• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wordt deze Ferrari 250 GTO de duurste ooit evah?

Auteur: jaapiyo, gepost 21 juni 2018 om 20:02 – 28 Reacties

Afbeelding Wordt deze Ferrari 250 GTO de duurste ooit evah?Afbeelding Wordt deze Ferrari 250 GTO de duurste ooit evah?Afbeelding Wordt deze Ferrari 250 GTO de duurste ooit evah?Afbeelding Wordt deze Ferrari 250 GTO de duurste ooit evah?Afbeelding Wordt deze Ferrari 250 GTO de duurste ooit evah?Afbeelding Wordt deze Ferrari 250 GTO de duurste ooit evah?Afbeelding Wordt deze Ferrari 250 GTO de duurste ooit evah?Afbeelding Wordt deze Ferrari 250 GTO de duurste ooit evah?

Phil-Hill
Pr0n…

Eerder deze maand meldden we je nog dat een Ferrari 250 GTO het record had gebroken voor de duurste auto ooit gekocht bij een veiling, maar het ziet er naar uit dat chassisnummer 4153GT niet lang zal kunnen genieten van die titel. Een zusje met chassisnummer 3413GT gaat binnenkort een gooi doen naar het kersverse record en maakt volgens kenners een goede kans ook daadwerkelijk te slagen in deze opzet.

De auto heeft namelijk een troefkaart uit te spelen: ooit nam Phil Hill plaats achter het stuur. Deze Amerikaanse racer was de eerste Amerikaanse wereldkampioen Formule 1 ooit. Niet dat er daarna nog velen volgden, alleen Mario Andretti slaagde daarin in 1978. Zoals te doen gebruikelijk deden F1-coureurs in die tijd ook mee aan andere races. Zodoende reed Phil met deze auto de Targa Florio van 1962, één jaar na het winnen van zijn F1-titel (die overigens volgde na een fataal ongeluk van teamgenoot Jochen von Trips op Monza).

Enfin, racing pedigree is dus voorhanden bij deze 250 GTO en dat drijft de prijzen altijd op. Tevens valt het je wellicht op dat de auto er niet hetzelfde uitziet als de GTO’s die je kent. Dat klopt, de auto is namelijk voorzien van de ‘Series II’-koets. Deze tweede ‘serie’ kwam pas in 1964 op de markt in een oplage van drie stuks. Vier reeds bestaande GTO’s werden bij de fabriek echter ook de niewe koets aangemeten, waaronder dus #3413GT.

De waarde van de auto wordt geschat op ‘meer dan 45 miljoen Dollar’. Dat is nog best een eind verwijderd van de 70 miljoen Dollar die benodigd zijn voor het record. Maar beschouw het als een vanafprijs. Nadeel is natuurlijk wel dat één potentiële klant inmiddels heeft wat hij hebben wil. Maar wellicht zijn andere bieders die de vorige keer achter het net visten inmiddels extra vastberaden nu wel toe te slaan. Wie weet, als je onderstaand filmpje van de auto bekijkt, ben je daarna ook geneigd een paar Ekkermannen te bieden. Zo ja is het een puik plan ook vast wat onderdelen te kopen, gewoon voor het geval dat.

Ook interessant!

  • Rijtest Ferrari 250 GTO
    Video: Een rondje met een Ferrari 250 GTO
  • Video: oude muzikanten rijden in Ferrari 250 GTO
  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
  • GTO Engineering Squalo is de nieuwe Ferrari 250 SWB

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

250, 250-gto, Ferrari, geld, gto, Klassiekers, Racing, record, rood, targa-florio, veiling

Vorig bericht: « Deze Golf heeft meer pk dan een Ferrari 488 Pista
Volgend bericht: Politie neemt drie Porsches uit Venlo in beslag »

Lees Interacties

Reacties

  1. JamesBond007 zegt

    21 juni 2018 om 20:11

    Die auto is echt overhyped…

    Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      21 juni 2018 om 22:13

      @jamesbond007: ach het is een soort van Mona Lisa onder de auto’s. Wedstrijdje verpissen voor miljardairs. Of ie nou 45 miljoen of 450 miljoen waard is.

      Login om te reageren
  2. densk zegt

    21 juni 2018 om 20:11

    Het maakt me niks uit of er nou een serie 1 of 2 koets op zit. Het zijn beide machtig mooie wagens. Genot voor oog en oor!

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      21 juni 2018 om 20:13

      @densk: ik heb er lang over nagedacht en vind de series II toch wat mooier. Onder andere door het ontbreken van de (eigenlijk wel karakteristieke) gaten in de neus.

      Login om te reageren
  3. MaartenD zegt

    21 juni 2018 om 20:20

    Vind de 250lm en de 250 gt lusso persoonlijk mooier maar dit is ook een waanzinnig mooie auto met een waanzinnig prijskaartje

    Login om te reageren
  4. radeox zegt

    21 juni 2018 om 20:25

    @jaapiyo:

    Je roem rijkt ver.

    Zelfs auto’s van dit kaliber willen met gele pijlen gezien worden.

    Een van de redenen voor een recordprijs denk ik.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      21 juni 2018 om 21:11

      @radeox: nou je ziet het inderdaad lastig, maar dat gele pijltje heb ik er zelf achteraf bijgevoegd. Zit niet echt op de auto.

      Login om te reageren
  5. desjonnies zegt

    21 juni 2018 om 20:26

    Series 1 is de echte.
    De legende.
    Vind deze niet eens mooi, de 1 met zijn fastback is veel beter in balans en rijdt al 200 als’tie stilstaat.
    Bij deze denk ik altijd: welke oen heeft er een vogelhuisje op een Ferrari gezet?

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      22 juni 2018 om 08:09

      @desjonnies: eens.. de series 1 is mooier. De 250gt is trouwens ook een plaatje. Ik zou zelfs zover durven gaan dat ik die mooier vind dan beide.. maar dat is geen racer, dus meestal een minder mooi verhaal dan een echte grote met geschiedenis.

      Login om te reageren
  6. evdsupercars zegt

    21 juni 2018 om 20:31

    Er staat er ook 1 van op Nederlands kenteken die stond is een keer bij Italia á Zandvoort

    Login om te reageren
    • woudloper zegt

      21 juni 2018 om 21:29

      @evdsupercars: replica toch?

      Login om te reageren
    • woudloper zegt

      21 juni 2018 om 21:30

      @evdsupercars: replica toch?

      Login om te reageren
      • evdsupercars zegt

        21 juni 2018 om 22:08

        @woudloper: op kentekencheck stond dat ie echt was en hij stond bij de kroymans auto’s

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          21 juni 2018 om 23:23

          @evdsupercars: geen idee over welke je het specifiek hebt, maar er rijdt er één rond van Roelofs Engineering, dacht op 250 GTE basis. Op kenteken staat dan 250 GT, wat feitelijk de hele range van de 250 GT’s dekt. Neemt niet weg dat het een fantastisch mooi gebouwde wagen is, zal voor het grootste deel identiek zijn aan de real deal.

          Login om te reageren
  7. moveyourmind zegt

    21 juni 2018 om 20:42

    Kenners zien meteen dat dit bijzonder is…

    En volledig autenthiek…

    Een masterpiece…

    Gesigneerd door de one and only TafkaJ… The artist formerly known as Jaapiyo… Duidelijk herkenbaar aan zijn unieke signatuur. Bijzonder omdat dit nog in de periode was dat hij aanhanger was van het minimalisme:

    https://www.autoblog.nl/gallery/Ferrari/0_Divers/250_GTO_Phil_Hill/Ferrari-250-GTO-Phil-Hill-13.jpg

    Volledig handbeschilderd, met gevoel voor detail.

    Login om te reageren
  8. papa zegt

    21 juni 2018 om 20:49

    De series 1 is episch, de series 2 mist de kenmerkende look van een 250gto

    Login om te reageren
  9. goodolddays zegt

    21 juni 2018 om 21:19

    Deze prijzen zijn niet meer te recht vaardigen voor een auto… de bubbel knapt een keer en de 250 gto is de speld die het doet

    Login om te reageren
  10. jorden zegt

    21 juni 2018 om 21:21

    Na het zien van het filmpje, moet het haast wel een bovennatuurlijke ervaring zijn, om zo’n auto te rijden. Zou ik miljardair zijn, zou ik er 50 miljoen voor bieden. Je laatste jas heeft geen zakken…

    Login om te reageren
    • FieRo zegt

      21 juni 2018 om 22:19

      @jorden: met 49,999,990 heb je nog wel een paar zakken.

      Login om te reageren
  11. maferick74 zegt

    21 juni 2018 om 22:17

    Ik ga liever voor de 250gt breadvan, daar is er maar eentje van en handig tijdens vakantie of klussen in de tuin.

    Login om te reageren
  12. toyotaprius zegt

    21 juni 2018 om 23:14

    Serie 1 of serie 2, net zoals bij de Toyota Prius voer voor mooie discussies.. wat is mooier?

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      21 juni 2018 om 23:25

      @toyotaprius: denk dat er over 60 jaar van die Priussen ook nog maar een handjevol bestaan, vergeten in een schuurtje :P

      Login om te reageren
      • toyotaprius zegt

        21 juni 2018 om 23:37

        @davelepeef: je zal dat schuurtje dan maar toevallig ontdekken… wat zal dat een gelukzalig moment zijn!

        Login om te reageren
        • rhellema zegt

          22 juni 2018 om 08:25

          @toyotaprius: idd, dat je die ouwe meuk er dan uit kan flikkeren en weer een beetje extra opslagruimte hebt. Altijd handig om een extra schuur te hebben. ?

          Login om te reageren
  13. cossiekiller zegt

    22 juni 2018 om 07:01

    Met een chipje en een setje OZ Superturismo’s eronder wil ik ‘em !!

    Login om te reageren
    • stamp zegt

      22 juni 2018 om 07:40

      @cossiekiller: is dit niet het verkeerde topic?

      Login om te reageren
      • cossiekiller zegt

        22 juni 2018 om 11:42

        @stamp: Nee Joh! Personaliseren kan je leren.

        Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    22 juni 2018 om 08:01

    Tja, doe mij maar een Singer achtige imitatie. Daar kan je tenminste mee rijden…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North