• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zoek jij een ruime pakezel met 6.0 liter V8?

Auteur: nicolasr, gepost 31 mei 2016 om 20:52 – 50 Reacties

Afbeelding Zoek jij een ruime pakezel met 6.0 liter V8?Afbeelding Zoek jij een ruime pakezel met 6.0 liter V8?Afbeelding Zoek jij een ruime pakezel met 6.0 liter V8?Afbeelding Zoek jij een ruime pakezel met 6.0 liter V8?

KOOP DAN!!!
Zoek dan niet verder, we hebben hem voor je gevonden!

Het was 1996. Ergens op een afgelegen industrieterrein in Stuttgart kwam een muisgrijze Mercedes 420E combi ter wereld. Met zijn 4.2 liter V8 en 279 pk ook al geen stakker, maar er kwam iemand langs voor wie dat nog niet genoeg was. Dat bewuste heerschap werkte bij een firma genaamd Brabus. En je weet wat er met je gebeurt als je als Mercedes naar Brabus wordt meegenomen.

Dan ga je over de top getuned worden, BAM!

En precies dat gebeurde met deze Benz. De 4.2 liter werd eruit gewipt en vervangen door een exemplaar met ook 8 cilinders, maar wel met 6 liter inhoud en 410 pk. Dubbel BAM. Verder werd het interieur wat getweaked, werden onooglijk lelijke velgen gemonteerd en werden er wat andere uiterlijke wijzigingen doorgevoerd. En het resultaat staat nu, 73.000 kilometer later, te koop. Voor een schappelijke prijs ook nog eens.

Nieuw kostte dit monster ruim over de ton in euro’s, maar nu hoef je er ‘slechts’ 13.500 Eypo’s (ekkermannen mag niet meer toch?) voor achterlaten. En dat hij in Estland staat is niet eens een probleem, voor maar 900 eurootjes leveren ze hem overal in Europa voor je af. Grappig wel, normaal gaan Duitse kwaliteitsproducten (al dan niet vrijwillig) van west naar oost, nu komen ze vanzelf weer terug. Wie had dat gedacht?

Ik zeg doen!

Ook interessant!

  • Mercedes-AMG onthult viercilinder en V8 hybride constructie
  • Video: Mercedes V-klasse met twin-turbo V8 op de dragstrip
    Video: Mercedes V-klasse met twin-turbo V8 op de dragstrip
  • Mercedes V8
    Goed nieuws, Mercedes levert de V8 weer in veel modellen
  • Mercedes V8 diesel
    Zo goedkoop is een Mercedes V8 diesel

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

brabus, Mercedes, occasion

Vorig bericht: « Zou het hem zijn? De nieuwe Porsche Panamera
Volgend bericht: Jullie favoriete filmauto’s, een kleine selectie »

Lees Interacties

Reacties

  1. jeroentje93 zegt

    31 mei 2016 om 20:54

    Übertaxi!

    Login om te reageren
    • gt500eleanor zegt

      31 mei 2016 om 21:01

      @jeroentje93: Female Taxi bedoel je? :p

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      31 mei 2016 om 21:01

      @jeroentje93: Fake-taxi……

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        31 mei 2016 om 21:03

        @dutchdriftking: in mijn tijd hadden we allen Rijschool 69.

        Login om te reageren
        • 2wheeler zegt

          31 mei 2016 om 22:08

          @willeme: Don en Ad!

          Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          31 mei 2016 om 22:23

          @willeme: Haha, Don en Ad. Bah, laten we het lekker over auto`s hebben ;)

          Login om te reageren
    • hummer95 zegt

      31 mei 2016 om 23:36

      @jeroentje93: Ik zou deze taxi wel willen, maar no money…

      Login om te reageren
      • mikkeloentje zegt

        1 juni 2016 om 10:42

        @hummer95: Wat?! No munnie?!

        Login om te reageren
  2. allesmetturbo zegt

    31 mei 2016 om 20:57

    Lekker! Helaas onbetaalbaar qua onderhoud en brandstof

    Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      31 mei 2016 om 20:59

      @allesmetturbo: tenzij je te veel geld hebt natuurlijk, of laat staan in je garage

      Login om te reageren
      • allesmetturbo zegt

        31 mei 2016 om 21:03

        @banaan7: bij mij helaas niet het geval

        Login om te reageren
    • bofkont zegt

      31 mei 2016 om 21:22

      @allesmetturbo: Hoezo denk je dat?? valt best mee als je niet teveel km’s maakt.
      Heb sinds afgelopen week een CLK 430 gekocht, origineel NL exemplaar met 129k.
      Heerlijk die V8 rijden op golven van koppel.
      En met rustig rijden ook gewoon 1 op 11 op de snelweg.

      Dit monster is ook wel de in de categorie zeer bijzonder te noemen, zal dat rijden man!!
      Ben nooit echt een fan van Brabus geweest optisch, motorisch dan weer wel.
      Doe mij dan maar de Brabus motor met een AMG styling.

      Login om te reageren
      • allesmetturbo zegt

        31 mei 2016 om 21:42

        @bofkont: gefeliciteerd! Zal vast super rijden! Niets beter dan een V8 roffel :) ik ben zelf ook niet zo fan van brabus’ optische tuning maar motorisch vind ik het super. Ik denk als je een beetje speelt met zon brabus dat het wel wat vergt van de banden, ophanging e.d. Ik rij budget in vergelijking tot jouw machine:p veel plezier ermee!

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          31 mei 2016 om 22:27

          @allesmetturbo: Thx man, waardeer ik. Het is dan ook puur een hobby auto hoor, ik kan op mijn fietsje naar het werk.

          Ja als je zo’n brabus goed lostrekt is het constant banden roken.
          Maar als je met beleid rijdt en zo nu en dan goed de sporen valt het gerust mee.
          Ik rij al een dikke 15 jaar vrij dikke motoren, en ik vind het echt alleszins acceptabel kwa verbruik/onderhoud en kosten.
          Grote voordeel is dat je relatief bijna niets meer afschrijft op de oudere wagens.
          Zo heb ik mijn vorige wagen zeer goed kunnen verkopen.

          Login om te reageren
          • allesmetturbo zegt

            31 mei 2016 om 22:58

            @bofkont: ja oke dan snap ik het wel. Maar dan is het waarschijnlijk niet je daily. Ik heb maar 1 auto dus als ik zo’n dikke bak wil rijden dan word het voor mij iets te gek. Ik rij nu met 200pk en 320nm op 1140kg maar wel 1 op 12:p dus vind ik vrij zuinig haha. Als auto ernaast lijkt mij het wel erg super om zo’n dikke ernaast te hebben!

            Login om te reageren
            • bofkont zegt

              1 juni 2016 om 08:25

              @allesmetturbo: Nee is idd puur mijn hobby auto, dat turbo geweld van jou mag er anders ook zijn!!

              Login om te reageren
      • wimbraber zegt

        31 mei 2016 om 22:28

        @bofkont: gaaf! Al wat foto’s online gegooit of komen die nog? ?

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          1 juni 2016 om 08:30

          @wimbraber: thx man!! ik heb sinds vorige week, moet nog wel een en ander aan gebeuren, al is de basis echt al netjes, het is een designo 0025 briljant zwart met een designo 2 kleurig interieur/ met eigenlijk alle opties die leverbaar waren destijds.
          Hier een link met wat foto’s.

          http://s108.photobucket.com/user/bofkont_2006/library/clk%20430%20designo?sort=3&page=1

          Login om te reageren
      • thomasthomas zegt

        1 juni 2016 om 02:26

        @bofkont: ja 1 op 11 hahaha… Make dat the kat wijs.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          1 juni 2016 om 08:12

          @thomasthomas: ik heb eens met een C55 AMG 1 op 12 gereden van Joure naar Wageningen. Ik reed achter een trage diesel aan, die overigens wel gewoon overal de maximale snelheid reed!

          Login om te reageren
        • bofkont zegt

          1 juni 2016 om 08:26

          @thomasthomas: Goed lezen, als ik rustig rijdt, 120 op de snelweg is gewoon 1 op 11.
          Lekker even wat opschieten binnendoor en vaak kickdown is zo 1 op 7/8.

          Login om te reageren
      • Dizono zegt

        1 juni 2016 om 08:49

        @bofkont: gefeliciteerd. Had echt niet verwacht dat je die SLK zou wegdoen… :O

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          1 juni 2016 om 11:10

          @Dizono: Nee ik zelf eigenlijk ook niet, maar wat een belangrijke rol heeft gespeeld is dat ik constant hoofdpijn en zeer snel vermoeid raak van het open rijden, daardoor was voor mij de lol er grotendeels af, en de geboden inruil prijs was echt gigantisch voor mijn SLK, grotendeels zelfs mijn restauratie terugverdiend.

          Login om te reageren
          • Dizono zegt

            1 juni 2016 om 11:31

            @bofkont: En je SLK was ook klaar natuurlijk, nu heb je weer een nieuw project. Gaat hij naar een youngtimerdealer of eindigt hij ergens in een Hilversumse loods van een verzamelaar? ;)

            Login om te reageren
            • bofkont zegt

              1 juni 2016 om 14:43

              @Dizono: dat helemaal perfect maken is idd wel een onderdeel van mijn hobby ?
              Ik heb de SLK ingeruild bij een plaatselijk bovag bedrijf , maar hij bied hem nog steeds niet aan , mijn vermoeden is dat hij er zelf in gaat rijden, de beste man had zelf ook een leuke auto verzameling.

              Login om te reageren
    • granlusso zegt

      31 mei 2016 om 22:46

      @allesmetturbo: Ik denk dat dat wel meevalt allemaal, het is tenslotte geen Range Rover, die hebben pas hoge ‘running costs’.

      Login om te reageren
  3. henkhupelschoten zegt

    31 mei 2016 om 21:01

    Zo’n Brabus zap waarschijnlijk niet voor niets te koop staan: Onderhoud. Eigenlijk het probleem van iedere wat oudere Mercedes-Benz. Genoeg uitzonderingen natuurlijk maar het is altijd opletten. Over de auto: Wat een gave bak! Zo fout zo lekker. Modern talking op de achtergrond en beuken maar!

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    31 mei 2016 om 21:01

    Hebben!

    Login om te reageren
  5. lolikbenbol zegt

    31 mei 2016 om 21:01

    Genoeg ruimte om je donertent mee te bevoorraden.

    Login om te reageren
    • E550 zegt

      31 mei 2016 om 23:30

      @lolikbenbol: die tijd is geweest. Ze zijn nu overgestapt op de E60, het liefst diesel.

      Login om te reageren
  6. Shenkie zegt

    31 mei 2016 om 21:12

    Toch wel een heerlijke foute bak dit! Gebruikskosten zullen idd aanzienlijk zijn maar zo een 6.0 V8 zal qua onderhoud wel meevallen lijkt me, gezien de lage (non-blauwe-envelop) belasting van zo’n groot blok.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      31 mei 2016 om 21:23

      @Shenkie: Tja heel wat anders dan een S2000 of niet dan ;)

      Login om te reageren
  7. s62b50 zegt

    31 mei 2016 om 21:14

    Alleen jammer van de motorkap

    Login om te reageren
  8. Corrado16v zegt

    31 mei 2016 om 21:22

    Oeh, wat een foute Combi. Ik wordt er hebberig van.

    Login om te reageren
  9. skinnybmw zegt

    31 mei 2016 om 21:48

    Hoeveel koppel heeft dit monster? 600+?

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      31 mei 2016 om 22:24

      @skinnybmw: ver boven de 500nm zal het niet zitten. Het is natuurlijk een atmosferisch blok.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        31 mei 2016 om 23:20

        @dutchdriftking: En niet te vergeten een wat ouder blok. Toen deze wagen gebouwd werd, werd er nog niet zo met newtonmeters gesmeten als dat men dat tegenwoordig doet.

        Login om te reageren
      • mercmania zegt

        31 mei 2016 om 23:23

        @dutchdriftking: 618 Nm wat ik zo kan vinden op een MB Forum

        Login om te reageren
      • dawwg zegt

        1 juni 2016 om 00:32

        @dutchdriftking: Dat vermoedde ik ook; maar een beetje googlen levert me op dat SL60 AMG die ook uit 1996 kwam met dezelfde 6.0 V8 officieel 380pk had, maar AMG later toegaf dat het eigenlijk 405-410pk was. Komt heel, heel erg overeen met de specs van deze. Echter, dat ding zou 580Nm aan NA V8 koppel geleverd hebben … dat is echt serieus veel voor een NA V8 als dat waar is …

        Login om te reageren
      • skinnybmw zegt

        1 juni 2016 om 02:24

        @dutchdriftking: Meestal zijn de nm’s ongeveer gelijk aan de liter inhoud…6.0 is dus rond de 600NM. Check maar eens een atmosferische 1.2. Meestal zit die rond de 120NM.

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          1 juni 2016 om 07:41

          @skinnybmw: verek, m’n eigen auto 2.8, 270nm.

          Login om te reageren
    • willeme zegt

      31 mei 2016 om 23:13

      @skinnybmw, @dutchdriftking en @Nicolasr:

      De Brabus E 6.0 V8 had 300 kW (dus 408pk) en 618 Nm, Het was geen getunede Mercedes, maar een heus fabrikaat van Brabus, dus met eigen type goedkeuring. Het 4.2 liter blok werd uitgeboord tot 6.0 liter. De transmissie, het onderstel en de remmen zijn allemaal Brabus items. Topsnelheid was precies 300 km/u voor de sedan, ietsje minder voor deze Combi.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        1 juni 2016 om 07:40

        @willeme: en hij weet het weer. Mooi verhaal. Kan jij ook gee filmpjes maken voor AB?

        Login om te reageren
  10. bassx zegt

    31 mei 2016 om 22:16

    Zo mooi en tegelijk zo ontzettend fout. Heerlijk!

    Login om te reageren
  11. e39540itouring zegt

    31 mei 2016 om 22:25

    Dan toch liever mijn eigen pakezel met 4,4 V8…

    Login om te reageren
  12. oversoft zegt

    31 mei 2016 om 23:30

    Altijd het afschuwelijkste model van de E-klasse gevonden. Om te kotsen zo lelijk gewoon. Daarnaast staan de Mercedesen van deze generatie niet bepaald bekend om hun bouwkwaliteit, zelfs de passagiers bodem roestte weg en flikkerde onder de auto uit

    Login om te reageren
    • erwh zegt

      1 juni 2016 om 02:24

      @oversoft: exact, niet om aan te zien en ook nog de auto waar Mercedes z’n naam mee te grabbel heeft gegooid. Ik zou zeggen 1 exemplaar (overdekt) bewaren als monument opdat wij nooit meer vergeten en de rest in de schredder.

      Login om te reageren
  13. pinut187 zegt

    1 juni 2016 om 04:57

    Altijd een lelijke bak gevonden helemaal die voorkant, maar dit is wel een goede sleeper dat dan weer wel.

    Login om te reageren
  14. martijn11 zegt

    1 juni 2016 om 06:59

    Ik haal de moter er wel uit en doe hem in een mooie auto

    Login om te reageren
  15. PeugeotGTI zegt

    1 juni 2016 om 10:34

    En we hebben bewegend beeld met geluid. Klinkt goed…!

    https://www.youtube.com/watch?v=dEZXNfDZFLU

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North