• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Meer info: Gemballa Avalanche GTR600 Roadster

Auteur: Dennis, gepost 24 januari 2008 om 15:11 – 33 Reacties

Gemballa Avalanche GTR600 Roadster
In november schoof de Gemballa Avalanche GTR600 Roadster in Essen al eens voor onze camera voorbij en ook Appeltje heeft ‘m eind vorig jaar al eens in het wild gespot, maar de officiële informatie heeft Gemballa inmiddels ook vrijgegeven.

Iedere Gemballa Avalanche GTR600 Roadster wordt geboren als Porsche 911 Turbo met 480 pk. Het elfje krijgt van Gemballa vervolgens een gedegen opvoeding om uit te groeien tot een brandstofverslindende krachtcentrale met 600 pk en een koppel van 840 Nm. Dit vermogen is goed voor een acceleratie van 3,5 seconden (standaard 3,9) en een topsnelheid van 320 km/u (standaard 310).

Dat er optisch ook het nodige aan de 911 is verbouwd, zal niet onopgemerkt gebleven zijn. Tupperware viert hoogtij, maar gelukkig op een verantwoorde wijze, want de aanpassingen zijn zeker niet misplaatst. Schoonheid zit van binnen, roept men weleens. Vandaar dat de ingrediënten aluminium, carbon, alcantara en nubuck-leer in het interieur de boventoon voeren.

Gemballa Avalanche GTR600 Roadster

Gemballa Avalanche GTR600 Roadster

Gemballa Avalanche GTR600 Roadster

Gemballa Avalanche GTR600 Roadster

Gemballa Avalanche GTR600 Roadster

Gemballa Avalanche GTR600 Roadster

Ook interessant!

  • Gespot: een monsterlijke Porsche 911 Cabrio
  • Gemballa Marsien is een buitenaards gave Porsche 992
  • Dit is de duurste Porsche 996 van Marktplaats
  • Twee Porsche tuners slaan de handen ineen

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

911, Cabrio, gemballa, mat, Porsche, tuning

Vorig bericht: « Hamann brengt BMW M3 naar hogere sferen
Volgend bericht: Hoge amusementswaarde: Ferrarirode Bugatti Veyron »

Lees Interacties

Reacties

  1. Timm zegt

    24 januari 2008 om 15:13

    wat een beest!!

    Login om te reageren
  2. Mstr zegt

    24 januari 2008 om 15:15

    Uitlaten iets te veel CGT :(

    Login om te reageren
  3. Frari zegt

    24 januari 2008 om 15:16

    Zei ze gister ook.

    Login om te reageren
  4. ik de dinges zegt

    24 januari 2008 om 15:17

    achterkant net wat te overdreven met die uitlaten. Verder heerlijk!

    Login om te reageren
  5. Poekie Lauda zegt

    24 januari 2008 om 15:20

    Die uitlaten vind ik echt niet mooi :? Als het er maar twee waren geweest wel. En wat een alle-jezus hoog koppel, te gek!

    @Frari

    Dat de uitlaten te veel CGT zijn? :lol:

    Login om te reageren
  6. Alec zegt

    24 januari 2008 om 15:24

    Eigenlijk is het meer een uitbreiding van de gemballa GT….

    Maar dit is dus wel waar gemballa naar toe wilt, het extreme tunen, kijk bijvoorbeeld maar naar de gemballa mirage GT(R)….. ook 4 pijpen, dik geluid, alles stoer en snel.

    Erg betrouwbaar zijn ze overigens niet, de versnellingsbakken willen nog wel eens slijten, hopelijk lossen ze dat in de toekomst op….

    Login om te reageren
  7. Fruitcake zegt

    24 januari 2008 om 15:27

    De mensen bij Gemballa weten wel hoe ze moeten tunen :)

    Login om te reageren
  8. jurrian zegt

    24 januari 2008 om 15:29

    Alleen jammer dat deze mat is, ik vind het er maar nep uitzien zo.

    Login om te reageren
  9. ZwerverRoodbaard zegt

    24 januari 2008 om 15:34

    Godgruwelijk kan het nog gruwelijker :D Nu nog de filmpjes

    Vind trouwens dat Gemballa de laatste tijd wel erg veel nieuwe types heeft :)

    Login om te reageren
  10. Michel zegt

    24 januari 2008 om 15:36

    Gemballa is gewoon geniaal, zo simpel is dat.

    Dat matte zwart staat heerlijk op zo’n porsche

    Login om te reageren
  11. 3-serie zegt

    24 januari 2008 om 15:36

    Die inlaten voor de turbo’s hebben ze mooier gedaan dan bij het orgineel wel vind ik het verschil in prestaties niet eens zo groot als je naar het vermogen en koppelcijfer kijkt.

    Login om te reageren
  12. skip zegt

    24 januari 2008 om 15:37

    lekkere ride ! die tupperware zorgt hier wel voor een vet uiterlijk vind ik. maar zijn de prestaties niet wat mager voor een upgrade van 120 pk? of is het meer circuitgericht met onderstel, vering, etc .. ?

    Login om te reageren
  13. Volvo_440_turbo zegt

    24 januari 2008 om 15:40

    Doeme, nu gaat de Porsche Turbo rapper dan mijn volvoke :(

    Nu ff serieus, ’t is ni mijn stijl, maar ’t is wel beestig vet. Enne, @ skip, het zijn misschien realistische cijfers itt tot sommige constructeurs die soms wat te optimistisch zijn in hun cijfermateriaal…

    Login om te reageren
  14. kay wilmsen zegt

    24 januari 2008 om 15:44

    helaas is niet elke 10 pk 0,1 seconden sneller,

    hoe sneller je wilt hoe meer vermogen je nodig hebt en dit verband is niet echt linear.
    zo is topsnelheid erg afhankelijk van de luchtweerstand en deze is afhankelijk van de snelheid tot de 3de macht. Dus hoe harder je gaat, hoe veel meer de luchtweerstand is…

    Kheb geen zin om dit helemaal uit te leggen, maar om een auto van 200km/h naar 300 km/h krijgen is veel en veel makkelijker dan van 300km/h naar 350 km/h…

    Verder erg strakke bak, ben normaal niet zo fan van 911 cabrio’s maar deze mogen ze graag op mijn oprit parkeren, naast mijn Hamann M3 aub ;) beiden zwart bitte

    Gr.

    Login om te reageren
  15. Rickz zegt

    24 januari 2008 om 15:48

    De titel is alleen wel verkeerd.
    –edit: dank u, is gefixt!–

    Prachtige auto verder.

    Login om te reageren
  16. Rob zegt

    24 januari 2008 om 15:49

    Dat vinden de bezoekers van een jaar of 16 vast erg mooi!

    Het ziet er natuurlijk best dik uit allemaal maar als volwassen vent ga je toch niet in zo’n ding zitten. Tenzij je graag voor lul wilt staan…

    Login om te reageren
  17. Endlezz zegt

    24 januari 2008 om 15:52

    Wat een prachtauto! Ok, hij ziet er misschien een beetje “jong” uit met die uitlaten etc, maar dat ben ik ook, dus parkeer hem al maar in m’n garage :D

    Login om te reageren
  18. hansie zegt

    24 januari 2008 om 16:11

    180 pk meer en maar 0,4 seconden sneller?
    En ik ben niet zo fan van porsche maar voor een porsche is hij wel mooi

    Login om te reageren
  19. Justin zegt

    24 januari 2008 om 16:15

    Ik heb deze auto in Londen (New Bondstreet) zien staan afgelopen december en ik kan je vertellen dat deze er echt heel bruut uit ziet! Die uitlaten zijn echt perfect, het matzwart ook en het geluid is fenomenaal. Echt een superdikke wagen!

    Login om te reageren
  20. peter zegt

    24 januari 2008 om 16:17

    @Rob wij niet, amerikanen wel :)

    Login om te reageren
  21. markie zegt

    24 januari 2008 om 16:23

    Nou lees ik allemaal commentaar over grote benzineslurpers, zoals die mustang (Saleen) van gister, waar men dan ook altijd meteen over het gebruik begint. Waarom doet men dat dan niet per direct met een dergelijke auto, terwijl dit mij verhoudingsgewijs nog een veel grotere verspilling van energie lijkt?

    Login om te reageren
  22. peter zegt

    24 januari 2008 om 16:28

    @markie mja naar energie & uitstoot problematiek moet je toch ook kijken naar verkoopcijfers en jaarlijks aantal kilometers.

    Maw, in die context is deze wagen een groene jongen tov bvb. een kia sportage die je tegenwoordig meer zit rondrijden dan polotjes.

    Neemt niet weg dat ik dit overkill noem. Geef mij maar een “gewone” GT3 ofzo

    Login om te reageren
  23. Ewout zegt

    24 januari 2008 om 16:44

    *kwijl*… d-d-d-doemijdiemaar ! Wauwie wat een beest!

    Login om te reageren
  24. maurits zegt

    24 januari 2008 om 17:51

    Wat is dit een zuipschuit

    Login om te reageren
  25. Rob USA zegt

    24 januari 2008 om 20:14

    Makkelijk zo’n picknick tafel achterop!Over deze uitvoering moet zelfs een kamper even nadenken of dat hij niet te is !

    Login om te reageren
  26. RON zegt

    24 januari 2008 om 20:21

    hijs wel ziekelijk mooi man!!

    hoewel ik toch het liefst een basic porsche carrera 2 s heb
    dat vind ik toch meer porsche dan wanneer er allemaal spoiler onzin op komt

    ik ben meer voor porsche zelf!

    Login om te reageren
  27. Ralf zegt

    24 januari 2008 om 20:24

    Aanschaf van zo’n auto is CO2-technisch nog wel te verantwoorden.
    Uit hetzelfde slagvolume (of iets meer?) wordt véél meer vermogen gehaald. Da’s een heel gangbare techniek onder autofabrikanten, zie de 1.8 turbo-kompressor van VW maar.

    Verder is CO2-staren wel heel gemakkelijk. Wat voor het gemak vergeten wordt is dat er naast CO2 nog veel meer vervuilende contributies zijn, en dat de relatie tussen CO2 en milieuschade nog steeds niet helemaal duidelijk is.

    Daarbij komt dat dromen over zo’n auto weer niet schadelijk is, er op autoblog naar kijken overigens weer wel. Aldus http://www.hccmagazine.nl/index.cfm?fuseaction=home.showNieuws&id=50833 .

    On topic dan:
    De uitlaten zijn een beetje lomp, maar de kleurstelling kan me wel bekoren. Check die rode accenten, vooral de intercooler!

    Login om te reageren
  28. Florianus zegt

    24 januari 2008 om 20:40

    Ik vind dat die H&R op het nummerbord de auto een beetje een kinderlijke aanblik geeft.

    Login om te reageren
  29. Cooper S zegt

    24 januari 2008 om 21:35

    Dat mat zwart is erg kicken en die achterkant met die uitlaten die door de mesh heensteken is serg sexy. Toch vind ik het in dit geval wat te veel kermisgehalte

    Login om te reageren
  30. pipo zegt

    24 januari 2008 om 21:42

    jaja, i’m in looove! waanzinnig beest, en ik dacht dat ik het nooit ging zeggen, maar dat roze staat hem verdomd lekker!!

    Login om te reageren
  31. autoblogger zegt

    24 januari 2008 om 23:13

    @Florianus: in de gallery staan afbeeldingen zonder dat irritante H&R kenteken:
    http://www.autoblog.nl/singapore/?gallery=0%20Tuners/Gemballa/Avalanche%20GTR600%20Roadster

    Login om te reageren
  32. ELB zegt

    25 januari 2008 om 01:16

    Hee roze! Dat is nieuw! Wat een bak zeg, een stealth streetracer is het.

    Login om te reageren
  33. gebbetje zegt

    25 januari 2008 om 17:41

    Je zou bijna met je motorkap open gaan rijden, sjesus wat mooi. En een schitterende laagbijdegrondse foto van de achterkant! Mijn dag kan niet meer stuk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North