• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zeer zeldzame Ferrari 500 TRC Spider onder de hamer

Auteur: ricardo, gepost 18 mei 2011 om 11:18 – 22 Reacties

Ferrari 500 TRC Spider

Binnenkort te zien & te koop op het Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Een Ferrari waar we rustig het label “godsallejezus zeldzaam” op mogen plakken. Het gaat hier om een Ferrari 500 TRC Spider uit ’57, een raceuitvoering met een viercilinder (4!) aan boord.

Dit type Ferrari Monza is slechts één jaar in productie geweest en daardoor staat de teller op slechts 19 stuks. Is dit exemplaar daarmee wellicht zeldzamer dan een 250 GTO? Veilinghuis RM Auctions denkt van wel. En het is ook meteen de laatste vierclinderige race-Ferrari die uit Maranello is gekomen. Deze krachtbron met een inhoud van twee liter werd ontworpen door Aurelio Lampredi en zorgde ervoor dat de 680 kg wegende race-Ferrari 190 pk’s op de achterwielen kreeg. Ruim voldoende om de 24 uur van Le Mans van 1957 mee te winnen.

Deze Ferrari 500 TRC Spider -die op 21 mei van eigenaar wisselt- is de zesde ooit gebouwd (chassisnummer 0670 MDTR) en werd op 4 april 1957 aan Bernardo Cammarata verkocht, een weelderige zakenman uit Palermo, Sicilië. En sinds die tijd heeft deze bolide verschillende races, hillclimbs en andere rally’s op zijn naam geschreven. Meer daarover staat op de site van RM Auctions.

Inmiddels is deze oldtimer alweer 8 jaar in handen van ene Nick Colonna, die de auto compleet heeft laten restaureren en regelmatig liet opdraven op het Palm Beach Cavallino Classic-evenement. Nu mag iemand anders er mee spelen c.q. hem in een garage laten verstoffen. Wel mag de knip flink getrokken worden voor deze tweekleurige Italiaan: de geschatte opbrengst van de veiling ligt tussen de 2,6 en 3,3 miljoen euro.

Ook interessant!

  • Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
    Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
  • Deze Ferrari F8 Spider doet 0-100 in 2,6 seconden
  • Super zeldzame Ferrari J50 nu te koop
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Klassiekers, spider, testarossa, veiling, villa-este

Vorig bericht: « Audi sabelt BMW, Lexus en Mercedes neer in video
Volgend bericht: Rolls Royce Conquistador Bicolor [Mansory tuning-alert] »

Lees Interacties

Reacties

  1. LJ zegt

    18 mei 2011 om 11:25

    wat een prachtige wagen!en maar een 4cilinder…vet(H)

    Login om te reageren
  2. HDM zegt

    18 mei 2011 om 11:27

    Nu is het aftellen naar een flopshop in gulfkleuren…

    Login om te reageren
  3. ferrari94tr zegt

    18 mei 2011 om 11:41

    ik zou voor dat geld een 458 kopen en zelf aan le mans meedoen, veel leuker dat deze prachtwagen in de geairconditioneerde garage stof laten verzamelen

    Login om te reageren
    • pieterveer zegt

      18 mei 2011 om 14:16

      @ferrari94tr: Je zou natuurlijk ook met deze Ferrari aan de Le Mans Classic en de Migle Miglia mee kunnen doen. ;)

      Login om te reageren
      • pieterveer zegt

        18 mei 2011 om 14:16

        @pieterveer: *Mille Miglia natuurlijk.

        Login om te reageren
  4. Sciurida zegt

    18 mei 2011 om 11:53

    Mille miglia volgend jaar!

    Login om te reageren
  5. Vincegail zegt

    18 mei 2011 om 11:54

    Ruim voldoende om de 24 uur van Le Mans van 1957 mee te winnen: in hun klasse wel ja, overall was het toch een Jaguar D-type.

    Login om te reageren
  6. vaag zegt

    18 mei 2011 om 12:00

    Wauw wat hebben ze bij Ferrari toch fantastische wagens gebouwd in het verleden.
    Overigens is deze 500 TRC Spider zeker niet de enige mooie klassieker die 21 mei onder de hamer gaat. Er wordt ook nog een Bugatti Type 57SC Atalante Coupé geveild!

    Login om te reageren
    • veyronlover zegt

      19 mei 2011 om 01:47

      @vaag: dat is toch die royale of niet?

      Login om te reageren
  7. deedrieen zegt

    18 mei 2011 om 12:12

    Knap staaltje techniek though; in 1957 een 2 liter viercilinder bouwen met 190pk aan boord en dan 24uur door laten jakkeren. Denk dat hedendaagse stadsauto’s met minder pk’s veel meer moeite hebben om dat tijdens zo’n endurance race vol te houden.

    Om dan me fantasie uit te beelden, zou het niet leuk zijn om dan met hedendaagse standaard auto’s zo’n race te doen. Niets aanpassen en gewoon gaan. Wel genoeg spare parts om remmen enzo te vervangen.

    Login om te reageren
  8. Merry zegt

    18 mei 2011 om 12:51

    “een weelderige zakenman uit Palermo, Sicilië”
    Maffia dus…

    Login om te reageren
  9. Freewarefreak zegt

    18 mei 2011 om 13:17

    Ik krijg van dit soort berichten altijd een heel tegenstrijdig gevoel. Aan de ene kant vind ik dat een klassieker eigenlijk het patina der tijd moet vertonen. Kijk maar naar de Ralph Lauren collectie. Die zijn te perfect. Aan de andere kant vind ik het toch wel mooi dat zo’n ding gerestaureerd is, dan zie je hem wel zoals die bedoeld was. En dan kun je er ook van genieten zonder technische ongemakken.

    Afijn confusing dus.. maar goed we zullen eens zien wat die op gaat brengen 21 mei.

    Login om te reageren
  10. midasracer zegt

    18 mei 2011 om 13:35

    Wat een prachtige auto met de grootvader van de Testa Rossa motoren in het vooronder. Hier een filmpje dat wat meer details over de motor geeft:
    http://www.youtube.com/watch?v=aOtkDVD0gG0
    Wat de man zegt als hij in de auto zit,is helaas moeilijk te verstaan. Iets teveel herrie van het blok.

    Login om te reageren
  11. desjonnies zegt

    18 mei 2011 om 15:57

    Eigenlijk triestig om als race wagen je broertjes te overleven, je wordt gepamperd en mag vaak niet meer het circuit op; waar je thuishoort.
    Want wie durft er een speeltje van drie miljoen plat te rijden…….

    Login om te reageren
  12. Citrofiel zegt

    18 mei 2011 om 18:01

    Die ronde vormen, de grote wielen met ballonbanden. Qua ontwerp is hij helemaal goed. Maar wat moet je ermee? Hiermee ga je niet zomaar op een zondag wat dijkweggetjes nemen. Zonde.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      18 mei 2011 om 18:13

      @Citrofiel: Dat zou ik dus wel doen als ik het geld er voor had .

      Login om te reageren
      • gerard1710 zegt

        18 mei 2011 om 18:55

        @norge: Ik denk dat dat hier veel wordt gedacht; als ik zo’n klassieker had zou ik er wel mee rijden, maar ik betwijfel ten zeerste of je dat dan daadwerkelijk zou doen. Je rijd namelijk wel even rond met 3 miljoen (!) euro. Ik zou het niet durven.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          18 mei 2011 om 21:17

          @gerard1710: Replica van maken? De echte in de garage laten staan en met de ‘valse’ rondrijden.

          Doen ze ook veel met schilderijen. De echte in de kluis, en een goeie namaak aan de muur…

          Login om te reageren
        • norge zegt

          18 mei 2011 om 21:17

          @gerard1710: Als ik zo’n wagen kan kopen kan ik het me waarschijnlijk ook veroorloven om er mee te rijden .
          Wordt echter door de meeste rijkaards niet gedaan om hun investering te sparen.:)

          Login om te reageren
  13. Nico94 zegt

    18 mei 2011 om 20:47

    Wow! Mooie auto!

    Login om te reageren
  14. mightymike zegt

    19 mei 2011 om 00:02

    Wat een geile bak ik zou hier elke dag mee naar me werk mee gaan

    Login om te reageren
    • tvrspeedsix zegt

      19 mei 2011 om 00:33

      @mightymike: Dat jij dan nog werkt als je zoiets kan betalen,….

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North