• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zon en 30+ op de thermometer: dakje open of dicht?

Auteur: Alwood, gepost 26 juni 2010 om 18:10 – 91 Reacties

Open of dicht?

Het is 30 graden, het nieuws is weinig interessant en het jeukt om een stuk te gaan rijden. Sinds kort heb ik een beetje keus in de auto gekregen, namelijk een open dak. De auto heeft ook airconditioning. Beiden aanzetten is vrij nutteloos, dus sta je voor een keus. Dak open of airco aan, wat zouden jullie doen?

Een open dak is een fantastische uitvinding. Het geeft meer licht in de auto en de baklucht na een dag in de zon parkeren is er in luttele seconden uit. Ideaal! Komt nog bij dat je in de zomer niet extra hoeft te stoken en ze je kap niet open kunnen knippen.

Helaas is het wederom niet perfect, vooral met echt warm weer. In een cabrio kan je het hele dak eraf gooien en waait alles lekker door. Met een open-dak is er slechts sprake van een kleine uitwisseling van warmte en lucht. Met de verwachte temperaturen voor deze week is het nog steeds zweten.

Moet dan de airco aan? Gewoon je auto weer veranderen in een behaaglijke koelkast? Het kost een beetje brandstof, maar je krijgt er ook een hoop ’thermisch comfort’ voor terug. Lekker een ijsje eten zonder te knoeien. Met airconditioning kan je bovendien ongestoord veel te hard rijden en nog steeds radio luisteren. Je kan verwaand naar alle zweethoofden om je heen kijken. En je ademt minder buitenlucht in, of is dat nu juist weer een nadeel?

Maar terug naar de keuze zelf: open of dicht? Hoeveel van jullie zijn eigenlijk verkapte cabrio-rijders? Wie heeft echt een cabrio staan en rijdt echt altijd open, en wie is er stiekem een beetje bang voor de buitenlucht?

Ook interessant!

  • Laat de zon maar schijnen met de nieuwe MINI Cabrio
  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Video: BMW M4 cabrio met stoffen kap in actie
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio

Nieuwste artikelen

  • Is de BMW 5-Serie beter te pruimen met deze nieuwe neus?
  • Hamilton kan voor spoedige komst van Verstappen bij Ferrari gaan liggen
  • Dit is de enige Nederlandse Giulia GTA met een achterbank
  • Dikke BMW op Marktplaats heeft een zeer smakelijke kleurencombo
FacebookTweetPinLinkedIn

autocultuur, Cabrio, Columns, kies-maar

Vorig bericht: « Porsche Turbo Cabrio is ook heetgebakerd
Volgend bericht: Reminder: Top Gear S15E01, 21:00, BBC2 »

Lees Interacties

Reacties

  1. AMG Powerrr zegt

    26 juni 2010 om 18:13

    Een open dak! Daar heb je toch een cabriolet voor? Anders kan je net zo goed een coupe kopen.

    Login om te reageren
    • muazam zegt

      26 juni 2010 om 18:15

      @AMG Powerrr: ehé

      Login om te reageren
  2. BMW-Z-CSi zegt

    26 juni 2010 om 18:13

    Dak open EN de airco aan bij +25 graden. Lekker koele bries door de haren.

    Login om te reageren
  3. Barchetta zegt

    26 juni 2010 om 18:15

    het hele dak open of airco aan. Als ik met de cabrio ben is hij steeds open. in de V50 gaat lekker de airco aan.

    Maar met dit weer verkies ik de cabrio

    Login om te reageren
  4. Flamingo zegt

    26 juni 2010 om 18:18

    dak open en de airco aan

    en als ik een cabrio had natuurlijk zoveel mogelijk open rijden.ander moet je geen cabrio kopen

    Login om te reageren
  5. Vinny_93 zegt

    26 juni 2010 om 18:18

    Geen cabrio, liever een roadster, klinkt minder gay.

    En dan sowieso dakje open, dat is toch logisch -.-“

    Login om te reageren
  6. Race_Kees zegt

    26 juni 2010 om 18:20

    Kap open want ik heb geen airco.

    Login om te reageren
  7. Escher zegt

    26 juni 2010 om 18:26

    Niemand heeft blijkbaar het stukje doorgelezen…

    Schuifdak open en airco aan, lijkt me zo. Waarom zou je anders investeren in een dure accesoire die je niet gaat gebruiken?

    Login om te reageren
  8. RND zegt

    26 juni 2010 om 18:33

    cabrio is zowiezo gay, verpest heel de lijnen( op een enkel model na). en met open dak rijden kost ook extra benzine net zoals je ramen open.. niet dat airco alleen benzine kost

    Login om te reageren
  9. Flamingo zegt

    26 juni 2010 om 18:35

    het gaat trouwens 30+ worden kijk maar
    http://www.weerplaza.nl/15daagseverwachting/
    ja tis niet te geloven .dat betekent voor autoblog maar 1 ding volgens mij :P
    zo n kans krijg je nooit weer

    Login om te reageren
  10. AudiQuatro zegt

    26 juni 2010 om 18:46

    Mijn schuif/kanteldak van 40×60 gaat boven de airco!

    Login om te reageren
  11. Stef_4 zegt

    26 juni 2010 om 18:46

    Als je met warm weer niet open gaat rijden..waarom koop je dan nog een cabrio?

    Je koopt toch een cabrio om open te rijden..vooral met mooi weer

    Login om te reageren
  12. Lan_Evo zegt

    26 juni 2010 om 18:47

    Bij stadsverkeer doe ik gewoon lekker het zonnedakje open en op de snelweg gewoon de airco.

    Login om te reageren
  13. lodewijk zegt

    26 juni 2010 om 19:04

    Ik rijd altijd open als het niet regend, winter of zomer.
    Met en zonder airco.

    Login om te reageren
  14. D-Drive zegt

    26 juni 2010 om 19:04

    Door het gebrek aan een airco in m’n 24 jaar oude cabrio, staat de auto altijd zonder dak klaar. Dat “hoedje” ligt ergens op zolder….

    En wie een cabrio gay vindt; ga je mond spoelen!
    Een echte vent rijdt zonder dak boven zijn hoofd!

    Login om te reageren
  15. RenesisHP zegt

    26 juni 2010 om 19:09

    No brainer. Dak open dus.

    Met warme dagen mis ik de MX-5 net iets meer dan normaal. ;)

    Login om te reageren
  16. Sneep zegt

    26 juni 2010 om 19:13

    Open dak en airco. Mocht ik ooit genoeg geld hebben voor een SL is dat het ultieme rijden.

    Login om te reageren
  17. HDM zegt

    26 juni 2010 om 19:14

    Bang voor de buitenlucht moet je alleen zijn in de regen, of in de SLR Stirling Moss. Verder gewoon altijd eerst het dak eraf.

    Login om te reageren
  18. Bongers zegt

    26 juni 2010 om 19:25

    ik rij zoveel mogelijk met mijn kapje open :D

    Login om te reageren
  19. 911GT2 zegt

    26 juni 2010 om 19:32

    Kheb een Targa, telt dat ook, en ja die rij ik open zo vaak ik kan. Dicht rijden doe ik wel in de leaseslet :)

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      26 juni 2010 om 19:40

      @911GT2:

      Als een schuifdak de basis van het verhaal is denk ik dat je goed zit met de Targa. ;)

      Login om te reageren
  20. M-lover zegt

    26 juni 2010 om 19:33

    Ik zet altijd de arco+ op!

    (ARKO: alle ruiten kunnen open +schuifdak :P)

    Login om te reageren
  21. Flamingo zegt

    26 juni 2010 om 19:33

    en als je Bam Margera heet zaag je gewoon een opendak in je Lamborghini Gallardo
    tis te zien vanaf 11:45(middengedeelte)

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      26 juni 2010 om 19:40

      @Flamingo: http://www.autoblog.nl/archive/2005/06/09/verbouw_je_lambo_gallardo
      en http://www.autoblog.nl/archive/2006/05/28/bam-heeft-een-nieuwe-lamborghini-murcielago-roadster

      Login om te reageren
      • Flamingo zegt

        26 juni 2010 om 19:47

        @autoblogger:

        oja maar ik heb nog het filmpje hadden jullie volgens mij niet

        Login om te reageren
  22. Flamingo zegt

    26 juni 2010 om 19:34

    sorry de link van het filmpje nog (vanaf 11:45 dus)
    http://www.mtv.com/videos/viva-la-bam-season-5-episode-2/1564077/playlist.jhtml

    Login om te reageren
  23. Rob USA zegt

    26 juni 2010 om 19:39

    Dak open logisch ,alleen boven 35 graden graag dicht.
    Maar wat ik lachwekkend vind, is cabriorijden met alle ramen omhoog en windscherm omhoog….koop een SCHUIFDAK WTF !

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      26 juni 2010 om 19:44

      @Rob USA:

      In de MX-5 scheelde dat toch aardig wat decibels.

      Daarbij scheelt het kramp(stijve nek) na een lange rit.
      Toegegeven. In een MX-5 heb je niet echt veel beschutting.

      Dat is gelijk ook 1 van de charmes van het cabriorijden.
      Hedendaagse cabrio’s sluiten je zoveel mogelijk af van de buitenlucht. Dan moet je bijna omhoog kijken om te merken dat het dak open staat. :roll:

      Login om te reageren
  24. 8 zegt

    26 juni 2010 om 19:40

    Als je deze keuze nu nog moet maken heb je de verkeerde auto gekocht….

    Login om te reageren
  25. floryn zegt

    26 juni 2010 om 19:42

    Ik doe meestal in de stad het dakje open en op de snelweg de airco aan. Redelijk eenvoudig.

    Login om te reageren
  26. Rob USA zegt

    26 juni 2010 om 19:59

    @RenesisHP:Toch moet je daar tegen kunnen als cabriorijder,hoe denk je dat ik voel na een dagje HD rijden en dat met 10x meer decibel en met duitse helm.
    Je moet er gewoon wat voor over hebben. :)

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      27 juni 2010 om 02:30

      @Rob USA:

      Bij ons ging zuid Duitsland en mooi weer goed samen met de MX-5. De weg daar naartoe altijd volgas dak open. Nou is dat relatief met 110pk. Bij 200 op teller deed het niet echt veel meer. 200km/u geeft nogal veel windgeruis en herrie met open dak. Dan ben je blij dat op de terugweg je ramen en schermpje(van 3cm :D) omhoog kunnen. Sterker nog. Op de terugweg ging het dak vaak dicht. Puur voor de rust en het oorsuizen… Oordopjes is een optie. Echter niet echt gezellig. Koptelefoon gaat mij net te ver. :lol:

      Login om te reageren
  27. jelle46 zegt

    26 juni 2010 om 19:59

    Een cabrio lijkt mij zalig om nu mee te rijden, alleen als j effe geen zin hebt om open te rijden of het is maar een kortte afstand, dan durven de mensen wel eens raar kijken, dus toch liever de coupé, daar moeit niemand zich mee :D

    Login om te reageren
  28. BmwMPower zegt

    26 juni 2010 om 20:10

    Ik heb een fiets… ;)

    Login om te reageren
  29. marco zegt

    26 juni 2010 om 20:23

    Ik hb weinig keus haha, heb altijd een dicht dak.. wou dat ik de cabrioversie had gekocht :(

    Login om te reageren
  30. mrB zegt

    26 juni 2010 om 20:38

    Als je dak open kan sowieso open doen als de temperatuur ook maar iets boven de 10 graden komt. En dan ook pas weer dicht als het minder dan die 10 C is. Tenzij het regent natuurlijk :P

    Login om te reageren
  31. Majinstar zegt

    26 juni 2010 om 20:43

    Kap dicht doen en je heater op de maximale stand.

    Login om te reageren
  32. xesisoj zegt

    26 juni 2010 om 20:51

    @Alwood
    “Komt nog bij dat je in de zomer niet extra hoeft te stoken en ze je kap niet open kunnen knippen.”

    Moet zomer hier niet vervangen worden door winter? In de winter meer stoken?

    OT:
    Airco is voor mietjes, op mijn 155 gaat gewoon het schuifdak en alle ramen open :) (voordeel: je geniet nog meer van je motor).

    Login om te reageren
  33. Topless zegt

    26 juni 2010 om 20:53

    Als het even kan: dak eraf.

    Login om te reageren
  34. phantom zegt

    26 juni 2010 om 20:53

    Cabrio rijden is wel lekker maar het is ZO druk overal dat een stukkie rijden voor de lol er gewoon niet meer bij is.
    Overal die teringdrukte en die malloten op de weg

    Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      26 juni 2010 om 21:09

      @phantom: jij woont dus niet in het noorden des lands, hier in Friesland is bijna geen kip op de weg, tenminste, hangt er vanaf wat je wilt, snelwegblazen? ga naar duitsland! wil je lekker touren over kleine weggetjes? ruimte zat! (tenminste, hier in het noorden) :)

      Login om te reageren
  35. NLBUURMAN zegt

    26 juni 2010 om 21:07

    m’n ouders hebben een Z3, een roadster, dak natuurlijk open! maar in het geval van een targa (a la MR2 II, 911 Targa, etc.) dan zou ik nog airco overwegen. in de Z3 was airco volgens mij een optie, ik weet ’t wel zeker, want die van ons heeft het niet :P

    Login om te reageren
  36. marco zegt

    26 juni 2010 om 21:28

    Rij zelf een 330i, gooi altijd beide voorramen open. Lekker uitwaaien… Airco is wel lekker, maar ik geniet liever van het geluid als ik aan het rondscheuren ben

    Login om te reageren
  37. ardonjr zegt

    26 juni 2010 om 21:37

    Ik heb een cabrio.. en mijn dakje gaat er met dit weer toch echt af.. het is gewoon een heerlijke ervaring om met het dak open te rijden.. overigens krijg ik altijd last van mijn ogen van de airco bij andere mensen in de auto..

    Doe mij maar gewoon het dak eraf.. goed insmeren.. en genieten maar … heerlijk!

    Login om te reageren
  38. mb man zegt

    26 juni 2010 om 22:09

    Vanmiddag het dak dichtgelaten omdat ik wist dat ik in de file zou komen op de a1.Met 30 graden brandt je gewoon weg.Vavavond het dak open, heerlijk met een graadje of 22

    Login om te reageren
  39. Koen zegt

    26 juni 2010 om 22:27

    Rij een C70 cabrio… Dak zoveel mogelijk open, in de sneeuw levert dat weliswaar grappige reacties uit…

    Login om te reageren
  40. Rutger zegt

    26 juni 2010 om 22:33

    Met dit weer airco. Vandaag 2,5 uur in de cabrio gereden en hoewel dat heerlijk is is de zon meedogenloos voor de huid. Cabrio rijden met het dak open is eigenlijk alleen verstandig ’s ochtends vroeg of ’s avonds na 18.00.

    Twee jaar geleden in Australië een half uur achter in een A4 cabrio meegereden rond lunchtijd met het dak open. In dat half uur was ik behoorlijk verbrand in de nek en op de armen.

    Login om te reageren
  41. w0o0dy zegt

    26 juni 2010 om 22:48

    Zomer, herfst, winter en lente vrijwel uitsluitend met het dak open (cabrio/roadster) en afhankelijk van het weer met of zonder windscherm en ramen open. Bij koud weer, harde wind en bij hoge snelheden is ramen dicht en windvanger omhoog prima te doen. Minder wind in de nek, minder herrie, warm zat met de verwarming onder 2/3 (bij 5graden of lager…) Als het erg heet is en je staat lang bijna stil dan is open rijden geen pretje, maar je moet dan maar een route kiezen zonder opstoppingen, rij toch alleen maar voor de fun dus eigenlijk nooit haast als ik met de mx5 rij.

    Login om te reageren
  42. Arnoud zegt

    26 juni 2010 om 23:16

    Dak open natuurlijk. En een airco hoef ik niet in een cabrio. Dat levert overgewicht op en vreet te veel vermogen.
    En dan zou ik voor een Peugeot 304 of 306 cabrio gaan.

    Login om te reageren
  43. Kunst zegt

    26 juni 2010 om 23:33

    Voor en na mijn werk rij ik altijd (zodra het 10 graden of warmer is) met het dak eraf (Mégane)! Oftewel 1000 km minimaal per maand open. In het weekend of bij heel slecht weer pak ik mijn andere niet economisch verantwoorde liefde uit de kast, een BMW 540i handgeschakeld(zeldzaam).

    P.S. Alleen al gezien het extra zicht dat je hebt door open te rijden is het al een aanrader! Let wel op verbranden, voor je het weet heb je nog een t-shirt aan terwijl je geen t-shirt aan hebt…

    Login om te reageren
  44. Klassiekerrally zegt

    26 juni 2010 om 23:44

    Dit soort vragen worden vooral gesteld door de softies onder de cabrio rijders. 20 Graden is te koud, 24 graden is te warm. WTF! Waarom kocht je een cabrio? Omdat je buurman (M/V) er ook een heeft? Sneu!

    Een echte die-hard rijdt met het dak open. No sorry excuses, tenzij het harder regent dan een flinke motregen.

    Neem dit commentaar met een korreltje zout, maar in grote lijnen is het wel hoe ik er over denk. En ja, ik spreek uit ervaring. Ik was zo’n gek die op een mooie zonnige winterdag met een muts en handschoenen dakloos rondreed. Heerlijk!

    Login om te reageren
  45. Klassiekerrally zegt

    26 juni 2010 om 23:45

    Oh ja, en windvangers zijn comfortabel, maar hebben niets verloren in klassieke cabrio’s. Een goede sjaal doet ’t ook!

    Login om te reageren
  46. Kunst zegt

    26 juni 2010 om 23:52

    Inderdaad met regen kun je ook gewoon prima open rijden, zorg er gewoon voor dat je op redelijke snelheid door blijft rijden (harder dan 90) zodat de luchtstroming ervoor zorgt dat er een onzichtbaar dakje ontstaat.. Alleen zet ik dan niet mijn ruitenwissers aan omdat je anders het water naar de bestuurderskant duwt en het water in je ogen terecht komt haha…

    Login om te reageren
  47. Hupke zegt

    27 juni 2010 om 00:03

    In pa’s zijspan is het dak open, in de auto hangt het ervan af.

    Liefst een Peugeot 407 sw met dat glazen dak, dat open en de airco aan.

    Maar toch liefst als ik het zou hebben (zoals een kennis van me) een BMW baur moest ik mogen kiezen een e30 ipv de e36 die hij heeft.
    Of een renault sport spider of een caterham wat voor echte mannes is, het soort dat geen honing eet maar op bijen kauwt.

    Login om te reageren
  48. midasracer zegt

    27 juni 2010 om 00:07

    Heerlijk om met mijn Convertible dakloos te rijden. Daar is hij ook voor gemaakt. Het opzetten van het ding kost 5 minuten en het kabaal met dak is niet te harden. Zonder dak kan het geluid beter wegkomen. Met lichte regen, geen probleem. Zolang je beweegt blijf je droog. Alleen de speaker achter de stoelen kunnen wat nat worden. Met heet weer wel de pet op, goed insmeren en een fles water onder handbereik. In mijn gezinsbak met schuifdak heb ik wel alles potdicht en de airco vol aan.

    Login om te reageren
  49. integralechubasco zegt

    27 juni 2010 om 00:09

    klinkt lullig maar een paraplu in de cabrio is handig tegen de zon en regendruppels in filerijk nederland…

    Login om te reageren
  50. Tony Casa zegt

    27 juni 2010 om 00:10

    Uiteraard alle vensters, open daken, kieren en gaten dicht en de automatische airco op 21°c, en dit zowel ’s winters als ’s zomers.

    Login om te reageren
  51. PeugeotGTI zegt

    27 juni 2010 om 01:21

    Open dakje altijd open
    Behalve als ’t echt hard gaat
    Het geluid is trouwens ook beter met ’t dak open

    Login om te reageren
  52. Arnold zegt

    27 juni 2010 om 01:43

    ik zou dak open rijden bij snelheden tot 60 en op snelwegen lekker dakkie dicht ;)

    als ik rij we hebben dan geen cabrio maar dan ga ik met warm weer altijd door het dorp dan kan ik lekker met raampjes open rijden en in een dorp valt nog wat te zien :) maar als ik op de snelweg rij dan kies ik voor de airco

    Login om te reageren
  53. Arnold zegt

    27 juni 2010 om 01:54

    Maar natuurlijk liever geen airco want ik krijg daardoor vaak hoofdpijn van dat temperatuurverschil als ik dan uit de auto stap :S

    Login om te reageren
  54. sacha zegt

    27 juni 2010 om 02:07

    Zon: dakje open
    30+: dakje open
    Zon & 30+: airco

    Het hangt erg van de onstandigheden af.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      27 juni 2010 om 02:24

      @sacha:

      Fijne Mercedes rijdert. Uw comfortabele cabrio is helemaal altijd open te rijden. Dat zit dus echt windstil naar mijn maatstaven. En ja. Ik heb ervaring met de SL55 AMG. ;) :P

      Login om te reageren
  55. b0z4 zegt

    27 juni 2010 om 02:21

    Met dit soort warm weer blijft meestal de cabrio dicht je krijgt er hoofdpijn van en een brandende nek + armen maar wel 4 ramen omlaag voor het coupe/open gevoel. En een cabrio word meestal gekocht als ” status ” symbool

    Login om te reageren
  56. KEV9 zegt

    27 juni 2010 om 06:17

    aankomend weekend… 33 graden….http://www.bliksemdetectie.nl/index.php/topic,9550.msg10632/topicseen.html#new…

    dan lekker de kap dicht en de airco op 19

    Login om te reageren
  57. super458 zegt

    27 juni 2010 om 08:47

    Een dikke Amerikaanse Chrysler met de raampjes open en het dak dicht.

    Login om te reageren
  58. Tostitje zegt

    27 juni 2010 om 09:37

    open dak duhhh. lekker toeren met de mx-5 of austin healey sprite

    Login om te reageren
  59. DTB zegt

    27 juni 2010 om 10:06

    Zolang het boven de 10 graden is en niet regent dat het giet rijd ik met het dak eraf. (Cabrio dus)
    Onder de 10 graden is de kap nog te stijf en gaat hij snel scheuren. Beetje regen maakt niet uit, zolang je boven de 80km/u rijd waai een beetje motregen wel over.

    Moet er met dit weer een dichte auto te rijden zeg… :D
    Dit maakt alle negatieve aspecten van het cabrio-rijden in de winter in één klap onbelangrijk.

    *stukje touren gaat*

    Login om te reageren
  60. Megakix zegt

    27 juni 2010 om 10:48

    Heb laatst een proefrit gemaakt in een M3 Cabrio, 2e hands (zie A1 Autplaza Amersfoort…). Uiterlijk erg mooi, van binnen een wanstaltig uitgewoond hol…helaas. Maar deze auto had dus geen windvanger..oeps, dan is open rijden een crime !

    Maar tijdens deze testrit had ik de kap open èn de airo aan. Gewoon lekker koele voeten en middenlijf…en een bradend zonneke op den bolleke.

    Login om te reageren
  61. lincoln zegt

    27 juni 2010 om 10:50

    man .. hier heb ik toch een T-Bird voor ..
    zit idd ook een airco in ..

    maar airco is ten alle tijden goor en smerig ..

    Login om te reageren
  62. Acacio zegt

    27 juni 2010 om 10:51

    Als we niet met zn drieën waren zou ik nu in de cabrio stappen… Het wordt toch de clio… helaas..

    Login om te reageren
  63. Rob USA zegt

    27 juni 2010 om 10:57

    @Megakix:”Maar deze auto had dus geen windvanger..oeps, dan is open rijden een crime ! ”
    Blijf jij maar lekker dicht rijden cabrio is nix voor jou.

    P.S. Pas op voor je Megakixhaartjes ! :)

    Login om te reageren
  64. Rob USA zegt

    27 juni 2010 om 10:59

    @Lincoln: Lekkkerrrr hé. Je bent er nog steeds blij mee dus. Geef toe convertible klinkt toch altijd beter als cabrio ??

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      27 juni 2010 om 15:14

      @Rob USA:
      ben nog steeds verliefd iig ..
      heb ook de liefde voor mijn Olds weer hervonden ..

      8 maanden stilstaan .. starten/lopen ..
      alle raampjes open (draaien) zonder stijlen ..
      da,s bijna nog lekkerder dan convertible ..

      Login om te reageren
  65. Martijn zegt

    27 juni 2010 om 12:34

    Dak open natuurlijk. Volvo C70 staat open wanneer enigzins mogelijk, alleen naar het werk toe blijft de kap dicht!

    Login om te reageren
  66. Northwestern zegt

    27 juni 2010 om 15:00

    Hmm, ik rij wel in m’n Espace met het dak open. Komt wel een beetje in de buurt van het cabriogevoel met zo’n groot stuk glas :)

    Login om te reageren
  67. Cantago zegt

    27 juni 2010 om 16:49

    Hier een BMW Z3 in Dakar Yellow;) En als het ook maar een beetje kan, een klein beetje zon, dan gaat dat dak er af! En ik moet eerlijk bekennen, dagen als vandaag, dan gaat ook in donkere avond het dak er nog af;) Heerlijk dat zicht rondom en die buitenlucht! En dan maar de kraag wat verder omhoog, het liefst heb ik de voorruit ook nog weg eigenlijk;) 100% buitenlucht voor mij!

    Login om te reageren
  68. den_arnold zegt

    27 juni 2010 om 17:06

    Dakje altijd open!

    Login om te reageren
  69. atakan zegt

    27 juni 2010 om 17:26

    Dak dicht en airco aan :) !

    Login om te reageren
  70. audi power zegt

    27 juni 2010 om 17:49

    Gewoon het open dakkie van me audi coupe gt(’83) dr af en raampjes open en toeren maar

    Login om te reageren
  71. 32Od_E93 zegt

    27 juni 2010 om 19:15

    Open natuurlijk:d
    Anders moet je geen 8000euro meer geven voor een cabrio.
    Dan moet je een coupé kopen.

    Login om te reageren
  72. Flamingo zegt

    27 juni 2010 om 19:34

    nou ik denk toch dat ik alleen voor de airco kies want met alles open werkt die anders niet. en zo af en toe even raampje of dakje open voor wat frisse lucht

    Login om te reageren
  73. Smulders zegt

    27 juni 2010 om 19:43

    Ik heb liever zonnepanelen dan een gat boven mijn hoofd. Dan is het ten alle tijden lekker koud in je auto.

    Login om te reageren
  74. Sven zegt

    27 juni 2010 om 22:13

    Ik heb de Elise absoluut opgengegooid! Gewoon hard genoeg rijden, dan krijg je ook wel genoeg wind binnen. :)

    Login om te reageren
  75. TSI-tje zegt

    28 juni 2010 om 09:07

    Beginnen in de ochtend met het schuifdak open, airco op laag. Dan de snelwegweg op, schuidak naar de kantelstand, airco op Automatisch. (20,5gr.C.) Bijna op plaast van bestemming, airco weer op laag, schuifdak weer open. ‘s-Middags de rit naar huis vice versa. Na het diner, andere auto, dak compleet er af, lekker door de zwoele zomer avond lucht volledig open rijden, ijsje halen aan de boulevard met de kinders :-D IDEAAL !!!

    Login om te reageren
  76. krari zegt

    28 juni 2010 om 09:18

    schuifdak open airco aan

    (cabrio) dak open, zoveel mogelijk. wij hebben thuis een cabrio

    Login om te reageren
  77. LeeJon zegt

    28 juni 2010 om 10:36

    Ik rij met mijn Golf IV cabrio nagenoeg altijd met het dak open!! Zolang het niet regent, gaat hij open. Recordtemperatuur op de boordcomputer was deze winter met -7 en een heerlijk winters zonnetje op mijn hoofd!

    Ook met 30 graden gaat het dak gewoon open, alle ramen + windscherm naar beneden in de stad en alles lucht lekker door (eventueel de airco aan en richten op de voeten). Zodra je op een sneller stukje aankomt de ramen omhoog en je hebt helemaal niet zo’n last van de wind.

    Heerlijk!!!

    Login om te reageren
  78. Timo zegt

    28 juni 2010 om 12:34

    Zolang ik open kan rijden gaat hij open.
    winter of zomer, het dak gaat eraf.
    alleen bij regen en in de winter als het wat harder waait dan blijft ie lekker dicht. als het koud is lekker kacheltje opstoken en stoelverwarming aan, en als het warm is blaast de airco koude lucht op de voetjes ;-)

    Login om te reageren
  79. Lucca6C zegt

    28 juni 2010 om 13:12

    Gisteren heel de dag open én airco op… had ’s avonds wel een mooi verbrand velletje… beter beetje zonnecreme voorzien ;-)

    Login om te reageren
  80. Spiderman zegt

    28 juni 2010 om 19:49

    Mijn Alfa Spider is voor dagelijks gebruik en rijdt altijd open zodra dat kan. Half februari al begonnen met open rijden (3 graden boven nul, kachel op de voeten, dikke jas aan en genieten). Nu natuurlijk ook heerlijk open rijden, maar probeer files te vermijden want je schroeit van je leren stoelen af. Bij parkeren in de zon dak dicht of grote golfparaplu over het stuur en de stoelen, anders is instappen geen feest. Maar zon of regen, er gaat niks boven een Alfa Spider: cento anni bella macchina!

    Login om te reageren
  81. EJS zegt

    29 juni 2010 om 12:14

    Doe mij maar open rijden;) Ik rij zelf op de motor rond, en heb dus geen keuze, maar ook bij pa in de auto staat ’t dakje eigenlijk altijd open.. behalve als ’t regent of moeke mee gaat^^

    Login om te reageren
  82. zot zegt

    30 juni 2010 om 15:21

    Wanneer het niet regent: ’top down’! heb net een nieuwe luchtfilter geplaatst op m’n s2k en tussen de gebouwen en in tunnels is dit gewoon genieten! Zit ook airco in, maar dit is alleen voor lange afstanden op de snelweg.
    Tis tijd dat ik gedaan ben met werken en m’n dak terug open kan zetten! De perfecte manier om uw werkdag zo vlug mogelijk achter u te zetten!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North