Zo klinkt de Lexus LFA met een V8

Auteur: , 40 Reacties

Inderdaad. Een achtcilinder. In de LFA.

We snappen dat de Japanse drifter Yoichi Imamura graag een old school V8 in zijn driftauto heeft. Veel koppel onderin, simpele techniek, en makkelijk te repareren. Driften met een precisie-instrument als de LFA – waar er slechts 500 van zijn gemaakt – in competitievorm is om die redenen ook niet aan te raden. Maat om nou die oorgasmische 4.8 V10 met een redline bij 9.500 tpm in te wisselen voor een NASCAR-V8? Dat is ongeveer hetzelfde als eten bestellen bij Sukiyabashi Jiro, de vis uit de nori sushi prikken, en er zonder gĂȘne een knakworstje insteken. Vloeken in de kerk dit.

We zagen de zilvergrijze LFA in kwestie voor het eerst in januari opduiken. Inmiddels is er ook beeld van de LFA in actie. Viervoudig D1GP-kampieon Yoichi laat daarin even zien wat hij allemaal met de verminkte Lexus van plan is. Voornamelijk zijwaarst glijden, maar dat komt vast niet als een verrassing. Check het op Autojunk.nl.

Zo klinkt de Lexus LFA met een V8



40 reacties

Da’s dus gewoon pure verkrachting.
@bouwvakkert: Idd, als je wil driften dan neem je maar een Skyline.
@dutchdriftking: nou beter een silvia denk ik?
@mercedesbenz63: subaru brz ;)
@mercedesbenz63: de meeste Skylines hebben geen 4WD, zoals de GT-R. Een R34 GT-T met een RB25DET met grotere Garett turbo en wat HKS lekkerneijen is voldoende om ruim 400pk op de achterwielen te zetten. Kun je prima mee driften.
Klinkt ook nog best maar is niks bij de standaard V10!
@mrrallycross: Ik dacht precies hetzelfde
het was toch zo dat de standaard blok kapot was en geen nieuwe kon krijgen en daarom maar deze v8 deed? In dat geval kan ik het namelijk begrijpen. anders niet echt…
@redneckdarian: Nee dit blok is er ingelegd vanwege het gemak, de v10 is een stuk gevoeliger.
@rb26dett: nou hopen dat het blok dat eruit ik gehaald een ander exemplaar kan redden.
@redneckdarian: Dat zou mooi zijn inderdaad
Een nascar v8 kan toch voorbij 11.000 toeren? Meen dat te hebben gehoord bij Topgear toen Hamster het in het licht bracht.
@rammillius: Lijkt me sterk, die dinosaurussen gebruiken nog stoterstangen, Iets wat ik stiekem wel gaaf vind, maar elfduizend toeren lijkt me sterk.
@2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: Daar komt trouwens nog bij dat ze bijna 6 liter groot zijn. Dat is al met al enorm veel bewegende massa.
Ha gaaaaaaaaaaaaaaaaaaay!!
@humpyourdog: foto’s van jou auto graag
@pudi: *batavus
@jurdespotter: Nee, als fiets heb ik een soort van mountainbike maar dan met grotere wielen, hij is van Merida geloof ik. Bedankt voor de interesse.
@pudi: een standaard e36 318i sedan in nette staat, niks mis mee, ook niks speciaals. Het ging er mij gewoon om dat ze (1) een LFA als driftbak gebruiken, (2) de v10 vervangen door een ordinaire v8 (t.o.v. de v10).
Heb het hele project gevolgd, maar een een v8 LFA werkt dus gewoon niet heel goed (tenminste zo ziet het eruit) maar een v10 tunen zou waarschijnlijk ook al helemaal niet werken. Maar ik bind het in ieder geval zonde!
Verneemt!! Geef m ij maar de echte V10
@biohazardracer: verneemt moet zijn verneukt! Achterlijk woordenboek
@biohazardracer: dat is niet de enige fout…
@redneckdarian: Goh spuitelf je meent het?!
@ricardo, Een Kenner, *** Nice!
Waarom zou je de motor vervangen voor 1 van de beste motoren die er al standaard in zat? DAFUQ
Als ik de geruchten op ‘the internets’ mag geloven, is de LFA een tsunami-slachtoffer. Waarschijnlijk was-ie dus total loss door waterschade en hebben ze de koets gebruikt om de V8 in te hangen.
@lastclick: oja. Dat was het verhaal!
Dit doe je zo’n auto toch niet aan. Doe eens heel gauw normaal en stop die V10 terug!!
Had er dan een twin turbo inline 6 in gelegd.. Kan je teminste driften zoals de jappies het ooit bedoeld hebben.
Kan iemand me uitleggen hoe het zit met het camber van de voorwielen, ik probeer dat altijd na te bootsen bij Gran Turismo maar het lijkt geen zin te hebben. Iemand een idee?
@ghost: Ga rustig zitten, en pak een biertje erbij.
Camber is hoe schuin het wiel staat als je van voren naar de auto kijkt. Het doel is om de band zo veel mogelijk contact te laten hebben met de weg. Dan heb je de meeste grip.
Negatief camber wordt door bijna elke moderne auto gebruikt. Dat houdt in dat de wielen schuin staan zoals je benen staan als je “breed” staat. Als je in een bocht zit zet de band zich simpel gezegd af tegen de weg. Maar als je te veel negatief camber hebt, zoals je vaak in de Japanse tuningscene ziet rijdt je te veel op de binnenkant van de band. Dat is alleen maar negatief voor de grip. Dus moet je de perfecte balans voor jouw auto en rijstijl vinden. Een goede manier in veel simulators is om naar de temperatuur van de band te kijken. Warmer aan de binnenkant is te veel negatief camber en warmer aan te buitenkant is te weinig.

Positieve camber wordt alleen gebruikt bij voertuigen die zwaar beladen worden of dragracers, Als de auto inveert door lading (of bij een dragracer snoeihard accelereren) krijg je meer negatief camber omdat de wielen naar boven wielen maar vast zitten aan de ophanging en daardoor vanaf voor gezien naar binnen en omhoog draaien. Dit is voor maximale grip bij het rechtdoor rijden wat belangrijk is voor een dragracer, bochten hoeft ie namelijk niet te kunnen. Ook in de Formula Drift (FD) wordt dit gebruikt om een zo hoog mogelijke “entry-speed” te verkrijgen.

Kortom; Er is geen perfecte waarde, het verschilt per auto, bandensoort, rijstijl en nog veel meer factoren.
Per direct ombouwen voordat ie bij een ramp terecht komt… Genaamd libertywalk
Haters gonna hate
Een 2JZ-GTE had wel leuk geweest. Hadden we alvast kunnen wennen aan een soort Supra opvolger.
@rd1991: Precies en hoe lekker die v10 ook klinkt…nothing beats a 2jz-gte ;)
Haha lekker die verwijzing naar Jiro
Kort en goed ; NEE …
Waarom? De v10 van de LF-A klinkt puur, heerlijk en magistraal als muziek in de oren dan ga je het toch niet verwisselen met de v8.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).