• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Henrik Fisker geeft geen shit om het milieu

Auteur: RubenPriest, gepost 9 januari 2016 om 09:58 – 69 Reacties

VLF Automotive


De voormalige Fisker-topman gaat zich bezighouden met stinkende V8’s. Want: leuker.

De Deen is aangesteld als hoofd ‘design & product strategy’ van VLF Automotive. Een autobouwer die sinds 2012 actief is onder de leiding van Gilbert Villarreal en ex GM-chef Bob Lutz. Het bedrijf staat ook wel bekend als VL Automotive, maar met de toevoeging van Fisker.. afijn. U begrijpt ‘m.

De toetreding van ome Henrik is niet heel merkwaardig te noemen. Zo kwam VL Automotive in 2014 met de Destino. Een omgebouwde Karma met een dikke LS-swap. Geen hybride meuk, maar de dikke achtpitter van een ZR1 in het vooronder. ‘Tenminste nog iemand die mijn ontwerpen kan waarderen’, moest Fisker denken.

VLF Automotive zal op de Detroit motorshow aanwezig zijn. De drie heren komen met een nieuwe versie van de Destino en dat andere raspaardje, de DB10 Force 1 supercar. De Destino moet spoedig in productie gaan en de fabrikant hoopt 100 exemplaren te verkopen in 2017. De veredelde Karma gaat 229.000 dollar kosten. Ter vergelijking: voor 241.745 dollar heb je een gloednieuwe Lamborgini Hurácan in de States.

Ook interessant!

  • Karma GS-6
    Karma GS-6 is nog altijd een Tesla-killer
  • Karma GS-6
    Raad eens welke auto wéér een nieuwe versie krijgt?
  • Ook de paus gaat elektrisch
  • hopeloos ouderwetse configurator
    Hopeloos ouderwetse configurator voor nieuwe Tesla-concurrent

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

bob-lutz, Fisker, henrik-fisker, karma, vl-automotive, vlf-automotive

Vorig bericht: « Ligier JS2: Franse supercar met Maserati-power
Volgend bericht: Zo bereidt Max Verstappen zich voor op het nieuwe seizoen »

Lees Interacties

Reacties

  1. ghost zegt

    9 januari 2016 om 10:04

    Welkom in de echte wereld waar niemand echt wat geeft om het milieu. Tuurlijk, als men subsidie krijgt zal men altijd een bepaalde richting op buigen maar de ideologie zal altijd blijven en komt vroeg of laat terug.

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      9 januari 2016 om 11:03

      @ghost: je weet dat oliemaatschappijen al tientallen jaren subsidie krijgen?

      Login om te reageren
    • reactief zegt

      9 januari 2016 om 11:06

      @ghost: alleen achterlijke mensen geven niets om het milieu!

      Login om te reageren
      • goodolddays zegt

        9 januari 2016 om 11:43

        @reactief: ga jij maar gauw de wereld verbeteren.

        Login om te reageren
        • jochempie zegt

          10 januari 2016 om 12:01

          @goodolddays: ben ik ook mee bezig. Houd jij je hoofd maar in je grot, holenmens.

          Login om te reageren
      • fijnkonijn zegt

        9 januari 2016 om 11:59

        @reactief: en helaas is bijna de hele wereld zo achterlijk als een gebakkie. Welcome to reality.

        Login om te reageren
      • widodh zegt

        9 januari 2016 om 12:04

        @reactief: Die gaan er hopelijk zelf snel genoeg achter komen. Het is alleen jammer dat veel mensen nog zo achterlijk denken. Ik ben voor een goed milieu, maar zeker geen hippie!

        Login om te reageren
        • dieselaer zegt

          9 januari 2016 om 14:15

          @widodh: ja we hebben een hoop te winnen, maar de grootste boosdoener is in mijn ogen de steeds snellere vervanging van producten. Telefoons 2 jaar en kleding ook om de paar jaar. Voorheen waren spullen toekomstbestendiger, tegenwoordig gaan hypes zo snel dat je als je die volgt je je meuk binnen een jaar in de kliko kan gooien.

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            9 januari 2016 om 20:48

            @dieselaer: Daar kiezen consumenten zelf voor. Het is niet omdat er een nieuw model gsm op de markt komt dat je die moet kopen. De mijne gaat al 6 jaar mee en werkt nog perfect. Vol krassen, een ontbrekend knopje en alle zwarte verf rond het scherm is weg, maar ik heb lak aan de ‘look’…

            Login om te reageren
            • dieselaer zegt

              10 januari 2016 om 11:07

              @Esprit_de_Flandre: heb je helemaal gelijk in. Het is dat de techniek steeds sneller voortschrijdt en daardoor steeds sneller nieuwe modellen op de markt komen aan de ene kant, een vermindering van de kwaliteit aan de andere kant. Want hoe zuinig je ook bent op je telefoon, meestal geven ze er na zo’n 3 jaar de brui aan

              Login om te reageren
            • 1audi1 zegt

              10 januari 2016 om 15:16

              @Esprit_de_Flandre: Daar kiezen consumenten niet zelf voor, een telefoon is misschien niet het juiste voorbeeld want die is sowieso snel verouderd. Neem nou oude geluidsappratuur, vroeger kon je alles uit elkaar schroeven en zelf repareren, tegenwoordig is alles vastgelijmd en reparatie niet meer rendabel. Als nu iets kapot is, is het kapot.

              Login om te reageren
      • clarkson zegt

        9 januari 2016 om 16:45

        @reactief: Als fabrikanten zulke auto’s blijven maken kan je de consument moeilijk iets verwijten.

        Login om te reageren
      • v8rules zegt

        9 januari 2016 om 21:07

        @reactief: net of auto’s de grote vervuilers zijn. 10% komt daar vandaan, waarom horen we niets over die andere 90%? Juist, daar valt niet genoeg aan te verdienen.
        Zolang er nog schepen op stranden gesloopt worden, vele landen hun afval gewoon in de zee dumpen en onze oude diesels vrolijk verder rijden in Afrika, waar ze heel lang meegaan want geen regen, start ik zonder enig schuldgevoel 1 van mijn 2 V8en.

        Login om te reageren
  2. widodh zegt

    9 januari 2016 om 10:07

    Kan niet anders dan hopen dat dit boeltje snel failliet is. Wat een soap is dit toch. En wat een huigelaar. Eerst groene praatjes verkopen en dan anno 2016 nog met een V8 komen…

    Login om te reageren
    • skid zegt

      9 januari 2016 om 10:49

      @widodh: Jup, want “Karma is a b*tch”

      Login om te reageren
    • adjudant zegt

      9 januari 2016 om 10:59

      @widodh: Stel je niet aan man. Misschien moet je eens een boom gaan knuffelen, raak je wat van die groene frustraties kwijt.

      Login om te reageren
      • widodh zegt

        9 januari 2016 om 11:23

        @adjudant: Wat een niveau, bravo! Rijd zelf al 3 jaar elektrisch overigens

        Login om te reageren
        • petert zegt

          9 januari 2016 om 12:19

          @widodh: omdat je electronisch rijd, ben je milieu vriendelijk bezig? Je verplaatst de vervuiling alleen maar. Weet je hoeveel vervuiling komt kijken bij de productie van accu’s. En die elektriciteit komt ook niet van de bloemetjes…

          Login om te reageren
          • widodh zegt

            9 januari 2016 om 13:30

            @petert: als je je zou verdiepen in de materie en niet zou na praten wat elke journalist graag schrijft wist je beter. Elektrisch rijden is in alle omstandigheden schoner dan een ICE. Vergeet het hele proces van raffineren van brandstof namelijk niet! Lithium accu’s kunnen we ook her gebruiken bijv

            Login om te reageren
          • autobart zegt

            9 januari 2016 om 16:33

            @petert: ‘Electronisch rijden’ nog wel? Zo iemand als jij is echt de typerende onwetende autorijder met verbrandingsmotor. Benzine komt dus ook zonder transport aan bij het tankstation? Het raffinageproces (destillatie bij temperaturen van enkele honderden graden Celsius) wordt ook buiten beschouwing gelaten?

            Zal ik jou eens wat anders vertellen… Een TESLA MODEL S doet ongeveer 20 kWh/100km, een liter benzine bevat ongeveer 10 kWh aan energie (9,7 kWh om precies te zijn). Dat betekent dat zo’n auto ongeveer 2l/100km nodig heeft. Wat heeft een Audi A6 ongeveer nodig? (vergelijkbaar van formaat). Juist, ongeveer 10 liter. Dat is VIJF keer zoveel energie. En dan te bedenken dat een liter benzine met raffineren ongeveer 3,1 kg CO2 kost. Dus een A6 stoot ongeveer 31 kg CO2 uit per 100 km.

            Een elektrische auto? Die kun je opladen met zonne-energie of windenergie. Dus geen uitstoot. Zelfs met grijze stroom is de hoeveelheid uitstoot aanzienlijk lager.

            Accu’s zijn recyclebaar. Vergeet je ook niet hoeveel liters smeerolie je vergooit in het leven van een verbrandingsmotor?

            Amen.

            Login om te reageren
            • jerommeke zegt

              9 januari 2016 om 21:03

              @autobart: mooi verhaal. Nog beter: een houten plank, 4 wielen en een zeil. Dan ben je pas energiebewust bezig. Nog beter: je had niet geboren moeten worden, dan had je pas energie bespaard.

              Login om te reageren
              • autobart zegt

                9 januari 2016 om 22:12

                @jerommeke: Grappig hoor, dat is dus jouw manier naar een betere leefwereld? Maar oké, krijg ik van jou een dashcam video dat je 120 rijdt met je zeil met wielen?

    • nasty zegt

      9 januari 2016 om 10:59

      @widodh: heb je liever de v12 tdi diesel van vag dan?

      Login om te reageren
      • widodh zegt

        9 januari 2016 om 12:05

        @nasty: Nee, zeker niet. Diesel in personenauto’s is ook totale onzin. Nooit schoon geweest en zal het ook niet worden. Alleen voor zwaar vervoer waar de motor langere tijd op temperatuur is loont diesel.

        Login om te reageren
    • guusboum zegt

      9 januari 2016 om 11:03

      @widodh: aan de andere kant: als liefhebber van auto’s en iemand die een Karma ongelofelijk mooi vind; Is zo’n bloedsnelle sedan met goed opvoerbare V8 niet heerlijk? Al is het van ome Henrik wel krom natuurlijk…

      Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      9 januari 2016 om 11:04

      @widodh: Fisker wilde voornamelijk een hip statement maken. Een alternatief voor de Prius. Zijn bedrijf heeft nooit in het teken gestaan van ‘de wereld verbeteren’. Hij zag een markt en haakte daarop in.

      Daarbij: als dit in productie gaat, zal het in een zeer kleine oplage zijn. Beetje misleidende titel, maar ja, clicks en zo ;-)

      Login om te reageren
    • bigfun zegt

      9 januari 2016 om 12:16

      @widodh: ja en dan ook nog een karma automotive in de weg zitten

      De rechten van zijn ontwerp is immers in chinese handen

      Login om te reageren
    • rhellema zegt

      9 januari 2016 om 12:44

      @widodh: Zo vind ik mensen die een elektrische auto rijden vaak ook huigelaars. Ze zeggen dat ze het voor het milieu doen maar als je door gaat vragen dan kom je er achter dat ze de auto zijn gaan rijden vanwege geen/weinig bijtelling, geen wegenbelasting en dergelijke. Oftewel links lullen en rechts vullen.

      Login om te reageren
      • widodh zegt

        9 januari 2016 om 13:31

        @rhellema: Geloof mij, ik koop nooit meer een ICE, nooit

        Login om te reageren
    • Jochen zegt

      9 januari 2016 om 21:42

      @widodh: huichelaar, omdat hij als hoofd design zijn eigen ‘baby’ weer op de weg kan krijgen. Ik wil hem liever bestempelen als liefkozende vader, papa Karma.

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    9 januari 2016 om 10:25

    Wat lijkt dat ding op een F-type!

    Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      9 januari 2016 om 11:03

      @dutchdriftking: mijn jat-alarm gaat ook af. Hij lijkt op de F-type, maar ook op iets anders waar ik niet op kan komen.

      Login om te reageren
      • murkmotorsport zegt

        9 januari 2016 om 11:23

        @knipperlichtje: Misschien Mercedes SLS? Daar vind ik hem wel wat van weg hebben.

        Login om te reageren
        • knipperlichtje zegt

          9 januari 2016 om 11:41

          @murkmotorsport: klopt, die link zag ik ook

          Login om te reageren
      • fastnloud zegt

        9 januari 2016 om 11:31

        @knipperlichtje: eerder een cx75 (bad guy bond car) gemengd met de oude fisker

        Login om te reageren
        • knipperlichtje zegt

          9 januari 2016 om 11:43

          @fastnloud: die komt inderdaad goed in de buurt, de Ferrari 599 lijkt er ook op, die heeft ook zo’n brede grille met vergelijkbare koplampen.

          Login om te reageren
  4. fit4fun zegt

    9 januari 2016 om 10:42

    Zijn ze nog steeds met dat idiote project bezig? Sneue oude mannen. Hopeloos ding, dat was het als Karma al.

    Login om te reageren
  5. rotrexv5 zegt

    9 januari 2016 om 10:43

    Jammer dat De Fisker Karma mislukt is. Zo’n Tesla doet me niets, maar de Karma vind ik prachtig. Daar zou ik m’n 1 op 6 rijdende eigen auto wellicht wel voor weg doen :-)

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      9 januari 2016 om 11:04

      @rotrexv5: Karma was technisch gezien niet de beste. Reed ook niet bijster bijzonder. Amper ruimte. Slechte afwerking. Windows schermpje erin.

      Login om te reageren
      • rotrexv5 zegt

        9 januari 2016 om 11:12

        @stfu: klopt, maar alles dat aantrekkelijk is in het leven heeft z’n donkere kanten…:-)

        Login om te reageren
      • bigfun zegt

        9 januari 2016 om 12:19

        @stfu: oja?
        Ik rij er 1 en er klopt niks van wat je zegt!!!!

        Nooit wat aan en heerlijke reisauto, ruimte genoeg!

        Login om te reageren
        • stfu zegt

          9 januari 2016 om 14:34

          @bigfun: ruimte genoeg is subjectief. Het is gewoon een feit dat de kofferbak klein is en achterin kan je maar 2 man kwijt.

          Login om te reageren
      • Okkii zegt

        9 januari 2016 om 13:05

        @stfu: hoelang had jij garantie op je hok…

        Login om te reageren
        • stfu zegt

          9 januari 2016 om 14:34

          @okkii: 8 jaar op mijn aandrijflijn en accu. Hoezo?

          Login om te reageren
  6. skid zegt

    9 januari 2016 om 10:45

    Hoe verdienen dit soort automerken überhaupt iets? En hoe krijg je het het in vredesnaam aan de man? Willen ze aan het einde 2017 100 stuks verkocht hebben of na een aanloop in 2016 in het hele jaar 2017 100 stuks aan de man brengen?

    Stel: ze verkopen in 2017(!) 100 auto’s a $ 230.000, voor de snelle rekenaars onder ons is dat 23 miljoen dollar. Daar gaan de materiaalkosten vanaf, zeg een ruime $50.000 per wagen, dus $5 miljoen in totaal. Dan hebben ze nog de nodige overhead in 2015, 2016 en 2017. Zeg dat dit een 4 a 5 miljoen per jaar is (en dan ben ik voorzichtig) Dus een netto resultaat van $ 3-6 miljoen verdeeld over 3 jaar. Tien of twintig stuks minder en het is al uit met de pret.

    En dan: In 2017 is het ontwerp van de Fisker toch al enigzins verouderd (wie hou je voor de gek met die neus) en waarom zou je in vredesnaam $ 229.000 neerleggen wanneer je voor hetzelfde geld iets veel mooiers kunt krijgen.

    Login om te reageren
  7. Rick-dos zegt

    9 januari 2016 om 10:46

    Het is ook gebleken dat consumenten geen shit om zijn creaties geven.

    Misschien eens achter de oren krabben, je prijspunt op een lager niveau bepalen en nog eens overnieuw beginnen…

    Login om te reageren
    • fijnkonijn zegt

      9 januari 2016 om 12:04

      @Rick-dos: Pardon?

      Meneer Henrik heeft de Aston Martin DB9, Aston Martin V8 Vantage en de BMW Z8 getekend. People sure gave a shit about those cars !

      Je bent weer eens lekker geïnformeerd rickyboy…

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        9 januari 2016 om 12:08

        @fijnkonijn: “Zijn creaties” in de zin van wat hij zelf onder z’n eigen naam heeft uitgebracht, fijnkonijn.

        Volgende keer misschien eerst toelichting vragen voor je oordeelt…

        Login om te reageren
        • fijnkonijn zegt

          9 januari 2016 om 12:13

          @Rick-dos: ““Zijn creaties” in de zin van wat hij zelf onder z’n eigen naam heeft uitgebracht, fijnkonijn.”

          Nee. Je hebt gezegd “Het is ook gebleken dat consumenten geen shit om zijn creaties geven.”
          Meer heb je niet gezegd. Geen woord over “onder z’n eigen naam”

          Mooiprater…

          Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            9 januari 2016 om 12:15

            @fijnkonijn: Nu wordt ie leuk jij gaat even uitleggen wat ik bedoel, grappenmaker.

            Login om te reageren
            • fijnkonijn zegt

              9 januari 2016 om 12:21

              @Rick-dos: Omdat jij niet uitlegt wat je bedoelt. Je doet een uitspraak en die staat. Later, als blijkt dat die uitspraak aan alle kanten rammelt, ga je het zitten goedpraten door je uitspraak verder uit te breiden maar vooral, door de persoon die de kritiek levert, aan te vallen.

              Maar genoeg van deze onzin. Misschien helpt het als je in de toekomst wat beter nadenkt voordat je wat schrijft. Schrijf dan gewoon direct wat je echt bedoelde ipv. een deel daarvan (en dat deel is dan duidelijk verkeerd omdat er van alles ontbreekt). Prettige dag verder.

              Login om te reageren
              • Rick-dos zegt

                9 januari 2016 om 12:26

                @fijnkonijn: Weer een eigen uitleg die je mij wil opdringen.

                Het enige wat hier gesteld kan worden is dat ik misschien wat duidelijker had kunnen zijn en jij het anders geïnterpreteerd zou kunnen hebben.
                Ik ging er van uit dat we hier met petrolheads te maken hadden die heus wel het palmeras van Fisker kennen en dus ook zijn successen en missers kennen.

                Maar goed, ik zal speciaal voor jou de volgende keer precies uitleggen wat ik bedoel. Doe ik er ook nog wel wat linkjes voor je bij zodat we geen misverstanden hebben.

                Fijne dag!

              • gtwillem zegt

                9 januari 2016 om 20:37

                @Rick-dos: Lief zijn voor elkaar!!! Ik begrijp de gedachtegang van @fijnkonijn wel enigszins, toen ik het las dacht ik hetzelfde. ‘Creaties’ is een breed, rekbaar en vaag begrip. Dus nu weer een digitale manhug geven en gtwillem een biertje!

  8. citroenvisa zegt

    9 januari 2016 om 11:05

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  9. spykerboy zegt

    9 januari 2016 om 11:12

    Goedzo, veel beter dan al die millieu meuk produceren, lekker vervuilende autos bouwen zola het moet ??

    Login om te reageren
  10. moveyourmind zegt

    9 januari 2016 om 11:24

    Wat is er toch aan de hand…

    Opeens loopt iedereen als een stelletje makke lammeren te mekkeren dat dit een auto als deze niet meer kan… Geloven we soms echt dat de huidige generatie auto’s met hun gedownsizede motoren zoveel beter is?

    Tot over een paar jaar blijkt dat ook die kleine viercilinders een net zo’n grote bedreiging vormen voor de gezondheid van de mensheid omdat ze weer andere schadelijke stoffen uitstoten.

    Geef mij maar zo’n V8, die nauwelijks moeite hoeft te doen om de auto in beweging te krijgen. En heerlijk rustig 2000 toeren maakt op de snelweg. Mij maak je niet wijs dat als je er een ondergemotoriseerd vierpittertje erin legt de uitstoot zoveel beter wordt.

    Blijft natuurlijk een feit dat een Fisker een hele lelijke auto is… Want dat zegt iedereen op Autoblog. Net als de Porsche Panamera… Kennelijk heb ik geen smaak, want zowel de Fisker als de Porsche vind ik waanzinnig mooi.

    Login om te reageren
    • Klassiekerrally zegt

      9 januari 2016 om 12:48

      @moveyourmind: Helemaal met je eens. Alsof de productie van accu’s en de voor elektromotoren benodigde magneten zo geweldig milieuvriendelijk is. Ik wil niet binnen een straal van 100 kilometer van de neodimium mijnen wonen. Om nog maar niet te spreken van de door kolencentrales opgewekte energie. Of kernenergie. Elektroauto’s met accu’s zjin naar mijn mening NIET the way of the future. Opwekking, opslag en aanvullen van de energie is gewoon te onhandig. Ik zou inzetten op de productie van waterstof op een energievriendelijke wijze. Maar wie ben ik…

      Login om te reageren
      • djim zegt

        9 januari 2016 om 15:00

        @Klassiekerrally: u gebruikt non-argumenten, wij weerleggen ze :-)

        Nd magneten worden inderdaad in sommige elektromotoren gebruikt. Er zijn ook andere manieren om elektromotoren te bouwen. Als je ja dan toch op die Nd wil vastpinnen: die Nd wordt 1x uit de grond gehaald en kan dan eindeloos gerecycleerd worden, net als de Li uit de batterijen waar je ongetwijfeld ook een probleem mee hebt. Wat betreft je NIMBY-angsten: je mag op beide oren slapen want in Europa zit er geen Nd in de grond.

        De elektriciteitsmix in Europa is vandaag inderdaad nog vooral fossiel en nucleair. Maar hernieuwbare energie maakt een gigantische inhaalbeweging. (7% in 2007, 11% in 2012 etc. etc.) Dus een elektrische auto wordt met het verstrijken van de tijd minder vervuilend. Wat van een verbrandingsmotor niet kan gezegd worden. Als consument heb je bovendien genoeg keuzes om je stroom aan te kopen bij een groene stroomleverancier.

        Zelfs als we grotendeels van fossiele brandstoffen blijven afhangen voor onze energieproductie, is het 2,5x efficienter om een fossiele brandstof in een efficiënte elektriciteitscentrale in stroom om te zetten, die stroom in een batterij te duwen en er dan mee rond te rijden dan om die fossiele brandstof in een (per definitie inefficiente) verbrandingsmotor op te stoken.

        Het hele waterstofverhaal is een grapje van de olie-industrie. De enige economisch haalbare manier om H2 te produceren is door te vertrekken vanuit natuurlijk gas of steenkool en dat te “steam reformen”. Het kost bijzonder veel energie om de H2 op die manier op te wekken. Bijproduct is CO2. Als je elektrolyse als alternatief ziet: efficienties van 30%. Opslag en transport zijn levensgevaarlijk, er moet belachelijk veel energie gestoken worden in koeling en de installaties zijn bijzonder duur. Er is ook geen enkele container waaruit H2-gas niet vervliegt.

        Ik zou u daarom willen vragen om uw standpunt te herevalueren :-)

        Login om te reageren
        • Klassiekerrally zegt

          9 januari 2016 om 21:28

          @djim: Geen probleem, ik ben de beroerdste niet ;-)

          Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        9 januari 2016 om 21:05

        @Klassiekerrally: Wat ik me al een tijdje afvraag…

        Waarom wordt “elektriciteit is niet milieuvriendelijk” steeds gebruikt als argument TEGEN elektrische wagens en VOOR waterstof, wetende dat de productie van waterstof elektriciteit vreet dat het geen naam heeft (Vlaamsche uitdrukking, weet niet of jullie die ook kennen).

        Milieuvriendelijke productie van waterstof? Ik help het je hopen, maar uiteindelijk komt het erop neer dat, als je bedoelt elek milieuvriendelijk opwekken om waterstof te maken, dan nog is het beter om die elek rechtstreeks in accu’s te steken dan in waterstof…

        Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        9 januari 2016 om 21:06

        @Klassiekerrally: Verder helemaal akkoord met @djim

        Login om te reageren
  11. Klassiekerrally zegt

    9 januari 2016 om 12:44

    Het enige groen dat er toe doet…
    http://www.thecriminalgenius.com/wp-content/uploads/2014/01/Green-dollars-650-Clipart.jpg

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      10 januari 2016 om 12:10

      @Klassiekerrally:
      Het enige groen dat er toe doet is toch RAL 6005? ;-)

      Login om te reageren
      • Klassiekerrally zegt

        10 januari 2016 om 12:42

        @Rob: Dan staat je auto wel heel lang stil, of heb je ‘m heel lang niet gewassen :D

        Login om te reageren
  12. mrrallycross zegt

    9 januari 2016 om 19:59

    Had hij met die karma moeten doen

    Login om te reageren
  13. Alfarobert zegt

    10 januari 2016 om 09:49

    De auto is gewoon een melkkoe.Eerst waren de diesels grote vervuilers.Jaren later zijn ze ineens schoner dan benzineauto’s.Nu weer vervuilers.Het gaat erom hoe regeringen het meest aan de auto kunnen verdienen.Global warming? Het klimaat veranderd al zolang de aarde bestaat.Hadden we anders nog in de ijstijd geleefd?Auto’s zijn niet de grootste boosdoeners maar er zijn er zoveel van dus is er het meest op te verdienen.Zo betaald iedereen zodat de schatkisten goed gevuld worden.

    Login om te reageren
  14. jochempie zegt

    10 januari 2016 om 12:03

    De mensen die het milieu afdoen als iets ontastbaars en janken dat er te weinig V8-en zijn: you’re dead wrong.

    Login om te reageren
  15. mellie zegt

    10 januari 2016 om 19:08

    Om in deze tijden nog met een V8 te komen vind ik toch wel gedurfd maar hoop voor ze dat het wat wordt.
    Ik denk dan electriciteit het het alleen al niet gaat worden vanwege de laad tijden.
    Waterstof gooi ik net zoals benzine er zo in.
    neemt niet weg dat de productie daarvan( nu nog) veel (vervuilende)energie kost

    Login om te reageren
  16. bartsmit zegt

    11 januari 2016 om 07:51

    Ik ken ook maar één milieu. Mijn milieu. “Het milieu” bestaat niet, dat is een verzinsel van schijnheilige mensen. Elektrisch rijden is met boter op je hoofd rijden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North