• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wordt deze Legera het nieuwe instapmodel van Koenigsegg?

Auteur: sir_smokalot, gepost 15 juni 2015 om 10:37 – 19 Reacties

Afbeelding Wordt deze Legera het nieuwe instapmodel van Koenigsegg?Afbeelding Wordt deze Legera het nieuwe instapmodel van Koenigsegg?Afbeelding Wordt deze Legera het nieuwe instapmodel van Koenigsegg?Afbeelding Wordt deze Legera het nieuwe instapmodel van Koenigsegg?Afbeelding Wordt deze Legera het nieuwe instapmodel van Koenigsegg?Afbeelding Wordt deze Legera het nieuwe instapmodel van Koenigsegg?Afbeelding Wordt deze Legera het nieuwe instapmodel van Koenigsegg?Afbeelding Wordt deze Legera het nieuwe instapmodel van Koenigsegg?

Koenigsegg Legera
Als nieuwe fabrikant maak je eerst dikke modellen voor de winstmarge, en daarna ga je het gamma hieronder invullen. Maar of deze vlieger ook voor de exclusievelingen van Koenigsegg op gaat..

Koenigsegg is – samen met Pagani – zo’n fabrikant die het zich kan permitteren alleen maar peperdure modellen te fabriceren. Ambachtelijkheid en individuele aandacht staan hier voorop, massaproductie is voor andere partijen. Voor een instapmodel is voorlopig geen ruimte, alle capaciteit wordt de komende jaren door de Regera en Agera-smaakjes opgslokt.

Ondanks deze wetenschap staat het designers natuurlijk altijd vrij om hun eigen visie op een merk los te laten. De 15-jarige Jennarong Muengtaweepongsa, beter bekend als VanaticalDesign, liet al eens een smakelijke Aston Martin DB11 op ons los, en volgt deze nu op met bovenstaande Koenigsegg Legera.

De fictieve specs behelsen een V8 met 700 tot 800 pk, en vleugeldeuren die met behulp van een vingerafdruk-sensor openen. Groovy. Mocht Christian von K. ooit besluiten op Aventador-jacht te gaan, dan ligt hier alvast een blauwdruk voor een Zweeds instappertje. (Vanatical Design, via Carscoops)

Ook interessant!

  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?
  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Koenigsegg Gemera
    Elektromotoren Koenigsegg Gemera zijn ook kleine reuzen
  • Video: Koenigsegg speelt niet met 1, maar 2 Jesko's
    Video: Koenigsegg speelt niet met 1, maar 2 Jesko's

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

koenigsegg, photoshop

Vorig bericht: « Rafael Nadal wint AMG GT, is niet onder de indruk
Volgend bericht: Breek: ‘Volkswagen wordt in 4 stukken opgeknipt’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. daniel23ccx zegt

    15 juni 2015 om 10:43

    Ziet er erg mooi uit! Stiekem hoop ik dat koenigsegg wel zo’n model in productie gaat nemen, zodat je ze misschien iets vaker op straat tegen kan komen.

    Login om te reageren
  2. casperfcb zegt

    15 juni 2015 om 10:48

    Ford gt iemand?

    Login om te reageren
    • quattromeister zegt

      15 juni 2015 om 10:58

      @casperfcb: nee, kopje koffie is oke.

      Login om te reageren
      • casperfcb zegt

        15 juni 2015 om 11:06

        @quattromeister: Vond hem er best op lijken van de voorkant. Maar nu je er over begint ik neem er nog wel een.

        Login om te reageren
    • thezonda zegt

      15 juni 2015 om 11:36

      @casperfcb: Als je dan toch trakteert.

      Login om te reageren
  3. gtwillem zegt

    15 juni 2015 om 10:52

    Dus eigenlijk zijn we weer beland op het punt dat Koenigsegg de CC8S (655pk) weer aan het gamma kan toevoegen. Ik vind deze schetsen er ook wel wat van weghebben, eigenlijk.

    Stiekem hoop ik niet dat Koenigsegg er aan gaat beginnen. Het moet wel een beetje exclusief blijven. Daarnaast is een uitbreiding met een ‘volumemodel’ best riskant. De auto an sich is goedkoper, maar de hele operatie veel duurder. Lamborghini was pas succesvol met downsizen toen Audi erbij kwam (met meer massa productie knowhow).

    Login om te reageren
  4. Jochempie zegt

    15 juni 2015 om 11:01

    Bepaald geen gebalanceerd ontwerp, meer een showcase voor polymodeling skills. En geen sterke.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      15 juni 2015 om 11:06

      @Jochempie: Wil er wel even aan toevoegen dat ik het op m’n vijftiende niet aandurfde om me in polymodeling te verdiepen. Wat dat betreft heb ik wel bewondering voor ‘m.

      Login om te reageren
  5. trustmeiamanengineer zegt

    15 juni 2015 om 11:04

    Natuurlijk gaan ze dit niet maken. Waarom zou je veel tijd en geld in een ‘massa’ product met kleine winstmarge steken als je ook een handje vol bizar dure kunstwerken per jaar kunt slijten.

    Login om te reageren
  6. kampioentje zegt

    15 juni 2015 om 11:10

    700-800 pk instapmodel, hoe gek zal men je in de jaren ’80 en ’90 hebben aangekeken als je zou zeggen dat dit ooit zou gebeuren!!

    Login om te reageren
  7. Nuvolari zegt

    15 juni 2015 om 11:11

    Lijkt op een baby van een Venom GT en een Saab Aero. Geen slechte poging overigens, maar inderdaad nog niet echt in balans wat mij betreft

    Login om te reageren
  8. ds3thp zegt

    15 juni 2015 om 11:20

    Mocht het zo zijn, dan vind ik dit toch wel één van de mooiste creaties van ze!

    En met 700 tot 800pk is het allerminst behelpen denk ik zo!!

    Login om te reageren
  9. alaindjamal zegt

    15 juni 2015 om 12:02

    Deed me beetje denken aan nieuwe ford gt

    Login om te reageren
    • jrmpower24 zegt

      15 juni 2015 om 12:45

      @alaindjamal: nou dat zie ik echt niet..

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        15 juni 2015 om 16:03

        @jrmpower24:
        Vergelijkingsmongooltjes heten niet voor niets zo.?

        Login om te reageren
  10. ahs1979 zegt

    15 juni 2015 om 12:20

    Wat mij betreft een goede poging voor iemand van 15. Ik doe het hem niet na. Maar heel erg overtuigd ben ik niet, zoals eerder gemeld mis ik de balans. En ik mis het spookje op de klep van de motor. Of denkt de designer dat deze Koenigsegg niet meer in dezelfde fabriek gemaakt gaat worden?

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    15 juni 2015 om 15:28

    Mooi ding, kom maar door. Ruim 500pk op normale brandstof en een prijs a Porsche 911, moet klandizie voor zijn.

    Login om te reageren
  12. mrrallycross zegt

    15 juni 2015 om 20:43

    Toch wel lekker hoe koningseggs dit doet!

    Login om te reageren
  13. stfu zegt

    15 juni 2015 om 21:50

    Ik zie vooral een Lotus Evora.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North