• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo goedkoop is een BMW i8 tegenwoordig

Auteur: Loek, gepost 19 november 2024 om 21:04 – 28 Reacties

Wil jij een ‘supercar’ van BMW bezitten met een groen (of eigenlijk blauw) tintje? Zo duur is de BMW i8 helemaal niet meer.

De periode net na 2010 was erg interessant wat betreft EV’s. Eigenlijk was er niks op de markt wat klonk als een compromisloze auto, maar wel veelbelovend leek. BMW was er bijvoorbeeld vroeg bij met hun i3, die eigenlijk een beetje geplaagd werd door lange laadtijden en een klein rijbereik. Want verder was de auto best een toffe propositie voor zijn geld. En dan was er nog de i8. BMW dacht namelijk dat men pas echt warmloopt voor EV’s als je ze combineert met een portie sportiviteit.

BMW i8

De BMW i8 was namelijk geen EV, maar een plug-in hybride. Wel eentje waar de 1.5 liter grote driecilinder (dezelfde B38-driecilinder als de ’16i’-modellen en de MINI Cooper) een soort bijrol had en het totaalplaatje van 362 pk vooral bereikt werd dankzij de elektromotoren. En dat in een bijzondere futuristische koets met vleugeldeuren, waarmee het supercargevoel compleet is. De i8 had niet per se supercar-specs, overigens.

BMW i8 occasion

Nieuw was de BMW i8 prijzig: in Nederland ruim 140.000 euro zonder opties. Maar goed, we hebben het dan over 2014. Kan je hem tien jaar later al een keer betalen? Ja en nee. We willen het bedrag niet bagatelliseren, maar vergeleken met de nieuwprijs kan je ‘m goedkoop scoren.

Op Marktplaats staat bijvoorbeeld deze First Edition bij een dealer. Een flink ervaren model, bijna 180.000 kilometer. Gezien het feit dat de i8 een notoir moeilijke instap heeft, best een kunst. Verder oogt ‘ie dikke prima, dus (moeilijk) instappen maar. En dat kan al vanaf 49.950 euro. Nieuw kostte dit grijze exemplaar 149.300 euro, dus da’s een ton minder. Toffe bak toch? Koop dan?!?

Nóg goedkoper

Of, wacht even: het kan nog iets goedkoper. Er staat namelijk nog één BMW i8 te koop bij een particulier. Iemand die de teller tot 258.000 kilometer heeft laten doorlopen. En er maar vier foto’s van heeft en niet heel veel informatie. Behalve dat de eigenaar dit exemplaar uit 2015 expres heeft gekocht om dagelijks mee te rijden, en daar trots op is. Zo trots dat hij ‘m wil verkopen om een i8 Roadster te kopen. Aan de foto’s te zien hebben we het vermoeden dat hij ook nog een 1 Series M Coupé heeft.

Informatie die we dan weer wel interessant vinden: de eigenaar vraagt er 40.000 euro voor. 40k! Voor een i8! Dat klinkt als erg weinig, het is dan ook 110.000 euro minder dan des tijds nieuw in 2015. En dat voor een driecilinder BMW-‘supercar’.

We vinden je wel een lefgozer als je deze auto echt dagelijks rijdt, maar waarom ook eigenlijk niet? Dat kan je overnemen van deze eigenaar voor de prijs van een Golf met een paar opties. Durf jij het aan?

Met dank aan Maurice voor de tip!

Ook interessant!

  • Dit is de breedste BMW van Marktplaats
  • De beroemdste BMW 130i van Marktplaats
    De beroemdste BMW 130i van Marktplaats
  • De goedkoopste BMW 8 Serie (G15) van Marktplaats
    De goedkoopste BMW 8 Serie (G15) van Marktplaats
  • goedkoopste BMW M2
    Goedkoopste BMW M2 van NL duikt onder magische 40k

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, ev10daagse-2024, i8, marktplaats, occasion

Vorig bericht: « Waarom ook jij een proefrit wil maken bij een Mercedes-dealer
Volgend bericht: Helaas pindakaas: benzineprijs langere tijd in de lift »

Lees Interacties

Reacties

  1. banderas zegt

    19 november 2024 om 21:46

    Nog steeds erg veel geld voor een auto die ook niet écht goed reed.

    Login om te reageren
    • gdjnl zegt

      19 november 2024 om 23:40

      En zeer lastig te repareren is, als er eens iets stuk gaat.

      Login om te reageren
  2. MarcoM zegt

    19 november 2024 om 21:46

    Durven misschien, maar met een dikke pens lastig instappen, lol.

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      19 november 2024 om 23:44

      Dan juist kopen, heb je een reden om die dikke pens eraf te trainen.

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        20 november 2024 om 00:01

        Ja, dan moet je weer fietsen. Staat die i8 weer stof te happen onder de carport…

        Login om te reageren
      • MarcoM zegt

        20 november 2024 om 10:00

        Lol

        Login om te reageren
  3. Lambrusco zegt

    19 november 2024 om 22:08

    Hele indrukwekkende auto, vind hem nog altijd wel tof om te zien.

    Login om te reageren
  4. mashell zegt

    19 november 2024 om 22:24

    Toen BMW met de i8 kwam vonden de mensen deze wild gelijnd en druk, nu is het gewoon een bijzonder elegante BMW. Zeker naast een i7 wat een enorm lompe SUV met aangepakte kofferbak is.
    Van Hooydonk, hoe heb je het zo mis kunnen laten gaan?

    Login om te reageren
  5. imaginenl zegt

    19 november 2024 om 22:24

    Zal die 40.000 ook niet meteen de bodem zijn aangezien er maar 20.000 van zijn gemaakt?

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      19 november 2024 om 23:00

      Van 2014 tot 2020 zijn er 375 verkocht in Nederland, waarvan er nu nog 271 op Nederlands kenteken staan. Daarvan 28 met verlopen APK. Dat zijn geen gigantische aantallen, maar het is ook niet helemaal niks. Mijn inschatting is dat de waarde nog wel een beetje zal zakken, voordat de i8 een soort youngtimer-appeal krijgt en de waarde gaat stijgen.

      Login om te reageren
      • rulefollower zegt

        20 november 2024 om 00:34

        Fiscaal absoluut niet interessant als youngtimer. Hoog % over de dagwaarde en een extreme btw correctie over de nieuwprijs. Tja, niets aftrekken kan natuurlijk altijd, maar ook de btw dan niet.

        Login om te reageren
      • maotje zegt

        20 november 2024 om 07:37

        @potver7
        Waar heb je deze informatie over de aantallen vandaan?

        Login om te reageren
      • rwdftw zegt

        20 november 2024 om 10:33

        De i8 heeft zijn accu als achilleshiel. Hoeveel is daar nog van over na 10 jaar? En wat kost een vers setje batterijen? Ik denk dat je dat even mee moet nemen in de overweging.

        Login om te reageren
        • 't Peugje zegt

          20 november 2024 om 16:51

          Dat schijnt dus helemaal prima te zijn. Als er geen misbruik heeft plaats gevonden zitten ze vaak na 10 jaar nog dik boven de 80% capaciteit.

          Login om te reageren
  6. DeWitteCondor zegt

    19 november 2024 om 22:45

    Deze auto doet mij niets. Ik vind ‘m afzichtelijk en ook niet mooi oud worden. Op zich een voordeel dat ie zo onbegrijpelijk duur was, dan zie je m gelukkig ook niet veel. Supercar vind ik ook schromelijk overdreven voor dit ding.

    Login om te reageren
    • petroldrinker zegt

      20 november 2024 om 09:12

      Snap ook inderdaad niet waarom dit een supercar genoemd word…

      Login om te reageren
  7. kniesoor zegt

    19 november 2024 om 22:50

    Als potente driecilinder liever een GR Yaris. Scheelt ook gymnastiek om erin te komen. Al zal die misschien nog niet voor 40K te koop zijn.

    Login om te reageren
    • rwdftw zegt

      20 november 2024 om 10:32

      De GR Yaris lijkt leuk maar er zitten wat ontwerpfouten in het lbok van de 1e generatie. De vraag is niet of je drijfstangen naar buiten komen, maar wanneer. Een productiefoutje met de zuigerveren is de oorzaak.

      Login om te reageren
  8. ouwedibbes83 zegt

    19 november 2024 om 22:53

    Over dat instappen, de truc is om als eerst op je billen erin te gaan zitten en daarna pas je benen erin te slingeren. Dan valt t allemaal best mee.

    Die 3 cilinder levert overigens 2/3 van het totale vermogen. Er zit een grote turbo op die gaat meeblazen. Van de electro motor komt wel een hoop van de trekkracht, zeker onderin de toeren.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      20 november 2024 om 00:03

      Het uitstappen is misschien nog wel lastiger dan het instappen…

      Ik vind het nog steeds wel een fraai ding om te zien trouwens.

      Login om te reageren
      • ouwedibbes83 zegt

        20 november 2024 om 11:18

        In mijn ogen ook iets bijzonders, mooi dat BMW dat aandurfde om een concept bijna ongewijzigd in productie te nemen. Ik blijf er altijd even naar kijken als ik er eentje zie. Echt iets aparts

        Login om te reageren
  9. Donstil zegt

    19 november 2024 om 23:50

    Wij zijn in 2017 getrouwd en hebben er toen eentje een week van BMW Nederland mogen lenen.
    Blijft een bijzonder ding wat mij betreft, fraai gelijnd en meer dan vlot genoeg voor de Nederlandse wegen.

    Toekomstige klassieker.

    Login om te reageren
  10. godfather zegt

    20 november 2024 om 01:20

    Hoe is het onderhoud van zo’n i8? Rondje Googlen naar een specialist in NL levert weinig resultaat. Iemand?

    Login om te reageren
  11. Specht zegt

    20 november 2024 om 06:53

    Dan nog liever 40 afgetrapte Alfa 159’s van 1000 euro. Dat maakt het leven tenminste nog spannend.

    Login om te reageren
  12. petroldrinker zegt

    20 november 2024 om 09:03

    Auto die niet echt prestaties heeft van een sport auto, moeilijk is met reparaties etc, en dan nog zoveel geld vragen… voor zelfde geld is er genoeg ander leuks…

    Login om te reageren
  13. harrie zegt

    20 november 2024 om 09:25

    Meh.
    Wat kost een Polestar 1 tegenwoordig?

    Login om te reageren
    • rikv99 zegt

      20 november 2024 om 09:51

      €113k! Op mobileDE. Dus dan krijg je ook nog BPM eroverheen. Nog vies aan de prijs dus.

      Login om te reageren
  14. nineelevenheaven zegt

    20 november 2024 om 09:48

    De BMW i8, de geboorte-moeder van de Porsche 991.
    Once you see it, it can’t be unseen

    https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aGxNbG0_460s.jpg

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North