• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo bereidt Max Verstappen zich voor op het nieuwe seizoen

Auteur: RubenPriest, gepost 9 januari 2016 om 10:57 – 18 Reacties

Max Verstappen met Ferrai Motor


Nog een paar maandjes en dan moeten de F1-coureurs weer topfit verschijnen aan de startgrid. Max vertelt over de naderende periode.

De Limburger blikt terug op fijne feestdagen met zijn lief. “De vuurwerkshow bij het Burj Khalifa had wel wat langer mogen duren.” De 18-jarige coureur benadrukt verder op zijn website dat het trainingsprogramma wat afwijkt, wanneer je deze vergelijkt met die van 2015. Hoewel er wordt voortgeborduurd op het oude programma, is deze dit jaar een stuk uitgebreider. Verstappen traint momenteel in Monaco en zal de komende week in Oostenrijk te vinden zijn.

Max heeft vertrouwen in de STR11, de opvolger van van zijn vorige F1-bolide. Toro Rosso is al maanden druk met het nieuwe racemonster. Het afstellen en doorontwikkelen van de techniek gebeurt in de Scuderia Toro Rosso-fabriek te Faenza, Italië.

Verstappen heeft hoge verwachtingen van de nieuwe Ferrari-motoren. Hij gelooft dat hij dankzij het nieuwe blok minimaal één seconde per ronde kan winnen. In een eerder interview gaf hij al aan het volste vertrouwen te hebben zijn team.

Ook interessant!

  • Nieuwe helm van Max Verstappen voor de GP van België
    Nieuwe helm van Max Verstappen voor de GP van België
  • Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
    Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
  • Video - Eerste glimp van de nieuwe auto van Max Verstappen
  • Video: Max Verstappen Track Guide van Bahrein

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Max Verstappen, Racing, toro-rosso

Vorig bericht: « Henrik Fisker geeft geen shit om het milieu
Volgend bericht: 8 fantasiemodellen voor je wintersport »

Lees Interacties

Reacties

  1. vtechlover zegt

    9 januari 2016 om 10:59

    Ik hoop het voor je jonge! Ben ook echt benieuwd of Mclaren sprongen heeft kunnen maken..

    Login om te reageren
  2. ablogjunk zegt

    9 januari 2016 om 11:10

    En waar staat nu precies hoe Max zich klaar maakt voor 2016? Sorry, maar wat een inhoudelijk slecht artikel. In het kort: Vuurwerk mocht langer, nu is hij in Monaco, volgende week in Oostenrijk en ze zijn druk bezig met de wagen in Italië. He verdorie…nu is m’n azijn ook nog eens op!

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      9 januari 2016 om 11:18

      @ablogjunk: Ik heb nog wel wat vitriool in mijn toetsenbord: snap echt niet de content/nieuwswaarde van bovenstaande zinnnen. Zal de leeftijd wel,zijn :-D

      Login om te reageren
      • ablogjunk zegt

        9 januari 2016 om 11:24

        @gtwillem: zwavelzuur gaat dan wel weer erg ver he..;)

        Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    9 januari 2016 om 11:11

    Ik hoop ook dat de STR11 een goede auto gaat worden, maar ik heb er wat minder vertrouwen in dan hijzelf. Neemt niet weg dat ik niet kan wachten tot het nieuwe seizoen begint. De eerste race in Melbourne is 06:00 uur Nederlandse tijd. Pijnlijk..

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    9 januari 2016 om 11:47

    1 seconde sneller is natuurlijk erg goed, maar hoeveel sneller is de rest?

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      9 januari 2016 om 12:07

      @dutchdriftking: Naar ik begreep in een ander artikel over McLaren is de verwachting van McLaren dat de meeste teams ongeveer een halve seconde weten te vinden.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        9 januari 2016 om 12:23

        @griffendahl: Daarbij moet wel gezegd worden dat die teams dan ook niet zo’n enorme sprong maken op motorgebied als Toro Rosso. Het is echter de vraag of Toro Rosso de vorm het hele seizoen kan volhouden, want waar alle andere teams zowel aerodynamisch als motortechnisch door het jaar een nog upgrades doorvoeren/aangeleverd krijgen, blijft STR stilstaan op motorgebied.

        Login om te reageren
        • griffendahl zegt

          9 januari 2016 om 12:27

          @Edge: ’t Is natuurlijk een gemiddelde en zal in eerst instantie alleen gelden voor de teams die niet wisselen van motor leveranciers. Zelf verwacht ik ook wel dat McLaren-Honda meer gaat winnen dan Mercedes bijvoorbeeld…

          Voor wat betreft de doorontwikkeling heb je helemaal gelijk, aan de andere kant is een halve seconde winnen tijdens een seizoen een behoorlijke opgave met de restrictieve regels (tokens e.d.) van tegenwoordig. Ik had ook niet de indruk dat Renault nou zoveel pk’s gewonnen heeft gedurende het afgelopen seizoen.

          Login om te reageren
          • saikol zegt

            9 januari 2016 om 13:52

            @griffendahl: dat was door de engine freeze ook. Nu zijn die restricties er als het goed is af en kan renault het blok vernieuwen in plaats van alleen maar updaten

            Login om te reageren
      • TheVeenmeister zegt

        9 januari 2016 om 16:55

        @griffendahl: Das puur gebaseerd op aerodynamische updates. Motorupdates hebben de meesten al eind 2015 op de auto gezet. Mercedes in Monza bijvoorbeeld. Nu mogen ze beperkt aan de torretjes sleutelen. Maar grote dingen zullen in 2016 waarschijnlijk niet komen.
        2017 moet namelijk t jaar worden van grote pk upgrades bij iedereen.

        Toro Rosso wint met alleen het Ferrari blok naar schatting een seconde. Nog een paar tienden met de aero en je zit zomaar op anderhalve seconde. Kan zomaar eens de verassing worden van de eerste seizoenshelft..

        Login om te reageren
  5. kobus1967 zegt

    9 januari 2016 om 11:48

    Succes uit het verleden bied geen garantie voor de toekomst, maar ik hoop het van harte voor Max.

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      9 januari 2016 om 14:47

      @kobus1967: Je kon na 20 races niet zeggen dat het geluk was. De overtakes gingen dan bijna allemaal lekker en met spektakel, toch was de beperking van de krachtbron een obstakel. Voor mij dus geen rede te bedenken waarom aankomend seizoen minder zou worden. Laten we het voor hem en ook voor Sainz hopen!

      Login om te reageren
  6. clarkson zegt

    9 januari 2016 om 16:47

    Max gaat echt iets speciaals laten zien aankomend seizoen. En de auto gaat hem zeker helpen. Hij kan echt ieder raceweekend voor p7 gaan.

    Login om te reageren
  7. tvr1974 zegt

    9 januari 2016 om 16:47

    Als de specs en de onderlinge verschillen van de auto’s kleiner worden komt het meer echt aan op de rijderskwaliteiten van de bestuurders en lef. Beide heeft Max dus ik weet wel zeker dat, als er idd weinig pech is met de auto, het goed gaat doen. Ik had het er degelijks met mijn vader over die ook alles volgde erover, helaas nu niet meer mogelijk daar hij vd week is overleden. Zal het missen die F-1 kijken samen met mijn pa.. Max suc6!!

    Login om te reageren
    • Orichy zegt

      9 januari 2016 om 18:02

      @tvr1974: Gecondoleerd en sterkte de komende F1-seizoenen.

      Login om te reageren
  8. Orichy zegt

    9 januari 2016 om 18:18

    Max krijgt naar alle waarschijnlijkheid een veel betere motor in een erg goed ontworpen F1-mobiel, maar de vraag is en wordt, blijft hij het lef houden?
    Hoe zo deze vraag? Max is nu nog jong, maar in de aankomende jaren, zullen de zekerheden van zijn talent, omgezet moeten worden in constant presteren en hoe stabiel hij nu ook oogt en beweegt, hij krijgt de komende seizoenen te maken, met zijn eigen vorm en alle ontwikkelingen in leven, die van invloed kunnen zijn op zijn prestaties. Het is niet alleen een goede auto, wat voor de juiste prestaties zorgt, ook privé moet het mee zitten.
    Als hij daar goed mee om kan gaan en het geluk heeft, dat het goed verloopt, dan zou hij zo maar de uitzonderlijke coureur kunnen worden, die er in hem schuilt. Maar dan moet alles en ook echt alles meezitten en dat hoop ik van harte en gun ik hem, zijn meissie, Jos en moeders, natuurlijk.

    Login om te reageren
  9. luckylennart zegt

    9 januari 2016 om 19:30

    Leuk…..maar hoe bereid Max nu voor???

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North