• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zeldzame Ford GTX1 is meer kwijt alleen zijn dakje

Auteur: Dizono, gepost 8 februari 2015 om 23:03 – 20 Reacties

Ford GTX1


Nee, deze roadster op basis van de eerste Ford GT is geen product van Ford zelf, maar een ombouw van Genaddi Design. En hij is stuk. Heel erg stuk.

In 2006 toont Genaddi Design Group op de SEMA in Las Vegas haar interpretatie van een dakloze Ford GT. Geen extreem spoilerwerk, maar een knappe roadster die eruit ziet alsof Ford hem zelf had kunnen bouwen. Voor zo’n 38.000 dollar had je er eentje, mits je zelf een dichte Ford GT bij Genaddi de garage inreed tenminste.

Nu kunnen we het alleen maar toejuichen als zeldzame supercars (er werden 38 GTX1’s ‘gebouwd’) niet alleen maar staan te verstoffen in streng beveiligde garages, maar de aanblik van zo’n platgereden wagen doet toch altijd een beetje pijn. Veel details over de crash zijn er niet, maar als we kijken naar de schade, dan is het maar de vraag of opknappen wel rendabel is. Zelfs een Ford GT kan total loss. We hebben goede hoop dat de eigenaar zelf is uitgestapt, het middendeel van de auto lijkt de klap goed te hebben doorstaan. Het lijkt er ieder geval op dat het met de stijfheid van deze ombouw wel goed zit. Helaas voor de eigenaar moet hij nog zeker tot volgend jaar wachten tot hij de nieuwe Ford GT kan bestellen

Via GT-Spirrit

Ook interessant!

  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk
  • Deze twee Ford GT's zijn wél geslaagd
  • Ford GT krijgt
    Ford GT krijgt nu de enige echte goede motor

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, Ford, ford-gt, genaddi, gtx1

Vorig bericht: « Dit zijn 13 ambulances waarvoor je een been wil breken
Volgend bericht: Asociale truckers veroorzaken miljoenen schade per jaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. philipf zegt

    8 februari 2015 om 23:07

    Wat zonde!

    Login om te reageren
  2. monaco zegt

    8 februari 2015 om 23:07

    38K betaald voor dat ding? Dan moet je wel ff wat bijleggen voor de nieuwe GT :-)

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      8 februari 2015 om 23:14

      @monaco: LEZEN! 38k voor de ombouw + je eigen GT

      Login om te reageren
      • monaco zegt

        8 februari 2015 om 23:30

        @sr20det: lol jij bent in een ‘strenge’ bui zeg! Mijn welgemeende excuses. Dacht bij ‘ombouw’ in eerste instantie aan een ander platform dat het origineel.

        Login om te reageren
  3. 3246cm252kw zegt

    8 februari 2015 om 23:14

    JA dassss zonde

    Login om te reageren
  4. mclarenf1lm zegt

    8 februari 2015 om 23:37

    Gevalletje boem is ho..
    Wel zonde van een GT, gezien van hoe de prijzen momenteel de lucht in schieten zal hij wel gerestaureerd worden.

    Login om te reageren
    • fconderkantlat zegt

      9 februari 2015 om 02:00

      @mclarenf1lm: zat je naast de bestuurder? of deed je glazen bolletje het weer?

      Login om te reageren
  5. mrrallycross zegt

    8 februari 2015 om 23:40

    Ik dacht altijd dat de deze versies een soort exclusievere roadster versie gemaakt door ford was. Maakt ook niet uit, dood en dood zonde is het altijd!

    Login om te reageren
  6. mashell zegt

    8 februari 2015 om 23:55

    Weer wat geleerd. Als er 2 figuren met een 31 op hun shirt in de buurt zijn brengt dat 4x zoveel ongeluk als een nummer 13.

    Login om te reageren
  7. room850 zegt

    8 februari 2015 om 23:57

    Wel brute velgen

    Login om te reageren
  8. gash zegt

    9 februari 2015 om 00:05

    Elk nadeel heb z’n voordeel: wrak verpatsen en een fatsoenlijke Europese sportwagen kopen.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      9 februari 2015 om 17:34

      @gash: +1 heb je tenminste ook eentje die fatsoenlijk een bocht kan nemen ;)

      Login om te reageren
  9. scottishcarspotter2000 zegt

    9 februari 2015 om 07:02

    Zonde!

    Login om te reageren
  10. alaindjamal zegt

    9 februari 2015 om 07:29

    Eigenaar staat potje te janken (dikzak links)

    Login om te reageren
    • c-ad zegt

      9 februari 2015 om 09:02

      @alaindjamal: Snotneus :)

      Login om te reageren
  11. kjeld zegt

    9 februari 2015 om 07:37

    Wow die was wel mooi

    http://youtu.be/52zDnJDL4nc

    Login om te reageren
  12. Tonnie zegt

    9 februari 2015 om 08:43

    Die achterkant zit ook redwlijk in elkaar, dus zal wel het een en ander geraakt hebben voordat ie bij dat paaltje stond.

    Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    9 februari 2015 om 10:46

    Erg pijnlijk, maar wel een goede reden om de nieuwe te bestellen natuurlijk. Als je tenminste een GT zonder V8 wilt.

    Login om te reageren
  14. carmasterr zegt

    9 februari 2015 om 16:14

    Deze GTX1 is een hommage aan de eerdere GT40 X1 roadster.
    Vandaar dat er geen verdere tuning aan te pas is gekomen.
    http://1hdwallpapers.com/wallpapers/1965_ford_gt40_works_prototype_roadster.jpg

    Login om te reageren
  15. davelepeef zegt

    9 februari 2015 om 21:37

    Zou zweren dat er altijd eentje bij -inmiddels failliete- Impala in Zoetermeer stond… Nooit dichtbij bekeken though… Geen handel dacht ik, eigen bezit…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North