[bbmediaclip clipID=”3767642″ playout=”autoblog_yt” autoplay=”false”]
Dit keer is het bezoek aan Stipt Polish Point anders dan anders.
In het verleden hebben we Stipt Polish Point al vaker bezocht. Toen ging het altijd om het proces voor of na zo’n uitgebreide opknapbeurt.
In deze video behandelen we het proces daartussenin. Wat doet Rick nu precies om de auto’s weer fabrieksnieuw te nieuw te krijgen?
Niet om het een of ander, maar wie zegt ons dat, bijvoorbeeld de hitte schildjes van die e46, gewoon niet nieuw zijn gekocht bij de dealer?
Het is allemaal een beetje een ’te mooi om waar te zijn’ verhaal.
En we weten nog steeds niet wat hij nou precies doet. Het is allemaal mooi en geweldig maar hoe haalt hij nou de steenslag uit een koplamp van een Mercedes?
Hoe fixt hij dat? Door jou flink te laten betalen. Je gaat als ondernemer natuurlijk niet je bedrijfsgeheimen prijsgeven. Want dan komt de consument erachter dat ‘ie het ook zelf kan.
Daarom vraag ik mij af of het terecht is dat het artikel wordt afgesloten met “Wat doet Rick nu precies om de auto’s weer fabrieksnieuw te nieuw te krijgen?”
Zet een Youtube tutorial op en je weet het ook ;)
@Henk_he: boys, typ in op Youtube: Droogijs stralen
https://youtu.be/rUATtwiAY7I
@wildbeest: gaaf, kende dit nog niet!
@wildbeest: heb laatst de onderzijde laten doen je krijgt inderdaad alle vette bitumen meuk eraf zonder schade en dan komt de originele kleur weer boven water. Een nadeel het is gruwelijk duur
Voor de prijs zal het weinig uitmaken of het nu een nieuw of een door Rik opgelapt hitteschild is, dus wat boeit het? Het gaat om het resultaat, fabrieksnieuw!
Mocht het zo zijn dat dergelijke componenten worden vervangen dan ja, ik vind dat heel wat boeien. Zeker als je jezelf een detailer noemt.
“Dit keer is het bezoek aan Stipt Polish Point anders dan anders.”
Ahh, geen reclame dit keer, maar een echt kijkje achter de schermen!
*Ziet Rik in 18 minuten één keer met een doekje over de motorafdekplaat van een Mercedes wrijven*
Hartstikke mooi bedrijf, stipt. Maar is het na 10 video’s niet een keer klaar met de reclame?
Wat zou rik nou op tafel gelegd hebben voor al deze promotie? Mooie praatjes allemaal.
Als ik dit filmpje kijk heb ik toch een soort van deja vu. Alsof ik het al 5x heb gezien.
@autostrada: het fabrieksnieuw maken van een 911
@2cv4: Een 996 ja. Een van de lelijkste modellen van Porsche.
Ik betrap mezelf wel op dat ik deze videos kijk met iedere keer de hoop toch meer beeld te krijgen wat ze daar doen. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind die auto’s er echt mooi bij staan dus dat hier wel wat moeite in gaat dat geloof ik 100%. Alleen meerdere malen video’s van bijna 20 minuten waarbij elke tweede zin gevuld is met woorden ‘fabrieksnieuw’, ‘origineel’, etc. is gewoon voor mij te veel van het goede. Ik had deze keer echt gehoopt dat we zouden zien wat dit bedrijf onderscheidt van andere detailers of restaurateurs. Tenminste, als ik het zo mag noemen en dat alleen al is voor mij beetje gemiste kans dat je niet weet wat dit bedrijf nou echt is en wat ze bijzonder maakt. Want als het verste wat we komen een aantal onderdelen op de grond helemaal klaar voor montage zijn dan haak ik persoonlijk af.
Dit bedoel ik echt niet hatelijk, want ik gun Rick zijn promo (er moet uiteindelijk toch gewoon geld rollen) maar ook voor Autoblog dat zulke video’s wel leuke content blijven waar ik/wij graag naar kijken en volgende keer weer op klikken.
Dus eigenlijk wordt je auto uit elkaar gehaald om vervolgens, als een Lego project, weer in elkaar te knutselen.
Dan heb ik liever een vies hitteschild welke degelijk gemonteerd is in de fabriek waar de gehele auto gefabriceerd is. Alles wat uit elkaar is geweest sluit toch allemaal net wat minder lekker. Hoe goed je het ook terugzet.
Origineel gaat boven alles wat mij betreft.
Bijzondere filmpjes allemaal, evenals de filmpjes van stipt zelf op YouTube…. Ieder filmpje doet vermoeden dat er nu eens echt een uitleg komt hoe het allemaal werkt, maar uiteindelijk is het allemaal verkapte reclame voor detail producten die zogenaamd door stipt zijn verzonnen maar eigenlijk al eeuwen te koop zijn bij andere merken.
Leukste van dat alles is dat stipt ook nog eens geen commentaar duld op zijn filmpjes op YouTube daar het geven van commentaar/ feedback uit is gezet.
-edit: nutteloze bijdrage-
@viezefreddyw: roomboter?
@viezefreddyw: mag ik vragen waar jij je spullen besteld en wat eventueel aan te raden is. Als ik je reactie lees ben jij er best wel
Geoefend in gok ik zo.
@maotje: Je hoeft niet geoefend te zijn om te weten dat elders betere producten te koop zijn voor lagere prijzen.
@viezefreddyw: de klei handschoen voor een fractie te bestellen bij onze chinese vrienden.
@ruben_vandenberg: Pure oplichterij er worden zelfs de zelfde foto’s voor gebruikt.
@maotje: Carclean is verreweg de beste.
YouTube filmpje via de app spelen niet af op Android
Heb jij even mazzel!!!
Dit zijn fascinerende video’s , ik irriteer mij de volle 18 minuten maar toch blijven kijken.
Heeft iemand al geturfd hoeveel het woordje ‘ik’ voorkomt in het filmpje?
Toch vind ik het knap om er een auto er als nieuw te laten uitzien, vind het alleen jammer dat je nooit te horen krijgt hoeveel zoiets nou kost. Denk zomaar dat ik het ook niet wil weten, maar dat terzijde….
Het lijkt allemaal niet te kunnen kloppen. Alle onderdelen worden inhouse gerestaureerd, zoals gecompliceerde hitteschilden en uitlaten die helemaal doorgeroest zijn. Hoe dan? Laat eens wat machines en work in progress zien. Ik denk dat heel veel mensen daar wél in geïnteresseerd zouden zijn.
En hij heeft misschien wel honderd E46 M3’s gedaan? Ga toch weg.
Om nog maar niet te spreken over hun webshop waar ze standaard schoonmaakmiddelen verkopen voor werkelijk buitensporig hoge prijzen. Een emmer, een spons, washandje en een zeem voor 60 euro (in de aanbieding). Daag.
@eenpaard: Er zijn in diezelfde shop producten te koop die ze zelf van AliExpress kopen, hun naam er op plakken, en verkopen voor véél meer geld. Zijn al meer kritische mensen op internet die een beetje klaar zijn met dit oh zo geweldige bedrijf.
@techniekmeneer: moet je eens uitzoeken hoeveel bedrijven dat doen. Dat wordt handelen genoemd. Een container dildo’s uit China brengt hier ook veel geld op
Verschil is wel dat Meneer Stipt beweert dat hij gedurende drie jaar zijn producten zelf ontwikkeld heeft. Hij levert misschien wel mooi werk maar is dus ook een verkoper van gebakken lucht.
Van mij mag dat maar ik verwacht wel dat Autoblog daar niet in meegaat en deze artikels dan ook als advertorials benoemd.
@alfapeter: De grootste onzin alle shampoo’s zijn gewone bestaande producten van een paar euro’s het enigste wat hun laten doen is overal stickers van Stipt er op laten plakken en verkopen het voor een paar tientjes.
@eenpaard: ik dacht dat zal wel overdreven zijn, maar zie op de website inderdaad die aanbieding…hahah een emmer en spons met wat autoshampoo voor 60 euro
Ik hoop oprecht dat autoblog goed verdiend aan deze reclame (video nummer?) van stipt want werkelijk niemand zit op deze content te wachten…
Ik kan het woord “fabrieksnieuw” niet meer aanhoren.
Je kan zeggen wat je wil, maar de marketing machine van Rick draait super goed. Knap wat ie presteert en de voertuigen die fabrieksnieuw gemaakt worden zijn echt helemaal “af”. Toch zou ik (denk ik) niet met hem handelen…. daarvoor lijkt ie me ietsjes te glad. Maar nogmaals: het resultaat na zijn werk is er wel.
-edit: nutteloze bijdrage-
Is het toeval dat hun logo lijkt op dat van Premium Classics? Beide Vught..
Zij laten ook hun auto’s door hun detailen. Dus flink wat neerlappen voor een strakke occassion maar daardoor wel goed kunnen verkopen. Slim dus.
-edit: nutteloze bijdrage-
Laat ik vooral zeggen dat ik de resultaten fantastisch mooi vind en prima dat je daarmee de levensduur van je auto wil verlengen. Alleen alles als nieuw onderaan de auto vind ik nobel en vakwerk, maar in mijn ogen onnodig. Een uitlaat houdt het sowieso bij een auto ontzettend lang vol, dus ik maak me nooit zo druk om hier en daar wat roest erop. En een goede bodemreiniging kan zeker geen kwaad, maar om nou elk mini schroefje als nieuw te hebben, lijkt me verre van interessant. En dan betaal je gauw 5.000 euro ervoor.
Wat ik vooral jammer vind is dat ze niet laten zien hoe ze bv. die uitlaat weer zo mooi krijgen. Juist die machine in werking zien leek me wel wat. Dat je zo het roest eraf ziet knallen.
@banderas: Weet je hoe ze een uitlaatsysteem nieuw krijgen? gewoon bij de dealer een nieuwe bestellen.
@banderas: het is idd totaal nutteloze perfectie. Alsof een woestijnbewoner vlak voor een zandstorm zijn tentje schoonveegt. Zinloos!
Hi, it´s Billy Mays here…
Deze tent is top, en het kan me niet schelen of ze de onderdelen allemaal nieuw kopen, of dat alles naar China wordt geshipt voor detailing. Het resultaat telt.
@SummerSky: Als ze alles kopen ipv restaureren zijn ze veel te duur.
Wat een negatieve haat reacties… waar ik het alleen wel mee eens ben is geef nou eens een prijs indicatie als je praat over een paar duizend bij die MB estate bv en een zwaar geroeste uitlaat weer fabrieksnieuw en dus shiny maken hoe gaat dat want roest vreet in ijzer en laat dan altijd schade/putjes achter zo hoe kan dat.
Voor de rest nette frisse knul met heel netjes uitziend bedrijf en al zou ik al die middeltjes/poets spullen kunnen kopen ik ga dat echt niet doen zelf word al moe bij de gedachte en dat hebben veel meer mensen denk ik.
Nou wat betreft die uitlaat weet je het eigenlijk al, 2 dagen werk. Dat is flink veel elbow grease er in en poetsen tot je omvalt. Uitlaten van de meeste Duitsers zijn vanaf 98/00 gemaakt van een roestvrijstalen legering. De roest die er op zit komt voornamelijk van ijzer deeltjes die op de weg zweven, en zich aan de uitlaat hechten denk aan remstof. Maargoed voor de prijs van die 2 dagen poetsen zou ik liever nieuwe dempers gezien het feit dat die inwendige structuur van zo’n demper maar berekend is op een jaar of 15. ( Niet gebaseerd op 1 keer in de week 200 km rijden ). Dus vraag ik me ook af wat zo’n poetsbeurt nou eenmaal kost 40 euro per uur incl. zal het snel zijn
Het resultaat mag er zijn , zeker als je een klassieke legendarische auto hebt en achteraf er dus zo mag uit zien. Maar van de eerste keer stelde ik me er al vragen bij… de auto volledig uit elkaar schroeven? Dus die F40 ook dan ? Laat me niet lachen. De geel aangestipte schroeven van de servopomp van die golf cabrio zijn niet eens los geweest. Gewoon ijsstralen en dan alle schroeven aanstippen. Maar nogmaals het veel te dure resultaat mag er zijn…
-edit: nutteloze bijdrage-
@cappie: uitlaat poetsen kost 2 dagen dus dat staat gelijk aan een nieuwe pijp.
@mwti: ik kom zelden verder dan 5 minuten…
@davelepeef: ik zou het aan mijn vriendin moeten vragen hoelang ze daarmee bezig is.
@raoufff: ben je er zelf niet bij dan!?
@mwti: Precies maar dat vertellen ze er niet bij.
@riceos: Gewoon grote oplichterij de meeste dingen worden nieuw besteld.
Zet er gewoon advertorial boven en klaar is Kees. Weet je waaraan je toe bent. Hoeven we er ook niet zo veel woorden aan vuil te maken. Nu is t toch wrl een keer klaar Autoblog?
Rick is wel echt een mierenneuker, maar wel in positieve zin. Het werk wat ie aflevert is echt heel tof. Vraag me wel af wat voor prijskaartje er aan zit, en hoe ik zoveel korting kan krijgen als @wouter (6 videos? :p) helaas heb ik ook geen restauratiewaardige auto’s. Ik vind het wel jammer dat rick in zijn filmpjes enkel probeert te verkopen en niet vertelt hoe hij er mee is gestart of hoe dit zijn passie is geworden, zou een stuk meer sympathie opleveren voor hem.
Ligt het aan mij of liggen die achterbanden van die golf er verkeerd om op (verkeerde draairichting)?
Voor al mijn OCD behoeften kijk ik liever Topaz Detailing op YT. Auto wordt altijd schoon en ze laten een goed deel van wat ze doen zien. Bovendien voelt het minder als reclame ( wat het natuurlijk wel is ).
En de comments gingen offline in 3… 2… 1…
Hij mag mijn asbak even komen detailen…
In zijn filmpjes loopt Rickert altijd in nette kleren rond. Werkt hij zelf ook aan de auto’s of heeft hij daar enkele Polen of Roemenen voor ingehuurd?
Graag zou ik wat van de 944 willen zien ?
U vraagt, ik draai!
https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=33&t=54139
Oftewel, een zwaar teleurgestelde klant!
Laten al die auto eigenaren eigenlijk ook alle mechanische onderdelen (motorblok?!) helemaal reviseren (door een andere partij)? Leuk dat ze er van de onderkant/buitenkant zo nieuw uitzien steeds, maar de mechanische binnenkanten van alles dan? Dat wil je denk ik eerder in een goede staat hebben hebben voordat je überhaupt over de rest gaat nadenken? Had Wouter in deze video wel even aan mogen “stippen” bij die witte Benz bijvoorbeeld…