Zou jij een Ferrari 458 kopen met 193.000 km op de klok?

Auteur: , 43 Reacties
Ferrari 458 Italia

Ruim 190.000 kilometer, zoveel heeft deze bolide al achter de kiezen gekregen in zijn vijfjarige bestaan. Aan de andere kant, veel goedkoper zul je een 458 niet vinden, toch?

Er zijn verschillende redenen waarom je Ferrari’s en andere exclusieve sportwagens doorgaans alleen met lage kilometerstanden te koop ziet staan. Allereerst zijn wagens als deze 458 Italia niet de meest praktische vervoersmiddelen. Sure, hij rijdt zalig, maar het zicht rondom is matig en de bagageruimte houdt niet over. En wat dacht je van het verbruik? Daarnaast moet een 458 Italia elke 20.000 kilometer naar de dealer voor een onderhoudsbeurt. En we hoeven jullie vast niet meer uit te leggen dat een Ferrari-dealer andere uurtarieven hanteert dan -laten we zeggen- de lokale Opel-dealert.

Overigens heeft de eerste eigenaar van dit exemplaar zijn beurtjes wel altijd netjes bij de mannen uit Maranello laten uitvoeren, er is niet mee geknoeid dus. Als laatste zijn hoge kilometerstanden desastreus voor je inruilwaarde, want wie wil er nu een recente Ferrari met al bijna twee ton op de klok? Dit exemplaar, met 119.830 mijl (192.848 kilometer), werd in Amerika aangeboden op Ebay, zo merkten de heren van Jalopnik op.

kilometerstand

Meer mensen dan je zou verwachten, schijnbaar was er op Ebay genoeg interesse in dit exemplaar. Het laatste en winnende bod bedroeg 133.995 dollar. Dat is tegen de huidige wisselkoers 121.669 euro en daarvoor kun je in Nederland geen 458 Italia kopen.

Prijzen beginnen in ons land net onder de 170.000 euro voor een straatlegaal exemplaar. In België zien we echter een zilver exemplaar met ‘slechts’ 63.900 kilometer ervaring en een prijskaartje van 120 mille. Ook bij de Oosterburen beginnen 458’s rond dat bedrag en dan krijg je aanzienlijk minder kilometers op de teller. We wensen de nieuwe eigenaar van de Amerikaanse 458 in ieder geval veel geluk, een bijzondere duurtest is het sowieso.



43 reacties

Liever een lekker ingereden exemplaar als deze dan zo’n verstoft ding van een of andere gare verzamelaar.
@borrelnoot: knap dat deze nog niet is afgebrand.
@r32turbo: origineel man….
@r32turbo: Helemaal knap is dat de distributieketting nog nooit vervangen is. Én de versnellingsbak met flippers nog vlekkeloos werkt. En er tussen de beurten nog nooit een druppel olie bijgevuld is.
@moveyourmind: Waaruit maak je dat op?
In de VS zijn die auto’s veel meer waardevast, vooral de Spiders. Een gloednieuwe Spider kost kost je daar nog 350k-400k USD. De coupes zijn gewoon minder begeerlijk en schrijven sneller af. Voor dit geld zou ik waarschijnlijk een (bijna) nieuwe Porsche kopen ofzoiets, een Ferrari met zoveel kilometers lijkt me te riskant.
@kapiteinaudi: je praat poep. Een spider kost $263k en geen 4 ton. Get your facts straight.
@sjeemsbond: De prijzen van 458 Spiders gaan wel degelijk tot 4 ton. Eerst even research doen, wiseass…
http://www.dupontregistry.com/autos/results/ferrari/458–spider/all/refine?distance=0&pagenum=1&perpage=30&sort=price_desc&zipcode=33156&inv=false
@kapiteinaudi: leuke link vriend, maar de auto die 4 ton kost staat in Ontario. Google het maar even. Dat zijn canadese dollars. 400k is ongeveer 325k USD. Weltrusten x
@sjeemsbond: En Fort Lauderdale ligt ook in Canada zeker…
@sjeemsbond: daar heb je je mooi uitgered sjappeaux
@maferick74: sjappeaux haha seriously, schrijven jullie dit zo?
Denk dat alle onderdelen op/onder deze auto vrij nieuw zijn ..Dus, ja.
Wat is het punt? De auto heeft normaal onderhoud gehad en dan moet ie makkelijk 5 ton kunnen halen, mits de eigenaar het blok netjes de tijd geeft om warm te worden.
Ik vind de prijs wel aan de hoge kant voor zo’n exemplaar maar hoe krijg je het voor elkaar om bijna 2 ton op de teller te zetten in een Ferrari in 5 jaar tijd? Het zal vast een eigenaar zijn die de auto steevast dagelijks gebruikt heeft.
@rocky: mijn vermoeden is dat deze 458 aan de inventaris van een huurtoko toebehoorde. Zeker in Amerika niet vreemd. Gezien de aanschafwaarde, onderhoudskosten en afschrijving wordt een 458 wel een stukkie langer ingezet dan een Golf Sportvan bij een normaal autoverhuurbedrijf. Gedurende 5 jaar en 119.000 miles bijvoorbeeld…

Een particulier kan natuurlijk ook, maar dat moet dan wel iemand in de categorie ‘prettig gestoord’ zijn geweest.
@Goed_Koopman: prettig gestoorde petrolhead in dit geval inderdaad :-)
@rocky: zeker :) Ze bestaan gelukkig wel.

Lijkt me trouwens een goede business. Je koopt een splintertjenieuwe 458 in 2010 en gaat ‘m vier volle jaren verhuren. Laten we zeggen dat je ‘m 250 dagen per jaar weet te slijten. Voor 1000 dollar per dag. Hoppa, dat is dan 1 miljoen dollar omzet. Aanschaf minus restwaarde kost je zo’n 300k. Nog wat onderhoudsbeurtjes eraf trekken en je houdt zo’n 500k in je zak. Geen slechte ROI.
@Goed_Koopman: Yup, inderdaad een goede business plan! Ik ga meteen mijn centjes (nope, geen euro’s voor deze jongen want getrouwd!) tellen…..
@Goed_Koopman: Dat zou heel goed kunnen. Dus er is door allerlei volk, zonder genade of warm rijden, keihard mee getrapt. Ik zou hem laten staan..
@rocky: gewoon 40k per jaar rijden. Lijkt me niet echt een bizar jaarkilometrage.
@gtwillem: Daar heb je helemaal gelijk in maar 40k in een Ferrari is wel een beetje ongewoonlijk, toch?
@rocky: Geen slechte gok denk ik, de auto sleet de eerste jaren van zijn bestaan in Vegas en daar stikt het van dat soort bedrijfjes. Ideaal om mensen hun net gewonnen dollars weer afhandig te maken.
@dizono: …hmm….. dus de spreuk “what happens in Vegas, stays in Vegas” is dus waar als het om net gewonnen geld komt ;-)
Dus de vraag is of ik deze zou kopen terwijl in België en Duitsland goedkopere exemplaren staan met minder km? Hmm lastig.
Waar zijn de tijden gebleven dat een Ferrari al klokje rond was met 10.000 km op de teller? Waarbij je de gehele auto mocht reviseren, de elektronica mocht vervangen omdat je dashboard er uitzag als knipperende kerstboomverlichting en je klapkoplamp niet meer inklapte?

Ach ja, de goede oude tijden…
Waarom niet. Als ie goed onderhouden is etc. Alsof zo’n ding geen 2 ton aankan. T’is gewoon een 5j oude auto. Geen stuk schroot uit de jaren 30…
Als ie al zijn beurten heeft gehad maken kilometerstanden. Met name snelwegkilometers: alles draait en lekker stressvrij.

Een lesauto met twee ton op de klok is wat anders, maar elke moderne auto moet toch met gemak 2 ton kunnen lopen. Dus ook een Ferrari. Als de prijs goed is, is het het overwegen waard.

Vergeet niet dat als een auto vaak en lang stilstaat dit zelden goed is voor een auto. De draaiende delen lopen net wat minder soepel, alle rubbers en pakkingen worden eerder poreus. Af en toe rijden kan helemaal geen kwaad ;-)
Ja, waarom niet?! Je kan die teller vast ergens voor een paar tientjes wat lager laten zetten. Dan heb je weer een gloednieuwe auto.
@philipf: Moet je alleen je onderhoudsboekje nog even vervalsen
Zo een hoogtoerige V8 kan toch nooit meer dan 3 ton meegaan?
@991gt3rs: als er gewoon redelijk normaal mee is gereden, warm laten draaien niet cónstant in de toeren jagen. Dan kan zo’n motor met wat onderhoudt gewoon 5/6 ton lopen hoor, Juist omdat de motor zo hoogtoerig is moet alles precies pas zijn en heel goed gemaakt zijn. onverwachte slijtage wordt dan bij ontwikkeling veel sneller opgemerkt dan bij een dikke diesel, en wat vaak tot een betrouwbare motor leidt zonder onverwachte problemen op leeftijd.
Allereerst complimenten voor degene die een 458 als daily gebruikt vijf jaar lang.
Een auto die zoveel rijdt heeft in elk geval geen kinderziektes meer en is betrouwbaar gebleken. De prijs is alleen te hoog vind ik.
Geeft opzich wel aan dat er met de kwaliteit van de wagen weinig mis is.
Binnenkort op autoblog occasion aankoop advies ferrari 458 italia
Toch vreemd dat dat “goedkope” exemplaar in België niet snel verkocht is. Die wagen staat al een hele tijd te koop.
@hacker: Soms wantrouwen mensen een lage prijs bij dit soort dingen. Kan nooit, zal wel wat mis mee zijn etc etc etc.Vaak is dat ook zo. Dus ergens snap ik het wel. Achterstallig onderhoud ofzo.
@E34M5Touring: Kopt wat je zegt. Iemand die dit soort wagens in die prijsklasse zoekt die laat dat toch grondig onderzoeken? Ook al ben je zeer rijk, een koopje is altijd mooi meegenomen.
@hacker: Dat neem ik wel aan inderdaad. Je weet het nooit. Wellicht een schadebak oid. Sommige mensen betalen graag meer voor de zekerheid van een dealer. Helemaal met zulk spul.
Ding heeft er in zijn bestaan 50.000 liter benzine doorheen gejast .. Vijfduizend liter om hooguit 2 cadavers te verplaatsen ..
Over een paar jaar met 4 ton op de teller bij jetcars ;)
Blijft raar zo’n Ferrari met hoge kilometerstand. In principe niets mis mee, maar als je dan eindelijk zo’n ding kunt kopen wil je er ook 1 met max 30k op de klok.
Doe mij die van 67k maar voor 120 duizend euro

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).