• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo worden Tesla’s in Tilburg gebouwd

Auteur: ricardo, gepost 22 augustus 2013 om 16:21 – 68 Reacties

Afbeelding Zo worden Tesla’s in Tilburg gebouwdAfbeelding Zo worden Tesla’s in Tilburg gebouwdAfbeelding Zo worden Tesla’s in Tilburg gebouwdAfbeelding Zo worden Tesla’s in Tilburg gebouwdAfbeelding Zo worden Tesla’s in Tilburg gebouwdAfbeelding Zo worden Tesla’s in Tilburg gebouwdAfbeelding Zo worden Tesla’s in Tilburg gebouwdAfbeelding Zo worden Tesla’s in Tilburg gebouwd

Tesla in Tilburg
In 2003 vatte een nieuw bedrijf het plan op om elektrische auto’s te gaan bouwen, in een kleine schaal en voor een beperkte doelgroep. Nu, tien jaar later, is dit bedrijf een fortuin waard op de beurs en staan ze in een Brabantse fabriekshal elektrosedans in elkaar te schroeven. Tesla kwam van ver, maar bouwt vanaf vandaag officieel auto’s in Europa. Nou ja, bouwen, ze zetten bouwpakketten in elkaar. Dit is hoe.

Onder leiding van CEO Elon Musk fabriceert men in de Tesla-fabriek te Fremont, Californië inmiddels zo’n 550 auto’s per week. Die vierwielers simpelweg in een container proppen en naar Europa verschepen om hier aan de vraag te voldoen, dat is er niet bij. Tesla stuurt iedere Model S namelijk zónder accupakket en zónder elektromotor onze kant op. Scheelt namelijk importheffingen. Goedkoper voor Tesla, goedkoper voor de klant (zeggen ze).

Dit betekent dat de auto’s, eenmaal in de haven van Rotterdam aangekomen, nog wat aangevuld moeten worden. En daar komt de vandaag geopende Tesla-fabriek van 19.000 vierkante meter en 50 fte in Tilburg om de hoek kijken. Deze faciliteit is absoluut niet te vergelijken moet de échte fabriek. Hier gaat het om afbouwen & kwaliteitschecks. Wij namen een kijkje en klikten erop los.

Stap 1: Containers met daarin maximaal vier Model S’en per stuk komen aan bij een dock. Fabriekiger wordt het niet, efficiënter evenmin.
Tesla in Tilburg

Stap 2: Uitladen en naar een hefbrug brengen voor de eindmontage. Dat doen ze met een veredeld steekkarretje onder de voorwielen. Immers, enige vorm van aandrijving ontbreekt nog.
Tesla in Tilburg

Stap 3: Technici, een tweetal vriendelijke Amerikanen, laten de achteras zakken waarna ze de elektromotor ertussen frommelen en aansluiten. Daarna wordt de boel weer omhoog gelift en vastgebout. Echt, we hebben IKEA-kastjes gezien die gecompliceerder in elkaar zitten. Het voordeel van een aandrijfbron ter grootte van een prullenbak, waarschijnlijk.
Tesla in Tilburg

FILMPJE!

Stap 4: Het hart van de auto, een gigantisch 85 kWh accupakket met een gewicht van ruwweg 800 kg, wordt onder de auto gemonteerd. Dit is de reden dat ze soms 500 km, en met enige inspanning 625 km ver komen. Bij het ontwerp van de Model S werd overigens al rekening gehouden met een quick fix-montage, aangezien Tesla al met plannen voor een accuwisselstation rondliep. En dat onlangs in Californië realiseerde.
Tesla in Tilburg

Stap 5: De auto wordt uitgelijnd.
Tesla Model S uitlijnen

Stap 6: Eindcontrole & kwaliteitscheck. Alles bij elkaar duurt het afbouwen van een Europese Model S een werkdagje.
Tesla in Tilburg

Stap 7: profit.

Deze Tesla-fabriek, pardon, -assemblagelijn stoomt vanaf vandaag 30 Model S’en per dag klaar, die over heel Europa worden verspreid. EV’s die -in tegenstelling tot hun Amerikaanse evenknie- wél zijn uitgerust met driefaselading (krachtstroom FTW). Men verwacht dat dit aantal snel zal oplopen naarmate de fabriek wordt uitgebreid: Lees: naarmate er meer bruggen worden geïnstalleerd.

Heeft Nederland er dus een autofabriek bij? Nee, maar wel een assemblagelijn en een uitleverpunt voor een van de meest veelbelovende -en gehypte- autofabrikanten van dit moment. Hieronder rijdt de eerste Nederlandse Signature-uitvoering vandaag de Tilburgse toko uit, op weg naar een autoleven zonder brandstofdampen en een eeuwige zoektocht naar oplaadpunten

Uiteraard ging dit onder groot applaus van de Tesla-medewerkers en bijzonder veel media-aandacht. Want aan media-aandacht komt Tesla en diens CEO in Nederland momenteel niets te kort. Zie ook onderstaand interview met Tony Stark de eindbaas van Silicon Valley dat EenVandaag deze week uitzond:

Ook interessant!

  • BREEK: Tesla stopt met auto's bouwen in Tilburg
  • Tesla maakt Model 3 en Model Y nu ook kneiterduur
  • Tesla maakt Model S en Model X kneiterduur
  • Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
    Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, fabriek, model-s, Techniek, Tesla, tilburg

Vorig bericht: « Getunede E30 3 Serie knalt en vlamt er op los
Volgend bericht: ‘Toyota GT86 krijgt 2,5-liter motor en 50 pk extra’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. motoragent zegt

    22 augustus 2013 om 16:30

    Tesla, een van de meest veelbelovende en toekomstgerichte autofabrikanten van deze tijd, hier gaan we nog veel van horen. Ik hoop het ook, zou goed zijn voor de Nederlandse economie als deze fabriek veel werkt te doen krijgt.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      22 augustus 2013 om 16:34

      @motoragent: Waar kan ik die glazen bol kopen?

      Login om te reageren
      • motoragent zegt

        22 augustus 2013 om 16:38

        @kaasboerin: Die was vorige week bij de blokker in de aanbieding ;)

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          22 augustus 2013 om 16:49

          @motoragent: Aw, bummer :)

          Login om te reageren
    • StijnB zegt

      22 augustus 2013 om 16:37

      @motoragent:
      Jip, kunnen er nog twee Amerikanen extra afkomen!

      Login om te reageren
    • bempi zegt

      22 augustus 2013 om 23:07

      @motoragent:

      Gaan we nog veel van horen ? Dream on. Dit is gewoon een eerste testcase voor de amerikanen, als dit lukt tieven ze iedereen op, sluiten ze het bedrijf en gaan lekker in een derde wereld land zitten met nog goedkopere arbeidspersoneel wat overigens intern uitstekend zal worden opgeleid. Het TTT concept is van korte duur. Tesla Toekomst Tilburg.

      Login om te reageren
      • bempi zegt

        22 augustus 2013 om 23:09

        @bempi:

        Oja het lijkt wel van de voorkant op een mazda.

        Login om te reageren
      • upstream zegt

        23 augustus 2013 om 08:26

        @bempi: Het gaat hier voornamelijk om importheffingen van de EU te ontwijken op wagens. Door wagens hier te assembleren in de EU betaal je geen importheffing (Tesla voert nu”onderdelen” in vanuit de VS en betaald hierop geen heffing).

        Door fiscaal paradijs (voor bedrijven) Nederland te kiezen kunnen ze verder ook in de toekomst hun zetel zonder veel issues zetten in Nederland (ze hebben hier toch een bedrijf)

        Login om te reageren
  2. fritsie zegt

    22 augustus 2013 om 16:33

    Ik ben enorm fan van Elon Musk en van het idee van Tesla. Ik vind het alleen jammer dat er nog zo veel ‘nieuwigheidjes’ aan de auto zitten. Er zitten geen memory-seats in, het scherm is (imo) overdone en hij is wat saai van binnen.
    Maar ja, je kan als early adapter niet al te kieskeurig zijn denk ik dan maar.

    Login om te reageren
    • v12biturbo zegt

      22 augustus 2013 om 17:28

      @fritsie: Helemaal met je eens, voordat de tesla model s uitkwam moest ik niks van elektrische auto’s weten maar de model s is stiekem toch wel gaaf.

      Login om te reageren
    • autobart zegt

      23 augustus 2013 om 23:08

      @fritsie: Memory seats, waar heb je dat voor nodig? Een draaiknop is toch ook genoeg, die ‘onthoudt’ zijn stand zelfs nog beter…

      Login om te reageren
      • fritsie zegt

        28 augustus 2013 om 14:03

        @autobart: Als er in je gezin meerdere mensen rijbevoegd zijn misschien?

        Login om te reageren
  3. gforce zegt

    22 augustus 2013 om 16:34

    Mooie wagens, die Tesla’s. Eén van de weinige elektrische auto’s waar ik wél in geloof. Gewoon omdat ze lijken te snappen dat een auto verder dan +- 150km moet komen. Heb nog niks gehoord over evt. kinderziektes van deze auto… Is een goed teken lijkt me. Ben heel benieuwd waar deze autofabrikant over 10 jaar staat.

    Login om te reageren
    • autobart zegt

      23 augustus 2013 om 23:09

      @gforce: Ik zag gisteren de reclame van de Nissan Leaf, aan het eind van de reclame zeiden ze; nu met gratis huurauto voor lange afstanden (o.i.d.) ik moest gelijk lachen… Die actieradius van de Leaf is teleurstellend.

      Login om te reageren
  4. Joerek zegt

    22 augustus 2013 om 16:34

    Deze week gereden met performance plus model. Bijzondere wagen. Instant power (en best veel), terwijl je niets hoort is best vreemd.
    Daarnaast op relatief nat HEEL erg gevoelige achterkant en tractiecontrole grijp om de havenklap in als je pedaal aanraakt in of uit een bocht.
    Nieuwe ICE is gaaf. Eigenlijk gewoon een grote ipad die ook je autofuncties kan bedienen.

    Login om te reageren
  5. Search zegt

    22 augustus 2013 om 16:36

    Ze flikken het toch even wel bij Tesla, had ook mijn twijfels hierbij maar voor hun eerste serieuze model lijkt mij die S een aardig karretje, en natuurlijk leuk dat ze in ons land worden afgemonteerd.

    Login om te reageren
  6. amglover zegt

    22 augustus 2013 om 16:45

    Zijn lekkere dingen die Tesla’s

    Login om te reageren
  7. Bartholomeo zegt

    22 augustus 2013 om 16:55

    Ik wil er eentje !
    Jammer genoeg zijn diegene die het meeste geld hebben ook weer degene die het meeste geld kunnen besparen. Zo blijven de rijken rijk.
    ( Belgie : geen BIV, geen jaarlijkse verkeersbelasting, geen dure benzine… etc )
    Het verschil met bv een 530d of een A6 3.0tdi is behoorlijk groot denk ik.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      22 augustus 2013 om 17:12

      @Bartholomeo: Wat een vergezochte gezanik zeg..

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      22 augustus 2013 om 17:25

      @Bartholomeo:

      yep .. en de armen blijven arm ..

      dat komt omdat ie altijd van alles eentje willen ..

      Login om te reageren
    • barchetta zegt

      23 augustus 2013 om 08:38

      @Bartholomeo: de “rijken” zijn niet rijk geworden met zeuren op rijkdom.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        23 augustus 2013 om 09:12

        @barchetta: en in tegenstelling tot de veel geloofde mythe ook niet met “hard werken”. Rijk wordt je door slimme dingen te doen zijn.

        Login om te reageren
        • autobart zegt

          23 augustus 2013 om 23:11

          @mashell: Goed spellen onder andere, nee zonder dollen… Rijk worden word je. Zo, dat was jouw portie spellingcursus voor vandaag.

          Login om te reageren
  8. mikehks zegt

    22 augustus 2013 om 16:55

    800 kilo’s aan accu, wel erg veel gewicht als je kijkt naar het gewicht van een verbrandingsmotor…

    Login om te reageren
  9. swaffelaer zegt

    22 augustus 2013 om 16:56

    Ik krijg die van mij in november. Kon hem nog heel voordelig leasen met de oude regels, vijf jaar lang voor een kleine 350 euro per maand. Heb er nog geen meter in gereden, sterker, heb hem alleen op foto’s gezien, maar denk dat het een goede keuze is geweest.

    Login om te reageren
    • Vincegail zegt

      22 augustus 2013 om 17:01

      @swaffelaer: Nice! Veel plezier ermee!

      Login om te reageren
    • bsxc2 zegt

      22 augustus 2013 om 17:17

      @swaffelaer: Je zegt ook dat je uit 1901 komt.

      Login om te reageren
      • TimoBac zegt

        22 augustus 2013 om 17:23

        @bsxc2: Wat is er mis met een 112-jarige op Autoblog?

        Login om te reageren
      • swaffelaer zegt

        22 augustus 2013 om 17:33

        @bsxc2: Ja. En ik zeg ook dat ik swaffelaer heet. En raad eens? Da’s ook niet mijn echte naam! Grappig he?

        Login om te reageren
        • bsxc2 zegt

          22 augustus 2013 om 17:38

          @swaffelaer: Vind ik grappig ja, Dildo op de avatar en als naam swaffelaer.

          Login om te reageren
    • fritsie zegt

      22 augustus 2013 om 18:10

      @swaffelaer: Hoe kan dat in godsnaam voor 350 eu per maand? dan betaal je maar 21k voor 5 jaar Tesla rijden…

      Login om te reageren
    • Joerek zegt

      23 augustus 2013 om 11:41

      @swaffelaer: 350 euro is een beetje raar bedrag. De bijtelling is 0 euro, dus dat kan het niet wezen. Een leasebedrag is voor zo’n wagen wel vanaf 1400 euro ofzo, en dan heb je het meest kale/trage model mogelijk. Zet je dat om naar netto is het op zn minst nog 700 euro netto/maand. 350 euro eigen bijdrage dan? Netto eigen bijdrage is doodzonde op een 0% bijtellings kar, omdat je het niet kan aftrekken.

      Login om te reageren
      • swaffelaer zegt

        23 augustus 2013 om 16:37

        @Joerek: er zijn nogal wat regeltjes die ervoor zorgen dat de netto prijs van die auto rond de 25.000 euro komt te liggen. Milieusubsidies, btw-aftrek, noem ze maar op. Natuurlijk zit de stroom er niet bij voor dit bedrag, zal met mijn kilometrage zo’n 200 per maand zijn en zo zijn er nog wat kosten. Maar de leaseprijs gaat voor ongeveer dat bedrag de boeken in, aldus mijn accountant.

        Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    22 augustus 2013 om 17:23

    why in Holland ??
    we get a very warm welcome from the Dutch government ..

    o.k. .. de meeste subsidie dus ..

    Login om te reageren
    • rovalo zegt

      22 augustus 2013 om 17:37

      @lincoln: natuurlijk mee eens. Maar vanmorgen hoorde ik op Radio 1 (want zo oud ben ik) dat er nog een reden werd aangegeven: de logistieke uitvalsbases richting de rest van Europa in Tilburg: dichtbij de Rotterdamse haven, ook nog een binnenvaart-haven, spoorverbinding richting België en (vooral) Duitsland en goede wegverbindingen.

      Jaja, ik heb vanmorgen goed opgelet tijdens m’n 1 1/2 u durende autorit.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        22 augustus 2013 om 18:52

        @rovalo:

        tja .. radio 1 ..
        die lui zijn daar nogal selectief ..

        de Jiskefet onder de zenders zeg maar ..

        Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      22 augustus 2013 om 21:27

      @lincoln:

      sjjjjt
      Je ‘vriend’ de Swaffelaer is gesignaleerd. !
      En die schijnt er zo eentje gehuurd te hebben !

      Login om te reageren
  11. rovalo zegt

    22 augustus 2013 om 17:39

    Hoorde net een ZZP’er op de radio zeggen dat hij er eentje gekocht heeft omdat de Tesla hem slechts 16.000 € kost door alle belastingvoordelen!

    Login om te reageren
    • azenomei zegt

      22 augustus 2013 om 18:12

      @rovalo: dan mag hij laten zien hoe, want ik zie het niet.

      Login om te reageren
      • Laue zegt

        22 augustus 2013 om 19:03

        @azenomei: net als op de opel ampera. opgeteld 64% investering + milieu subsidie op als zzp’er. dit betekend dat je een mooie (subjectief) luxe, goedkope auto rijd.

        Login om te reageren
        • azenomei zegt

          23 augustus 2013 om 08:12

          @Laue: hmmm. Jammer dat ik ff geen 16k heb liggen dan.

          Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      22 augustus 2013 om 18:12

      @rovalo: schandalig. de belastingregels dan.

      Login om te reageren
      • arjontje zegt

        22 augustus 2013 om 18:43

        @kaasboerin: zijn geen belasting regels. Maar subsidies. Een volt kost ook maar rond de 10k. Ex btw.

        Login om te reageren
        • omeslo zegt

          22 augustus 2013 om 19:33

          @arjontje: Ik heb hetzelfde interview ook geluisterd. Hij krijgt de BTW terug en mag de aanschafprijs aftrekken.
          Daarnaast krijgt hij nog een substantieel bedrag terug door twee stimuleringsmaatregelen die ik niet kende en net zo hard weer vergeten ben.

          Login om te reageren
          • sjamp zegt

            22 augustus 2013 om 20:32

            @omeslo: Vamil en Mia

            Login om te reageren
  12. felix1989 zegt

    22 augustus 2013 om 18:07

    Mijn moeder heeft er onlangs ook een gekocht, vorige week heb ik er in gereden. Rijdt echt wel lekker, genoeg power en comfortabel. Vind het een hele gave wagen, ben benieuwd waar tesla in de toekomst mee gaat komen.

    Login om te reageren
  13. toyotafortuner zegt

    22 augustus 2013 om 18:37

    Wat zijn Tesla’s toch prachtig! Ook tof dat ze hier in Nederland worden ‘gemaakt’, deels… Tesla en Fisker hebben toch wel goeie bewijzen dat een EV ook gewoon beauty’s kunnen zijn. K gun het ze echt, goede verkopen.

    Login om te reageren
  14. kapiteinaudi zegt

    22 augustus 2013 om 19:03

    Fantastische auto is het! Gewoon even het dakraam openen door met de vinger over de mega Ipad te sliden. Gewoon gaaf gedaan.

    Login om te reageren
  15. Laue zegt

    22 augustus 2013 om 19:07

    De Elon Musk is echt niet dom. Waarom holland? Logistieke top locatie, gunstig belasting klimaat, waarom Limburg? de goedkoopste grond en arbeidskrachten. Mooi gedaan!

    Login om te reageren
    • dragspert zegt

      22 augustus 2013 om 19:19

      @Laue: Tilburg limburg? Laat het de Tilburgers hier maar niet horen:p

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        22 augustus 2013 om 19:28

        @dragspert: nee johhh, Tilburg is toch België!

        Login om te reageren
      • Laue zegt

        22 augustus 2013 om 19:40

        @dragspert: Ik geef toe, hier ga ik nat. Ik las steeds Limburg i.p.v. Tilburg.

        Login om te reageren
        • hammerman zegt

          23 augustus 2013 om 00:19

          @Laue: Dat noemen ze dyslexie! ;-)

          Login om te reageren
          • autobart zegt

            23 augustus 2013 om 23:13

            @hammerman: Stom dat men overal gelijk labeltjes aan moet hangen… Iemand met dyslexie denkt volgens mij ook gewoon dat hij niet kan spellen. Dat maakt het ook niet beter. Want als je denkt dat je iets niet kan of zult kunnen dan zal het ook niet lukken…

            Login om te reageren
    • firenza zegt

      22 augustus 2013 om 19:26

      @Laue: tis alleen jammer dat tilburg niet in limburg ligt……

      Login om te reageren
      • Laue zegt

        22 augustus 2013 om 19:41

        @firenza: Ik geef toe, hier ga ik nat. Ik las steeds Limburg i.p.v. Tilburg.

        Login om te reageren
        • sjamp zegt

          22 augustus 2013 om 20:33

          @Laue: specsavers was toch niet zo’n goeie keuze? ;-)

          Toch maar naar de echte OPTICIEN :-P

          Login om te reageren
        • firenza zegt

          22 augustus 2013 om 23:18

          @Laue: hahah ach jah kan gebeuren :-)

          Login om te reageren
    • lincoln zegt

      22 augustus 2013 om 19:33

      @Laue:

      zo .. en dan wil je nog oordelen of iemand dom of slim is ..

      Login om te reageren
      • Laue zegt

        22 augustus 2013 om 19:41

        @lincoln: Ik geef toe, hier ga ik nat. Ik las steeds Limburg i.p.v. Tilburg.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          23 augustus 2013 om 06:19

          @Laue:

          weet ik toch oelewapper ..
          moest gewoon effe plagen ..

          Login om te reageren
  16. carspot15 zegt

    22 augustus 2013 om 19:20

    De vloeren die daar liggen hebben ze bij mijn vader zijn bedrijf gekocht hii mocht daar toen ook een kijkje komen nemen

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      22 augustus 2013 om 19:27

      @carspot15: wow! Mag ik je handtekening??

      Login om te reageren
  17. spidermann zegt

    22 augustus 2013 om 19:36

    Toegevoegde waarde van “SKD” end assembly is hoogstwaarschijnlijk laag. Dus leuk vanuit een PR perspectief maar de NL economie, en daarmee de NL belastingbaten, verbeteren er, helaas, maar een beetje door.
    Is/zou anders zijn als we zelf ontwikkelen en produceren. Why not?

    Login om te reageren
  18. moveyourmind zegt

    22 augustus 2013 om 21:10

    Erg begerenswaardige auto, mooie techniek, een mooi interieur en enorm mooie looks. Vooral de lage sierlijke voorkant is een verademing in een tijd waarin steeds meer auto’s een enorm lompe voorkant hebben om aan normen voor voetgangersveiligheidbte kunnen voldoen. Een elektrische aandrijving geeft de designers net wat meer mogelijkheden.

    Login om te reageren
  19. naturaldude zegt

    22 augustus 2013 om 23:33

    Weet iemand wat zo’n Tesla model S nou kost na alle aftrek van subsidies en bijtellingen? Ben erg benieuwd namelijk.

    Login om te reageren
  20. fit4fun zegt

    23 augustus 2013 om 00:12

    Met zo’n laag gemonteerd en zwaar accupakket moet die nieuwe Model X suv wel de auto met de beste wegligging in dat segment worden schat ik (En door 4WD misschien net zo snel zijn als de Model S?)

    Login om te reageren
  21. fit4fun zegt

    23 augustus 2013 om 00:14

    Tesla lijkt het toch erg goed voor elkaar te hebben, waar je bij Fisker helaas vrijwel iedere week over probleem A,B,C of D hoorde heeft Tesla nu al duizenden auto’s afgeleverd, en nul brandgevallen of niet startende wagens etc

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North