• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Cadillac Escalade diesel binnenkort een dingetje?

Auteur: willeme, gepost 11 juni 2020 om 15:09 – 26 Reacties

Cadillac Escalade Diesel

Waarom zou je in hemelsnaam een Cadillac Escalade diesel willen?

Weliswaar was Lincoln net iets eerder met de Navigator, maar het was de Cadillac Escalade die meteen heel erg populair werd. In feite is het natuurlijk gewoon een Chevrolet Suburban, maar dan wat luxer aangekleed. Nu hoor ik u denken: “Maar een GMC Yukon XL is toch eigenlijk een luxe Suburban?”.

Vijfde generatie

Ja, dat klopt. De Cadillac Escalade staat dan dáár weer boven. De eerste generatie was een beetje leer, leuke wielen en wat chroomwerk. Maar in de loop der jaren werd de Escalade per generatie telkens luxer en chiquer. Uiteindelijk zijn we aanbeland op de vijfde generatie van de luxe mastodont.

Cadillac Escalade diesel

‘EcoTec’

Net zoals voorheen is de motor een grote aluminium V8. In dit geval een 6.2 liter V8, de ‘L86’ EcoTec V8. In combinatie met de 10-trapsautomaat is die motor verrassend zuinig, gezien het vermogen en het gewicht van de Escalade. Maar als men een zuingiere optie wil, is er nu eindelijk een goede optie.

Automaat

Diesel

Voor het eerst sinds de Cadillac BLS 1.9D (stiekem een Saab 9-3) is er weer een Cadillac met dieselmotor beschikbaar. Nu was het al bekend dat er een diesel beschikbaar zou komen. Nu is echter de naamgeving nog bijzonderder dan het feit dat er een diesel in een Cadillac ligt.

Interieur

Cilinderinhoud

Vroeger was het simpel. De cilinderinhoud werd vermeld. Hoe meer cilinderinhoud, hoe meer vermogen en hoe meer kans je had om jezelf voort te mogen planten. Tegenwoordig leven we in een tijd waarbij cilinderinhoud slechts gedeelte van het verhaal vertelt. Dankzij elektromotoren, superchargers, turbo’s (of bij de Volvo XC90 T8 alle drie) kunnen het vermogen, koppel en prijs doen stijgen.

Cadillac Escalade diesel

Jokken

Bij sommige merken ‘jokken’ ze gewoon. Een BMW 530i heeft een 2.0 motor en een Mercedes A200 heeft een 1.3. Bij Audi werken ze met een wat ingewikkelder systeem van ’25’ tot ’60’ om de positionering aan te duiden. Nu met de komst van de Cadillac Escelade diesel heeft GM wat nieuws: koppel, in Newtonmeters, afgerond op een vijftigtal. Juist.

Cadillac Escalade diesel

Cadillac Escalade diesel

De nieuwe Cadillac Escalade diesel zal namelijk de ‘600D’-badge op de bips krijgen. Dat bevestigt Cadillac Society. De zes-in-lijn Duramax dieselmotor levert namelijk 623 Nm. De 6.2 V8 krijgt de badge ‘600’. Deze motor is namelijk ook goed voor 623 Nm. Maar een Cadillac CT4 2.0T krijgt binnenkort de badge ‘350T’ op de achterklep, aldus de Cadillac fansite.

Badge

600D

De Cadillac Escalade 600D wordt binnenkort leverbaar. In tegenstelling tot de 420 pk sterke V8, heeft de zes-in-lijn dieselmotor met 277 pk aanzienlijk minder vermogen. Wel is de diesel een stuk sterker. In de VS gaat de ‘600D’ aangeboden worden als ‘no-cost’ optie. Je kan dus voor hetzelfde bedrag kiezen.

Ook interessant!

  • Cadillac richt pijlen op GLS 63 met retedikke Escalade V
  • Verbrandingsmotor in Italië
    Verbrandingsmotor in Italië binnenkort ook verboden
  • Cadillac wil je het summum van relaxt rijden geven
  • Cadillac toont officiële Lyriq en kondigt afscheid ICE aan

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

Cadillac, Diesel, escalade

Vorig bericht: « Valentino Rossi kan weer werken, agenda MotoGP bekend
Volgend bericht: Zo worden auto’s bij Stipt Polish Point fabrieksnieuw gemaakt »

Lees Interacties

Reacties

  1. Shaw zegt

    11 juni 2020 om 15:42

    Diesel is ten onrechte zo verguisd. Heb mezelf sinds de dieselhaat een lekkere 200pk sterke diesel aangeschaft, heerlijk!

    Login om te reageren
    • florisje zegt

      11 juni 2020 om 16:15

      @Shaw: En als die moderne diesels ook goed onderhouden worden doen ze niet eens zo heel veel onder de uitstoot van een benzine auto. De EGR klep van de Polo TDI’s bewijzen echter dat het ook gruwelijk mis kan gaan.

      Login om te reageren
    • jometdebanjo zegt

      12 juni 2020 om 12:27

      @Shaw: idd 2 jaar geleden een dikke Range Rover V8 diesel gekocht en volgend jaar als ik em heb komt er weer een V8 diesel zo lang het kan. Al dat gezeik. Als het Euro5 of Euro6 is dan is het prima. En zuinig ook! Vooral dat laatste. Diesel is en blijft het zuinigste. Zakelijk 4 jaar in een Audi A4 2.0 TDI 190 pk gereden. 180.000km en 5.1 liter met zware voet. Doe dat maar eens na met een zware voet in een Passat 2.0 TSI of BMW 320i. Bijna het dubbele….. dus diesel power!!

      Login om te reageren
      • bbfix zegt

        12 juni 2020 om 18:16

        @jometdebanjo: wat haal je gemiddeld met die V8 op satanssap? Zal toch niet veel meer zijn dan 1:9?

        Login om te reageren
      • saxoke zegt

        12 juni 2020 om 20:49

        @jometdebanjo: zuiniger JA. Maar als het zuinig moet zijn, koop je geen V8 diesel. Wat verbruikt dat? Een liter of 10-11 op 100km? En dan blijft het relatief een traag ding. Als de gebruik, en dus kosten meespelen, dan ben ik met mn 300pk uit een 2.0benzine (in een ander soort auto, dat wel) sneller en zuiniger. En qua wegenbelasting goedkoper, dus opt einde van de rit, veel goedkoper af.

        Login om te reageren
  2. opa4auto zegt

    11 juni 2020 om 15:42

    Wonderlijke redenering; in de VS rekenen ze toch nog primair met foot-pound als het om koppel gaat?
    Dan had het dus 500 (459 ft-lbs) moeten zijn i.p.v. 600

    Login om te reageren
    • detroitv8 zegt

      11 juni 2020 om 17:21

      @opa4auto: klopt maar Cadillac haag voor de Nm’s want dat zijn er meer

      Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    11 juni 2020 om 15:44

    Jammer dat ze niet de V8 Duramax doen. 400pk en 1300Nm! Man, dan heb je me een beest van een wagen!

    Login om te reageren
    • vacano zegt

      11 juni 2020 om 16:20

      445pk 1230Nm maar makkelijk te tunen naar 550pk en 1425Nm

      Login om te reageren
    • saxoke zegt

      12 juni 2020 om 20:50

      @E34M5Touring: ik vind dit voor een Escalade idd ook best maar zwakjes

      Login om te reageren
  4. pcooperworks zegt

    11 juni 2020 om 16:17

    V8 diesel was een betere combo geweest

    Login om te reageren
    • vacano zegt

      11 juni 2020 om 16:24

      De V8 is veel krachtiger want is een vrachtwagenmotor.
      Begrijp je redenering maar denk dat ie met de V6 soepeler en Faster is

      Login om te reageren
  5. kevertje zegt

    11 juni 2020 om 16:27

    Waarom zou je in hemelsnaam een Cadillac willen? Probeer hem maar eens op de tweedehandsmarkt te slijten over een jaar of vijf. De enkele liefhebber die er nog rest zal tegen die tijd ook balen van de fiscaliteit die er op dat moment heerst.

    Login om te reageren
    • detroitv8 zegt

      11 juni 2020 om 17:23

      @kevertje: ik heb er een, benzine weliswaar. Kopen?

      Login om te reageren
      • kevertje zegt

        11 juni 2020 om 17:24

        Misschien ruilen voor een fles wijn?

        Login om te reageren
    • jerudo zegt

      11 juni 2020 om 17:55

      @kevertje: denk niet dat ze de Nederlandse markt in gedachten hadden…

      Login om te reageren
    • stuko zegt

      11 juni 2020 om 18:51

      @kevertje: het enige wat voor de Nederlandse markt interessant is, zijn Peugeots 108, Upjes en een Golf.. dus daar valt dit al gauw onder ja

      Login om te reageren
  6. Dutchcarwizard zegt

    11 juni 2020 om 18:02

    Diesel past prima bij dit soort wagens.

    Login om te reageren
  7. stalensnuitje zegt

    11 juni 2020 om 18:35

    De diesel heeft minder vermogen en hetzelfde koppel. In welke wereld is ‘ie dan “sterker”?

    Login om te reageren
    • dirkv zegt

      11 juni 2020 om 18:50

      @stalensnuitje: koppel is over een breder toerental uitgesmeerd?

      Login om te reageren
      • stalensnuitje zegt

        11 juni 2020 om 19:07

        Weet ik niet? Dat staat nergens iig. Maar goed, die V8 benzine zijn ook geen toerenmonsters, dus ik verwacht eigenlijk dat die ook een vrij brede power band heeft.

        Login om te reageren
      • saxoke zegt

        12 juni 2020 om 20:52

        @dirkv: dat denk ik niet, wel vanaf een lager toeren bereik op zn maximum, maar het toeren bereik vh koppel is niet groter

        Login om te reageren
  8. levoi zegt

    11 juni 2020 om 19:43

    Kost dat aan wegenbelasting in Nederland?

    Login om te reageren
  9. geelbarrel zegt

    11 juni 2020 om 19:48

    Positionering vond het geinigst in China bij BYD: 3,9S , 4,5S. In dit geval Less=Better : de acceleratie 0-100 km/uur

    Login om te reageren
    • bbfix zegt

      12 juni 2020 om 18:17

      @geelbarrel: ik volg je niet…

      Login om te reageren
  10. fernie zegt

    12 juni 2020 om 08:15

    De beste taxi!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North