• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zwaai, zwaai files: Vliegende auto

Auteur: chefke, gepost 21 maart 2008 om 21:06 – 30 Reacties

Milner Aircar


Op de Autoshow van New York staat Milner Motors tussen al het glimmende chroom met een mooi concept, de Aircar. Ze zijn namelijk bezig om een vliegende auto te ontwikkelen. Dat is lekker handig om de files te ontwijken.

In de jaren ’80 is dat al een keer geprobeerd met de Sky Commuter en dat project is toen jammerlijk gefaald. Dat apparaat had nogal veel neiging om te crashen. Hopelijk heeft dit project iets meer succes.

De Aircar heeft inklapbare vleugels waardoor hij normaal op de weg kan rijden. Hij wordt dan aan gedreven door een 40 pk sterke benzinemotor die een topsnelheid van 140 km/u oplevert. Als het verkeer echter tegenzit, kies je het luchtruim. De Aircar wordt dan voortgestuwd met een snelheid van 300 km/u door twee propellors aan de achterkant die door een 300 pk motor worden aangedreven. De Aircar beidt plaats aan 4 inzittenden.

Milner Motors moet nog wel een paar uitdagingen overbruggen want het prototype kan nog niet eens vliegen. Toch hebben ze er alle vertrouwen in dat het deze keer wel lukt om een vliegende auto te produceren voor een schappelijke prijs. De ontwikkeling is nog in volle gang maar over twee jaar moet de Aircar productierijp zijn. De kosten voor zo’n apparaat zijn dan ongeveer 320.000 euro. Alleen nog even een vliegbrevet halen en je ben klaar om te gaan. De ontwikkeling van de Aircar kan je overigens hier volgen. (Bron: Automobilewoche)

Milner Aircar
Milner Aircar
Milner Aircar

Ook interessant!

  • Ja hoor, daar is ie: de vliegende auto
    Ja hoor, daar is ie: de vliegende auto
  • Hoppetee
    Klaar met files? Probeer dan deze vliegende Renault 4
  • Lezersvraag: met welke auto wil jij niet in de file staan?
  • Video: auto wordt aangereden door onverzekerde auto

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, files

Vorig bericht: « Königseder tunet het verkeerde model Infiniti FX
Volgend bericht: Perrin kietelt de Subaru Impreza WRX STI »

Lees Interacties

Reacties

  1. RenesisHP zegt

    21 maart 2008 om 21:09

    Vrij zinloos project. 40PK voor op de weg is ook behoorlijk treurig.

    Login om te reageren
  2. slimmerik zegt

    21 maart 2008 om 21:09

    uhmm…. als het verkeer tegenzit kies je het luchtruim… Als de weg volloopt ga je die vleugels uitklappen en vervolgens de weg als startbaan gebruiken?

    Waar laat je al die redenen waardoor je het luchtruim wilde kiezen dan? Bel je RWS om de boel af te laten kruizen? Beetje mikken om op te stijgen tussen de portalen…

    Login om te reageren
  3. bp zegt

    21 maart 2008 om 21:12

    wrm in gods naam een vliegende auto das toch in feite geen auto meer

    Login om te reageren
  4. carlover zegt

    21 maart 2008 om 21:20

    woow dit is echt zalig, dat niemand eerder zoiets heeft gemaakt dat goed werkt.
    alleen zou het idd beter zijn om te kunnen opstijgen vanop de weg en eerder een soort helicopter ofzo te hebben.
    dit is toch fantastisch!!

    Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    21 maart 2008 om 21:20

    heerlijke projecten die nooit van de grond komen .. dit gebeurd al sinds de jaren 50 en verschillen optisch nakkes van dit geval .. niet echt een nieuwtje dus ..

    Login om te reageren
  6. kansloos zegt

    21 maart 2008 om 21:22

    Als je dan zo nodig een vliegende auto wil bouwen, neem dan ten minste een helikopter als uitgangspunt. Die kunnen namelijk wél recht omhoog de file uit!

    Login om te reageren
  7. CSL zegt

    21 maart 2008 om 21:22

    @slimmerik
    Ik denk eerder dat die twee propellers naar achteren draaien en de auto vervolgens laten stijgen. Dus een startbaan is niet nodig!

    Login om te reageren
  8. Apache zegt

    21 maart 2008 om 21:24

    Doet me denken aan de laatste caption contest.

    Login om te reageren
  9. vla zegt

    21 maart 2008 om 21:31

    …en zo subtiel!

    Login om te reageren
  10. vla zegt

    21 maart 2008 om 21:33

    btw écht hoog mag/kan/wil je wss niet vliegen, maar als je laag vliegt is de rit nog oncomfortabeler dan op de weg!

    Login om te reageren
  11. Bas zegt

    21 maart 2008 om 21:41

    Volgens mij net zoiets als een slaapbank. Je kunt er niet op zitten en niet op slapen.

    Login om te reageren
  12. papa zegt

    21 maart 2008 om 21:45

    bla bla bla… interessant, het word tijd dat ze een auto maken die ook in een baan rond de aarde kan cirkelen… miss iets voor rinspeed

    Login om te reageren
  13. bakkerst zegt

    21 maart 2008 om 21:50

    @ papa,

    rinspeed kennende zijn ze er waarschijnlijk al mee bezig

    Login om te reageren
  14. Jandepandaman zegt

    21 maart 2008 om 21:51

    @ carlover- Ziet, aanschouw: http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://inventorspot.com/files/images/Flying%2520car–taylor%2520aerocar%2520restored.img_assist_custom.jpg&imgrefurl=http://inventorspot.com/articles/experiments_flying_cars_6835&h=354&w=425&sz=32&hl=nl&start=7&um=1&tbnid=1pMviHtrBPiHiM:&tbnh=105&tbnw=126&prev=/images%3Fq%3Daerocar%26um%3D1%26hl%3Dnl%26rlz%3D1T4ADBF_nlNL249NL249%26sa%3DN

    Login om te reageren
  15. wilco zegt

    21 maart 2008 om 21:55

    Wil ik wel hebben

    Login om te reageren
  16. Kyanite zegt

    21 maart 2008 om 21:59

    De Sky Commuter is toch praktischer. OK er moet het een en ander worden aangepast om het stabiel te maken, maar dat is met de F-117 Nighthawk en B-2 Spirit ook gelukt. Computers houden deze toestellen stabiel en dus vliegend.

    Login om te reageren
  17. Pomoek zegt

    21 maart 2008 om 22:34

    Haha, ik zie ‘m al voor mijn huis staan. Even starten, 5 minuten rijden naar de snelweg en dan 2 uur lang geen snelheid kunnen maken om op te stijgen!

    Login om te reageren
  18. Jordey zegt

    21 maart 2008 om 22:58

    Leuk voor als je weet dat er over 2 km een file komt!!

    Login om te reageren
  19. ironic zegt

    21 maart 2008 om 23:11

    Auto’s rijden, vliegtuigen vliegen. Het is zo simpel!

    Login om te reageren
  20. Y. zegt

    21 maart 2008 om 23:13

    Luchtfietserij.

    Login om te reageren
  21. Jandepandaman zegt

    22 maart 2008 om 03:06

    Grappig dat sommigen hier zo traditioneel zijn in het gescheiden willen houden van vormen- een auto vliegt niet en een vliegtuig is geen auto..

    …Waarom niet?
    Als beide transportvormen nou eens eigenschappen hebben waar de ander an kan profiteren, waarom dan niet ze proberen te combineren?

    En zo vreemd is dat niet- Men probeert ook al tijden het vliegtuig en de helicopter tot 1 vorm te combineren. Het resutaat daarvan heet Bell Osprey V22.
    Met de telefoon is het nog veel extremer- Daar vindt niemand het vreemd dat de computer, de oude walkman (MP3-speler), camera en gps tot 1 apparaat versmelten.

    Auto en motorfiets versmelten ook tot 1 voertuig, getuige de Carver, de Ecomobile of de Peraves Monotracer.
    Dus waarom ook niet de auto en het vliegtuig? Wie weet is straks de uitkomst wel dat de auto, het vlieguig en de helicopter met elkaar versmelten tot 1 voertuig dat ieder voor de deur heeft staan. In de stad mag je dan alleen rijden en er buiten mag je dan opstijgen over speciale luchtsnelwegen of zo.

    Login om te reageren
  22. bramwillemse zegt

    22 maart 2008 om 03:07

    bijzonder dat men niet snapt dat dit soort projecten totaal op niets uitlopen. Het werkt misschien wel, maar het werkt niet!

    d’oh!

    Login om te reageren
  23. DJD zegt

    22 maart 2008 om 09:53

    en daar wil je ook echt mee rijden??

    Login om te reageren
  24. Rick dos zegt

    22 maart 2008 om 11:03

    Volgens mij zie ik hier eerder een vliegtuig dan een auto.

    Dus mijn vraag is: Wat maakt het dat dit als een vliegende auto aangemerkt kan worden?

    Want volgens mij kun je op een Cessna ook een nummerbord plakken, vier wielen onder schroeven, de vleugels inklapbaar maken en zeggen dat het een auto is….

    Login om te reageren
  25. mart(w)in zegt

    22 maart 2008 om 16:00

    we gaan het file flirten nog missen straks…

    Login om te reageren
  26. Dev zegt

    22 maart 2008 om 20:25

    Het zal nooit gebeuren om een simpele reden. Veiligheid. Gebeurt er iets, maakt niet uit wat dan ook, dan ben je dood.

    Met een auto sta je, voor zover mogelijk, veilig op de grond. Ze zijn nu meestal zo kwalitatief goed gebouwd dat je met snelheden van 100 km/h nog weg kunt lopen als er iets gebeurt. Maar die vliegautos? Beetje blikschade en je kunt het al schudden. Het zou wellicht automatisch kunnen ooit, maar datzelfde principe kan ook zonder de zwaartekracht te hoeven overbruggen, op de grond. En dan heb je ook geen files meer.

    Login om te reageren
  27. dekster zegt

    22 maart 2008 om 22:02

    De ontwerpers van dat ding denken ook het stromend water uitgevonden te hebben zekers? :roll:
    Momenteel staan ze geen meter verder dan 90jaar geleden

    Login om te reageren
  28. mashell zegt

    22 maart 2008 om 22:48

    Als je al ziet hoeveel moeite sommige hebben om hun auto of motor in 2 dimensies onder controle te houden en een beetje fatsoenlijk door het verkeer te lozen wordt dit nooit iets. Dit wordt in Nederland verboden voordat het kan vliegen. Net zoals de Segway, die past ook niet in de bestaande regels dus wordt ie verboden.

    Bovendien, waar kun je zoiets in hartje [vul zelf een stad in] nou landen?

    Login om te reageren
  29. mashell zegt

    22 maart 2008 om 22:49

    Inhoudelijk: is het enige wat deze gemeen heeft met een auto, de brede banden?

    Login om te reageren
  30. Citrofiel zegt

    23 maart 2008 om 18:26

    @ CSL; Dat kan nooit. Die twee propellors zitten helemaal aan de achterkant. Als die naar beneden gaan blazen, stijgt de achterkant op, en blijft de voorkant staan. Óf hij belandt dan op zijn kop, of hij vliegt een poosje met de achterkant in de lucht en de voorkant over de grond slepend, en crasht dan. Hier is volgens mij toch echt een start/landingsbaan voor nodig.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North