• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo overleef je een crash met 350 km/u

Auteur: ricardo, gepost 25 maart 2013 om 18:26 – 45 Reacties

Afbeelding Zo overleef je een crash met 350 km/uAfbeelding Zo overleef je een crash met 350 km/uAfbeelding Zo overleef je een crash met 350 km/uAfbeelding Zo overleef je een crash met 350 km/uAfbeelding Zo overleef je een crash met 350 km/uAfbeelding Zo overleef je een crash met 350 km/uAfbeelding Zo overleef je een crash met 350 km/uAfbeelding Zo overleef je een crash met 350 km/u

Zo overleef je een crash met 350 km/u
Op de Texas Mile is dit weekeinde meer spectaculairs gebeurd dan alleen een Ford GT die 430,66 km/u wist te klokken.

Een van de bekendere dragstripbezoeker is deze Chevrolet Camaro SS uit 2000. Een projectauto waar nagenoeg niets meer origineels op of aan te vinden is. Als basis is een 7,5-liter V8 gebruikt, die omringd wordt door turbo’s (GT45), versterkte onderdelen en een rolkooi, de noodzakelijke bescherming die het leven heeft gered van coureur Joey Huneycutt.

De auto in betere tijden.

Tijdens de bewuste recordpoging – ze gingen voor de 450 km/u – ontstond er plotseling lift en vloog de auto van de baan, in een koprol waar geen einde aan leek te komen. Wonderbaarlijk genoeg raakte Huneycutt amper gewond. Hij werd uit het wrak getakeld en naar het ziekenhuis getransporteerd, maar gaf middels een duimpje al snel aan dat het weer goed ging. Iets dat niet over zijn 2.600 pk (!) tellende Camaro gezegd kan worden.

Het is nu wachten op videobeeld, maar de foto’s spreken voor zich: rolkooien save lifes.

Ook interessant!

  • Video: crashen kan ook in een rechte lijn
  • Video: zó gevaarlijk zijn SUV's
  • Video: deze drift loopt wel/niet* goed af
  • Video: zware crash tijdens 24u op Spa
    Video: zware crash tijdens 24u op Spa

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

camaro, Chevrolet, crash, dragrace

Vorig bericht: « BMW 3 Serie GT 335i: rijtest en video
Volgend bericht: Kijk, het is de Citroën DSX Crossover? »

Lees Interacties

Reacties

  1. marokkaanseheld zegt

    25 maart 2013 om 18:29

    Zou die het nog doen?

    Login om te reageren
    • kapiteinaudi zegt

      25 maart 2013 om 18:31

      @marokkaanseheld: Ik ben niet zeker, maar ik denk van niet.

      Login om te reageren
      • marokkaanseheld zegt

        25 maart 2013 om 18:34

        @kapiteinaudi: Oke, bedankt kapitein!

        Login om te reageren
        • kapiteinaudi zegt

          25 maart 2013 om 18:51

          @marokkaanseheld: Ahoy, piraat!

          Login om te reageren
          • lambo4all zegt

            25 maart 2013 om 19:03

            @kapiteinaudi: misschien even naar polen? handige jongens daar schijnt het!

            Login om te reageren
  2. EB zegt

    25 maart 2013 om 18:32

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. aallex zegt

    25 maart 2013 om 18:34

    Het hele artikel staat op de frontpage.

    Login om te reageren
    • EB zegt

      25 maart 2013 om 18:36

      @aallex: ik was je voor =p

      Login om te reageren
      • aallex zegt

        25 maart 2013 om 18:37

        @EB: Top man.

        Login om te reageren
  4. cocksdriveaudi zegt

    25 maart 2013 om 18:39

    Holy crap haast onvoorstelbaar dat je hier licht gewond kunt uitkomen, die rolkooi werkt in ieder geval wel

    Login om te reageren
  5. bosje zegt

    25 maart 2013 om 18:44

    Donders, daar is echt weinig meer van recht of opnieuw bruikbaar, is echt ontiegelijk hard gegaan.. Rolkooi ziet er nog aardig intact uit, toch stukje vakwerk gok ik. Zie je wel eens anders…

    Login om te reageren
  6. lemans96 zegt

    25 maart 2013 om 18:56

    450km/h willen halen met zo’n frontsplittertje? Aha…

    Login om te reageren
  7. MARS zegt

    25 maart 2013 om 18:58

    Die man is èèn grote airbag, geen wonder dat ie ongedeerd is…

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      25 maart 2013 om 19:01

      @MARS:
      Dan is het juist een wonder dat hij ongedeerd is. Uit recent onderzoek is gebleken dat mensen met overgewicht een hoger risico hebben op letsel bij een crash.

      Login om te reageren
      • MARS zegt

        25 maart 2013 om 19:25

        @jrk68: Hij zit klem in z’n kooi, adem in ->instappen, adem uit -> klaar om te racen!

        Login om te reageren
        • undifined1 zegt

          25 maart 2013 om 21:26

          @MARS:
          En het gaat zo snel dat je tijdens het racen niet hoeft te ademen, dat an daarna wel weer.

          Login om te reageren
    • cocksdriveaudi zegt

      25 maart 2013 om 19:01

      @MARS: wel een met stalen ballen of zou jij er op het gemak in gaan zitten, iets met 2.600 pk en jezelf vrijwillig als katapult laten afschieten

      Login om te reageren
      • MARS zegt

        25 maart 2013 om 19:27

        @cocksdriveaudi: ieder zijn hobby toch, hij hoeft ’t niet te doen natuurlijk!

        Login om te reageren
      • ej20g zegt

        25 maart 2013 om 19:28

        @cocksdriveaudi: er is altijd baas boven baas. Zo zijn er ook nog mensen die zich met bijna 3x zoveel vermogen laten afschieten. Vrijwillig.

        Login om te reageren
        • undifined1 zegt

          25 maart 2013 om 19:54

          @ej20g:
          er zijn ook mensen die dat met nog veel meer doen, maar dan recht naar boven, die mensen het astronauten :-D

          Login om te reageren
          • ej20g zegt

            25 maart 2013 om 20:11

            @undifined1: prima voorbeeld van baas boven baas. Hetzij in een totaal ander “voertuig”.

            Login om te reageren
            • undifined1 zegt

              25 maart 2013 om 21:25

              @ej20g:
              Klein detail……

              Login om te reageren
      • chipmunk zegt

        25 maart 2013 om 19:28

        @cocksdriveaudi: denk wel dat het een onwijs vette adrenaline rush geeft. (en klamme handjes waarschijnlijk:-P)

        Login om te reageren
  8. norge zegt

    25 maart 2013 om 19:06

    Als een auto scheef hangt op die snelheid gaat het snel fout….

    Login om te reageren
  9. lincoln zegt

    25 maart 2013 om 19:10

    tja .. Texanen ..
    doen niet aan racing stripes ..
    doen niet aan flapdrolspoilers ..
    geilen niet op glimvelgjes ..
    hebben geen 10.000 watt versterkers met een chique naampje (maar uiteindelijk altijd made in China troep is) ..

    eigenlijk zijn het gewoon hele slechte tuners ..

    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      25 maart 2013 om 19:20

      @lincoln: Aan de andere kant: ze gebruiken minstens zoveel plastic als de gemiddelde Duitse klik-en-klaar hobbyist…

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        25 maart 2013 om 19:22

        @gerard1710:

        Audi / BMW en MB zijn inmiddels gerenommeerde bedrijven hoor ..

        Login om te reageren
        • gerard1710 zegt

          25 maart 2013 om 19:25

          @lincoln: Oh toch wel?

          Login om te reageren
  10. E34M5Touring zegt

    25 maart 2013 om 19:14

    2600pk….. Just end it there.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      25 maart 2013 om 19:34

      @E34M5Touring: Zou dat blok niet 1 op 1 in de jouwe passe?

      Wil wel ff helpen.. heb inmiddels veel vrije tijd.. :)

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        25 maart 2013 om 20:02

        @dennisr: Nehh, niet zonder de hele meuk aan te passen. Ik houd het wel bij de huidige setting. Gaat hard zat kan ik je vertellen :). Dit type (of wat er van over is) is niet vreemd van veel pk’s. Dr staan er zat op internet die 1200+ pk onder de kap hebben.

        Ff wat anders, eerste paar sec ff kijken, vet cool! http://www.youtube.com/watch?v=96Hv_jRQMv8

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          25 maart 2013 om 20:15

          @E34M5Touring: haha die kende ik al! Gewoon even 1176 (1160 hp) aan de achterwielen. Fantastisch apparaat!

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            25 maart 2013 om 20:16

            @ej20g: Wat een beest! Echt heel bruut zo’n ding.

            Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        25 maart 2013 om 20:14

        @dennisr: Doe de rest ook maar trouwens, heel vet filmpie.

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          25 maart 2013 om 21:01

          @E34M5Touring: Damn, na die eerste paar sec heb je gewoon de drang om meer te zien, wat een apparaat :D zeker vet!

          Login om te reageren
  11. dennisr zegt

    25 maart 2013 om 19:36

    Zoveel geld steken in een auto dat qua uiterlijk lelijk blijft.. had dan een oudere of nieuwere camaro gekozen..

    Ach, misschien vond hij em wel mooi.. of is snelheid echt het enige dat telt..

    Login om te reageren
  12. potver7 zegt

    25 maart 2013 om 19:46

    Zou hij niet een ietsiepietsie duizelijk zijn geweest?

    Hij kan in ieder geval op zoek naar een nieuwe Camaro. Die uit 2000 zijn inmiddels voor een prikkie te krijgen, dat is dan weer een gelukje.

    Login om te reageren
  13. bmwe46csl zegt

    25 maart 2013 om 20:33

    Voorbereiding voorbereiding, damn wat een geluk

    Login om te reageren
  14. thomcarspotter zegt

    25 maart 2013 om 20:38

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  15. mercedese63amg zegt

    25 maart 2013 om 21:18

    hard rijden kan iedereen maar de rest?
    jammer van de auto dat wel

    Login om te reageren
    • coenijn zegt

      26 maart 2013 om 00:02

      @mercedese63amg: ik heb er geen ervaring mee, maar 450 km/h is wel andere koek dan 250 of 280. Tegen de tijd dat je ergens op reageert ben je al weer 200 m verder

      Login om te reageren
  16. toyotafortuner zegt

    25 maart 2013 om 22:04

    Tja, da’s nou het risico van een turbo ter grote van de gemiddele A-segment koekblik in je auto.. Leve rolkooien, dat hij het er goed van af bracht! Dat dan weer wel..

    Login om te reageren
  17. mezos zegt

    25 maart 2013 om 22:50

    Gelukkig is de coureur niet zo gewond geraakt. Dat is het belangrijkste.

    Login om te reageren
  18. ownkruid zegt

    25 maart 2013 om 23:35

    Niet aleen de rolkooi red het leven van deze man!
    De stoel en de 5 punts gordel mischien wel 7 punts.
    Zonder die 2 dingen was er ook niks van deze man meer over.
    Gordel houd em in de stoel en de stoel is net een plank zo hard!
    Maar als je er in vast gesnoerd zit dan breek je de troep tenminste niet!

    Login om te reageren
  19. appeltje zegt

    26 maart 2013 om 16:19

    Dit noem ik nou een èchte win-win situatie: geen doden, en de Camaro is er een stuk op vooruit gegaan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North