• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zou jij een Ferrari 458 kopen met 193.000 km op de klok?

Auteur: Dizono, gepost 23 mei 2015 om 09:00 – 46 Reacties

Ferrari 458 Italia


Ruim 190.000 kilometer, zoveel heeft deze bolide al achter de kiezen gekregen in zijn vijfjarige bestaan. Aan de andere kant, veel goedkoper zul je een 458 niet vinden, toch?

Er zijn verschillende redenen waarom je Ferrari’s en andere exclusieve sportwagens doorgaans alleen met lage kilometerstanden te koop ziet staan. Allereerst zijn wagens als deze 458 Italia niet de meest praktische vervoersmiddelen. Sure, hij rijdt zalig, maar het zicht rondom is matig en de bagageruimte houdt niet over. En wat dacht je van het verbruik? Daarnaast moet een 458 Italia elke 20.000 kilometer naar de dealer voor een onderhoudsbeurt. En we hoeven jullie vast niet meer uit te leggen dat een Ferrari-dealer andere uurtarieven hanteert dan -laten we zeggen- de lokale Opel-dealert.

Overigens heeft de eerste eigenaar van dit exemplaar zijn beurtjes wel altijd netjes bij de mannen uit Maranello laten uitvoeren, er is niet mee geknoeid dus. Als laatste zijn hoge kilometerstanden desastreus voor je inruilwaarde, want wie wil er nu een recente Ferrari met al bijna twee ton op de klok? Dit exemplaar, met 119.830 mijl (192.848 kilometer), werd in Amerika aangeboden op Ebay, zo merkten de heren van Jalopnik op.

kilometerstand

Meer mensen dan je zou verwachten, schijnbaar was er op Ebay genoeg interesse in dit exemplaar. Het laatste en winnende bod bedroeg 133.995 dollar. Dat is tegen de huidige wisselkoers 121.669 euro en daarvoor kun je in Nederland geen 458 Italia kopen.

Prijzen beginnen in ons land net onder de 170.000 euro voor een straatlegaal exemplaar. In België zien we echter een zilver exemplaar met ‘slechts’ 63.900 kilometer ervaring en een prijskaartje van 120 mille. Ook bij de Oosterburen beginnen 458’s rond dat bedrag en dan krijg je aanzienlijk minder kilometers op de teller. We wensen de nieuwe eigenaar van de Amerikaanse 458 in ieder geval veel geluk, een bijzondere duurtest is het sowieso.

Ook interessant!

  • Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
    Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
  • Video: Nederlandse YouTuber Gio koopt Ferrari 458 Speciale
  • Video - personeel wasstraat geeft gas in Ferrari 458
  • Gratis Ferrari bij aankoop van villa in Nunspeet
    Gratis Ferrari bij aankoop van villa in Nunspeet

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

458, ebay, Ferrari, italia, occasion, rood

Vorig bericht: « Vader en zoon strijden in rechtbank om Lancia Stratos
Volgend bericht: Nieuwe auto’s straks goedkoper, kabinet wil af van BPM »

Lees Interacties

Reacties

  1. borrelnoot zegt

    23 mei 2015 om 09:09

    Liever een lekker ingereden exemplaar als deze dan zo’n verstoft ding van een of andere gare verzamelaar.

    Login om te reageren
    • r32turbo zegt

      23 mei 2015 om 10:11

      @borrelnoot: knap dat deze nog niet is afgebrand.

      Login om te reageren
      • jordy14 zegt

        23 mei 2015 om 10:12

        @r32turbo: origineel man….

        Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        23 mei 2015 om 10:43

        @r32turbo: Helemaal knap is dat de distributieketting nog nooit vervangen is. Én de versnellingsbak met flippers nog vlekkeloos werkt. En er tussen de beurten nog nooit een druppel olie bijgevuld is.

        Login om te reageren
        • azenomei zegt

          23 mei 2015 om 19:38

          @moveyourmind: Waaruit maak je dat op?

          Login om te reageren
  2. kapiteinaudi zegt

    23 mei 2015 om 09:15

    In de VS zijn die auto’s veel meer waardevast, vooral de Spiders. Een gloednieuwe Spider kost kost je daar nog 350k-400k USD. De coupes zijn gewoon minder begeerlijk en schrijven sneller af. Voor dit geld zou ik waarschijnlijk een (bijna) nieuwe Porsche kopen ofzoiets, een Ferrari met zoveel kilometers lijkt me te riskant.

    Login om te reageren
    • sjeemsbond zegt

      23 mei 2015 om 10:51

      @kapiteinaudi: je praat poep. Een spider kost $263k en geen 4 ton. Get your facts straight.

      Login om te reageren
      • kapiteinaudi zegt

        23 mei 2015 om 11:14

        @sjeemsbond: De prijzen van 458 Spiders gaan wel degelijk tot 4 ton. Eerst even research doen, wiseass…
        http://www.dupontregistry.com/autos/results/ferrari/458–spider/all/refine?distance=0&pagenum=1&perpage=30&sort=price_desc&zipcode=33156&inv=false

        Login om te reageren
        • sjeemsbond zegt

          23 mei 2015 om 21:02

          @kapiteinaudi: leuke link vriend, maar de auto die 4 ton kost staat in Ontario. Google het maar even. Dat zijn canadese dollars. 400k is ongeveer 325k USD. Weltrusten x

          Login om te reageren
          • kapiteinaudi zegt

            23 mei 2015 om 22:04

            @sjeemsbond: En Fort Lauderdale ligt ook in Canada zeker…

            Login om te reageren
          • maferick74 zegt

            24 mei 2015 om 03:27

            @sjeemsbond: daar heb je je mooi uitgered sjappeaux

            Login om te reageren
            • bluebluered zegt

              26 mei 2015 om 10:51

              @maferick74: sjappeaux haha seriously, schrijven jullie dit zo?

              Login om te reageren
  3. norge zegt

    23 mei 2015 om 09:18

    Denk dat alle onderdelen op/onder deze auto vrij nieuw zijn ..Dus, ja.

    Login om te reageren
  4. roppp zegt

    23 mei 2015 om 09:21

    Wat is het punt? De auto heeft normaal onderhoud gehad en dan moet ie makkelijk 5 ton kunnen halen, mits de eigenaar het blok netjes de tijd geeft om warm te worden.

    Login om te reageren
  5. rocky zegt

    23 mei 2015 om 09:29

    Ik vind de prijs wel aan de hoge kant voor zo’n exemplaar maar hoe krijg je het voor elkaar om bijna 2 ton op de teller te zetten in een Ferrari in 5 jaar tijd? Het zal vast een eigenaar zijn die de auto steevast dagelijks gebruikt heeft.

    Login om te reageren
    • Goed_Koopman zegt

      23 mei 2015 om 09:47

      @rocky: mijn vermoeden is dat deze 458 aan de inventaris van een huurtoko toebehoorde. Zeker in Amerika niet vreemd. Gezien de aanschafwaarde, onderhoudskosten en afschrijving wordt een 458 wel een stukkie langer ingezet dan een Golf Sportvan bij een normaal autoverhuurbedrijf. Gedurende 5 jaar en 119.000 miles bijvoorbeeld…

      Een particulier kan natuurlijk ook, maar dat moet dan wel iemand in de categorie ‘prettig gestoord’ zijn geweest.

      Login om te reageren
      • rocky zegt

        23 mei 2015 om 09:50

        @Goed_Koopman: prettig gestoorde petrolhead in dit geval inderdaad :-)

        Login om te reageren
        • Goed_Koopman zegt

          23 mei 2015 om 10:00

          @rocky: zeker :) Ze bestaan gelukkig wel.

          Lijkt me trouwens een goede business. Je koopt een splintertjenieuwe 458 in 2010 en gaat ‘m vier volle jaren verhuren. Laten we zeggen dat je ‘m 250 dagen per jaar weet te slijten. Voor 1000 dollar per dag. Hoppa, dat is dan 1 miljoen dollar omzet. Aanschaf minus restwaarde kost je zo’n 300k. Nog wat onderhoudsbeurtjes eraf trekken en je houdt zo’n 500k in je zak. Geen slechte ROI.

          Login om te reageren
          • rocky zegt

            23 mei 2015 om 10:05

            @Goed_Koopman: Yup, inderdaad een goede business plan! Ik ga meteen mijn centjes (nope, geen euro’s voor deze jongen want getrouwd!) tellen…..

            Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        23 mei 2015 om 10:35

        @Goed_Koopman: Dat zou heel goed kunnen. Dus er is door allerlei volk, zonder genade of warm rijden, keihard mee getrapt. Ik zou hem laten staan..

        Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      23 mei 2015 om 09:53

      @rocky: gewoon 40k per jaar rijden. Lijkt me niet echt een bizar jaarkilometrage.

      Login om te reageren
      • rocky zegt

        23 mei 2015 om 09:54

        @gtwillem: Daar heb je helemaal gelijk in maar 40k in een Ferrari is wel een beetje ongewoonlijk, toch?

        Login om te reageren
    • Dizono zegt

      23 mei 2015 om 10:02

      @rocky: Geen slechte gok denk ik, de auto sleet de eerste jaren van zijn bestaan in Vegas en daar stikt het van dat soort bedrijfjes. Ideaal om mensen hun net gewonnen dollars weer afhandig te maken.

      Login om te reageren
      • rocky zegt

        23 mei 2015 om 10:07

        @dizono: …hmm….. dus de spreuk “what happens in Vegas, stays in Vegas” is dus waar als het om net gewonnen geld komt ;-)

        Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    23 mei 2015 om 09:30

    Dus de vraag is of ik deze zou kopen terwijl in België en Duitsland goedkopere exemplaren staan met minder km? Hmm lastig.

    Login om te reageren
  7. Rick-dos zegt

    23 mei 2015 om 09:43

    Waar zijn de tijden gebleven dat een Ferrari al klokje rond was met 10.000 km op de teller? Waarbij je de gehele auto mocht reviseren, de elektronica mocht vervangen omdat je dashboard er uitzag als knipperende kerstboomverlichting en je klapkoplamp niet meer inklapte?

    Ach ja, de goede oude tijden…

    Login om te reageren
  8. E34M5Touring zegt

    23 mei 2015 om 09:53

    Waarom niet. Als ie goed onderhouden is etc. Alsof zo’n ding geen 2 ton aankan. T’is gewoon een 5j oude auto. Geen stuk schroot uit de jaren 30…

    Login om te reageren
  9. gtwillem zegt

    23 mei 2015 om 09:57

    Als ie al zijn beurten heeft gehad maken kilometerstanden. Met name snelwegkilometers: alles draait en lekker stressvrij.

    Een lesauto met twee ton op de klok is wat anders, maar elke moderne auto moet toch met gemak 2 ton kunnen lopen. Dus ook een Ferrari. Als de prijs goed is, is het het overwegen waard.

    Vergeet niet dat als een auto vaak en lang stilstaat dit zelden goed is voor een auto. De draaiende delen lopen net wat minder soepel, alle rubbers en pakkingen worden eerder poreus. Af en toe rijden kan helemaal geen kwaad ;-)

    Login om te reageren
  10. philipf zegt

    23 mei 2015 om 09:58

    Ja, waarom niet?! Je kan die teller vast ergens voor een paar tientjes wat lager laten zetten. Dan heb je weer een gloednieuwe auto.

    Login om te reageren
    • metalmike zegt

      23 mei 2015 om 11:47

      @philipf: Moet je alleen je onderhoudsboekje nog even vervalsen

      Login om te reageren
  11. 991gt3rs zegt

    23 mei 2015 om 10:09

    Zo een hoogtoerige V8 kan toch nooit meer dan 3 ton meegaan?

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      23 mei 2015 om 12:43

      @991gt3rs: als er gewoon redelijk normaal mee is gereden, warm laten draaien niet cónstant in de toeren jagen. Dan kan zo’n motor met wat onderhoudt gewoon 5/6 ton lopen hoor, Juist omdat de motor zo hoogtoerig is moet alles precies pas zijn en heel goed gemaakt zijn. onverwachte slijtage wordt dan bij ontwikkeling veel sneller opgemerkt dan bij een dikke diesel, en wat vaak tot een betrouwbare motor leidt zonder onverwachte problemen op leeftijd.

      Login om te reageren
  12. PeugeotGTI zegt

    23 mei 2015 om 10:29

    Allereerst complimenten voor degene die een 458 als daily gebruikt vijf jaar lang.
    Een auto die zoveel rijdt heeft in elk geval geen kinderziektes meer en is betrouwbaar gebleken. De prijs is alleen te hoog vind ik.

    Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    23 mei 2015 om 10:36

    Geeft opzich wel aan dat er met de kwaliteit van de wagen weinig mis is.

    Login om te reageren
  14. autofreaker zegt

    23 mei 2015 om 10:50

    Binnenkort op autoblog occasion aankoop advies ferrari 458 italia

    Login om te reageren
  15. hacker zegt

    23 mei 2015 om 10:51

    Toch vreemd dat dat “goedkope” exemplaar in België niet snel verkocht is. Die wagen staat al een hele tijd te koop.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      23 mei 2015 om 11:03

      @hacker: Soms wantrouwen mensen een lage prijs bij dit soort dingen. Kan nooit, zal wel wat mis mee zijn etc etc etc.Vaak is dat ook zo. Dus ergens snap ik het wel. Achterstallig onderhoud ofzo.

      Login om te reageren
      • hacker zegt

        23 mei 2015 om 11:15

        @E34M5Touring: Kopt wat je zegt. Iemand die dit soort wagens in die prijsklasse zoekt die laat dat toch grondig onderzoeken? Ook al ben je zeer rijk, een koopje is altijd mooi meegenomen.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          23 mei 2015 om 11:33

          @hacker: Dat neem ik wel aan inderdaad. Je weet het nooit. Wellicht een schadebak oid. Sommige mensen betalen graag meer voor de zekerheid van een dealer. Helemaal met zulk spul.

          Login om te reageren
  16. lincoln zegt

    23 mei 2015 om 11:28

    Ding heeft er in zijn bestaan 50.000 liter benzine doorheen gejast .. Vijfduizend liter om hooguit 2 cadavers te verplaatsen ..

    Login om te reageren
  17. n42b18 zegt

    23 mei 2015 om 12:52

    Over een paar jaar met 4 ton op de teller bij jetcars ;)

    Login om te reageren
  18. schellekens006 zegt

    23 mei 2015 om 12:58

    Blijft raar zo’n Ferrari met hoge kilometerstand. In principe niets mis mee, maar als je dan eindelijk zo’n ding kunt kopen wil je er ook 1 met max 30k op de klok.

    Login om te reageren
  19. mrrallycross zegt

    24 mei 2015 om 00:08

    Doe mij die van 67k maar voor 120 duizend euro

    Login om te reageren
  20. thestino zegt

    26 maart 2019 om 17:17

    Ik heb ooit een Audi 2.5 TDI 180pk gehad met bijna 400k km. Heeft mij nooit in de steek gelaten. Hoge kilometerstanden hebben mij nog nooit tegengehouden een wagen aan te schaffen!

    Login om te reageren
  21. marcellos zegt

    28 april 2019 om 10:21

    Er zijn verschillende redenen waarom je Ferrari’s en andere exclusieve sportwagens doorgaans alleen met lage kilometerstanden te koop ziet staan… Dé nummer 1 reden is natuurlijk sjoemelen bij import. Volledig gedocumenteerd staat er doorgaans in de advertentie. Als je dan de auto gaat bekijken, blijkt dat de historie ‘nog even opgevraagd’ moet worden. Koper was al verliefd, maakt proefrit, is daarna helemaal hoteldebotel en de gladde praat van de verkoper maakt dat zo’n auto zonder verder enige geschiedenis toch verkocht wordt. Afgestempelde boekjes zijn leuk maar als je dan een Duitse Ferrari dealer opbelt met vragen over de auto blijkt er niets meer bekend te zijn. ‘Ja, maar de auto was toch gereden door de eigenaar van het bedrijf en bij u ook onderhouden, die info moet er toch zijn??’ Zulke vragen stel je dan. Antwoord Nein mein herr, wir wissen nichts van das auto. Ze houden mekaar zo fijn de hand boven het hoofd want ze weten dondersgoed dat zonder sjoemel ze hun Duitse spul minder goed naar NL kunnen verpatsen. Het is een lukratief handeltje.

    Login om te reageren
  22. marcellos zegt

    28 april 2019 om 10:28

    Stel jij koopt een dikke sportwagen. Je tikt 200 a 400k af en krijgt de 1e rekening. Gooi je die dan weg of stop je die in een mapje omdat je weet dat zulks voor een volgende eigenaar zeer belangrijk is? Als je zelf zo’n auto zou importeren wil je die gegevens erbij! Autobedrijven vragen daar, gek genoeg, niet naar. Die hebben zo’n auto liever zonder die geschiedenis for obvious reasons. Als je je eens verveelt: zoek eens 10 dikke sportwagens uit waar bij staat ‘volledig gedocumenteerd’. Bel op en vraag of ze alle rekeningen even willen scannen en e-mailen omdat je die graag eerst even inziet voor je de auto komt bekijken. De creativiteit en gladheid van de verkopers zal je gaan verbazen!!! Je zal horen dat het er is en een scala aan smoezen waarom het niet gemaild kan worden. Absoluut leuk genoeg om een boek over te schrijven.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North