• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo moet het: handgeschakelde GT-R met RWD

Auteur: RubenBaeten, gepost 9 januari 2009 om 15:21 – 31 Reacties

Blitz GT-R RWD manual

Nissans spectaculaire SpecV is niet de enige bijzondere GT-R die op de autoshow van Tokio te vinden is. Tuner Blitz is speciaal voor de D1 driftserie een versie in elkaar aan het knutselen waar we stiekem allemaal altijd al van droomden: een GT-R met achterwielaandrijving en een handbak.

Blitz is nog volop met de auto bezig; drifter Nomuken zal er waarschijnlijk pas volgend jaar mee in actie komen. Toch maken ze alvast bekend wat ze precies aan het doen zijn: de versnellingsbak is een sequentieel exemplaar van Hollinger, de speciale sportstoelen zijn van Bride en het onderstel wordt voorzien van Blitz ZRR vering.

Verder krijgt de auto een koolstofvezel motorkap en BRW09MAG magnesium velgen. Ook wordt de airconditioning eruit gesloopt; de controls worden vervangen door mooie metertjes. De motor laat Blitz ongemoeid, al voegen ze wel hun eigen uitlaatsysteem toe wat ongetwijfeld goed is voor een paar extra pk’s. (via gtrblog)

Blitz GT-R RWD manual
Blitz GT-R RWD manual

Ook interessant!

  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • hightech Nissan GT-R
    Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch
  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe

Nieuwste artikelen

  • Dit is de nieuwe auto van Andy van der Meijde
  • Gloednieuwe Nederlandse SUV’s aan diggelen door inschattingsfout
  • Duitse ANWB adviseert: deze benzine moet je hebben als je in Duitsland tankt
  • Grote automerken liegen over actieradius, maar daar komt verandering in
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-r, Nissan, tuning

Vorig bericht: « Ethiopische autofabriek wil auto’s naar Nederland exporteren
Volgend bericht: Autoblog mobiel »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jesper zegt

    9 januari 2009 om 15:25

    Sjonnie Flodder belde, hij wil zn stuur terug :P

    Login om te reageren
  2. BmwMPower zegt

    9 januari 2009 om 15:27

    LOL @ Jesper ;)

    Met deze auto maak je wel de blitz ;)

    Login om te reageren
  3. C30 T5 zegt

    9 januari 2009 om 15:32

    wang snee wang, goat er mee aan de gang. leuke creatie hoor.

    Login om te reageren
  4. M-lover zegt

    9 januari 2009 om 15:34

    @Jesper:
    zo zie je maar dat de flodders echt overal gekend zijn ;)

    Login om te reageren
  5. Nickel zegt

    9 januari 2009 om 15:35

    Staat niks bij over een limited-slip differentieel, maar zal wel té voor de hand liggen.

    Login om te reageren
  6. Björn zegt

    9 januari 2009 om 15:35

    Blitz is ie in ieder geval wel.
    lijkt me mooi ding om me te rijden.

    Login om te reageren
  7. Roedy zegt

    9 januari 2009 om 15:38

    Gek… geen geblindeerde ramen om jezelf te verbergen…

    Login om te reageren
  8. Svensson zegt

    9 januari 2009 om 15:39

    Geweldig dit ding! En niet zomaar een handbak, maar een sequential dogbox… helemaal goed!

    Login om te reageren
  9. Een betere ontwerper zegt

    9 januari 2009 om 15:39

    Aan dat stuur te zien missen alleen nog enorme roze dobbelstenen of wat?

    Nou ja, ben benieuwd.

    Login om te reageren
  10. Jorden zegt

    9 januari 2009 om 15:47

    ja hier heb ik echt over gedroomd! ;)
    Ik zag mezelf al de Blits maken in Monaco met dit ding! :P

    Login om te reageren
  11. Lampuhkap zegt

    9 januari 2009 om 15:53

    :) eigenaardig ding :D wel vet. Ben benieuwd naar een filmpje :D

    Login om te reageren
  12. Burdy zegt

    9 januari 2009 om 15:54

    @ Nickel: Volgens mij gebruiken drifters geen lsd. Dan kunnen ze de auto makkelijker in de drift houden. Toen ze bij 5th gear een driftauto gingen maken, was het eerste wat ze deden de lsd vastlassen.

    Het zal vast wel een leukere auto zijn om mee te driften. Maar zo is de kracht wel weg van het orgineel. Die handbak mag van mij wel zo in het orignele.

    Login om te reageren
  13. merry zegt

    9 januari 2009 om 15:56

    De GT1 en GT500 versie heeft ook achterwiel aandrijving.
    Maar die hebben dan wel weer een dikke V8, dat zal het verlies van het awd systeem wel opvangen ;)

    Login om te reageren
  14. Ringfan zegt

    9 januari 2009 om 15:58

    Handbak???

    Is toch gewoon ontzettend dom…? Met de handjes aan het stuur gaat het gewoon veel beter… Hondendoos of niet… Klare zaak…

    Alleen achterwielaandrijving??? Ook zoiets… Wat een onzin bij zo’n vierwielaangedreven wonder…

    Login om te reageren
  15. Frank zegt

    9 januari 2009 om 16:02

    @ Ringfan

    De auto is aangepast voor driften, dan juist wel zo handig.

    Login om te reageren
  16. Svensson zegt

    9 januari 2009 om 16:04

    @ Ringfan: D1 driftcar met 4wd? Doesn’t make any sense.

    Login om te reageren
  17. SPK zegt

    9 januari 2009 om 16:11

    Lijkt me alleen nuttig als je altijd alle bochten dwars neemt, als je gewoon hard wil rijden kan je beter de originele nemen, dat ding is juist zo snel door zijn 4wd systeem.

    Login om te reageren
  18. GT300 zegt

    9 januari 2009 om 16:23

    kan niet wachten om deze te zien crashen

    Login om te reageren
  19. Larrs zegt

    9 januari 2009 om 16:31

    De ideale driftbak. 8)

    Met andere woorden, een Blitz ding.

    Login om te reageren
  20. Guido zegt

    9 januari 2009 om 16:44

    Dit begint er een béétje op te lijken :D alleen is het interieur foei lelijk:P

    Login om te reageren
  21. bozewolf zegt

    9 januari 2009 om 16:47

    Boh, de hele config van de wagen is veranderd. Is het nu nog wel een GT-R? Kon je niet beter zo’n nieuwe 370 ombouwen?

    Ik bedoel, voor de looks hoef je ’t niet te doen, je moet de hele layout omgooien en zo heel veel power heb je niet nodig in een drifter.

    Login om te reageren
  22. BoB zegt

    9 januari 2009 om 17:24

    hmm met de EVO en IMPREZA driften ze toch ook gewoon AWD?

    Login om te reageren
  23. STJ zegt

    9 januari 2009 om 17:31

    @BoB

    Nee die zijn allemaal omgebouwd naar RWD.

    Login om te reageren
  24. apesnaaier zegt

    9 januari 2009 om 17:41

    @boze wolf

    Tegenwoordig heb je meer en meer power nodig bij driften. De snelheden worden namelijk hoger en hoger en dat telt ook mee.

    Bij veel wedstrijden moet je met z’n tweeen parallel duel driften, eerst deelnemer a voor en b er netjes bij blijven en daarna andersom.

    Als deelnemer a meer vermogen heeft, dan hou je hem niet bij, terwijl hij jou wel bij houdt, en dan heeft hij meer punten.

    Dus hoe meer vermogen hoe beter

    Login om te reageren
  25. STJ zegt

    9 januari 2009 om 18:28

    @bozewolf

    PK’s zijn niet de reden dat blitz een R35 ombouwd naar drift wagen maar uiterlijk en exclusiviteit. Want binnen een jaar of twee zullen er genoeg Z34’s zijn in de D1.

    Login om te reageren
  26. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    9 januari 2009 om 18:47

    Nice, zo zou die uit de fabriek moeten komen!
    Zonder die lelijke graphics en oegly stuur uiteraard..

    Login om te reageren
  27. Mee zegt

    9 januari 2009 om 19:55

    @Burdy.
    Ik denk dat je de werking van een LSD verkeerd voorhebt. Een gewoon differentieel laat (theoretisch gezien) een oneindig groot snelheidsverschil tussen de linker- en rechterkant van de (achter)as. Als je dus donuts daarmee wilt doen gaat enkel de binnenste band beginnen roken.

    Bij een LSD is het snelheidsverschil gelimiteerd (limited slip maw :)) en gaat het buitenste wiel dus mee beginnen spinnen. Het differentieel vastlassen is dus hetzelfde als een heel beperkend/limiterend LSD steken.

    OT: Wat is in godsnaam het nut om zo’n technologische auto als een GT-R te kopen om er vervolgens de belangrijkste dingen uit te halen? Begin dan toch met een Corvette ofzo…

    Login om te reageren
  28. bozewolf zegt

    9 januari 2009 om 20:27

    @ STJ: Exclusiviteit is een goed excuus. Daar kan ik mee leven.

    @ apesnaaier: daar houden ze rekening mee bij de twin drift, de match up van de auto’s. Niet helemaal op de achterkamer gevallen, die Japanners. En meer vermogen = minder controle.

    Login om te reageren
  29. Jaapschaap zegt

    9 januari 2009 om 21:56

    Zo wordt het al wat meer een echte mannen auto :P

    Login om te reageren
  30. Neluhz zegt

    10 januari 2009 om 17:10

    Een droomauto? Waarschijnlijk is dit ding alleen goed om te driften, zonder AWD en alle stumperhulpjes is een gtr gewoon een VEEL te zware coupe met achterwielaandrijving.

    Login om te reageren
  31. bozewolf zegt

    10 januari 2009 om 17:52

    ^ Zonder AWD en alle stumperhulpjes is ie iig een stuk lichter.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North