Zo bereidt Max Verstappen zich voor op het nieuwe seizoen

Auteur: , 18 Reacties

Nog een paar maandjes en dan moeten de F1-coureurs weer topfit verschijnen aan de startgrid. Max vertelt over de naderende periode.

Max Verstappen met Ferrai Motor

De Limburger blikt terug op fijne feestdagen met zijn lief. “De vuurwerkshow bij het Burj Khalifa had wel wat langer mogen duren.” De 18-jarige coureur benadrukt verder op zijn website dat het trainingsprogramma wat afwijkt, wanneer je deze vergelijkt met die van 2015. Hoewel er wordt voortgeborduurd op het oude programma, is deze dit jaar een stuk uitgebreider. Verstappen traint momenteel in Monaco en zal de komende week in Oostenrijk te vinden zijn.

Max heeft vertrouwen in de STR11, de opvolger van van zijn vorige F1-bolide. Toro Rosso is al maanden druk met het nieuwe racemonster. Het afstellen en doorontwikkelen van de techniek gebeurt in de Scuderia Toro Rosso-fabriek te Faenza, Italië.

Verstappen heeft hoge verwachtingen van de nieuwe Ferrari-motoren. Hij gelooft dat hij dankzij het nieuwe blok minimaal één seconde per ronde kan winnen. In een eerder interview gaf hij al aan het volste vertrouwen te hebben zijn team.



18 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Ik hoop het voor je jonge! Ben ook echt benieuwd of Mclaren sprongen heeft kunnen maken..
En waar staat nu precies hoe Max zich klaar maakt voor 2016? Sorry, maar wat een inhoudelijk slecht artikel. In het kort: Vuurwerk mocht langer, nu is hij in Monaco, volgende week in Oostenrijk en ze zijn druk bezig met de wagen in Italië. He verdorie…nu is m’n azijn ook nog eens op!
@ablogjunk: Ik heb nog wel wat vitriool in mijn toetsenbord: snap echt niet de content/nieuwswaarde van bovenstaande zinnnen. Zal de leeftijd wel,zijn :-D
@gtwillem: zwavelzuur gaat dan wel weer erg ver he..;)

Ik hoop ook dat de STR11 een goede auto gaat worden, maar ik heb er wat minder vertrouwen in dan hijzelf. Neemt niet weg dat ik niet kan wachten tot het nieuwe seizoen begint. De eerste race in Melbourne is 06:00 uur Nederlandse tijd. Pijnlijk..
1 seconde sneller is natuurlijk erg goed, maar hoeveel sneller is de rest?
@dutchdriftking: Naar ik begreep in een ander artikel over McLaren is de verwachting van McLaren dat de meeste teams ongeveer een halve seconde weten te vinden.
@griffendahl: Daarbij moet wel gezegd worden dat die teams dan ook niet zo’n enorme sprong maken op motorgebied als Toro Rosso. Het is echter de vraag of Toro Rosso de vorm het hele seizoen kan volhouden, want waar alle andere teams zowel aerodynamisch als motortechnisch door het jaar een nog upgrades doorvoeren/aangeleverd krijgen, blijft STR stilstaan op motorgebied.
@Edge: ’t Is natuurlijk een gemiddelde en zal in eerst instantie alleen gelden voor de teams die niet wisselen van motor leveranciers. Zelf verwacht ik ook wel dat McLaren-Honda meer gaat winnen dan Mercedes bijvoorbeeld…

Voor wat betreft de doorontwikkeling heb je helemaal gelijk, aan de andere kant is een halve seconde winnen tijdens een seizoen een behoorlijke opgave met de restrictieve regels (tokens e.d.) van tegenwoordig. Ik had ook niet de indruk dat Renault nou zoveel pk’s gewonnen heeft gedurende het afgelopen seizoen.
@griffendahl: dat was door de engine freeze ook. Nu zijn die restricties er als het goed is af en kan renault het blok vernieuwen in plaats van alleen maar updaten
@griffendahl: Das puur gebaseerd op aerodynamische updates. Motorupdates hebben de meesten al eind 2015 op de auto gezet. Mercedes in Monza bijvoorbeeld. Nu mogen ze beperkt aan de torretjes sleutelen. Maar grote dingen zullen in 2016 waarschijnlijk niet komen.
2017 moet namelijk t jaar worden van grote pk upgrades bij iedereen.

Toro Rosso wint met alleen het Ferrari blok naar schatting een seconde. Nog een paar tienden met de aero en je zit zomaar op anderhalve seconde. Kan zomaar eens de verassing worden van de eerste seizoenshelft..
Succes uit het verleden bied geen garantie voor de toekomst, maar ik hoop het van harte voor Max.
@kobus1967: Je kon na 20 races niet zeggen dat het geluk was. De overtakes gingen dan bijna allemaal lekker en met spektakel, toch was de beperking van de krachtbron een obstakel. Voor mij dus geen rede te bedenken waarom aankomend seizoen minder zou worden. Laten we het voor hem en ook voor Sainz hopen!
Max gaat echt iets speciaals laten zien aankomend seizoen. En de auto gaat hem zeker helpen. Hij kan echt ieder raceweekend voor p7 gaan.
Als de specs en de onderlinge verschillen van de auto’s kleiner worden komt het meer echt aan op de rijderskwaliteiten van de bestuurders en lef. Beide heeft Max dus ik weet wel zeker dat, als er idd weinig pech is met de auto, het goed gaat doen. Ik had het er degelijks met mijn vader over die ook alles volgde erover, helaas nu niet meer mogelijk daar hij vd week is overleden. Zal het missen die F-1 kijken samen met mijn pa.. Max suc6!!
@tvr1974: Gecondoleerd en sterkte de komende F1-seizoenen.
Max krijgt naar alle waarschijnlijkheid een veel betere motor in een erg goed ontworpen F1-mobiel, maar de vraag is en wordt, blijft hij het lef houden?
Hoe zo deze vraag? Max is nu nog jong, maar in de aankomende jaren, zullen de zekerheden van zijn talent, omgezet moeten worden in constant presteren en hoe stabiel hij nu ook oogt en beweegt, hij krijgt de komende seizoenen te maken, met zijn eigen vorm en alle ontwikkelingen in leven, die van invloed kunnen zijn op zijn prestaties. Het is niet alleen een goede auto, wat voor de juiste prestaties zorgt, ook privé moet het mee zitten.
Als hij daar goed mee om kan gaan en het geluk heeft, dat het goed verloopt, dan zou hij zo maar de uitzonderlijke coureur kunnen worden, die er in hem schuilt. Maar dan moet alles en ook echt alles meezitten en dat hoop ik van harte en gun ik hem, zijn meissie, Jos en moeders, natuurlijk.
Leuk…..maar hoe bereid Max nu voor???

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).