• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

YES! De Renault Laguna facelift is af

Auteur: Alwood, gepost 2 september 2010 om 20:53 – 61 Reacties

Leuk hoor, of niet
Och heden wat een feest. Renault heeft de Laguna nog een facelift gegeven en dit zijn de eerste foto’s. Naast het nieuwe neusje, ook nóg zuiniger motoren en meer vierwielsturing.

Nou, dat was het wel. Of willen jullie nog meer details? Het 4Control stuursysteem is nu ook leverbaar op de kleinere diesels, de dCi 130 en dCi 150. De nieuwe 1.5-liter 105pk dCi 110 stoot slechts 120 grammetjes CO2 uit en in de auto kan je genieten van Bose-geluid en Tomtom navigatie.

Of deze updates de Renault Laguna gaan helpen is natuurlijk maar sterk de vraag. De verkopen zijn behoorlijk tegengevallen. In mijn ogen weinig verrassend, zet dit apparaat maar eens naast een Citroën C5 of Peugeot 508. Lijkt me sterk dat je dan nog de Renault kiest, als je überhaupt al een Franse auto wil rijden. Mocht je hier wel wild enthousiast van worden: de Renault Laguna facelift is vanaf november te koop.

Ook interessant!

  • durste Renault Laguna Coupé
    De duurste Renault Laguna Coupé is een topaanbieding
  • De veiligste Renault van Nederland is nu een stuk goedkoper
  • De comeback van de Renault 4 is nabij!
  • Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
    Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

laguna, Parijs-2010, Renault

Vorig bericht: « Badass nieuwe Dodge Durango, krijgen wij hem ook?
Volgend bericht: Ferrari watch out! McLaren komt met 5 nieuwe modellen »

Lees Interacties

Reacties

  1. cisn zegt

    2 september 2010 om 21:00

    tis ook van het ene uiterste in het andere bij die fransen, daar die rcz van peugeot best te pruimen was is deze gewoon barfte lelijk!!

    Login om te reageren
  2. ROFFA zegt

    2 september 2010 om 21:02

    ze kunnen ook niet photoshoppen die fransozen

    Login om te reageren
    • mylvan zegt

      2 september 2010 om 21:08

      @ROFFA: net zo goed als dat ze auto’s bouwen :P

      Login om te reageren
  3. Type-R zegt

    2 september 2010 om 21:03

    Interieur is erg BMW achtig – hebben ze goed bekeken daar zo.

    Login om te reageren
  4. viper zegt

    2 september 2010 om 21:06

    wat, geen leds? wie neemt deze facelift nu nog serieus dan

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      2 september 2010 om 21:16

      @viper: die ‘wimper’ zal wel dagrijverlichting zijn ofzo. Ik vind het geen verbetering. Zeker niet die grille. Blijft een lelijk hok

      Login om te reageren
  5. Mr. Dj M. zegt

    2 september 2010 om 21:15

    Van de facelift wordt ik niet enthausiast. Die lelijke grille aanpassing…
    Goed sommige auto’s staat zo’n hoog grilletje goed, hier valt het behoorlijk uit de toon.

    Dde huigige Laguna als station in GT en GT blauw, dat vind ik nog steeds helemaal super en qua uiterlijk vind ik dat mooier dan een ordinaire Passat of een nog vrij behoudend gestylde C5.

    Login om te reageren
  6. steve zegt

    2 september 2010 om 21:16

    Jammer, ze hadden er een veel mooiere auto van kunnen maken. De ‘smile’ grille is nu al weer achterhaald. Ook de koplampen blijven vreemd, de lijn van de auto klopt gewoon niet. Ik ben benieuwd hoe de kont van de hatchback is geworden. Die moet bijna wel opgeknapt zijn…

    Login om te reageren
  7. robbie zegt

    2 september 2010 om 21:18

    Hij kijkt iig wat minder sip.

    Login om te reageren
  8. Dimglor zegt

    2 september 2010 om 21:20

    Sorry, maar dit een lelijke auto??
    Why? Omdat het een Renault is? Direct weer een reactie over bouwkwaliteit ook…
    Bij ons thuis rijden we al 2,5 jaar rond met het nieuwe model Laguna… Een Laguna Grantour Initiale 2.0 150 pk en ik moet zeggen dat het een fantastische wagen is… Nog geen enkel probleem mee gehad… En persoonlijk vind ik deze mooier dan een C5 of een 407 (508..)

    Login om te reageren
  9. HDM zegt

    2 september 2010 om 21:21

    ”..meer vierwielsturing..”

    Nog meer? Kun je dan elk wiel een andere richting in sturen? Kun je de velgen sturen voor een bocht naar rechts, en de banden tegelijk naar links?

    Jaja :P

    Login om te reageren
  10. Rdesign zegt

    2 september 2010 om 21:25

    blijft lelijk!! ::S

    ik kies voor de C5!!

    Login om te reageren
  11. Bob zegt

    2 september 2010 om 21:27

    @Dimglor

    Ze hadden bij de 3 beter een andere naam kunnen kiezen gezien de reputatie van de Laguna 2.

    Login om te reageren
  12. Orichy zegt

    2 september 2010 om 21:28

    Als je denkt; “Dit kan niet erger”, dan krijg je dit. Jemig, dit is geen verbetering, ik had op een totale makeover gehoopt, dit is nog erger dan de huidige.
    Laurens had wel meer zijn zeggenschap mogen laten zien, tenzij dit zijn style is, dan staat ons nog wat te wachten met de andere modellen.
    Die grote koplampen zijn toch zo onvergetelijk lelijk, die uitlopen naar boven en opzij, jahk en onnodig met de huidige technieken.

    Login om te reageren
  13. Mika zegt

    2 september 2010 om 21:31

    Offtopic ik ben geen liefhebber van franse auto`s.

    Ontopic: ik vind dit type toch er best goed uitzien. Volgens mij is de betrouwbaarheid tegenwoordig ook niet slecht dus tja.. deze liever als de auto`s van PSA als ik voor een franse auto moest kiezen.

    Login om te reageren
  14. Mika zegt

    2 september 2010 om 21:32

    iets vergeten wel de oude niet de facelift.. geen vooruitgang

    Login om te reageren
  15. Waxweazel zegt

    2 september 2010 om 21:39

    Raar, hier in België kon je de 4WS al bijna een jaar krijgen op de dCi 130 – 150 -180 modellen. Dat was zelfs een speciale serie met veel opties als standaard.

    Login om te reageren
  16. Gietie zegt

    2 september 2010 om 21:40

    Toch liever de C5!

    Login om te reageren
  17. louis zegt

    2 september 2010 om 21:49

    Net bijgeleerd van een Vriend met een Renault Consessie… Het is de interne policy van Renault om een auto van 100 000 km te bekijken als “versleten”. Met andere woorden, componenten zijn bestudeerd om maximum 120 000 km vol te houden.. waarna er grote kosten zijn!

    Login om te reageren
    • philippe zegt

      2 september 2010 om 22:47

      @louis:

      Ik heb ook een vriend in een tbc-kliniek

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        3 september 2010 om 00:24

        @philippe: Huh? Tuberculosekliniek?

        OT: Ik vind het geen mooie wagen, maar het heeft in ieder geval wel een eigen gezicht…

        Login om te reageren
        • philippe zegt

          3 september 2010 om 02:07

          @RacerX:
          ahum, ik bedoel natuurlijk TBS-kliniek, kleine internetafgang ;)

          Login om te reageren
  18. AMG Powerrr zegt

    2 september 2010 om 21:57

    ieellll! Hij wordt er niet mooier op, terwijl ‘ie al lelijk was/is.

    Login om te reageren
  19. j zegt

    2 september 2010 om 22:10

    Is er ook zo,n handig vakje om dekens mee te nemen voor aankomede winter ?

    Login om te reageren
  20. El-Loco zegt

    2 september 2010 om 22:13

    ^ louis, je vriend is niet goed wijs.

    Login om te reageren
  21. Laue zegt

    2 september 2010 om 22:23

    Autoblog zou tegenwoordig bij elke facelift post het oude en nieuwe langs elkaar moeten zetten. Als je mij had gezegd dat hier een tuner aan het werk is geweest had ik het ook gelooft…

    Login om te reageren
  22. doka zegt

    2 september 2010 om 22:32

    ik vind hem nog steeds niet om aan te zien

    Login om te reageren
  23. ThomasBol zegt

    2 september 2010 om 22:38

    Waarom kan ik die kut banner van Ford niet weg klikken zodat ik op ‘plaats reactie’ kan drukken?

    OT:
    Jammer dat het geen verbetering is. Interieur vind ik echt super gaaf maar het exterieur had vele malen beter gezien, kijk maar naar een Megane Coupe. Ze kunnen het wel hoor :)

    Login om te reageren
  24. Renaultfan zegt

    2 september 2010 om 22:39

    Wat een verschrikkelijk onprofessioneel stukje schrijfwerk van deze redactuer,althans ik denk dat we deze meneer mogen uitschelden met deze titel…………….

    Een C5 of 508 dat zijn de auto’s o dit moment afkomstig Frankrijk….?,de toppers….?

    Nee mevrouw of meneer Alwood,A4,3-serie,1-serie,Bleu Motion e.d. dat scoort,want de leaserijder wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten ! Als Renault zijn labeling voor elkaar heeft bij deze facelift gan ze scoren anders is het jammer maar helaas.

    Login om te reageren
  25. ThomasBol zegt

    2 september 2010 om 22:39

    gezien = gekund

    Login om te reageren
  26. Northwestern zegt

    2 september 2010 om 22:42

    Ha ik ben dan wel benieuwd wat ze met de Espace IV Phase III hebben gedaan. Want dit interieur ziet er kwalitatief veel beter uit. Alleen moet ik wel ff wennen aan die voorbumper… Die oogt wat.. vreemd.

    Login om te reageren
  27. Gert zegt

    2 september 2010 om 22:46

    hhmmmm waarom geven ze dan garantie voor 150 000 km?? omdat ze elke laguna rijder een gratis laguna willen aanbieden op het einde van de levenscyclus?

    (aan wie het geloofde: hier, een tientje; koop jezelf wat gezond verstand :P )

    Login om te reageren
  28. Tinus zegt

    2 september 2010 om 23:33

    Alsof die dingen al niet hard genoeg afschrijven..

    Login om te reageren
  29. Pier zegt

    3 september 2010 om 00:56

    Het is niet wat en het zal ook niet wat worden deze Laguna. Vorige model (alleen stationcar) was en regelrechte hit maar dit is gewoon een lijke auto.

    Login om te reageren
  30. Toeter zegt

    3 september 2010 om 01:14

    Altijd fijn om eraan geherinnerd te worden dat Renault niet mijn merk is. Kan er bij Renault niet een nieuwe chief designer komen… Peugeot is eindelijk weer een beetje aan het bijdraaien met de RCZ en de 508.

    Login om te reageren
  31. willemseles zegt

    3 september 2010 om 01:18

    Sowieso verkopen grote auto’s nog amper de laatste 2 jaren.

    Heb zo’n 1300 kg zware Laguna uit 2004 met een zogenaamde slechte naam, echter bij mij al jarenlang probleemloos(2.0 turbo uitv.)
    Blijkt wel onverkoopbaar merk ik, geen hond reageert. Niet zo heel erg, want het blijft een heerlijke stille soepele wagen en is geen straf om mee te rijden.

    gr.

    Login om te reageren
  32. bob zegt

    3 september 2010 om 01:34

    @ de schrijver Alwood.
    quote: “als je überhaupt al een Franse auto wil rijden”
    Hoezo? wel een beetje jammer als je zo laat blijken dat je als ahum “autojournalist” Franse auto’s niets vind…

    Anyway, ja de Laguna is niet moeders mooiste, deze facelift maakt het wat beter, maar het is te laat.

    Login om te reageren
  33. doba95 zegt

    3 september 2010 om 03:20

    De makeover is niet helemaal gelukt. De koplampen zijn er idd niet beter op geworden. De grille daarintegen weer wel, ala Audi. En dat zilveren/alu gedoe boven de mistlampen kan ook wel weg.
    Verder goed om te zien.

    Login om te reageren
  34. Dino zegt

    3 september 2010 om 07:35

    Auw !! Wederom is het onze franse stokbrood- en koekenbakkers gelukt om iets in elkaar te prutselen wat pijn aan mijn ogen doet !!! Wordt het nog minder leuk in de file ! Als er zo’n nieuwe Megane in de file voor of achter me staat , zet ik mijn auto op de vluchtstrook en doe net alsof ik pech heb/krijg. En dat is heel ongeloofwaardig , want ik rij geen franse auto ….iemand nog een stokbroodje ???

    Login om te reageren
  35. Joop zegt

    3 september 2010 om 08:18

    Dat wordt genieten met BOSE geluid !!!NOT!!!

    Login om te reageren
    • Northwestern zegt

      3 september 2010 om 08:41

      @Joop: Waarom niet? Ben je doof?

      @:willemseles: Alleen de types van 2001-2003 hadden veel problemen, en van 2004-2006 vrij weinig. En daarna zijn de Laguna’s wel te bestempelen als betrouwbaar.

      Login om te reageren
  36. Joop zegt

    3 september 2010 om 08:19

    On topic, heb het eigenlijk altijd best een mooie auto gevonden. Al zal ik zelf niet zo snel Frans rijden.

    Login om te reageren
  37. Kevin van Gorp zegt

    3 september 2010 om 08:21

    ja…. ok…. (pauze)….

    next?!

    Login om te reageren
  38. Joop zegt

    3 september 2010 om 09:00

    @Northwestern: Neej hoor, ik hou gewoon van goed geluid voor een eerlijke prijs.

    Login om te reageren
    • Northwestern zegt

      3 september 2010 om 16:41

      @Joop: Njah, ik vind 1500 euro voor een pakket met navigatie, audio connection box, 6 mp3-cd wisselaar en een Bose systeempje nog wel meevallen. Bij Audi kan je daar veel meer voor gaan neerleggen, ik heb zown idee het dubbele.

      Login om te reageren
  39. TheIceman2009 zegt

    3 september 2010 om 10:06

    he shit, ik heb net mijn ontbijt uitgekotst.nu moet ik wéér gaan eten. :x

    Login om te reageren
  40. Freewarefreak zegt

    3 september 2010 om 10:44

    “De verkopen zijn behoorlijk tegengevallen. In mijn ogen weinig verrassend, zet dit apparaat maar eens naast een Citroën C5 of Peugeot 508..”

    Dit is natuurlijk onzin. De Peugeot 508 KAN daar geen debet aan zijn, die is nog niet eens te koop. Denk eerder dat het aan de gevestigde Duitse garde ligt.

    Login om te reageren
  41. Esprit_de_Flandre zegt

    3 september 2010 om 12:26

    @Renaultfan: Leer eerst deftig Nederlands schrijven voor je begin over “een verschrikkelijk onprofessioneel stukje schrijfwerk”. Je boodschap komt niet goed over als je zo schrijft.

    @louis, El-Loco: Denk je dat het elders anders is? Het grote geld zit in onderdelen.

    Login om te reageren
  42. VW-GROUP zegt

    3 september 2010 om 12:34

    @ iedereen

    geen discussies meer
    het is gewoon een ugly french piece of junk

    Login om te reageren
    • Northwestern zegt

      3 september 2010 om 16:43

      @VW-GROUP: Waarom moet jou mening voor iedereen gelden? Ben jij de nieuwe Hitler? Rare jongen.

      Login om te reageren
  43. VW-GROUP zegt

    3 september 2010 om 12:35

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  44. hephie zegt

    3 september 2010 om 12:42

    trekt op niks !

    Login om te reageren
  45. VW-GROUP zegt

    3 september 2010 om 13:56

    en jij bent een belg die geen smaak en een vieze veeeeeeeel te slechte kwaliteit renault heeft zekur

    Login om te reageren
  46. 135i zegt

    3 september 2010 om 14:27

    ff wennen aan die voorkant, want echt mooier dan het vorige model is het nou ook weer niet …

    Login om te reageren
  47. agarde zegt

    3 september 2010 om 19:27

    Ben ik nou de enige die ‘m echt mooi vind?

    Login om te reageren
  48. Jean zegt

    3 september 2010 om 23:05

    Ik heb niks tegen Renault, maar die Laguna Break (of hoe het ook moge heten tegenwoordig) blijft op een Kia Rio van de eerste serie lijken.

    Login om te reageren
  49. VW-GROUP zegt

    4 september 2010 om 09:00

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  50. VW-GROUP zegt

    4 september 2010 om 09:06

    @ iedereen die RENAULT LELIJK OF SLECHT vind

    Jullie hebben gelijk klaar geen discussies

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      4 september 2010 om 10:08

      @VW-GROUP: Zit jij aan drugs? Want hetgeen je zegt houdt totaal geen steek….

      Login om te reageren
  51. Renaultfan zegt

    4 september 2010 om 21:39

    @ esprit de flandre : Reageer svp op de inhoud en niet op een kleine schrijffout,of reageer anders niet ! De inhoud van dit stukje gaat over de facelift van de Laguna , wellicht kan je ons laten weten wat je daarvan vind !

    Login om te reageren
  52. autoblogger zegt

    6 september 2010 om 12:20

    Het officiele bericht: Kenmerkend voor de nieuwe Laguna is het nieuwe, frisse design van de voorzijde. De bumper met nieuwe grille en de koplampen zorgen voor een expressieve uitstraling waaruit een mix van plezier en prestige is af te lezen. Ook de uitrusting biedt meer plezier: de Laguna heeft standaard halflederen sportstoelen voorzien van verstevigde zijkanten. En Renault monteert standaard Carminat TomTom LIVE®-navigatie met een Europese wegenkaart, een van de meest veelzijdige informatiesystemen.

    Navigatie

    Het navigatiesysteem in de Laguna wijst niet alleen de weg, maar informeert ook over werkzaamheden, files (ook buiten de snelweg), plaatselijke brandstofprijzen, bedrijven in de buurt (Local Search via Google) en het weer. Het systeem maakt gebruik van een snellere plaatsbepaling voor accurate ondersteuning van de bestuurder. Deze services zijn beschikbaar in een abonnementvorm.

    Luxe en comfort staan voorop, dus heeft elke Laguna onder meer elektronisch geregelde bi-zone airconditioning, een zelfdimmende binnenspiegel, een automatische parkeerrem, een boordcomputer en een 3D-sound-audiosysteem. Het summum van luxe is te vinden in de Laguna Initiale. Deze uitvoering biedt onder meer standaard een Bose®-audiosysteem, een beigekleurig lederen interieur, verwarmbare voorstoelen, een geheugenfunctie voor elektrisch bedienbare stoelen en buitenspiegels en bi-xenon-koplampen.

    A-, B- en C-labels

    Door verbetering van de efficiency heeft de nieuwe Laguna-range een lager verbruik en een gunstiger uitstoot. Dat vertaalt zich in vier versies met een energielabel A, vier versies met energielabel B en zes versies met energielabel C. Op motorisch gebied presenteert Renault nieuws met betrekking tot de combinatie diesel en automaat. Het vermogen van de 2.0 dCi automaat stijgt van 150 naar 175 pk. De Laguna 2.0T automaat 170 pk benzine vervangt de 2.0T motor met 205 pk. Daardoor is 4Control nu beschikbaar in combinatie met een automatische versnellingsbak.

    Vrijwel gelijktijdig met de wereldpremière van de Laguna in Parijs openen de dealers hun orderboeken voor zowel de Hatchback als de Estate. Tot en met 31 januari 2011 is op alle uitvoeringen, met uitzondering van Expression, het Pack Lumière leverbaar voor slechts € 795,- met daarin een panoramisch schuif-/kanteldak en lichtmetalen 18-inch wielen. Het Bose®-audiosysteem is verkrijgbaar voor € 695,-. De Laguna-prijzen beginnen bij € 27.890,- voor de Laguna Hatchback Expression 2.0 16v. De Laguna Estate is er vanaf € 29.090,-. Hieronder staat een volledig prijsoverzicht van het Laguna gamma.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North