• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

USSV Rhino is de ultieme Amerikaanse asobak

Auteur: sir_smokalot, gepost 23 maart 2015 om 15:18 – 33 Reacties

Afbeelding USSV Rhino is de ultieme Amerikaanse asobakAfbeelding USSV Rhino is de ultieme Amerikaanse asobakAfbeelding USSV Rhino is de ultieme Amerikaanse asobakAfbeelding USSV Rhino is de ultieme Amerikaanse asobakAfbeelding USSV Rhino is de ultieme Amerikaanse asobakAfbeelding USSV Rhino is de ultieme Amerikaanse asobakAfbeelding USSV Rhino is de ultieme Amerikaanse asobak

USSV Rhino
Dikker dan een Escalade. Wedden dat Kanye er al eentje besteld heeft?

Als je dacht dat de Mercedes-Maybach S600 met zijn 5,45 meter al vies lang was, berg je dan: deze Rhino GX is nog eens 65 cm langer, en met bijna 2,5 meter breedte ook bijzonder ongeschikt voor parkeergarages. Als basis voor het neushoorntje dient de Ford F-450/550 Super Duty, onder de kap vind je een lekker dorstige atmosferische 6,8 liter V10 met 362 pk en 620 Nm. De hoogte bedraagt 2,26 meter, waardoor zelfs Shaquille O’Neal met zijn 2,17 meter negen centimeter te kort komt om er overheen kijken.

Nu we hebben vastgesteld dat dit voertuig best wel enorm groot is vraag je je wellicht af wat zoiets weegt. Welnu, minder dan je denkt, want in tegenstelling tot wat valt te verwachten is deze auto helemaal niet gepansterd. Niet bepaald praktisch voor mensen die een hoog risico op een aanslag lopen, maar misschien laten je vijanden zich door het imponerende uiterlijk in de luren leggen. Bij een zombie-apocalyps zouden we ‘m echter toch laten staan.

Dankzij de 150+ liter grote brandstoftank kan je echter wel van A naar B rijden zonder onderweg te MOETEN tanken. Nutteloos spul natuurlijk, maar tegelijkertijd best imponerend. (via AMS)

Ook interessant!

  • Amerikaanse schadeauto's
    Steeds meer Amerikaanse schadeauto's in Europa
  • Tesla Cyberlandr
    Tesla Cyberlandr is de ultieme vakantiemobiel
  • Ultieme kerstcadeaus
    Dit zijn de ultieme kerstcadeaus voor in je mancave of garage
  • Autobahn limiet
    'Autobahn limiet is gelijk aan Amerikaanse wapenwet'

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

Asobakken

Vorig bericht: « Doorgestart Halfords wil auto-onderdelen verkopen
Volgend bericht: Zo klinkt de Lexus LFA met een V8 »

Lees Interacties

Reacties

  1. ferrari94tr zegt

    23 maart 2015 om 15:20

    Maar wat weegt ie dan wel?

    Login om te reageren
    • zakar36 zegt

      23 maart 2015 om 15:23

      @ferrari94tr:

      Minder dan je denkt…

      Login om te reageren
      • metalmike zegt

        23 maart 2015 om 15:42

        @zakar36: Wellicht op http://www.usspecialtyvehicles.com te vinden, maar de mobiele site is verouderd en heeft geen optie om naar desktopweergave om te schakelen. Op de desktop zeurt hij dat m’n Flash te oud is… laat maar.

        Login om te reageren
  2. rolov zegt

    23 maart 2015 om 15:23

    In het zwart best stoer. Alleen niet gepanserd… En dan eruit zien als een bushmaster. Tja moet je ding zijn dan om als een army wannabee rond te rijden.

    Login om te reageren
  3. Design_Driven zegt

    23 maart 2015 om 15:23

    Typisch Amerikaans, er uit zien als de ultieme bomb shelter maar uit papier mâché gemaakt.

    Doet me denken aan de Hummer H2 die echt, maar dan ook echt niets kon in het terrein.

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      23 maart 2015 om 16:39

      @sketcher: maar veiliger dan dat kon je niet krijgen. In Argentinië was er iemand letterlijk een ravijn mee ingereden en kwam er nog levend uit.

      Login om te reageren
      • Design_Driven zegt

        23 maart 2015 om 16:44

        @mopar: Dat was dan meer geluk dan wijsheid. Omdat in de VS de Hummer H2 geclassificeerd werd als een truck hebben zowel de Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) en the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) geen crashtests gedaan. Als ze niet hoeven te scoren wordt er meestal beknibbelt op de veiligheid, zeker door GM, Als echt veilig staan ze dan ook niet te boek. Groot betekend niet automatisch veilig.

        Login om te reageren
        • mopar zegt

          23 maart 2015 om 16:47

          @sketcher: Ik weet heel goed hoe het in de VS werkt, ik woon er zelf en kan je vertellen dat je niet tegen een H2 wilt crashen. Er is ook zoiets als massatraagheid, zeker als je in zo’n ding tegen een andere auto crashed, win je het gewoon.

          Login om te reageren
          • Design_Driven zegt

            23 maart 2015 om 18:00

            @mopar: …Ik wil eigenlijk tegen niemand crashen :-(. Maar dat groot tegen klein is niet altijd een gouden regel. Ik werk zelf in de auto-industrie en ondanks dat mijn Disco bijna 2.5ton is crash ik toch liever in iets anders.
            https://youtu.be/HCecdOBCFjI

            Verder wilde ik je kennis in Amerika kunde niet in twijfel trekken hoor, Ik heb er ook een tijd gewoond maar dat betekend natuurlijk niet dat ik dan gelijk alles over Amerikaanse auto’s weet dus dat is geen argument. ik woon nu in Engeland en snap geen hol van cricket.

            Login om te reageren
            • mopar zegt

              23 maart 2015 om 19:35

              @sketcher: Ik zeg ook niet dat het het niet met je eens ben dat de H2 gewoon bagger is in de bagger. Agree to disagree doen we dan maar. Op Caddy’s na moet ik zelf ook niets van GM hebben…

              Login om te reageren
            • jpoers zegt

              23 maart 2015 om 20:15

              @sketcher: groot gelijk. Gewicht is niet alles. De toepassing van materiaal veel meer. Kijk maar naar gebouwen vroeger stapelde we alles met zware stenen. Tegenwoordig met slanke betonconstructies en je ziet dat we veel hogere en grotere overspanning kunnen maken dan ooit.

              Login om te reageren
              • mopar zegt

                24 maart 2015 om 00:16

                @jpoers: maar die oude gebouwen van vroeger staan nog steeds overeind. De dom in Utrecht staat al 750 jaar overeind, dat moet ik de gemiddelde moderne slanke wolkenkrabber nog zien doen.

    • Design_Driven zegt

      23 maart 2015 om 18:02

      @sketcher: Ben eens met mijn Jeepje CJ en een groepje Hummers gaan Off roaden in de VS en toen gebeurde er bij 2 ook dit.
      https://youtu.be/S8Etx7W1GpY

      Login om te reageren
  4. jeroen13 zegt

    23 maart 2015 om 15:24

    Lomp en het schreeuwt om aandacht, misschien iets voor de familie Perridon?

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      23 maart 2015 om 17:38

      @jeroen13: volgens mij is het een enorme afknapper als je vanuit een Veyron of 918 (of om het even welke andere supercar) overstapt in deze rijdende zeecontainer.

      Login om te reageren
  5. str8six zegt

    23 maart 2015 om 15:26

    Neem dan een Hummer H1.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      23 maart 2015 om 15:29

      @str8six: of nog beter: de Marauder!

      Login om te reageren
      • mopar zegt

        23 maart 2015 om 16:40

        @gtwillem: Marauder is alleen bekend vanwege TG, er zijn nog veel grotere, veel capabelere wagens te koop…

        Login om te reageren
  6. mrrallycross zegt

    23 maart 2015 om 15:28

    Een v10! Die zal wel lekker klinken!

    Login om te reageren
  7. leandro zegt

    23 maart 2015 om 15:31

    Er staat een fout in, je ogen zitten namelijk lager dan het meetpunt van lengte….

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    23 maart 2015 om 15:34

    Rare jongens die Amerikanen.

    Login om te reageren
  9. philipf zegt

    23 maart 2015 om 15:38

    Wat een monster!

    Login om te reageren
  10. AS zegt

    23 maart 2015 om 15:46

    Lijkt sterk op de pas toegevoegde Insurgent in GTA V.

    http://s27.postimg.org/3nm4885qb/GTA5_Heist_Insurgent.jpg

    Volgens mij halen automerken tegenwoordig steeds meer inspiratie op uit GTA, in plaats van andersom zoals vroeger..

    Login om te reageren
    • luuk98spots zegt

      23 maart 2015 om 16:03

      @AS: die Insurgent is er al lang in het echt. Die wordt gebruikt Door de politie/speciale eenheden voor rellen enz.

      Login om te reageren
    • MJB zegt

      23 maart 2015 om 16:13

      @AS: Ik vind deze Rhino anders meer op een gepantserde Escalade lijken, buiten dat ie dus niet daadwerkelijk gepantserd is. En het lijkt me toch dat dit ding al wel eerder ontworpen is dan de release van dat GTA ding twee weken terug.

      Login om te reageren
  11. nieeekkk zegt

    23 maart 2015 om 15:51

    Heerlijke 6,8 liter diesel, dat geluid klinkt gewoon prachtig

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      23 maart 2015 om 16:06

      @nieeekkk: Waar staat dat het een diesel is?

      Login om te reageren
      • mopar zegt

        23 maart 2015 om 16:43

        @berlinetta: @nieeekkk: Tis een Benzine, koppel is veel te laag om een Diesel te zijn. Het is de Triton V10 uit de F-350 Super Duty.

        Login om te reageren
  12. redneckdarian zegt

    23 maart 2015 om 16:10

    https://www.youtube.com/watch?v=zqSh0_yGiF4

    dit ding bij Jay Leno is ook vies dik!

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      23 maart 2015 om 18:18

      @redneckdarian: Lijkt wel een Hotwheels, erg tof ding!

      Login om te reageren
  13. ej20g zegt

    23 maart 2015 om 17:31

    Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar in zo’n ding hoort toch gewoon een dikke 6.7-liter Powerstroke V8. Koppel is wat je wil bij zoiets en hoewel 620 Nm een hele berg is, ruim 1000 Nm is nog een halve berg meer.

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      23 maart 2015 om 21:06

      @ej20g: gelijk heb je! Natuurlijk zal een V10 van bijna 7 liters behoorlijk klinken en vooruit komen wil het ook zeker. Maar dit bakbeest heeft de bergenverzettende nm’s koppel van een behoorlijk vieze diesel nodig.

      Login om te reageren
  14. mercedesbenz63 zegt

    23 maart 2015 om 19:54

    Ik wil hebben, maar liever die grote uit zuid afrika

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North