
In mei werd het jaarlijks Mille Miglia-evenement weer verreden, en bij zo’n op en top Italiaans feestje mag Pagani natuurlijk niet ontbreken! Twee Huayra’s waren van de partij, waarvan er eentje van een bijzondere wrap werd voorzien.
Het reeds van zichzelf zilvergrijze exemplaar kreeg een extra, matter, laagje grijs, met hieroverheen een soort kaart met routepunten. De vrije ruimte werd benut voor wat zelfverheerlijking (het in twijfel getrokken Top Gear-record) en sponsorboodschappen, waarom ook niet. De benzine is in Italië immers duur genoeg.
Zojuist bracht Pagani een serie foto’s naar buiten van de wrapklus van de 700 pk sterke geweldenaar, dat in een hal met een paar Zonda’s geklaard werd. Nog best een tijdrovend werkje, met al die beweegbare panelen en flaps.
Naast de Huayra’s gaven ook drie Zonda’s (je weet wel, dat model waar elke keer weer een ‘laatste uitzwaaiversie‘ van gemaakt wordt) acte de presence, waaronder het stoere exemplaar met Batmanwrap.
Je ziet ze allemaal bij elkaar in het treurniswekkende Toscaanse takkeweer in onderstaande video:





Hele mooie, gave en exclusieve auto, MAARRR het is gewoon geen Zonda!! Jammer Pagani :(
@roberto: klopt, het is een Huayra.
@kraakensmaak: +1
Horatio maakt mooie sier met zijn auto’s en passagiers. Hij had Gina Lollobrigida op de bijrijders stoel en besloot tijdens de eerste avond van de Mille Miglie in Peschiera del Garde stoer te doen. Verneukte voor minimaal twee deelnemers de kansen op een goede klassering door door de tijdcontrole te rijden en vervolgens te gaan stilstaan. En dan op zijn Italiaans nog gaan vloeken tegen de marshalls.
Ben al eerder bij hem op bezoek geweest in zijn fabriek, toen had ik respect voor wat hij bereikt had. Nu is de show van Horatio belangrijker dan alles om hem heen.
wat een lachwekkende ondingen zijn het toch ook ..
Auto zonder race verleden op een historische race….yeah .
@norge: Inderdaad ja, normaal gesproken doen ze belachelijk moeilijk wanneer je auto niet “authentiek” is of FIA papieren heeft. Een dag te jong op kenteken en je mag niet mee doen. En dan kan dit wel gewoon. Naja, we noemen zo iets maar gewoon op z`n Italiaans.
@KUYL: je hebt het over het officiële evenement. Daarbuiten mag elke gek meerijden, het is allemaal gewoon open weg. Ik heb ook een stuk of 5 Jag’s F(?) Type gezien, minstens zoveel Benz’s Stirling Moss… Het is immers een groot reclameblok. Daarbij is de politie behoorlijk coulant tijdens het hele gebeuren…
Waarom staat er 2x Huayra op de achterkant?
@Fruitcake: Waar staat dat dan?
ik zie het maar 1x staan..
@lincoln: blijf jij maar lekker in je Astra of Golfje rijden en dromen van een Manta opvolger…Echte liefhebbers kwijlen hiervan. Smaken verschillen zullen we maar zeggen…
@alfista:
echte sticker-liefhebbers zullen het fantastisch vinden ..
@alfista: het begrip droomauto heeft niet voor iedereen dezelfde definitie hè… Zo is zelfs een Manta voor mij eerder n droomauto omdat dat de moeite van het dromen waard is, het is tenminste ooit te bereiken. Een Pagani is geen droomauto, t is een onbereikbare auto. En btw, als je tijd hebt om te dromen werk je niet hard genoeg :)
@alfista: grappig, ik vind je opmerking echt misplaatst. Iemand die geen Pagani begeert maar met bloed zweet en tranen een oude gezinsauto restaureert is dus geen liefhebber volgens jou?
heb er ook een: 1/18 model van Tamiya
@alfista:
ja .. da,s misschien meer iets voor speelgoedblog.nl ..
@alfista: Nice schaal 1:18 mijn favoriete schaal, heb ook veel schaalmodellen van BMW in schaal 1:18 van Kyosho. Het mooie van 1;18 is dat je veel details scherp kunt zien.
Ik vraag me altijd af, bij zo’n wrap, gaat je auto dan sneller, minder snel of even snel roesten?
@redneckdarian: Jazeker. Bij zo’n wrap gaat je auto zeker sneller, minder snel of even snel roesten!
@redneckdarian: Ik denk dat het Carbonfibre even snel gaat roesten als zonder wrap….
@Vincegail: no shit sherlock. Ik vroeg het gewoon in het algemeen. Dit heb ik me gewoon altijd afgevraagd.
Die Zonda met Batman er op is chassis nummer 02, naar het schijnt van Horacio’s zoon. Hij werd gebruikt als testwagen voor nieuwe versies van de Zonda Het was eerst een originele, maar is door de jaren heen veranderd tot een F.
Huayra blijft er uit zien als een fout opgepompte Zonda .. Al heeft hij ook leuke elementen natuurlijk.
Nou het is een mooie super auto niet voor iedereen gemaakt dat maakt het alleen maar nog mooier.
Ze hebben iedergeval wel een mooie wrap gepakt geborsteld aluminium. Great jov
Heb onlangs een demo (software) mogen geven bij B&C Design in België.
Die doen niks anders dan zo’n wrapping, en aangezien ik dit nooit gezien had vroeger moet ik eerlijk zeggen dat het wel indrukwekkend is!
http://www.bcdesign.be
Op de website staan een paar video’s van hoe dit gebeurt.