• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo trotseer je veilig de wintermaanden met je bedrijfswagen

Auteur: advertorial, gepost 1 november 2017 om 15:17 – 21 Reacties

Volkswagen onderhoud


Met de winter voor de deur, vraagt je bedrijfswagen extra aandacht. Daarom vertellen we in dit artikel alles over hoe jij en je bedrijfswagen zonder een centje pijn de winter trotseren.

Je bedrijfswagen wordt tijdens de winter op de proef gesteld: het koude weer zorgt ervoor dat bepaalde onderdelen van je bedrijfswagen in de winter extra worden belast. Om ervoor te zorgen dat je bedrijfswagen in topconditie de winter trotseert, is het van belang om je bedrijfswagen winter-proof te maken met behulp van een wintercheck. Met het controleren van de onderstaande punten laat je jouw bedrijfswagen, en daarmee je klanten, niet in de kou staan:

1. Accu: Tijdens de wintercheck wordt gecontroleerd of de accu niet uitgeput raakt tijdens de zware belasting in de wintermaanden. Als de temperaturen het vriespunt bereiken kan de gemiddelde accu nog maar twee derde van de energie leveren die het bij een temperatuur van 26 graden zou leveren. Bij een accutest die wordt uitgevoerd bij een wintercheck wordt met behulp van speciale meetapparatuur de conditie van de accu bepaald.

2. Remmen: Hiertoe behoort de controle van de schijfdikte van de remschijven, remblokken, remleidingen, remvloeistof en de handrem.

3. Winterbanden: Wissel tijdig van zomer- naar winterbanden: bij temperaturen lager dan ca. 7 graden Celsius zullen winterbanden beter gaan presteren. Ten eerste houdt dit de kwaliteit van beide type autobanden optimaal, doordat deze gebruikt worden in de seizoenen waar ze voor bedoeld zijn. Ten tweede, veiligheid op de weg is met winterbanden een stuk groter. Winterbanden hebben een dieper profiel, de samenstelling van het rubber is namelijk anders dan bij zomerbanden. Het soepel blijven van de winterband resulteert in een betere grip en een comfortabelere band.

4. Zicht: Om goed zicht te waarborgen, worden de verlichting en de wisserbladen nagelopen. Ook de sproeikop afstelling en de ruitensproeiervloeistof zijn onderdeel van de controle om goed zicht te waarborgen.

5. Verwarming: Aanvullend op het zicht maar ook voor comfort, word getest of het ventilatiesysteem, de airco en het koelsysteem naar behoren werken.

Voor de wintercheck kun je ervaren servicemonteurs inschakelen, zoals bij je Volkswagen Bedrijfswagen dealer in de buurt. Zij zullen je met goede service ontzorgen waarna jij en je bedrijfswagen veilig de winter kunnen doorkomen. De volgende zaken zijn volgens ons dan essentieel:

  • Haal- en brengservice waarmee je jezelf een hoop tijd bespaart. Bovendien kan de bedrijfswagen worden opgehaald wanneer jij dat wilt, dus ook ’s nachts.
  • Kleine reparaties die meteen worden afgehandeld, desgewenst op locatie.
  • Punctualiteit: de klus is klaar op het afgesproken tijdstip.
  • Garantie op onderhoud en reparatie.
  • Dag en nacht gratis pechhulp.
  • Flexibele openingstijden. Wil je om 6 uur ’s ochtends geholpen worden? Geen probleem!
  • Een app waarmee je altijd weet hoe je wagenpark erbij staat.



Ook interessant!

  • Dit was ooit een Volkswagen bedrijfswagen
  • De KNVB is weer te vinden in een Volkswagen
  • Volkswagen Caddy PanAmericana moet iets ruigs voorstellen
    Volkswagen Caddy PanAmericana moet iets ruigs voorstellen
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Advertorial, busje, onderhoud, Volkswagen

Vorig bericht: « Aston Martin: “Nieuwe regels 2021 bieden opties”
Volgend bericht: Zoveel pegels verdient Max Verstappen met nieuw contract »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    1 november 2017 om 15:27

    Lijkt me wel wat voor @norge ..

    Login om te reageren
  2. mikje90 zegt

    1 november 2017 om 15:29

    Ik heb liever dat jullie mij tips geven over hoe ik juist niet hoef te werken.

    Login om te reageren
  3. trustmeiamanengineer zegt

    1 november 2017 om 15:30

    Netjes rechts houden en niet (meer) bumperkleven. Daar kom je pas veilig de winter mee door. En wij ook.

    Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    1 november 2017 om 15:37

    Wat? Geen volledige tectyl behandeling? Zodat je na de winter ook nog achterdeuren en wielkasten hebt.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      1 november 2017 om 16:51

      @e34m5touring:

      VAG .. pon .. continental ..

      En ze hebben nog een hoop van die grafwinterbanden liggen waar ze al 3 jaar niet vanaf komen ..

      Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      1 november 2017 om 17:19

      @e34m5touring: Zeg, ze moeten op ten duur wel weer een nieuwe bus aan je verkopen he..

      Login om te reageren
  5. dotternetta zegt

    1 november 2017 om 15:44

    Of je koopt een goed merk

    Login om te reageren
  6. monsieurleloure zegt

    1 november 2017 om 17:09

    Mijn Renault Trafic heeft nog nooit een wintercheck gehad , alleen 1 onderhoudsbeurt per jaar. Meer blijkt mijn kameraad ook niet nodig te hebben, in tegenstelling tot een VW blijkbaar, getuige bovenstaande advertorial.

    Login om te reageren
    • jelteeuu zegt

      1 november 2017 om 20:27

      @monsieurleloure: Wij hadden eerst ook een transporter die ons goed beviel, na een jaar Renault rijden begint hij toch wat kuurtjes te vertonen bijvoorbeeld dat je de startmotor al langer moet laten draaien. En is ook al (vind ik) te vaak bij de dealer geweest. Maar ja het kan natuurlijk aan andere dingen liggen.

      Login om te reageren
      • monsieurleloure zegt

        1 november 2017 om 20:43

        @jelteeuu:

        Ik heb de mijne nu 3 jaar , kocht hem toen ie 4 jaar oud was. Enige wat vevangen is destijds zijn remblokken en banden. Binnenkort komt de koppelingcilinder eraan want die zweet een beetje.

        Het is een duitse importwagen met een heuse tachograaf er in, hij was voorheen van Continental Duistland als ik de boekjes mag geloven.

        Ik heb nog nooit zo’n goedkope auto gehad qua onderhoud.

        Tuurlijk zit bijv. een Transporter strakker in elkaar , dat zie je meteen al aan de draainaden van de portieren en het zal vast iets beter rijden. Ik geef daar weinig om, privé rijd ik een Lexus en heb liever dat de km-kostprijs van de werkbus laag is .

        Nu zijn de huidige Transporters wel betrouwbaar , maar van de T5 lees je horrorverhalen met name de bi-turbo versie. En laat ik dat nou net de mooiste Transporter vinden.

        Login om te reageren
  7. Jochempie zegt

    1 november 2017 om 17:22

    Ik wil niet zeggen dat het een slechte bus is, maar ik heb er eens in 1 dag een deurpaneeltje voor getekend terwijl ik Autoblog aan het F5’en was. Wel voor de achterpassagiers dus wat boeit het.

    Login om te reageren
  8. v6ti zegt

    1 november 2017 om 17:35

    -edit: dit is een advertorial-

    Login om te reageren
  9. moveyourmind zegt

    1 november 2017 om 18:20

    De Volkswagen Wintercheck…

    Als je het mij vraagt hadden ze destijds beter Winterkorn wat beter kunnen checken…

    Login om te reageren
  10. faalhaas zegt

    1 november 2017 om 20:03

    Ze vergeten de tankwagen motorolie, heb ik ook altijd mee in mijn Volkswagen Bedrijfswagen.

    Login om te reageren
  11. jensonb zegt

    2 november 2017 om 23:08

    Tip 5: Voldoende Olie meenemen voor onderweg indien je VAG rijdt voor het geval je wat langer stil komt te staan

    Login om te reageren
  12. tjaam zegt

    7 november 2017 om 12:22

    Wel eens een remtest met droog weer bij 7 graden gedaan met winterbanden? Reken op 3-4 meter langere remweg… Wat is dat toch met die hype rond winterbanden.

    Login om te reageren
    • Henk_he zegt

      8 november 2017 om 12:38

      @tjaam: er staat ook “lager dan ca. 7 graden” he, wel goed lezen! ;-)
      Uit een daadwerkelijke praktijktest van Duitse weekblad Autobild blijkt dat winterbanden daadwerkelijk effectiever zijn dan ‘zomerbanden’, bij temperaturen lager dan het vriespunt in combinatie met een nat/glad wegdek. De rest is marketinnonsens van de bandenfabrikanten.
      Dus ik kijk iedere dag wat het weer doet, en bepaal dan wel of de winterbandjes nodig zijn :)

      Login om te reageren
  13. vorsprungdurchbetrug zegt

    7 november 2017 om 14:53

    Niet te vergeten,
    extra kleding, drank.

    Login om te reageren
  14. gwnbmw zegt

    7 november 2017 om 17:35

    Een advertentie vindt ik helemaal niet erg op een blog waar meerdere mensen van leven, ik heb adblock zelfs uitgeschakeld op jullie site, maar het mag er dan wel bij vermeld worden dat het een advertentie inhoudt, al zeg ik het zelf.

    Login om te reageren
    • Henk_he zegt

      8 november 2017 om 12:39

      @gwnbmw: het staat er ook bij. In de app in het plaatje (“advertorial”) en op de website staat het bij de tags.

      Login om te reageren
  15. tjaam zegt

    8 november 2017 om 12:45

    @ Henk, idd lager dan vriespunt (en nat glad wegdek). Rest van de tijd neem je dus meer risico met winterbanden. Maar goed, je kunt ze niet zo even wisselen dus ik pak ze meestal van kerst t/m eind feb. (wintersport). dus max. 3 maanden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North