
Eindelijk worden we verlost uit ons lijden. De eerste beelden van de Nissan 400Z zijn gelekt.
Afgelopen week gingen Wouter (@Wouter) en Martijn (@martijngizmo) op zoek naar de leukste en lekkerst klinkende cabrio voor 25.000 euro. Gelukkig benoemde Martijn de Nissan 370Z Roadster, want dat is in die prijsklasse de meest briljante keuze.
Nissan 370Z (Z34)
Veel vermogen, relatief betrouwbaar en lekker modern. Zeker omdat het huidige model nog in de prijslijsten staat. We zeggen bewust prijslijsten, want we kunnen ons niet voorstellen dat iemand nu nog een nieuwe 370Z gaat kopen. Het ding is namelijk gigantisch duur. Dat komt niet door Nissan, maar door de enorme lading BPM die erop zit.

Beelden!
Alhoewel, het ligt wel een klein beetje aan Nissan, want als concurrenten wel schonere motoren kunnen maken, waarom lukt Nissan het dan niet? Het lijkt er gelukkig op dat Nissan weer plannen heeft om terug te komen. Nu waren er al geruchten, diverse uitspraken en veel wilde plannen, maar eindelijk hebben we iets concreets: beelden van de Nissan 400Z!

12 gloednieuwe Nissans
Nissan is van plan een hoop nieuwe modellen te gaan lanceren. In de komende anderhalf jaar komen er 12 gloednieuwe Nissans aan. In het filmpje met beelden zien we diverse Nissans voorbij komen. Het begint met de A (Ariya productiemodel) gaat vervolgens door naar Z, zoals je op de video kunt zien.

Amerikaanse markt
De meeste Nissans die je ziet zijn voor de Amerikaanse markt, of in elk geval niet voor Nederland. Denk aan de Armada, Frontier, Pathfinder en Terra. De Rogue (Qashqai), Note en Murano kunnen we wel verwachten.

Nieuwe Nissan Z (Z35)
Over de nieuwe Nissan Z (Z35) is nog niet heel erg veel bekend, behalve dat de motor een stuk schoner moet gaan worden. Het zal sowieso een achterwielaangedreven coupé worden en hopelijk komt er ook een Roadster. Qua motor denkt men aan de 4.0 V6 uit de Infiniti Q60S Red Sport met 400 pk. Dat zou mogelijk zijn, ware het niet dat die motor ook alweer een tijdje mee gaat. Dan zitten we alsnog met een mega bedrag aan BPM dat betaald dient te worden…
Dubbele Red Bull
@fapfap: jij je koffie ook nog niet op? *ligt*
@pyrat: staat anders wel zo in de tekst hierboven…
@pyrat: verbeterception
Nog een reden waarom Nederland moet stoppen met de ongelofelijk onredelijke BPM. Als de rest van de EU het zonder kan, moet waarom wij dan niet?
Omdat onze overheid geld nodig heeft voor –> zie rijksbegroting.
Ettelijke miljarden om weg te geven aan hogeropgeleide Europeanen in ruil voor prettige toekomstige baantjes bij de EU, NAVO of denktanks ..
@jaapiyo: ik mis de /s. Hoop ik
@hanso: los van dat het makkelijk harken is, hoorde ik laatst een hele andere reden. Eentje die mij amper bekend was maar na wat research wel leek te kloppen en waar de NL’se overheid zichzelf eigenlijk flink mee in de vingers heeft gesneden.
Het is namelijk zo dat de EU subsidies geeft aan EU-lidstaten voor onderhoud van natuur mits dit nationale parken zijn. Nou heeft NL gedacht; “Oohw lekker we maken gewoon alles een nationaal park, krijgen we meer EU-geld”. Ansich is die gedachte prima echter stelt de EU dat die parken een gemiddeld CO2 in de lucht moeten hebben die onder een bepaalde waarde vallen. In de meeste EU-lidstaten is dat geen probleem want de parken liggen ver weg van snelwegen, drukke plekken waar veel auto’s komen. Denk even aan de hoge Veluwe en je weet dat de A1 er bijv dwars doorheen loopt, alsmede een deel van de A50 en A28. De uitstootgrens van het nationale park wordt daarmee overschreden en NL krijgt z’n geld niet, maar dat moet dus gecompenseerd worden en alsnog gehaald worden. Door dit soort geneuzel hebben wij dus mede die waanzinnig hoge en onzinnige BPM-regels.
nice
@amauryg: Kennelijk kijkt er dus geen hond het heel even na.
Wat een taalarmoede.
@joostdetaalnazi: je hebt wel een toepasselijke naam zeg.
Ben erg benieuwd!
Blijft jammer dat Nissan er geen lekkere naam op plakt. 350Z, 370Z, 400Z. Het is geen wasmachine… Noem hem dan gewoon (weer) ‘Fairlady Z’ 400.
@bernoulli: zal wel een reden hebben, Fairlady klinkt nou niet bepaald als een masculiene auto ofzo. Ik weet dat de naam al decennialang gebruikt wordt, maar ik heb het altijd een vreemde naam gevonden voor een sportcoupé.
japanners zijn knettergek joh
Mazda Bongo Friendee bijvoorbeeld, het kan idd een stuk erger!
@racerx: is het een masculien model? Vond de 370 qua looks ook best een joehoe-coupé.
Gelukkig is het maar een blog in plaats van een serieuze nieuwsbron.
Ik betwijfel of dit wel gaat aanslaan in NL. Zal namelijk weer meer dan een ton worden voor een Nissan en er zijn denk ik weinig mensen die dat willen betalen.
@berlinetta: De Nederlandse markt zal Nissan aan de reet roesten.
Dat begrijp ik, maar aangezien we hier in NL wonen verwacht ik niet dat we deze hier veel gaan zien.
Rogue = X-Trail en Rogue Sport = Qashqai ;-)
De Paus schijnt een witte Rogue besteld te hebben.
Het is een 3.0 v6 wat in de infiniti q50 en q60 red sport modellen ligt en geen 4.0. En hoewel het leuke auto’s zijn met behoorlijk wat vermogen slaan die dingen hier toch niet aan tussen al de amg m en rs modellen uit Duitsland.
Goed punt, dan moet hij dus Nissan 300Z gaan heten…
Af fabriek is dat ding spotgoedkoop voor wat je krijgt. Zouden echt wel wat Nederlanders voor te porren zijn, maar puur de belasting vermoordt dit ding in NL.
Als 350Z-eigenaar (en de 370Z fantastisch vond rijden, maar niet moeders mooiste) ben ik uitermate blij met wat we nu al kunnen zien. Dit lijkt een beetje retro te zijn qua belijning en niet te overdreven. Ik ben erg benieuwd.
Wat te denken van “In het filmpje met beelden”? Is toch ook een beetje een pleonasme… Anders is het een geluidsfragement.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Ik hoop een hybride v6. Zou een hoop bom schelen, en een beetje elektrokracht onderin zou ook wel lekker zijn. Hopelijk wordt ‘ie dan niet te zwaar. Maar beter een nieuwe Z, dan geen Z.
Maar zitten er Franse onderdelen op?
Mocht hier het 3.0 Twin Turbo blok inkomen welke ook in de Q50 en Q60 te vinden is, dan zal de auto in NL vast onbetaalbaar worden.
Ik hoop dan ook dat ze het aandurven om een iets lichtere versie in de markt te zetten. Een iets gekietelde versie van het VC-Turbo blok uit de QX50.
Wie weet. Ik zet hem iig op het verlanglijstje.
370Z is al €111k hier tegenover €34,7k in Duitsland. Iedereen die deze auto in Nederland zou kopen heeft een stevig psychologisch onderzoek nodig als de dames en heren die deze BPM farce in stand houden. Je kan de economie hier met gemak beter laten draaien door mensen juist wat ruimte te geven om geld te kunnen besteden. Maar goed, vakkundig mismanagement is ook een vorm van management. Helaas wordt het hier alleen niet bestraft
Bmp en economie gaan hand in hand. We belasten de industrie van de buren en de rest van de wereld. En niet onze eigen industrie. Voor de economie is het een stuk beter dat je je geld stopt in bijv. steentjes dan in blik behalve dan als je een van die handvol autootjes die in Born van de band rollen aanschaft. Dus ja ik snap die bpm wel. Het komt mij alleen erg slecht uit…