• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BREEK! Fernando Alonso keert terug in F1!

Auteur: willeme, gepost 8 juli 2020 om 13:35 – 34 Reacties

Fernando Alonso keert terug

Jazeker, Fernando Alonso keert terug naar de Formule 1.

Het was een publiek geheim, maar nu is het hoge woord eruit: Fernando Alonso keert terug in de Formule 1! Sommige top coureurs weten van geen ophouden. Voor de sport zou het briljant zijn als Hamilton en Mercedes stoppen (ze zijn te goed), maar je ziet wel vaker dat oude F1 coureurs die enorm goed hebben gepresteerd, het toch nog een keertje willen proberen.

Terugkeer

Het beste voorbeeld is natuurlijk onze eigen Jan Lammers, die in 1982 stopte met de F1, om in 1992 toch nog even terug te keren. Ook Jos Verstappen heeft een comeback gemaakt. Nadat 2001 Frentzen de plaats van Verstappen gepikt had, keerde Ons Jos in 2003 terug voor een seizoen in de Minardi. Toevallig het team waar Alonso ook debuteerde.

Fernando Alonso keert terug

Fernando Alonso

Maar de rentree waar de Formule 1-fans het langst hebben uitgekeken, is de terugkomst van Fernando Alonso. De tweevoudig wereldkampioen keert na een hiatus van twee jaar terug bij Renault. Het is voor de tweede keer dat hij terugkeert bij Renault. Nadat hij in 2005 en 2006 wereldkampioen werd, vertrok hij naar McLaren om in 2008 weer naar Renault te gaan. Daarna reed hij voor Ferrari. Later maakte Alonso zijn rentree bij McLaren.

Ferrari

Abu Dhabi 2018

De GP van Abu Dhabi 2018 was zijn laatste race, maar tijdens de GP van Australië is hij weer van de partij. De man uit Oviedo is zal dan 39 jaar oud zijn. Ter referentie, Michael Schumacher keerde op 41 jarige leeftijd terug naar de F1 met Mercedes, samen met Nico Rosberg.

Fernando Alonso keert terug

Inleveren

Het is niet bevestigd, maar de geruchten willen dat Fernando Alonso enorm heeft ingeleverd qua salaris. Hij zou getekend hebben bij Renault voor 2 jaar, dus van 2021 tot 2022 kunnen we genieten van de kunsten van de meest succesvolle Spaanse Formule 1 coureur aller tijden.

Test

Esteban Ocon

Fernando Alonso komt naast Esteban Ocon te rijden. Uiteraard is Alonso er heel erg blij mee. Waarschijnlijk is het ook het best mogelijke team om iets te kunnen presteren. Bij Ferrari hebben ze al een snelle Spanjaard (en wonderkind Leclerc) en van Mercedes weet niemand of ze nog doorgaan. Red Bull is onmogelijk, vanwege de GP2 motor. In de tussentijd heeft Alonso niet stil gezeten, zo heet hij meegedaan aan de Indy 500, Le Mans en Dakar.

Ook interessant!

  • Zo gaat het nu met Fernando Alonso na fietsongeluk
  • Alonso aangereden, mist mogelijk seizoensstart
  • Alonso beter dan Verstappen en Hamilton, aldus Alonso
  • Video: Verstappen voorbij aan Alonso

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Esteban Ocon, Fernando Alonso, Formule 1, Racing, Renault

Vorig bericht: « Zyrus LP1200 Lamborghini vernedert een Veyron
Volgend bericht: CUPRA el-Born prestaties zijn bekend »

Lees Interacties

Reacties

  1. henkp1 zegt

    8 juli 2020 om 13:38

    Prima ontwikkeling. Hopelijk zijn beide (coureurs en wagens) volgend jaar voldoende op niveau om in de prijzen te kunnen rijden.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      8 juli 2020 om 15:05

      @henkp1: Ga daar maar niet vanuit. Renault is organisatorisch een zooitje, die zullen in 2021 evengoed in het middenveld bungelen. Alonso heeft zijn hoop vooral gevestigd op 2022, wanneer de nieuwe technische reglementen van kracht worden en het veld dichter bij elkaar gebracht zou moeten worden.

      Login om te reageren
      • retetikker zegt

        8 juli 2020 om 16:45

        U heeft inside information over de organisatie?

        Het middenveld bestaat tegenwoordig trouwens uit het hele veld behalve Mercedes, en misschien Williams…
        Grote kans dat dat in 2022 hetzelfde zal zijn.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          8 juli 2020 om 18:41

          Ja onze inside information zegt ons dat het team vol zit met Fransen en gerund wordt door Fransen… Dus..

          Login om te reageren
          • lotuselises2 zegt

            9 juli 2020 om 00:03

            @w0o0dy: ik denk persoonlijk meer Engelsen dan Fransen…

            Login om te reageren
  2. petroldrinker zegt

    8 juli 2020 om 13:47

    Was natuurlijk te verwachten dat dit eraan zat te komen…. of het iets positiefs is weet ik nog niet, groot alonso fan met zn uitspraken etc, maja de jonkies vechten harder zonder na te denken, en dat is leuker voor de race.

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    8 juli 2020 om 14:01

    Tja, de man moet een hobby hebben. Ik gun hem succes (Renault wat minder) maar vermoed dat hij na een deceptie alsnog het stuur in de wilgen mag hangen. Wel met een paar miljoen extra op zak, dat dan weer wel.

    Login om te reageren
    • royaledeluxe zegt

      8 juli 2020 om 14:21

      en waarschijnlijk vette sponsoring voor zijn merkjes op de Renault wagens enz… Hij zal er wel niet armer van worden en het is hem gegund. Al is het maar voor de politieke intriges.

      Login om te reageren
  4. lekkerlinksrijden zegt

    8 juli 2020 om 14:49

    Jammer, had liever een jong talent in de auto gezien. Alonso was een goed coureur, maar het beste is er wel vanaf

    Login om te reageren
    • christian85 zegt

      8 juli 2020 om 15:20

      @lekkerlinksrijden: of Hulkenberg

      Login om te reageren
      • chrisvis zegt

        8 juli 2020 om 22:52

        @christian85: de man die nooit op het podium stond…die zou ik ook direct aannemen. Hulk was een mooi talent(in de opstapklassen), maar heeft nooit kunnen bevestigen in de F1. Had verschillende kansen om een podium te scoren en hij verknalde ze allemaal(laatste keer in Duitsland vorig jaar). Dat doet dan een Peres toch even beter bij force India/racing point

        Login om te reageren
    • hamerhaai zegt

      8 juli 2020 om 18:03

      Wie dan?

      Hulkenberg? Die is inmiddels ook ouder, presteert matig, dan liever Alonso.
      Vettel? Tja, leuk, maar levert behalve naast Lewis bij Mercedes ook weinig spektakel.

      Verder zijn de afgelopen jaren de talenten vanuit de GP2 wel doorgestroomd hoor: LeClerc, Albon, Norris, Russell, zelfs Latifi krijgt een kans. Enige die buiten de boot valt is Nyck de Vries eigenlijk.

      Login om te reageren
  5. mashell zegt

    8 juli 2020 om 15:11

    Ik denk ook dat het beter zou zijn als Alonso de eer aan zichzelf zou houden. Maar aan de andere kant, Alonso is zo’n bijzondere coureur die meer uit een auto kan halen dat er in zit, dat kan dus nog wel interessant worden.

    Login om te reageren
    • brammetjedeb zegt

      8 juli 2020 om 15:20

      @mashell: dat. Het is hinken op twee gedachten. Daarbij zie ik liever jong talent.

      Login om te reageren
  6. banderas zegt

    8 juli 2020 om 15:15

    Denk dat Vettel wel zo verstandig is om met pensioen te gaan.

    Login om te reageren
  7. skinny058 zegt

    8 juli 2020 om 16:03

    Alleen de beste en snelste coureurs horen in de F1. Ja, daar hoort ook Alonso bij. Van veel nieuwkomers (uitzonderingen daar gelaten) waar iedereen zo om schreeuwt vallen de prestaties nog onder ’t niveau van wat een Alonso kan. Hij gaat Ocon ook weer om de oren rijden.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      8 juli 2020 om 18:45

      Lijkt me best een probleem voor Ocon… Kan zich niet meer verschuilen aan weinig ervaring en mag aan de bak tegen een van de snelste rijders die zijn rijstijl eigenlijk altijd erg goed aan kan passen aan hoe die specifieke auto het snelst is… Heel veelzijdig. Dat wordt een zware dobber voor Ocon.

      Login om te reageren
    • christian85 zegt

      8 juli 2020 om 18:46

      @skinny058: ik denk dat je pas goed kunt oordelen over de jonkies als ze allemaal in een gelijkwaardige auto zouden rijden

      Login om te reageren
      • skinny058 zegt

        8 juli 2020 om 23:40

        @christian85: En dat gaat nooit gebeuren, dus heeft geen zin om aan te halen. Alonso reed een jonkie om de oren bij McLaren (Stoffel, enorm talent) en dat zegt wel genoeg. Alonso zelf haalde als jonkie bij Minardi het maximale uit de minste auto v.h. veld…zijn maar weinig huidige talenten die dat zo overtuigend deden. Ze zitten er zeker bij maar de meesten maken gewoon geen indruk nog.

        Login om te reageren
  8. bmwzcsi zegt

    8 juli 2020 om 16:03

    Goed grammaticaal geschreven stuk. Redigent met vakantie?

    Login om te reageren
    • mrB zegt

      8 juli 2020 om 16:56

      @bmwzcsi: nee, dat is willeme. Een leuk, informatief, feitelijk stuk met als trade-off waar stijl en grammatica foutjes. Ik heb het er graag voor over!

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      8 juli 2020 om 17:31

      Het is schoolvakantie en de leraren Nederlands storten zich weer op het internet…

      Login om te reageren
  9. VeniVidiVici zegt

    8 juli 2020 om 18:00

    Nou vooruit, maar als dan toch oude tijden moeten herleven dan vind ik ook dat Cyril Abiteboul vervangen moet worden door Flavio Briatore :-)

    Login om te reageren
  10. martingtv zegt

    8 juli 2020 om 18:09

    Nu is het voor Ocon maar te hopen dat het voor hem niet afloopt zoals met Stoffel.

    Login om te reageren
  11. roadster1976 zegt

    8 juli 2020 om 19:10

    Alonso bij Renault. Roest En Narigheid Achtervolgd U Lange Tijd

    Login om te reageren
    • lotuselises2 zegt

      9 juli 2020 om 00:05

      @roadster1976: dat grapje komt uit 1976

      Login om te reageren
      • roadster1976 zegt

        9 juli 2020 om 10:54

        @lotuselises2: nee hoor 1981 toen ik vijf jaar was.

        Login om te reageren
  12. v10m5 zegt

    8 juli 2020 om 19:58

    Heel jammer dit…..

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      8 juli 2020 om 20:28

      @v10m5: Voor Hulkenberg inderdaad

      Login om te reageren
  13. zero99 zegt

    8 juli 2020 om 20:49

    Precies wat Renault nodig heeft. Aan de ene kant Abiteboul met zijn loze beloftes en kletspraat, en aan de andere kant Alonso die publiekelijk de auto en het team tot de grond toe afbrand net als bij McLaren/Honda deed. Heb er nu al zin in.

    Login om te reageren
  14. Alex_79 zegt

    8 juli 2020 om 21:28

    Stiekem vraag ik me toch af wat Zak Brown nu denkt. Heeft ie jarenlang geprobeerd Alonso te vriend te houden bij Mclaren in de tijden van de GP2 engine, is intussen een Mercedes krachtbron voor 2021 geregeld plus Ricciardo als coureur, en prompt tekent Alonso een paar maanden later bij Renault! Als ie een paar maanden had gewacht ;)

    Ik weet eigenlijk niet wat ik hier van moet denken. Renault moddert nu al jaren wat aan in de middenmoot en Ricciardo zat eigenlijk precies in dezelfde situatie als Alonso bij Mclaren, veel geld maar geen sportief perspectief. Renault hoopt nu de coronacrisis de budgetcap verschuift nog snel even alle achterstand in te lopen op de concurrentie. Als we het vergelijken met Mclaren dan kan de achterstand niet in de motor zitten, want Norris rijdt niet voor niks de snelste ronde en is goed voor top5 finishes (en podiums als de Red Bulls stuk blijven gaan). Het probleem moet hem dus in het chassis zitten en waarschijnlijk gaat Abiteboul daar nu alle centen in stoppen. Alonso is dan gehaald om die auto in 2021 te ontwikkelen, maar bedenk je goed waar je aan begint Cyril. Als Alonso ontevreden is en de problemen zijn niet makkelijk op te lossen, dan wordt ie heel vervelend (GP2 engine anyone?) Daarnaast blijkt Abiteboul niet goed tegen kritiek te kunnen (zie de getroubleerde relatie met Red Bull) en hij houdt van natrappen. Voeg daar Ocon bij, die zich als trotse Galliër zal willen bewijzen tegen een topper (zie zijn geschiedenis met Perez van wie hij alleen met geweld kon winnen en zijn relatie met Max die een vreugde is voor sites die quotes van onze Galliër zoeken om zijn fans op te naaien) en we hebben een heerlijk explosieve cocktail. Ik ben eruit denk ik, dit wordt lachen in 2021, ik ga vast mn strandstoel zoeken.

    Login om te reageren
  15. supertjeduc zegt

    8 juli 2020 om 22:28

    Heb je dat laatste rondje gezien van Norris
    Hij moest overal het overtake knopje in gedrukt houden
    Dat had die Renault echt geen 5 rondjes uit gehouden

    Login om te reageren
    • lotuselises2 zegt

      9 juli 2020 om 00:07

      @supertjeduc: is die overtake niet gewoon de elektro motor die wat harder aangeslingerd wordt?

      Login om te reageren
      • Alex_79 zegt

        9 juli 2020 om 08:41

        Klopt, het systeem wordt dan harder leeg getrokken dan normaal. Maar dat hoefde dan ook geen vijf rondjes. Een Renault blok achterin goed was voor top5 en met geluk podium. Een podium waarbij de echte Renaults nooit bij in de buurt kwamen

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North