• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo wil TVR er weer bovenop komen

Auteur: RubenPriest, gepost 22 maart 2016 om 08:49 – 25 Reacties

TVR Sagaris


Het gaat echt gebeuren. De Britse autofabrikant van snelle scheurijzers gaat weer auto’s maken.

Vooralsnog leek de deal op papier een mooi gegeven. Het échte bewijs dat TVR terug ging komen moesten we even afwachten. De autofabrikant dropt vandaag echter een mailtje de deur uit met het onomstotelijke bewijs. Er gaat weer een productiefabriek gebouwd worden, in het zuiden van Wales.

Het verhaal wordt zelfs een beetje nationalistisch. De regering van Wales doet namelijk een duit in de zak om het merk van een nieuw leven te voorzien. De totale investering komt neer op ruim 30 miljoen Britse ponden voor de komende vijf jaar. TVR kijkt op dit moment voor een precieze locatie van de fabriek, waarvan het contract inmiddels officieel is getekend.

TVR heeft naar eigen zeggen al 350 aanbetalingen liggen vanuit (voormalige) klanten voor de eerste nieuwe auto. Zoals al eerder bekend werd zal de sportwagen op de F1-geïnspireerde techniek met zich meekrijgen, inclusief de bemoeienis van McLaren F1-held Gordon Murray. Onder de kap komt in ieder geval een dikke V8 te liggen, meer details zijn er nog niet bekend. De komende jaren zal het orderboek nog openblijven staan voor geïnteresseerden. Wellicht dat we in de nabije toekomst dan eindelijk weer een nieuwe TVR op de weg kunnen gaan zien.

Foto: de TVR Sagaris uit 2005

Ook interessant!

  • Video: Gordon Murray Automotive T.50 schreeuwt het uit
  • Video - Gordon Murray gaat het circuit op met de T.50
  • Video: Gordon Murray T.50 V12 laat weer van zich horen
    Video: Gordon Murray T.50 laat z'n V12 horen
  • Gordon Murray komt met nóg een atmosferische V12 supercar

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

fabriek, gordon-murray, TVR

Vorig bericht: « Top 10: deze steden kampten met de meeste files [2015]
Volgend bericht: Jeremy Clarkson praat over zijn emoties in nieuw interview »

Lees Interacties

Reacties

  1. pomoek zegt

    22 maart 2016 om 08:57

    Leuk nieuws, maar echt geloven doe ik het pas als er een stuk of 10 van de band zijn gerold. Victor M. leest u mee hoe het moet?

    Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    22 maart 2016 om 08:58

    Ik hoop het zo he! Ik gun het TVR ook van harte. De Sagaris vond ik echt een beest van een auto, ik werd er gewoon bang van. Modellen als de Griffith en de Chimaera zijn gaaf, maar de Cerbera en de Tuscan zijn gewoon beestachtig dik! Deze en deze zijn toch geweldig?!

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      22 maart 2016 om 09:17

      @viezefreddyw: vlg mij had een van die Nederlandse prinsen ren sagaris. Maar daar kan ik naast zitten. Dus als iemand het weet. Bernhard jr dacht ik. Dezelfde als die met die 8c .

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        22 maart 2016 om 11:36

        @rolov: Prins Bernhard jr had een oranje linksgestuurde Sagaris.

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          22 maart 2016 om 11:46

          @rufctr01: ja idd . Toch goed ;) thanks .

          Login om te reageren
    • talladega zegt

      22 maart 2016 om 17:09

      @viezefreddyw:
      http://www.hiltonandmoss.com/media/images/1_0_143_5385Tamora-03.jpg
      Mag mijnsinziens niet ontbreken, hoop dat ze ook hier iets mee gaan doen.

      Login om te reageren
  3. cadrez zegt

    22 maart 2016 om 08:59

    Ik herinner me nog die Sagaris. Wat voor een beest was dat! Hoe zit het met Wiessman eigenlijk?

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      22 maart 2016 om 09:27

      @cadrez: een tijdje terug was er een bericht over op autoblog. Er komt ook een doorstart

      Login om te reageren
  4. norge zegt

    22 maart 2016 om 08:59

    F1 techniek….Waarom ligt er dan een V8 in?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 maart 2016 om 11:55

      @norge: Niet F1 is als in fomule 1 maar F1 zoals de F1 op je toetsenbord. Als je weer eens met pech staat kun met een F1 toets op het dashboard via een OnStar achtig systeem de wegenwacht bellen.

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      22 maart 2016 om 12:19

      @norge: omdat een auto meer is dan de layout van de motor…

      Login om te reageren
  5. Powerslide zegt

    22 maart 2016 om 09:04

    Gordon Murray en een dikke V8 in een TVR-sausje. Klinkt als een heel lekker hapje!

    Login om te reageren
  6. reggie-boy_rood zegt

    22 maart 2016 om 09:07

    Kom maar met die sagaris. Salaris komt later wel.

    Login om te reageren
  7. TimD zegt

    22 maart 2016 om 09:30

    TVR Sagaris was inderdaad een monster, als de auto het überhaupt deed? Werkelijke elke journalist begon over hoe onbetrouwbaar ze waren.. Maar als die het deed, waren ze het allemaal vergeten !

    Login om te reageren
  8. kwatkam zegt

    22 maart 2016 om 09:38

    De invloed van Gordon Murray beperkt zich (helaas) tot het I-stream productieproces. Verwacht dus geen revolutionaire auto a la McLaren F1.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      22 maart 2016 om 10:12

      Voor de goede context:

      1. Les Edgar is de boel in goede banen aan het leiden om te zorgen dat TVR weer fatsoenlijke auto’s kan bouwen (de Peter Wheeler TVR’s waren rampzalig)..

      2. Cosworth ontwerpt en bouwt de V8 in opdracht van TVR. De V8 is atmosferisch en voorzien van dry-sump smering.

      3. Gordon Murray is verantwoordelijk voor het chassis en het koetswerk. Dus Gordon Murray ontwerpt daadwerkelijk de auto. De auto’s zullen inderdaad volgens het iStream assemblageproces geproduceerd worden.

      4. F1 techniek beperkt zich tot de ‘Ground Effect’ technology.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        22 maart 2016 om 10:47

        @willeme: Dat klinkt erg goed zeg! Ben benieuwd of TVR het ook daadwerkelijk van de grond krijgt, ik gun het ze! Goede info heb je!

        Login om te reageren
      • dieselaer zegt

        22 maart 2016 om 11:27

        @willeme: atmosferische v8? Top! Alleen jammer dat we hem dan nooit in NL zullen zien?

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          22 maart 2016 om 12:38

          @dieselaer: Ach, daarvoor zag je ze ook niet echt veel. In 2000 kon je via NIMAG volgens mij gewoon de Tuscan bestellen voor een zeer aanvaardbare prijs. Deed bijna niemand.

          Login om te reageren
  9. Arnoud zegt

    22 maart 2016 om 10:43

    Ik had toch graag de ‘oude’ Speed Six weer teruggezien in het vooronder. Wat klonk die lekker zeg!

    Login om te reageren
  10. Hupke zegt

    22 maart 2016 om 11:50

    Die tvr V8 is op de hartley-V8 na de lichtste die ooit in een straatlegale wagen geplaatst is. (en ik ben me bewust van de italiaanse naaimachine v8-jes uit de 50s en 60s)
    Als ze deze terug leven in blazen, dat combineren met een simpele carbon tub en deftige ophanging dan heb je voor 80K een wagen die overloopt van de emotie en die op een circuit zowat iedere nieuwe porsche, etc. achter zich zal laten.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      22 maart 2016 om 12:40

      @Hupke: Dat is ongeveer hun business case ;-). De auto moet afhankelijk van de uitvoering tussen de 50k en 80k in ponden kosten.

      Het is een beetje de bedoeling om een GT3 (RS) ervaring en prestaties te bieden voor een Carrera bedrag.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        22 maart 2016 om 13:04

        @willeme:

        Doen ze goed, zo’n cerbera was echt ongelofelijk bruut. Ik weet niet of ik ermee zou kunnen leven maar wat een wagen. Hooligan en toch ergens iets sierlijk/stijlvol.

        Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    22 maart 2016 om 13:14

    Hoe meer merken hoe beter, kom maar door!

    Login om te reageren
  12. pinut187 zegt

    23 maart 2016 om 05:54

    Zou mooi zijn als ze weer terug kunnen komen maar dan hopelijk wat succesvoller zodat we er ooit 1 in het echt kunnen zien en vooral horen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North