Wordt deze Legera het nieuwe instapmodel van Koenigsegg?

Auteur: , 19 Reacties

Als nieuwe fabrikant maak je eerst dikke modellen voor de winstmarge, en daarna ga je het gamma hieronder invullen. Maar of deze vlieger ook voor de exclusievelingen van Koenigsegg op gaat..

Koenigsegg is – samen met Pagani – zo’n fabrikant die het zich kan permitteren alleen maar peperdure modellen te fabriceren. Ambachtelijkheid en individuele aandacht staan hier voorop, massaproductie is voor andere partijen. Voor een instapmodel is voorlopig geen ruimte, alle capaciteit wordt de komende jaren door de Regera en Agera-smaakjes opgslokt.

Ondanks deze wetenschap staat het designers natuurlijk altijd vrij om hun eigen visie op een merk los te laten. De 15-jarige Jennarong Muengtaweepongsa, beter bekend als VanaticalDesign, liet al eens een smakelijke Aston Martin DB11 op ons los, en volgt deze nu op met bovenstaande Koenigsegg Legera.

De fictieve specs behelsen een V8 met 700 tot 800 pk, en vleugeldeuren die met behulp van een vingerafdruk-sensor openen. Groovy. Mocht Christian von K. ooit besluiten op Aventador-jacht te gaan, dan ligt hier alvast een blauwdruk voor een Zweeds instappertje. (Vanatical Design, via Carscoops)



19 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Ziet er erg mooi uit! Stiekem hoop ik dat koenigsegg wel zo’n model in productie gaat nemen, zodat je ze misschien iets vaker op straat tegen kan komen.
Ford gt iemand?
@casperfcb: nee, kopje koffie is oke.
@quattromeister: Vond hem er best op lijken van de voorkant. Maar nu je er over begint ik neem er nog wel een.
@casperfcb: Als je dan toch trakteert.
Dus eigenlijk zijn we weer beland op het punt dat Koenigsegg de CC8S (655pk) weer aan het gamma kan toevoegen. Ik vind deze schetsen er ook wel wat van weghebben, eigenlijk.

Stiekem hoop ik niet dat Koenigsegg er aan gaat beginnen. Het moet wel een beetje exclusief blijven. Daarnaast is een uitbreiding met een ‘volumemodel’ best riskant. De auto an sich is goedkoper, maar de hele operatie veel duurder. Lamborghini was pas succesvol met downsizen toen Audi erbij kwam (met meer massa productie knowhow).

Bepaald geen gebalanceerd ontwerp, meer een showcase voor polymodeling skills. En geen sterke.
@Jochempie: Wil er wel even aan toevoegen dat ik het op m’n vijftiende niet aandurfde om me in polymodeling te verdiepen. Wat dat betreft heb ik wel bewondering voor ‘m.
Natuurlijk gaan ze dit niet maken. Waarom zou je veel tijd en geld in een ‘massa’ product met kleine winstmarge steken als je ook een handje vol bizar dure kunstwerken per jaar kunt slijten.
700-800 pk instapmodel, hoe gek zal men je in de jaren ’80 en ’90 hebben aangekeken als je zou zeggen dat dit ooit zou gebeuren!!
Lijkt op een baby van een Venom GT en een Saab Aero. Geen slechte poging overigens, maar inderdaad nog niet echt in balans wat mij betreft
Mocht het zo zijn, dan vind ik dit toch wel één van de mooiste creaties van ze!

En met 700 tot 800pk is het allerminst behelpen denk ik zo!!
Deed me beetje denken aan nieuwe ford gt
@alaindjamal: nou dat zie ik echt niet..
@jrmpower24:
Vergelijkingsmongooltjes heten niet voor niets zo.😎
Wat mij betreft een goede poging voor iemand van 15. Ik doe het hem niet na. Maar heel erg overtuigd ben ik niet, zoals eerder gemeld mis ik de balans. En ik mis het spookje op de klep van de motor. Of denkt de designer dat deze Koenigsegg niet meer in dezelfde fabriek gemaakt gaat worden?
Mooi ding, kom maar door. Ruim 500pk op normale brandstof en een prijs a Porsche 911, moet klandizie voor zijn.
Toch wel lekker hoe koningseggs dit doet!
Ik zie vooral een Lotus Evora.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).