker van Geneve, voor mij de Lambo en de P1. ‘

Kijk, en dat is mijn hele punt, mijn persoonlijke voorkeur is in mijn ogen slechts een kleine, en knap irrelevante bijzaak, voor jou(en vele van onze medelanders) is die zooo belangrijk…
Puur objectief bekeken, op designvlak en technische vernieuwing, bevinden de F70, P1, 918 en Bugatti zich simpelweg op een andere planeet dan die Venenoot.
Overigens is de Ferrari voor mij hier niet de uitblinker. Dat is de McLaren. ;-)
@lemans96: “Puur objectief bekeken, op designvlak en technische vernieuwing, bevinden de F70, P1, 918 en Bugatti zich simpelweg op een andere planeet dan die Venenoot”

Dit kan ik toch niet serieus nemen? Op designvlak Bugatti, Ferrari en de 918 op een ander planeet? Bugatti heeft een geweldige techniek, maar is qua design alles behalve bijzonder en dat geldt ook voor de 918. Het design van Ferrari is ook niet zijn sterkste kant.
-Op technische vlak zullen ze elkaar niet veel ontlopen.
-Op designvlak zijn er 2 winnaars Lamborghini Veneno en de McLaren P1.
@agera: Haha, hoe langer je hier mee door gaat, hoe duidelijker het word dat je niet begrijpt waarom auto’s als de 918, Veyron, F70 en P1 er uit zien zoals ze er uit zien.
Well eens gehoord van de term ‘form following function’ ? Een treffend voorbeeld daarvan was bv. de F40. Bij dergelijke auto’s word het ontwerp voor 90% bepaald door de nood om de zaak te koelen en bij hoge snelheid op de grond te houden. Er zijn echt maar een paar details die nog daadwerkelijk ‘gestyled’ mogen worden zoals de verlichting en het raam oppervlak.
Bij de Veneno straalt het er vanaf dat ze JUIST veel te veel door de stylisten hebben laten doen en de earodynamische effectiviteit hebben afgeraffelt(kijk even naar die last minute winglets op de zijkanten van de neus bv.). Ook het overdadige gebruik van kleurtjes en andere friebels en frabbels maken dit tot een amateuristisch geheel.
Ze hadden beter de Sesto elemento in productie kunnen brengen, dan waren ze heel wat serieuzer genomen…
@lemans96: Stel ik heb de centen om al die supercars te kopen, wat heb ik eraan als ik auto heb die ik niet mooi vind?
@agera: Waar herken jij in godsnaam Diablo in dit design. Die auto was zelfs voor Lambo redelijk conservatief na de Countach. De Diablo is juist een vrij clean, spoilerloos design. Die grote achtervleugel kwam pas met de eerste special ed. Bovendien haal jij maar wat graag de GTR aan als het gaat om prijs/prestatieverhouding. En nu is dat ineens niet belangrijk…. Terwijl de Lambo juist daar de prijs misslaat. Voor de prijs ex belasting Veneno koop je een P1 en een LaFerrari incl. belasting. Die zijn beide sneller, technisch veel verder en een totaal op zichzelf staand model. Kan je wel zeggen dat Bentley ook VW is maar je weet zelf ook wel dat dat onzin is. Die delen wat techniek (en alleen het superspul) en verder verdomd weinig. Of wou je zeggen dat een Continental GT in feite een Phaeton coupe is? Die Lambo is gewoon een Mansory project. Een paar belachelijke spoilers op een Aventador. Dat je 3 man zo gek weet te krijgen zo’n ding te kopen is niet moeilijk. Iemand met veel geld en weinig interesse hoe dat te spenderen vind je altijd wel. Die P1 en LaFerrari ga je zien. Op circuits en op de weg. Die Veneno niet. Ik durf er wel 20,- op te zetten dat 2 van de 3 over 10j nog steeds op de originele banden staan met de inloopolie nog in het blok. En dat de druppellader het hardst gewerkt heeft van allemaal.
@E34M5Touring: Op bepaalde foto’s en hoeken herken ik wel een beetje Diablo, het is dan wel een klein beetje maar toch.

De GT-R is voor mij op design gebied en prijs/technisch gebied onverslaanbaar in vergelijking met zijn concurrenten. Veel mooier dan een 458, 911 en Jaguar, maar tegelijkertijd ook een technisch betrouwbare wagen. De GT-R is perfect omdat deze wagen beide aspecten beheerst. Was die wagen veel duurder geweest, zou ik hem nog steeds willen. Het is gewoon mee genomen dat Nissan een auto weet te lanceren die de concurrentie kapot speelt qua prijs, daarnaast ook nog eens technisch superieur en mooi is. Een lang verhaal kort te maken de GT-R is een complete auto dus.

Ik snap je punt betreft prijs/kwaliteitsverhouding, maar de Veneno vind ik zo bruut dat ik hem zou kopen mocht ik het geld hebben. Voor mij is de Veneno een must have a collectors item voor een Lamborghini liefhebber zo zie ik het. Ik zou er ook niet mee gaan rijden. De prijs is zeker aan de hoge kant, maar Lambo heeft net als Ferrari traditionele klanten die verkopen hun auto’s heus wel. Nogmaals ik weet het ook niet hoe ik het beter moet uitleggen, maar die Lambo Veneno heeft gewoon mijn hart gestolen, net als de McLaren P1.

Waar de Veneno meer een verzamelingsauto is, worden de McLaren P1 en de LaFerrari echte rijdersauto’s. Het zijn inderdaad twee compleet nieuwe auto’s, die op een totaal andere platform zijn gebouwd. Met de LaFerrari heb ik gewoon niks, de techniek mag super zijn maar uiterlijk gezien vind ik hem gewoon niks. Des te meer met de McLaren.

Daarentegen vind ik de McLaren P1 ook erg bruut en mooi, zoals jij ook zegt hoop ik de P1 zsm te zien in het echt, in filmpjes vanuit het circuit etc.
Als het gaat om auto’s oordelen de meesten toch vanuit het hart, waarbij de Veneno en de P1 mijn hart wel stelen doet de Ferrari dat absoluut niet.
@agera: Leuk je argumenten staven met een 3D render door een fan.
@kapiteinaudi: ha ha, ik vind de voorkant juist gruwelijk mooi!
Dat je überhaupt op zo’n configurator zit te wachten, er mee zit te spelen, en nog erger, er over zit te klagen is toch best wel een beetje heel erg sneu….
Op de afgebeelde foto vind ik hem er niet eens veel stoerder en krachtiger als de F458 uitzien..
Zo in het geel is de LaFerrari nog lelijker hier gaat de McLaren P1 er makkelijk overheen. Een heerlijke bak die P1.
@agera: Man man man, wat is het toch leuk om te provoceren! Als je het toch zo lelijk vindt en de P1 zo veel mooier en beter vindt, focus je op de berichten van de P1 ipv op de berichten van LaFerrari. Jij bent toch niet stiekem jaloers?
Wat is ie lekker in het geel!
Hadden ze er twee miljoen voor gevraagd, dan waren ze ook allemaal wel verkocht.
Ze kunnen beter een name-configurator maken…
Het is dan ook geen configurator, maar een 3D visualizer om het design van alle kanten te kunnen bekijken. En je kunt zelfs de kleur aanpassen.
Een Ferrari koop je toch alleen maar in het rood? Meer kleuren heb je niet nodig.
Sorrie, maar hoe meer ik er naar kijk hoe minder karakter en spannend ik de LaFerrari vind hebben/worden. En voor dat geld… Zoveel meer en mooiers, zelfs aanschaf diverse auto’s om lekker af te wisselen. Nissan GT-R, BMW M5/M6, Ferrari 458 Italia, Aston Martin en Corvette C7 samen bijvoorbeeld.
@VeniVidiVici: Mensen die zo’n apparaat aan kunnen schaffen hebben doorgaans al hun garage vol staan met zo’n soort lijst als die jij hier op typt… ;-)
Ik noem hem wel gewoon F70.
waarom wordt dit laferrari genoemd?
@MAB: LAFerrari omdat deze auto er gewoon laf eruitziet daarom dus LAFerrari ;)
@agera: hahah oke en nu de officele rede
Ook raar; in een ander artikel op AB wordt nog gesproken over een prijs van 1 miljoen ex belastingen. Scheelt toch weer drie tonnetjes…
Als dit geen Ferrari zou zijn, zouden de comments wel een stuk negatiever klinken! Oeehh Ferrari dit, ooehhh Ferrari zus. De F12 is toch 100 x mooier? Kom op zeg.

Koop gewoon een nieuwe Corvette, pas de voorbumper een beetje aan en het is zelfs nog mooier dan dit. Wat een lelijk hok zeg.
Waarom een configurator van ferrari beklagen? Word toch alleen gebruikt door fanboys die er nooit een kunnen betalen. Potentieel clienteel gaat gewoon naar de dealer.
Als je toch genoeg geld heb spuitje hem daarna toch over als je dat nodig vond
Is het niet gewoon LaFerrari? I.p.v Ferrari LaFerrari? Het is sowieso al een suffe naam, als er dan ook nog eens 2x Ferrari in voor komt…
@mcpeek: Ja het is LaFerrari en niet nog eens Ferrari er voor, vind de auto ongekend mooi maar zoals velen vind ik de naam onbegrijpelijk.
Als dit DE Ferrari is hoe moet het dan met de opvolgen over 10 jaar, of zouden ze er mee stoppen ( ;
Het kan ook doorslaan wat betreft ‘het moet zoveel mogelijk op een F1 auto lijken’

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).