• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zyrus LP1200 Lamborghini vernedert een Veyron

Auteur: willeme, gepost 8 juli 2020 om 12:10 – 11 Reacties

Zyrus LP1200

De Zyrus LP1200 maakt korte metten van alles tot 1.000 pk. En daarboven ook eigenlijk.

Het belang van de Bugatti Veyron kan niet worden onderschat. Natuurlijk was het voor de volkswagen groep een vaandeldrager als het gaat om exclusiviteit, technologie en design.

Veyron

De Veyron is ontwikkeld met de wensen, eh, eisen van Ferdinand Piëch. De auto moetst een topsnelheid hebben van 407 km/u en een maximum vermogen van 1.001 pk. Vergeet niet dat toen de meeste supercars rond de 500-600 pk hadden en dat was eigenlijk al meer dan voldoende. Enkele uitzonderingen zoals de Enzo, Carrera GT en SLR zaten tussen de 600 en 650 pk. De stap naar 1.000 pk was dus enorm.

Zyrus LP1200

Tuners

In de eerste instantie voor ander supercarfabrikanten. Die moesten ook ineens hun vermogen gaan aanpassen op de nieuwe norm. Het liefste wil je die dan overschrijden en plaats van enkel behalen. Denk maar aan Koenigsegg. Overigens geldt het niet alleen voor fabrikanten, maar ook voor tuners.

Zyrus LP1200

Huracan Super Trofeo

De Lamborghini Huracan is een gewild tuningsobject, net als zijn voorganger. De V10 motoren zijn vaak met twee turbo’s eenvoudig naar Veyron-waarden te tillen. In dit geval gaat het om de Noorse tuner Zyrus. Hun laatste project, de Zyrus LP1200, is gebaseerd op de Lamborghini Huracan Super Trofeo, de raceversie.

Zyrus LP1200

Zyrus 1200

Net als vele UGR-projecten heeft de Zyrus LP1200 de beschikking over twee turbo’s op de 5.2 liter motor. Er zijn twee dingen die je nooit zult raden. Ten eerste het feit dat Gert-Jan Segers ooit in Egypte heeft gewoond en ten tweede dat de Zyrus LP1200 voorzien is van een maximumvermogen van, verrassing: 1.200 pk!

Interieur

1 pk per kilo

Maar dat is niet het enige waar 1200 op slaat. Ondanks alle tuning, weegt de Zyrus LP1200 namelijk precies 1.200 kilogram. In totaal zijn er 527 onderdelen nieuw. De onderdelen zijn sterker of lichter, het liefste allebei. Zo is de complete carrosserie van koolstofvezel.

Voorzijde

Modificaties

De V10 is niet alleen voorzien van twee turbo’s, maar er zijn meer modificaties die ervoor zorgen dat je 1.200 pk onder de rechtervoet hebt. Denk aan Inconel spruitstukken, een enorme intercooler en een titanium uitlaat. Het knappe is dat het niet alleen effectief, maar dat de Zyrus LP1200 er tevens zo buitenissig uitziet.

Uitlaat

Knotsgek

Nu was er al het een en ander bekend over dit knotsgekke project. De Zyrus LP 1200 is nu gelukkig helemaal af. Vanwege de perikelen rondom het coronavirus werd het gehele project vertraagd. Maar als je wilt, kunnen ze de auto voor je leveren. Je moet er wel snel bij zijn. Er worden er namelijk 24 van gebouwd. Daarvan zijn er 12 uitsluitend geschikt voor het circuit, de andere 12 zijn straatlegaal.

De buitenissige hypercar kwam in prototype versie al eens voorbij op Autojunk, bekijk hier de foto’s van het Zyrus 1200 prototype!

Imagecredits: Mellum Media

Ook interessant!

  • Lamborghini Huracán STO rijtest video
    Lamborghini Huracán STO rijtest video
  • Video: Lamborghini Huracan STO is bloedverziekend snel op Hockenheim
    Video: Lamborghini Huracan STO is bloedverziekend snel op Hockenheim
  • Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen
    Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen
  • Gespot: de duurste Lamborghini Huracán van Nederland

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

carbon, huracan, hypercars, Lamborghini, spoiler, super-trofeo, tuning, turbo, V10, zyrus

Vorig bericht: « Storyteller Overland Beast is de ideale vakantie Mercedes
Volgend bericht: BREEK! Fernando Alonso keert terug in F1! »

Lees Interacties

Reacties

  1. sherocco zegt

    8 juli 2020 om 12:30

    Erg indrukwekkende specs, maar ziet er op het filmpje toch niet heel leuk uit om in te rijden.
    Ik denk dat je in een heleboel andere supercars toch een stuk meer fun kunt hebben.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      8 juli 2020 om 13:49

      @sherocco: neem een b-of c-segmenter met een goede pk/gewichtsverhouding en kijk eens hoeveel lol je kunt hebben voor misschien 10%

      Login om te reageren
  2. thomcarspotter zegt

    8 juli 2020 om 12:59

    Ben benieuwd op welke manier ze dit straatlegaal kunnen maken.

    Login om te reageren
    • breakingpoint zegt

      8 juli 2020 om 13:13

      Ik kan wel 12 verschillende landen bedenken waar dit mogelijk is hoor.

      Login om te reageren
  3. louise zegt

    8 juli 2020 om 13:37

    Wat een lelijk ding.

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    8 juli 2020 om 14:52

    Tja, mooi is anders, maar als je kan wel Veyrons pesten. Die kom je tenslotte dagelijks tegen bij het stoplicht.

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      8 juli 2020 om 16:36

      Of op de “snel”weg even losrijden. Je vergeet de tweede belangrijkste meerwaarde van dit ding ;)

      Login om te reageren
  5. ericd zegt

    8 juli 2020 om 15:03

    Van nul naar stilstand in de file in min 2 seconde… Fijn. Omdat het kan.

    Login om te reageren
  6. trolle zegt

    8 juli 2020 om 15:16

    Dan toch liever een UGR lambo

    Login om te reageren
  7. shicomm zegt

    9 juli 2020 om 06:37

    Ernstig gaaf en een heerlijke sound ook..
    Toch lijkt het op het einde dat ie ondanks alles vanaf zo’n 250 km/h niet meer zo veel lijkt te versnellen..
    Gezien het gigantische vermogen zou je toch denken dat ie maar door blijft jakkeren..

    Login om te reageren
    • larsyboy1997 zegt

      9 juli 2020 om 21:59

      Komt door de versnellingsbak. We hebben ook heel lang met de standaard ratios gereden van de Super Trofeo

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North