
Na de LaFerrari, Mclaren P1 en Porsche 918 kan Bugatti natuurlijk niet achterblijven met hun inmiddels 10 jaar oude Veyron.
Volgens twee bronnen binnen de Volkswagen Group is het merk bezig met de ontwikkeling van een hybride Veyron-opvolger. Een auto die weer de nieuwe standaard moet worden op het gebied van supercars. Om de al bizarre topsnelheid en acceleratie te verbeteren zou de auto een indrukwekkende 1.500 pk krijgen, voortkomend uit schone elektromotoren en wederom een 16-cilinder. Niks downsizing, maar waarschijnlijk wel heel wat minder belastingcentjes die aan BPM wegvloeien.
De nieuweling zou net zoals de huidige Veyron in een beperkte oplage van 450 stuks gemaakt worden. Van de huidige Veyron zijn volgens de woordvoerster nu 430 stuks verkocht. De nieuwe Veyron moet dus nog even wachten en mag op z’n vroegst in 2015 zijn intrede doen. (via reuters.com)
Misschien nog wel belangrijker dan vermogen of hybride, huren ze nu wel een ontwerper in?
Je zal maar weer 450 namen moeten gaan verzinnen voor al die speciale edities.
@osmo: +1
Een hybride aandrijflijn voor een GT is geen gek idee.
Maar Bugatti zou toch geen directe opvolger maken?
@EJS:
Probleem is echter dat de Veyron een hypercar wil zijn i.p.v. een GT, dat hij desondanks net zo zwaar is als een SUV moeten we dat hok dan maar vergeven.
@tupperware:
Volgens mij is dat niet waar. De Veyron is niet een Hypercar zoals dat Duits/Brits/Italiaans trio; een auto die gebouwd is om zo snel mogelijk een circuit rond te gaan terwijl hij ondertussen straat legaal blijft..
De Veyron is gebouwd voor cruisen op hoge snelheid, dat weten ze bij Bugatti zelf ook heel goed en is heus geen toeval, want als Bugatti een hypercar had willen bouwen zoals dat andere trio had dat heus ook gekund.
@EJS:
Een GT is een auto waar je makkelijk instapt, waar je bagage in kwijt kan en waar je in 1 ruk mee naar de Côte d; Azur jaagt, de Veyron kan alleen het laatste.
Ergo, het is geen GT, dus gaf ik hem het voordeel van de twijfel en zie hem als grondlegger van het hypercar segment.
Wat ik er persoonlijk van vind laat ik maar even achterwege, even geen zin om al die kinderzieltjes te vertrappen..
@tupperware: nou dan is het een sportauto..
dus van 2ton naar 2150klg ofzo?
hij was al lomp dus op dat vlak zou er niet veel veranderen
En toch blijf ik geen fan van de Veyron, dat het een beetje een flop is kan je ook wel aan de verkoop cijfers zien. Bij de La Ferrari en P1 is het “We gaan een nieuwe gelimiteerde auto verkopen ennn… je bent te laat”dat is wat anders dan bij de Veyron.
+ de race van wie de grootste piemel… ehh hoogste topsnelheid heeft is toch ook niet echt meer spannend sinds ik een jaar of 12 was.
@reistje: flop? Auto kost gewoon 1,8 miljoen. LaFerrari of P1 hebben een lagere prijs. Bugatti heeft lang niets van zich laten horen. Ferrari en Mclaren natuurlijk wel… met al hun befaamde modellen als F1,Enzo etc. Daarbij is de Bugatti een GT en geen sportwagen.
Bugatti is het rijdbaar en betrouwbaar denk ik zelfs ook wel. ondanks het dure en vaak nodige onderhoud…
@maxx1:
Dat verschil is voor de potentiële klanten wisselgeld, face-it, ze willen hem niet.
Mclaren wist in no-time 350 P1’s te verkopen en voor de Laffe Arie stonden ze ook in de rij.
Naast dat de Veyron er lomp uitziet is hij ook lomp zwaar, qua sportwagen is het vlees nog vis.
@reistje: De Concorde voor op de weg is net als de echte Concorde geen enorm commercieel succes maar dat neem niet weg dat het in beide gevallen een technisch hoogstandje is dat ongeëvenaard is en waarschijnlijk blijft.
@reistje: Was de topsnelheid race 2 jaar geleden nog spannend dan?
@Donstil: zijn zat merken die het proberen, maar geen een auto kan het op de manier die de Bugatti doet.
Waar is die tijd dat 300pk in een sportwagen als belachelijk veel werd beschouwd?
1500pk, dat wordt rijden op fluwelen sokjes…
Heeft perridon er straks 4 in zijn schuur staan? Kan mij niet voorstellen dat nadat ze de 430 nauwelijks aan de straatstenen kwijt kunnen ze nog eens 450 moeten slijten.
10 jaar oud alweer…
dus hij zal zoveel blijven wegen…
Toch indrukwekkend dat een hypercar van 10j nog altijd mee in de vergelijkingen wordt opgenomen. Het is een indrukwekkende wagen. Alleen zou ik persoonlijk (nu) voor de 918 gaan.