• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo is de Dallara Stradale helemaal af

Auteur: RubenPriest, gepost 17 november 2020 om 10:02 – 7 Reacties

Door de auto een smaakvol nieuw uiterlijk te geven is deze Dallara Stradale nu echt helemaal af.

Je zou het misschien niet zeggen, maar Garage Italia Customs is verantwoordelijk voor de uiterlijke transformatie van de Stradale. De kleuren die gebruikt zijn is een ode aan de Fiat G.91. Dat is geen auto, maar een gevechtsvliegtuig de Italiaanse luchtmacht gebruikte in tussen de jaren zestig tot begin jaren tachtig.

De combinatie vliegtuigen en auto’s zien we wel vaker bij Italiaanse sportwagens. Lamborghini is daar een goed voorbeeld van. De Dallara Stradale komt er echter ook heel goed mee weg.

Op de zijkant van de auto zijn op subtiele wijze de kleuren van de Italiaanse vlag verwerkt. Met de make-over is de naam van sportwagen gedoopt tot Dallara Stradale PAN LX Anniversary. Garage Italia Customs zegt zelf een trouwe klant met een Stradale te hebben benadert om dit idee uit te voeren. De klant ging akkoord en heeft nu de enige Stradale in deze uitdossing. Sowieso is het een zeldzaam voorkomen, want er zijn maar 600 exemplaren van het model gemaakt.

De Dallara Stradale wordt aangedreven door een 400 pk sterke 2.3-liter EcoBoost Ford motor, goed voor 500 Nm koppel. Dat op een gewicht van 855 kg maakt dit een ongelofelijk snel monster. En dat met gewoon een dak boven je hoofd, vleugeldeuren en een vooruit.

Ook interessant!

  • Video: Ferrari zet met SF90 Stradale indrukwekkend record neer
    Video: Ferrari zet met SF90 Stradale indrukwekkend record neer
  • Dallara EXP
    Dallara EXP vernedert elke Ferrari Pista en GT3 RS
  • Murcielago steelt de show in garage Groningen
    Murcielago steelt de show in garage Groningen
  • autoblog garage bmw 130i
    Autoblog Garage - BMW 130i en de garage zelf is ook nieuw!

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

dallara, garage-italia-customs, stradale

Vorig bericht: « 010-kenteken verkocht voor maar liefst 143.000 euro
Volgend bericht: Video – man denkt burnout te doen, sloopt C7 compleet »

Lees Interacties

Reacties

  1. dalmore zegt

    17 november 2020 om 10:12

    Van dit concept kan ik echt genieten. Niet extreem veel vermogen maar alle focus op het lage gewicht, dat maakt een auto niet alleen leuk op de oprit van de snelweg maar ook in de bochten!

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      17 november 2020 om 10:16

      @dalmore: De snelheden waarmee je in dit ding lol gaat beleven zijn zo hoog, dus adviseer ik ten zeerste de openbare weg te verlaten. Sterker nog, zou hiermee enkel op een circuit willen rijden.

      Login om te reageren
    • srbb zegt

      17 november 2020 om 11:25

      Als jij 400 pk in een auto van 855 kg als “niet extreem veel vermogen” betiteld, dan heb je nog nooit met een lichte auto gereden. Moet je eens doen, is leuk, snap je meteen waarom liefhebbers autorijden leuk vinden.

      Login om te reageren
      • rs18011 zegt

        17 november 2020 om 15:26

        @srbb: wel heel veel aannames in 1 opmerking.

        Login om te reageren
        • srbb zegt

          17 november 2020 om 16:59

          Je kunt prima een liefhebber zijn vanwege bepaalde historie van een merk, styling of geluid. Prima hoor, daar bedoel ik geen aanval op als dat je interpretatie is.

          Maar je gaat mij niet wijsmaken dat autorijden in een wagen van 1800 kg, ongeacht hoeveel pk, zelfs maar in de buurt komt van de ervaring die je hebt als je een licht wagentje rond een bocht gooit. De aannames die daaraan ten grondslag liggen zijn de wetten van de fysica. Anders moet je inderdaad tevreden stellen met gassen op een recht stuk, maar dat is niet autorijden. Als ik hard rechtdoor wil, pak ik wel de trein.

          Login om te reageren
  2. Edge zegt

    17 november 2020 om 10:20

    Ik wist niet dat de Dallara Stradale al uitgeleverd werd, laat staan dat er een exemplaar was waar Lapo (na een goede lijn coke uiteraard) zijn plasje over kan doen. Ik vind het overigens wel een smaakvolle uitvoering!

    Login om te reageren
  3. Ferry_76 zegt

    17 november 2020 om 10:23

    Het PAN in de naam slaat op de Fiat G.91 PAN, een speciale uitvoering van de G.91 die door de Frecce Tricolori (Het display team van de italiaanse luchtmacht) werden gebruikt.
    Daar zijn dan ook de kleur en de streepjes op gebaseerd.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North