Zo klein is de Honda Project 2&4 in het ecchie

Auteur: , 19 Reacties

Is het een auto? Is het een rolstoel? Nee, het is super-Honda!

Honda Project 2&4

Net als je denkt dat een auto niet veel spartaanser kan dan een Caterham Super Seven of een Ariel Atom, komen ze bij Honda met dit speeltje op de proppen. Van een carrosserie is eigenlijk geen sprake, het is meer een rijdend skateboard met daarop een sportstoeltje. Toch herbergt de Honda Project 2&4 een 1-liter viercilinder. Worden we normaal niet zo vrolijk van, maar deze komt uit een motorfiets en dat betekent 14.000 toeren en 215 atmosferische paardjes.

Om een auto met zo’n laag zwaartepunt om te laten slaan moet je flink je best doen, maar als het zover is, dan zit je ook flink in de penarie. Enige vorm van passieve veiligheid lijkt namelijk te ontbreken, tenzij je niet zo lang bent en niet boven het kuipje uitsteekt. Ach, deze Honda gaat er (helaas) toch nooit komen.




19 reacties

Go kart 2.0
@srthellcat: doodskist 1.0
Daar hebben we hem weer, de design versie van de Palatov D1.

Hoewel ik weet dat deze nooit gemaakt gaat worden, is het wel een erg lekker scheurijzertje (lijkt me zo).

Maar zolang deze niet gemaakt wordt, droom ik wel verder over de Palatov. Geniaal concept zo’n Kart XXL / Motorfiets met 4 wielen / Stofzuiger voor mannen *

*Doorhalen wat niet van toepassing is.
@MrHyde: Correctie @mezelf.
Het is de Palatov D4. De D1 is met de Harley V8, de D4 met motorfiets-motor.
En tweede correctie, ik zie nu pas dat deze Honda de motor toch achter de bestuurder heeft, en niet ernaast. Daarmee is het concept dus lichtelijk anders dan die van Palatov.

Blijf erbij, beiden zijn droomauto’s. Lekker licht.
@MrHyde: in deze Honda zou je nog met z’n tweeën kunnen zitten. De kap aan kan eraf en daarvoor in de plaats nog zo’n stoeltje.

En het is toch eerder een Honda Side-by-Side als je ’t mij vraagt. (die dan weer meer bij zo’n Palatov in de buurt komt want eenzitter)
https://c1.staticflickr.com/3/2488/3757920513_9b9fa8416c_b.jpg
@rotarypowah: *de kap aan de rechterkant.
@rotarypowah: Kijkende naar Honda’s historie, denk ik dat je gelijk hebt. Ik kende de side-by-side overigens nog niet.

Maar als de kap eraf kan, en een tweede zitje erop/eraf gehaald kan worden: dan zou ik helemaal zeggen: maken die auto-motor-kruising!
Whaaaa, dit is VET! Ik zou m’n nek verdraaien als ik ‘m voorbij zag scheuren, cool!
Het concept is super gaaf! Maar wel scary as hell!
Dit is duidelijk een nieuwe vorm van motivatie om je autogordel te dragen.
Leuk ook dat je hoofd als rolbeugel dient.
Leuk ding. Veilig? Nee maar een motor is niet veiliger. Maar is die NSX er nou eigenlijk al?
ik begrijp totaal niet waarom de bestuurder off center zit, als je op fotos kijkt zie je duidelijk dat het motorblok volledig achter de stoel zit
@david-e30: dit is juist het concept: een intern “skelet” ipv een exoskelet zoals een Ariel Atom. Waarschijnlijk kun je nog zo’n stoel aan de andere kant schroeven. De “middenconsole” zijn buizen.
@david-e30: Misschien omdat ze de optie wilden openhouden voor een passagier?
Waarom dit, als er ook zoiets als een Donkervoort te koop is?
@dutchdriftking: waarom Donkervoort als er al Lotus 7 / catherham te koop was? Waarom in een bungalow wonen als er al vrijstaand huis was. Waarom een witbier bestellen als er al gewoon bier was. Waarom naar RTL 4 kijken als er al SBS 6 was, waarom addidas, Puma? Waarom Rotterdam, amsterdam. Waarom waarom?
@dutchdriftking: omdat dit gaaf en ludiek is terwijl de Donkervoort nog steeds een evolutie van de super 7 is, een toffe maar niet meer dan dat.
Leuk, maar een crash aan de linker zijde lijkt me echt niet fijn. Niet dat een racemotor veel veiliger is hoor… maar toch je zit vast, en zo aan de zijkant

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).