• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo klinkt de Lexus LFA met een V8

Auteur: ricardo, gepost 23 maart 2015 om 15:59 – 40 Reacties

Afbeelding Zo klinkt de Lexus LFA met een V8Afbeelding Zo klinkt de Lexus LFA met een V8Afbeelding Zo klinkt de Lexus LFA met een V8Afbeelding Zo klinkt de Lexus LFA met een V8

Zo klinkt de Lexus LFA met een V8
Inderdaad. Een achtcilinder. In de LFA.

We snappen dat de Japanse drifter Yoichi Imamura graag een old school V8 in zijn driftauto heeft. Veel koppel onderin, simpele techniek, en makkelijk te repareren. Driften met een precisie-instrument als de LFA – waar er slechts 500 van zijn gemaakt – in competitievorm is om die redenen ook niet aan te raden. Maat om nou die oorgasmische 4.8 V10 met een redline bij 9.500 tpm in te wisselen voor een NASCAR-V8? Dat is ongeveer hetzelfde als eten bestellen bij Sukiyabashi Jiro, de vis uit de nori sushi prikken, en er zonder gêne een knakworstje insteken. Vloeken in de kerk dit.

We zagen de zilvergrijze LFA in kwestie voor het eerst in januari opduiken. Inmiddels is er ook beeld van de LFA in actie. Viervoudig D1GP-kampieon Yoichi laat daarin even zien wat hij allemaal met de verminkte Lexus van plan is. Voornamelijk zijwaarst glijden, maar dat komt vast niet als een verrassing. Check het op Autojunk.nl.

Zo klinkt de Lexus LFA met een V8

Ook interessant!

  • Video: Scania V8 drift op een rotonde
    Video: Scania V8 drift op een rotonde
  • Lexus
    Video: meneer bekijkt Lexus op zeer bijzondere wijze
  • Video - Lexus ES is iets kwijt
  • Video: zó klinkt een motor die in de soep loopt

Nieuwste artikelen

  • Video: In het donker over een doorgetrokken streep inhalen
  • Tanken over de grens gaat in 2026 nóg meer lonen, maar wel alleen in dit land
  • Overleden Call of Duty-oprichter laat prachtige autocollectie achter
  • Video: Tesla-influencer laat zien hoe Full Self-Driving zorgt voor spookrijden en crash
FacebookTweetPinLinkedIn

driften, Lexus, lf-a, V8, Video

Vorig bericht: « USSV Rhino is de ultieme Amerikaanse asobak
Volgend bericht: Mercedes-Benz G65 AMG: rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. bouwvakkert zegt

    23 maart 2015 om 16:08

    Da’s dus gewoon pure verkrachting.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      23 maart 2015 om 17:39

      @bouwvakkert: Idd, als je wil driften dan neem je maar een Skyline.

      Login om te reageren
      • mercedesbenz63 zegt

        23 maart 2015 om 19:53

        @dutchdriftking: nou beter een silvia denk ik?

        Login om te reageren
        • bouwvakkert zegt

          23 maart 2015 om 20:09

          @mercedesbenz63: subaru brz ;)

          Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          23 maart 2015 om 23:06

          @mercedesbenz63: de meeste Skylines hebben geen 4WD, zoals de GT-R. Een R34 GT-T met een RB25DET met grotere Garett turbo en wat HKS lekkerneijen is voldoende om ruim 400pk op de achterwielen te zetten. Kun je prima mee driften.

          Login om te reageren
  2. mrrallycross zegt

    23 maart 2015 om 16:11

    Klinkt ook nog best maar is niks bij de standaard V10!

    Login om te reageren
    • jessetje zegt

      23 maart 2015 om 16:41

      @mrrallycross: Ik dacht precies hetzelfde

      Login om te reageren
  3. redneckdarian zegt

    23 maart 2015 om 16:15

    het was toch zo dat de standaard blok kapot was en geen nieuwe kon krijgen en daarom maar deze v8 deed? In dat geval kan ik het namelijk begrijpen. anders niet echt…

    Login om te reageren
    • rb26dett zegt

      23 maart 2015 om 16:28

      @redneckdarian: Nee dit blok is er ingelegd vanwege het gemak, de v10 is een stuk gevoeliger.

      Login om te reageren
      • redneckdarian zegt

        23 maart 2015 om 16:31

        @rb26dett: nou hopen dat het blok dat eruit ik gehaald een ander exemplaar kan redden.

        Login om te reageren
        • rb26dett zegt

          23 maart 2015 om 16:47

          @redneckdarian: Dat zou mooi zijn inderdaad

          Login om te reageren
  4. rammillius zegt

    23 maart 2015 om 16:33

    Een nascar v8 kan toch voorbij 11.000 toeren? Meen dat te hebben gehoord bij Topgear toen Hamster het in het licht bracht.

    Login om te reageren
    • 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

      23 maart 2015 om 21:42

      @rammillius: Lijkt me sterk, die dinosaurussen gebruiken nog stoterstangen, Iets wat ik stiekem wel gaaf vind, maar elfduizend toeren lijkt me sterk.

      Login om te reageren
      • 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

        23 maart 2015 om 21:43

        @2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: Daar komt trouwens nog bij dat ze bijna 6 liter groot zijn. Dat is al met al enorm veel bewegende massa.

        Login om te reageren
  5. humpyourdog zegt

    23 maart 2015 om 16:51

    Ha gaaaaaaaaaaaaaaaaaaay!!

    Login om te reageren
    • pudi zegt

      23 maart 2015 om 17:09

      @humpyourdog: foto’s van jou auto graag

      Login om te reageren
      • jurdespotter zegt

        23 maart 2015 om 20:11

        @pudi: *batavus

        Login om te reageren
        • humpyourdog zegt

          24 maart 2015 om 12:56

          @jurdespotter: Nee, als fiets heb ik een soort van mountainbike maar dan met grotere wielen, hij is van Merida geloof ik. Bedankt voor de interesse.

          Login om te reageren
      • humpyourdog zegt

        24 maart 2015 om 12:55

        @pudi: een standaard e36 318i sedan in nette staat, niks mis mee, ook niks speciaals. Het ging er mij gewoon om dat ze (1) een LFA als driftbak gebruiken, (2) de v10 vervangen door een ordinaire v8 (t.o.v. de v10).

        Login om te reageren
  6. pudi zegt

    23 maart 2015 om 16:53

    Heb het hele project gevolgd, maar een een v8 LFA werkt dus gewoon niet heel goed (tenminste zo ziet het eruit) maar een v10 tunen zou waarschijnlijk ook al helemaal niet werken. Maar ik bind het in ieder geval zonde!

    Login om te reageren
  7. biohazardracer zegt

    23 maart 2015 om 17:09

    Verneemt!! Geef m ij maar de echte V10

    Login om te reageren
    • biohazardracer zegt

      23 maart 2015 om 17:10

      @biohazardracer: verneemt moet zijn verneukt! Achterlijk woordenboek

      Login om te reageren
      • redneckdarian zegt

        23 maart 2015 om 18:00

        @biohazardracer: dat is niet de enige fout…

        Login om te reageren
        • biohazardracer zegt

          24 maart 2015 om 07:44

          @redneckdarian: Goh spuitelf je meent het?!

          Login om te reageren
  8. damrakker zegt

    23 maart 2015 om 17:10

    @ricardo, Een Kenner, *** Nice!

    Login om te reageren
  9. goodolddays zegt

    23 maart 2015 om 17:18

    Waarom zou je de motor vervangen voor 1 van de beste motoren die er al standaard in zat? DAFUQ

    Login om te reageren
  10. lastclick zegt

    23 maart 2015 om 17:26

    Als ik de geruchten op ’the internets’ mag geloven, is de LFA een tsunami-slachtoffer. Waarschijnlijk was-ie dus total loss door waterschade en hebben ze de koets gebruikt om de V8 in te hangen.

    Login om te reageren
    • redneckdarian zegt

      23 maart 2015 om 18:01

      @lastclick: oja. Dat was het verhaal!

      Login om te reageren
  11. philipf zegt

    23 maart 2015 om 17:36

    Dit doe je zo’n auto toch niet aan. Doe eens heel gauw normaal en stop die V10 terug!!

    Login om te reageren
  12. lambo4all zegt

    23 maart 2015 om 17:37

    Had er dan een twin turbo inline 6 in gelegd.. Kan je teminste driften zoals de jappies het ooit bedoeld hebben.

    Login om te reageren
  13. ghost zegt

    23 maart 2015 om 18:13

    Kan iemand me uitleggen hoe het zit met het camber van de voorwielen, ik probeer dat altijd na te bootsen bij Gran Turismo maar het lijkt geen zin te hebben. Iemand een idee?

    Login om te reageren
    • 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

      23 maart 2015 om 21:55

      @ghost: Ga rustig zitten, en pak een biertje erbij.
      Camber is hoe schuin het wiel staat als je van voren naar de auto kijkt. Het doel is om de band zo veel mogelijk contact te laten hebben met de weg. Dan heb je de meeste grip.
      Negatief camber wordt door bijna elke moderne auto gebruikt. Dat houdt in dat de wielen schuin staan zoals je benen staan als je “breed” staat. Als je in een bocht zit zet de band zich simpel gezegd af tegen de weg. Maar als je te veel negatief camber hebt, zoals je vaak in de Japanse tuningscene ziet rijdt je te veel op de binnenkant van de band. Dat is alleen maar negatief voor de grip. Dus moet je de perfecte balans voor jouw auto en rijstijl vinden. Een goede manier in veel simulators is om naar de temperatuur van de band te kijken. Warmer aan de binnenkant is te veel negatief camber en warmer aan te buitenkant is te weinig.

      Positieve camber wordt alleen gebruikt bij voertuigen die zwaar beladen worden of dragracers, Als de auto inveert door lading (of bij een dragracer snoeihard accelereren) krijg je meer negatief camber omdat de wielen naar boven wielen maar vast zitten aan de ophanging en daardoor vanaf voor gezien naar binnen en omhoog draaien. Dit is voor maximale grip bij het rechtdoor rijden wat belangrijk is voor een dragracer, bochten hoeft ie namelijk niet te kunnen. Ook in de Formula Drift (FD) wordt dit gebruikt om een zo hoog mogelijke “entry-speed” te verkrijgen.

      Kortom; Er is geen perfecte waarde, het verschilt per auto, bandensoort, rijstijl en nog veel meer factoren.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        24 maart 2015 om 08:06

        @2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: Thanks a lot!!

        Login om te reageren
  14. mercedesbenz63 zegt

    23 maart 2015 om 19:52

    Per direct ombouwen voordat ie bij een ramp terecht komt… Genaamd libertywalk

    Login om te reageren
  15. justins60 zegt

    23 maart 2015 om 20:02

    Haters gonna hate

    Login om te reageren
  16. rd1991 zegt

    23 maart 2015 om 21:18

    Een 2JZ-GTE had wel leuk geweest. Hadden we alvast kunnen wennen aan een soort Supra opvolger.

    Login om te reageren
    • redbeams zegt

      23 maart 2015 om 22:42

      @rd1991: Precies en hoe lekker die v10 ook klinkt…nothing beats a 2jz-gte ;)

      Login om te reageren
  17. burninrubber zegt

    24 maart 2015 om 09:25

    Haha lekker die verwijzing naar Jiro

    Login om te reageren
  18. shicomm zegt

    24 maart 2015 om 19:31

    Kort en goed ; NEE …

    Login om te reageren
  19. lfagtr35r zegt

    25 maart 2015 om 14:09

    Waarom? De v10 van de LF-A klinkt puur, heerlijk en magistraal als muziek in de oren dan ga je het toch niet verwisselen met de v8.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North