Wow, Ford Mustang fastback Eleanor GT500 te koop

Auteur: , 65 Reacties

Het verkoopzinnetje: "MOOISTE VAN NL" zou bij deze best eens van toepassing kunnen zijn.

Eleanor, wereldberoemd geworden door de film Gone in 60 Seconds, met Nicolas Cage (en voor de broodnodige vrouw-scenes Angelina Jolie) in de hoofdrol. het plot is flinterdun, maar ijzersterk, zeker vanwege de mooie auto’s die in de film voorkomen. Een daarvan, en eigenlijk de allerberoemdst, is de Ford Mustang fastback GT500, Eleanor gedoopt. Een nog mooiere versie van een al even zo schitterende wagen.

En er staat er 1 te koop, in ons eigen kikkerlandje nog wel. De advertentie spreekt boekdelen, het is een mooie (en populaire) wagen. Lees maar.

Ford Mustang Fastback van 1968 in de Shelby GT500 Eleanor uitvoering.
Deze auto is opgebouwd uit alleen maar de allerbeste onderdelen en heeft een high quality paintjob. 427w motor met 538 hp(ook op kenteken) nu 200 miles gelopen met een gereviseerde C6 automaat ook voor de pk,s geschikt.
(specificaties motor terug te vinden op fordcobraengines.com)
Ik heb er alleen een iets mildere nokkenas in laten zetten dus denk dat hij nu 480 pk heeft maar loopt veel mooier en rustiger. heb de andere nokkenas er bij.
B-Cool radiateur met dubbele vinnen. Maier eleanor bodykit(de beste en duurste kit verkrijgbaar) proffesioneel gemonteerd zonder naden.
Pepper grey metalic dupont fleet 44490 black metalic stripes dupont fleet 44435 de exacte kleur uit de film gone in 60 seconds. Shelby stripes onder de blanke lak(voel je dus niet) GT500 striping onder de blanke lak. Piaa light kit.
Shelby gascap. Shelby GT500 emblemen. Verlichte Mustang instapdorpels. New Shelby dash met tellers signed by Caroll Shelby.New de luxe console. Alle het chrome werk is nieuw. Alle rubbers zijn nieuw. bullit sport mirrors.
Ride tech Coilover system Level 2 rondomverstelbaar en verzwaarde en gelagerde draagarmen. 4 link system achter(geen blad veren meer) Flaming river Steeringbox. JBA side exaust system eleanor met keramische headers. Nieuwe steekassen en achtercardan verzwaard tm 700 pk met een 3.25 overbrenging. 17 inch Shelby wheels met Shelby spinners. Wilwoodschijfremmen rondom met verzwaarde rembooster. Shelby pendalen. De luxe doorpannels. Roofconsole. Shelby mattenset. Custumsound verborgen Audiosysteem met afstandbediening en CD wisselaar en i-pod/I-phone aansluiting.

Zoals je kunt lezen, heeft de eigenaar er flink wat werk ingestoken. Zoveel, dat iedereen de auto wil lenen of wil huren voor zijn (of haar) mooiste dag. En daar is de verkoper he-le-maal klaar mee…

Geen testpiloten of dagjes mensen er komt niemand proef te rijden zonder dat het serieus is. EN NEE IK VERHUUR HEM NIET OM IN TE TROUWEN

Dus, mocht jij deze ubergeile machine willen kopen? Meld je dan als de wiedeweerga in Haarlem en neem 82,5000 Amerikaanse Euro’s mee, want zoveel moet dit beest uit 1968 opbrengen. Stelen is geen goed idee, vreemd genoeg eindig je iedere keer in de bajes als je dat probeert…



65 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
Gewoon een replica dus? Leuk knutselproject, maar lang niet zo zeldzaam of waardevol als een originele.
@felixf: Is het origineel ook niet een knutselpakket dan? Aangezien het voor een film is gemaakt? What’s the harm in een replica? Het is nog steeds een Mustang die op de filmauto lijkt.
@felixf:
Alleen ziet een originele er totaal zo niet uit en ik betwijfel sterk als iemand met een matching numbers GT500 iets aan zijn auto zal veranderen. Die dingen gaan weg in originele staat voor 250.000 euro. Deze auto was waarschijnlijk geleverd als een zes in lijn motor met 150pk.
@felixf: zijn t niet allemaal replica’s ?
@felixf: een originele “Eleanor”? Bestaan niet. Een GT500? Die zien er zo niet uit…
@davelepeef: wat is autoblog toch lekker snel reacties :)
Wat een pracht!
82500 valt nog mee, maar dat valt ook wel een beetje te zien eerlijk gezegd. Desalniettemin zou ik hem graag in mijn bezit willen krijgen.
Er staat er nog een op autotrack, die staat er al bijna 2 jaar op…
@hight96: Net gecheckt, is er niet meer… Wel een supergave kar!!
Precies alle redenen waarom ik zoiets noooit zou willen.
Afschuwelijk.
De echte Elenor was een kanariegele 71′ er Mach I.
En die was stoer.
@desjonnies: het origineel uit 1974… De film duurt iets van 100 minuten; de Grote Achtervolging, met Eleanor in de hoofdrol, neemt daar ruim de helft van voor z’n rekening. Ultra low budget opgenomen, waarbij het script, de regie, de montage, de stunts en de hoofdrol allemaal door dezelfde persoon werden uitgevoerd (H.B. Halicky). Zo bleef er meer geld over om zo’n beetje alle auto’s in de film te laten crashen. Ik heb de film nog ergens op dvd liggen. Als er vanavond geen Formule 1 race zou zijn, zou ik deze nu opzoeken en maar weer eens kijken.

Gone in 60 Seconds
http://imdb.com/rg/an_share/title/title/tt0071571/
@rrrobert:
Nog suffer dan fast en vjuurius, lage imdb rating is geheel terecht. Als je van dat soort wagens houdt is er op youtube veel interessanter materiaal te vinden waarbij je niet een of andere tenenkrommende verhaallijn hoeft te tolereren.
@super: de originele Gone in 60 seconds vergelijken met de Fast & Furious… Da’s net zo iets als de Mustang ‘Eleanor’ hierboven vergelijken met een BMW M5 uit de 21ste eeuw.
@desjonnies: Was dat niet een 73’er getuigen de staande ipv liggende lampjes in de gril tussen de koplampen? Ik vind een 71’er – 73’er mach 1 overigens ook mooier en al helemaal met die originele velgen zoals je ze ziet in die film.
@desjonnies: Precies. Eleanor was een Mach 1! De film was ook top met dat heerlijke 70s sfeertje.
Nicohlas Cage met zijn rare gehijg is er de schuld van dat ik dit een spuuglelijk ding vind ..

Met zijn droevige snuitje zuurkool ..
@lincoln: Het is weer eens wat anders dan die videobanden op wielen
Zou ik de auto misschien mogen lenen/huren voor een echtscheiding dan?
Holy crap. Tijd voor een schone onderbroek, ik ga mijn huis verkopen en hierin wonen denk ik
Prijs lijkt mee te vallen, of vergis ik me dan?
Als vanavond de Postcodeloterij nou eens even langskwam met een mooi bedrag…
Toch wel een van mijn droomwagens (naast de 159 natuurlijk)
Is deze niet te ‘laag’ geprijsd?
@autodrome:
Afgaand op de onderdelen die hij noemt is het voor de helft van de vraag prijs zelf te bouwen. Er zitten wel aardig wat werkuren in natuurlijk.
@shiva: en zoek eens een fastback uit dit jaar in goede staat. Kost je minstens een kwart gok ik??
@davelepeef: Daar zeg je het goed staat. Waarom zou je er één in goede staat kopen die je in het grijs moet herschilderen. Waar je een crate engine inlegt en nieuwe ophanging onder vijst? Nee voor zo iets zoek je een roestig carrosserie met doorgezakte ophaning en een zes inlijn motor of vastgelopen smallblock. Ik zeg 10.000 euro, 15.000max.
Ik ben verliefd
Holy crap, wat een wagen zeg! PORNO!
Meneer heeft ook een Lincoln Mark V te koop. Als we het over een plaatje hebben… sodeju…
Hoeveel? Iets met komma?
Alleen door die blije advertentie van m wil ik de auto niet eens meer..
Ding start 9 van de 10 keer niet en om er dan lieve woordjes tegen te gaan praten gaat me te ver dan zou het net een film zijn.
Ik vind het een prachtige wagen.

Even een vraagje: Waarom is dat chassisnummer er zo knullig ingeschreven? Lijkt dan net alsof er iets niet in de haak is.
Ik bied 50 euro voor de velgen.
Denk dat Wauw het enige woord is dat hierbij past, misschien wel in combinatie met Hebben!!!1!
Die bult op de motorkap doet zo veel afbreuk aan de rest van de auto dat het pijn aan m’n ogen doet :(
@toempf: is makkelijk te vervangen..
Oh wow wat een droomwagen!
Denk dat ik de eigenaar al eens in een programma voorbij heb zien komen, weet niet meer waar….was echt z’n kindje, kan het natuurlijk helemaal mis hebben.
Haha die reactie: nee ik verhuur hem niet om te trouwen.
Er komt binnenkort nog 1 in NL te koop bij PttM in Sneek, wel wat duurder .
2 dingen kloppen niet en dat is erg jammer en dus is deze auto te duur… Het behoort een basis te zijn uit 1967 én een handgeschakelde versie (met go baby go NOS knop).
Eerlijk gezegd vind ik de Eleanor GT500 een van de minder mooie versies. Maar goed qua specs is hij natuurlijk wel de dikste.
Heb gebeld en gezegd dat ik serieus een proefrit kom maken. Mag morgen langskomen…
Droom auto, maar helaas geen geld voor. Anders had ik m meteen opgehaald.
Als mijn favoriete pornoster een auto was, zou ze er zo uit zien. Vadsig, asociaal lekker.
@berlinetta: nou, vadsig??? Curvy liever gezegd?
Het is een icoon natuurlijk, maar al dat plastic doet mi compleet afbreuk aan het oorspronkelijke design.
Beetje Countach 25th Anniversary syndroom, daarbij heb ik ook altijd de neiging om al die tupperware eraf te trekken.
Mooi spul. Jammer van de nokkenas
Zeer dikke mustang. Als ik toch eens geld en ruimte genoeg had…… just dreaming…
Ik heb niets tegen resto mods. Ben zelf een resto mod mustang aan het bouwen maar doe eens iets origineel. Dit is dertien in een dozijn tuning en mist alle elegantie die het origineel model heeft. Ook vind ik het verkeerd om Shelby logos te zetten op een auto die dit niet is.
@shiva: die badges zit wat in. En dat het niet een erg origineel concept is zit ook wat in. Maar hij is wel verdomd lekker, en een andere kleurstelling is ook wat lastig hierbij… En soms beter goed gejat, dan slecht bedacht ;)
Blijft Amerikaanse meuk wat alleen rechtdoor wil, kun je als auto amper serieus nemen.
@bofkont/dildoswaggings
Haha ooit al eens met een oude mustang met een 4link achter ophanging gereden dan? Dat ding stuurt als een nieuwe wagen. Ik heb enkel stijvere bladveren en shockdempers. Swaybars en een moderne voorophanging zitten en ik ben 90% van het verkeer te snel af op rechte stukken en bochten. Met deze build hou je een SL500 bij.
@shiva: zo’n mb is ook zo’n zwabberbak , dus Zou maar niet gelijk opscheppen daarover, lol ;)
@bofkont: nee want een ondersturende Z3 or een zompige Clk430 dat zijn pas bakken waarmee je lekker kan hoeken ;)
@mopar: Haha hap hap , zat al te wachten op je reactie , nee klopt de clk was alles behalve een bochtenridder daarom nu een Z4 3.0 onvoorstelbaar dat verschil.
@bofkont: jeetje een Z4….zal maar niets zeggen :))
@mopar: haha heerlijke stuurwagen hoor, zal je verbazen hoe dat gaat.
In Duitsland staat een mooiere replica is alleen een stukkie duurder ?

http://www.autotoystore.de/automobile/index.php
Deze bewuste auto is veel in Beverwijk en omgeving te vinden. Een mooi ding om te zien maar niet waard wat men ervoor vraagt.
GT500 prikken op een standaard Mustang is gewoon een beetje erg jammer, hoe knap je het verder ook verpakt, de specs omhoog… het is gewoon GEEN GT500. Sorry dat ik het zeg, maar de Turbo 16V Konijntje van Halfords mag je er dan naast gaan plakken. Zonder dat had het een leuke bodykit geweest en een potente wagen is het natuurlijk sowieso.
Mooi apparaat! En dat het geen origineel is interesseert mij bijzonder weinig. Natuurlijk leuk voor de mierenn*kers, maar ik vind het vooral gaaf dat iemand z’n droomwagen heeft gemaakt.
@Nicolasr Euh de prijs staat niet goed in de tekst. “82,5000 Amerikaanse Euro’s mee”. Dat is of en nulletje te veel. Of de coma staat verkeerd. In welke geval de auto ineens 825.000 euro zou kosten. Wat mij ook weer wat veel lijkt. :)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).