• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zie jij direct welke auto dit is?

Auteur: ricardo, gepost 31 december 2012 om 13:29 – 59 Reacties

Afbeelding Zie jij direct welke auto dit is?Afbeelding Zie jij direct welke auto dit is?Afbeelding Zie jij direct welke auto dit is?Afbeelding Zie jij direct welke auto dit is?Afbeelding Zie jij direct welke auto dit is?Afbeelding Zie jij direct welke auto dit is?Afbeelding Zie jij direct welke auto dit is?Afbeelding Zie jij direct welke auto dit is?

Het hoekige duidt wellicht op iets uit Sant’Agata Bolognese. Niets is minder waar.

Op bovenstaande foto is het achterlicht duidelijk een herkenningspunt, en de kenner zal ongetwijfeld direct doorhebben dat het hier om een RX-8 gaat. Maar waarschijnlijk wel de meest onherkenbare RX-8 ter wereld. Deze verzameling hoeken & luchtsleuven is namelijk het noeste werk van een student uit Singapore. Geen foute tuner met een dikke nek, maar iemand die inmiddels jaren aan zijn droomdesign werkt op basis van de gewankelmotorde Mazda.

De maker noemt zichzelf ‘Shawnz’ en heeft het design van zijn Mazda onlangs eindelijk af kunnen maken. Wat opvalt is dat de kleine deurtjes zijn verdwenen waarmee de auto definitief vierdeurs coupé-af is. De voorbumper en sideskirts zijn duidelijk geïnspireerd op de Lamborghini Reventon en voor de bouw is rijkelijk gebruik gemaakt van koolstofvezel, en een beetje fiberglas. Motorisch zou de RX-8 Blacknight -zoals hij is genoemd- getweakt zijn met onderdelen van het Japanse Knight Sports, maar daarover treedt Shawnz niet in detail.

Hieronder het resultaat van de ingrijpende ombouw. Voor een auto die standaard bomvol rondingen zit, is dit niet eens zo heel verkeerd. Of krijgt iemand last van zijn netvliezen bij de aanblik op deze LamboMazda? (bron: Carscoop)

Ook interessant!

  • Puntgave Mazda RX-7 op Marktplaats is heerlijk retro
  • Mag de Mazda RX-Vision er ook komen met 'gewone' motor?
  • Mazda stelt toch de rotatiemotor weer uit
  • Mazda RX-7: de volgende onbetaalbare Japanner

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

Mazda, rx-8, tuning

Vorig bericht: « Autoblog 2013 flashforward
Volgend bericht: De SneeuwLambo van Jon Ollson is driftig [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. alcantara zegt

    31 december 2012 om 13:31

    Ja.

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      31 december 2012 om 13:34

      @alcantara:

      fipo roepen levert je waarschijnlijk meer +jes op…

      on topic: mooi gedaan, goede foto’s en dat het dan totaal mijn smaak niet is, is alleen maar mijn probleem. De eigenaar is er waarschijnlijk heel blij mee.

      Login om te reageren
      • alcantara zegt

        31 december 2012 om 13:35

        @escort77: Ik geef slechts antwoord op de vraag: ‘zie je welke auto dit is?’.
        De eerste foto uit de gallery (voorkant vanaf zijkant) had het moeilijker gemaakt om te zien dat het om een RX8 ging.

        Login om te reageren
        • gj8003 zegt

          31 december 2012 om 17:49

          @alcantara: En bedankt voor deze reactie met grote bijdrage!

          Login om te reageren
          • alcantara zegt

            31 december 2012 om 18:28

            @gj8003: Wederom bedankt, maar je hoeft me niet constant te bedanken voor mijn bijdrages. Ik weet toch wel dat je me waardeert.

            Login om te reageren
            • gj8003 zegt

              31 december 2012 om 19:23

              @alcantara: waarderen is een groot woord….laten we het erop houden dat ik netjes opgevoed ben.

              Login om te reageren
    • Benny_Weisz zegt

      1 januari 2013 om 16:33

      @alcantara: nou, ik zag gelijk welke het NIET was!

      Login om te reageren
  2. tonyvds zegt

    31 december 2012 om 13:31

    Het achterlicht verraadt hem ;)
    Anders toch wel moeilijk te zien…

    Login om te reageren
  3. jrk68 zegt

    31 december 2012 om 13:32

    Kleuk, een RX8 MDF edition….
    De maker had zich beter “Schwanz” kunnen noemen….

    Login om te reageren
  4. hephie zegt

    31 december 2012 om 13:34

    een rx8, en hij is lelijk :D

    Login om te reageren
  5. dromedaris zegt

    31 december 2012 om 13:34

    Knap werk! De neon mag wel achterwege blijven, maarja… Asians

    Login om te reageren
  6. utr1984 zegt

    31 december 2012 om 13:37

    Mooi? Mwa… Knap? Zeer zeker! Respect voor z’n werk

    Login om te reageren
  7. esphotography zegt

    31 december 2012 om 13:37

    Mazda RX8

    Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      1 januari 2013 om 12:17

      @esphotography: Hè?

      Login om te reageren
  8. pjotr zegt

    31 december 2012 om 13:39

    Shwanz? Hij had zeker geen Duits in zijn pakket…

    Login om te reageren
  9. aallex zegt

    31 december 2012 om 13:42

    Van de zijkant gaat ie nog wel
    Behalve die heuplijn, achter is gwn een beetje lelijk. En voor is weer zo “gewoon rond” verder ziet het er prima uit voor zo’n doehetzelvert.

    Login om te reageren
  10. dennisr zegt

    31 december 2012 om 13:42

    Ja, ik zag het! :) maarja dat is makkelijk zeggen nu je het inmiddels ook al gelezen hebt.. toch zag ik het echt! xD

    Niet echt een mooie..

    Login om te reageren
  11. JamesBond007 zegt

    31 december 2012 om 13:43

    Ja ik zag het vrij snel, maar toegegeven. Het ziet er gaaf uit! Hij maakt gebruik van design elementen van een Reventon maar maakt er geen replica van. Kunnen ze wat van leren in Amerika.

    Login om te reageren
    • fristie zegt

      31 december 2012 om 14:12

      @JamesBond007: Volgens mij ben jij geen echte James Bond.

      Login om te reageren
      • JamesBond007 zegt

        31 december 2012 om 14:15

        @fristie: nee ik ben een replica

        Login om te reageren
      • JamesBond007 zegt

        31 december 2012 om 14:16

        @fristie:
        Net als jij, maar dan zonder spelfoudt in m’n naam.

        Login om te reageren
  12. jorn_remi zegt

    31 december 2012 om 13:47

    hmm het ziet er zeer strak uit, alleen iets teveel van een Reventon overgenomen. Naar mijn smaak het het iets meer eigen mogen zijn

    Login om te reageren
  13. JamesBond007 zegt

    31 december 2012 om 13:48

    Hij heeft ook wel wat weg van een Estoque imo!

    Login om te reageren
    • douwe zegt

      31 december 2012 om 13:53

      @JamesBond007: ik zou zeggen mislukte reventon stijl

      Login om te reageren
  14. motherlover zegt

    31 december 2012 om 13:49

    Het klopt gewoon niet… die rechte hoekige lijnen, gecombineert met hier en daar nog de vloeiendere designtaal van de RX8… Not my cup of tea. Maar cudos voor de eigenaar die gewoon zijn visie in elkaar draait.

    Login om te reageren
  15. E34M5Touring zegt

    31 december 2012 om 13:56

    Ik vind hem standaard mooi genoeg. Niet mijn ding dit.

    Login om te reageren
  16. KaCh1ng zegt

    31 december 2012 om 13:57

    hoe komt het dat die rx8 motors snel kapot gaan? zat voor ene te kijken , ze zijn redelijk goedkoop, maar zijn ze betrouwbaar?

    Login om te reageren
    • mout zegt

      31 december 2012 om 14:03

      @KaCh1ng: Zijn redelijk betrouwbaar – als je ze niet koud in de toerenbegrenzer jaagt. Het lastige is, dat je niet weet of de vorige eigenaar daar een gewoonte van maakte…

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        31 december 2012 om 14:47

        @mout:
        Eigenlijk is het grootste minpunt het verbruik. Als je dat kan betalen moet het onderhoud ook wel lukken toch?

        Login om te reageren
        • mout zegt

          31 december 2012 om 15:02

          @jrk68: Jawel. Revisie schijnt niet eens zo idioot duur te zijn. Meestal alleen vervangen van de ’tochtstrip’ als compressie terugloopt. Stuk minder manuren dan bij zuigermotor.

          Login om te reageren
        • mout zegt

          31 december 2012 om 15:08

          @jrk68: Oeps. Google geeft me toch wel ongelijk. Revisie wordt zo maar vervanging. En 140.000 op 1 blok wordt als succesverhaal gevierd. Setje seals 1200. Arbeid ook zoiets. Hm. 4-cilinder benzine heeft toch ook voordelen…

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            31 december 2012 om 15:16

            @mout:
            Dat vind ik best meevallen eigenlijk, 2,4k en je kan motorisch weer 140k/km verder.
            Beetje vergelijkbaar met de revisie termijn en kosten van mijn roadie.
            Als je graag iets exclusiefs wil rijden heb je voor een 15/16k een auto waar je nog wel ff mee voort kan voor je aan de revisiebeurt toe bent.

            Login om te reageren
            • mout zegt

              31 december 2012 om 15:26

              @jrk68: 1 / 8 haalt de 100.000 niet. Slechts een enkeling komt met een revisie weg – met 2500 als instapprijs. Verreweg de meeste worden door nieuw vervangen. 4000 kale onderdelenprijs. BTW, uurloon: 6000.
              Ik heb XM TD12 gereden. Best exclusief. Maar inclusief gebroken distributie heb ik daarvoor in 100.000 km misschien net 6000 aan onderhoud besteed.

              Login om te reageren
              • jrk68 zegt

                31 december 2012 om 15:36

                @mout:
                Als je dan nagaat dat je ze kan kopen voor 17k met iets over de 50k op de klok kan je nog steeds ff vooruit.
                Het is natuurlijk wel een auto van 50k + en als ik het dan vergelijk met onderhoud aan bv een Boxster valt het mij mee.
                Vaak ben je met dit soort auto’s goedkoper en beter af bij een specialist dan bij de dealer.
                Met mijn Roadster is dat ook het geval. Als je die bij de dealer laat reviseren kost het ook 2 keer zoveel.
                Bovendien vergeten ze dan de mogelijke verbeteringen uit te voeren.
                Maar als ik zo’n auto zou willen aanschaffen verdiep ik me eerst op de fora en laat ik hem keuren bij zo’n specialist.
                Dan weet je wat je kan verwachten binnen afzienbare tijd.

              • mout zegt

                31 december 2012 om 15:56

                @jrk68: Klopt helemaal. Zo heb ik het trouwens ook gedaan met die XM.

    • JamesBond007 zegt

      31 december 2012 om 14:04

      @KaCh1ng: daarom heet het een ‘wankel’ motor.

      Login om te reageren
  17. Johan-SV zegt

    31 december 2012 om 13:58

    grappig, meer niet…

    Login om te reageren
  18. ej20g zegt

    31 december 2012 om 14:09

    Ziet er zeker niet verkeerd uit! De neon kan écht niet, maar de rest is het lekker gelikt vormgegeven.

    Login om te reageren
  19. TSAARno zegt

    31 december 2012 om 14:12

    Erg netjes, is er een forum met een worklog oid?

    Login om te reageren
  20. midasracer zegt

    31 december 2012 om 14:17

    Nog lelijker dan het origineel. En die was al lelijker dan de vorige generatie RX8.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      31 december 2012 om 14:34

      @midasracer:
      Ehhh, de vorige RX8? Hiervoor had je 3 generaties RX7.
      Of bedoel je voor of na de faclift van de RX 8.
      Ik heb er ooit mee mogen rijden, mooie ervaring was dat.

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        31 december 2012 om 18:59

        @jrk68: oh was dat een RX7? Mooie auto was dat. Deze RX8 is volgens mij een flop geweest.

        Login om te reageren
  21. escher93 zegt

    31 december 2012 om 14:21

    Lijkt op de RX-8 die ik vroeger had bij Need for Speed Most Wanted… en dat is geen goed teken!

    Login om te reageren
  22. shicomm zegt

    31 december 2012 om 14:45

    Z’n achterlichtje maakte het makkelijk ;)

    Wat een goddelijke wagen !
    De liefde voor het werk is duidelijk te zien !
    Menig tuner kan hier een voorbeeld aan nemen imho.

    Login om te reageren
  23. fant zegt

    31 december 2012 om 14:48

    Ja, maar dat kwam voornamelijk omdat ik minstens 10 Mazda pagina’s volg op facebook en hem al minstens 3 keer heb zien langskomen :P Wel extreem tof ding. Standaard ook trouwens.

    Login om te reageren
  24. Freewarefreak zegt

    31 december 2012 om 15:12

    Ik vind hem helemaal zo slecht nog niet. Vooral de neus is erg goed gelukt. Verder naar achteren wordt hij mij te druk. De “puist” voor de achterwielen had ik graag anders gezien en de achterbumper is mij veel te druk. Iets meer cleanen en dan vind ik hem echt gaaf. Follow your dreams.. het is zijn auto.

    Ook een mooie auto de RX8. Ik hoop echt dat Mazda met iets gaafs terug komt ter opvolging van deze auto.

    Login om te reageren
  25. speedie zegt

    31 december 2012 om 15:23

    Vind hem eerder een mislukte en gedrongen Aventador trekjes kopie

    Login om te reageren
  26. toyotafortuner zegt

    31 december 2012 om 15:53

    Heb een RX-8 liever ‘stock’. Hoewel dit toch wel oke is. Niet té.

    Login om te reageren
  27. 964rs zegt

    31 december 2012 om 16:10

    Gaaf ding!

    Login om te reageren
  28. popoff zegt

    31 december 2012 om 16:12

    Z’n achterlicht, inderdaad…..
    Ziet er an zich leuk uit. Niet mijn smaak, maar op het oog wel netjes gedaan. Zeker als je bedenkt dat dit een stukje ‘huisvlijt’ betreft en niet het ontwerp van een professionele spoiler-bakker. Ik heb hem liever zoals Mazda hem bedacht heeft.

    Login om te reageren
  29. hahahi20 zegt

    31 december 2012 om 16:17

    Misschien hebben ze bij VAG nog wel een baantje vrij voor deze jongeman.

    Login om te reageren
  30. maurits123 zegt

    31 december 2012 om 16:47

    Ik ben geen kenner van japanse auto’s maar ik kon toch echt wel gelijk zien dat het hier om RX-8 ging.

    Login om te reageren
  31. ronin1130 zegt

    31 december 2012 om 16:52

    Verkrachting van deze Japanse schoonheid door een Italiaan!

    Login om te reageren
    • mmot05 zegt

      31 december 2012 om 17:41

      @ronin1130: lol, toppunt van ironie

      Login om te reageren
  32. Ikke_ferrari zegt

    31 december 2012 om 17:36

    De RX-8 is sowieso nooit een van Mazda’s toppers geweest, maar zo is ie er niet beter op geworden.

    Sowieso -1 voor de neon, en verder steekt het hoekige lijnenspel van de voorkant en de body nu wel erg vreemd af bij de ronde lijnen van het dak en de achterkant.

    Knap werk, zonder meer, maar niet mijn smaak.

    Login om te reageren
  33. potver7 zegt

    31 december 2012 om 18:14

    één blik op de achterlichten was voldoende…

    Login om te reageren
  34. nickmercedes zegt

    31 december 2012 om 19:28

    Ik dacht eigenlijk RX-7…
    Had hem door elkaar gehaald met de RX-8.. :$ wat een faal :P

    Login om te reageren
  35. Matthijs0402 zegt

    1 januari 2013 om 13:05

    Makkelijk te herkennen aan de achterlichten. Wel mooi gedaan.

    Login om te reageren
  36. ropbp zegt

    1 januari 2013 om 21:23

    De RX8 is best een mooi model. Deze uitvoering is best mooi uitgevoerd. Iets teveel Lambo-elementen naar mijn smaak.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North