• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rode cijfers voor autoverkopen Volkswagen

Auteur: RubenPriest, gepost 13 mei 2016 om 23:44 – 27 Reacties

Volkswagen


Volkswagen krijgt een kleine opdonder te verwerken.

De Duitsers uit Wolfsburg noteren een min van 3,9 procent in vergelijking met autoverkopen van april 2015. Volkswagen wist de afgelopen maand wereldwijd 476.700 personenauto’s te slijten. Van die ruim 476k Volkswagens werden er 150.300 (-0,9%) in Europa geleverd. Het complete concern was overigens goed voor 853.300 verkopen in april. Met dank aan de rest plust VAG toch nog in z’n geheel. Audi was de absolute winnaar en wist de afgelopen maand 7,5 procent te plussen in vergelijking met dezelfde periode een jaar geleden. Vanaf januari tot april heeft VAG wereldwijd 3,36 miljoen auto’s verkocht. Een klein plusje van 0,6 procent. Onderstaande tabel brengt het ondermaatse presteren van Volkswagen goed in beeld:

MerkApril 2016April 2015In procenten
Volkswagen (personenauto's)476.700496.000-3,9%
Audi164.300152.800+7,5%
Skoda97.20092.100+5,6%
Seat35.70035.700+0,1%
Porsche21.60021.500+0,4%
Volkswagen (commercieel)41.50039.200+5,8%
MAN8.3008.200+1.0%
Scania7.0006.600+6,2%

2016 verloopt tot nu toe niet erg lekker voor Volkswagen. Van januari tot en met april heeft de Duitse autofabrikant wereldwijd 1.936.300 personenauto’s verkocht. Een min van twee procent in vergelijking met de eerste vier maanden van 2015.

Ook interessant!

  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • McLaren geeft toe: we hebben met Volkswagen gepraat
  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, autoverkoop, man, Porsche, scania, Seat, Skoda, vag, Volkswagen

Vorig bericht: « McLaren P1 in Nederland te koop voor meer dan 2 miljoen
Volgend bericht: 9 hoogtepunten uit de historie van Subaru’s boxermotor »

Lees Interacties

Reacties

  1. ontploffer zegt

    13 mei 2016 om 23:46

    Zouden ze sjoemelen met de verkoop cijfers? Zodat het lijkt alsof men er niks van aantrekt? ?

    Login om te reageren
    • ontploffer zegt

      13 mei 2016 om 23:46

      @ontploffer: men zich*

      Login om te reageren
  2. cpp1 zegt

    13 mei 2016 om 23:48

    Wat een verrassing…

    Login om te reageren
  3. dutchcorvette zegt

    13 mei 2016 om 23:48

    Eerlijkheid duurt het langst.

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    13 mei 2016 om 23:49

    Tja, eentje voor stichting open deur zullen we maar zeggen.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      14 mei 2016 om 00:28

      @dutchdriftking: een dipje van vier procent lijkt eigenlijk nog vest mee te vallen. Temeer dat alleen VW de klappen opvangt en de andere merken (die exact dezelfde motoren gebruiken) buiten schot lijken te blijven.

      Login om te reageren
  5. E34M5Touring zegt

    14 mei 2016 om 00:09

    Ze schrijven al jaren rode letters… Toeval? I think not.
    http://www.autoservice-dd.de/_Bilder/_TDI%20Audi%20VW%20Emblem%20Chrom%20Logo%20Tuning%20Heck%20Schriftzug%20Aufkleber%20rot%203%20klein.jpg

    Login om te reageren
  6. frederikvc zegt

    14 mei 2016 om 00:10

    Goed zo! hoop dat dit blijft zakken. Net Vito gekocht omdat mijn transporter zn motor het begeven heeft na 160000km en 4 jaar.
    Test aankoop is een grote klacht aan het organiseren voor TFSI motoren van 2010 tot 2012 met olieverbruik. dus staan nog spannende tijden te wachten

    Login om te reageren
    • Crosscabouter zegt

      14 mei 2016 om 11:38

      @frederikvc: ik dacht dat de Vito en de Transporter nogal wat onderdelen met elkaar deelden.

      Login om te reageren
      • dailydriver zegt

        14 mei 2016 om 12:59

        @crosscabouter: eerder de Sprinter en de Crafter.

        Login om te reageren
  7. bigbrabo zegt

    14 mei 2016 om 00:15

    Volkswagen komt makkelijk weg met al die problemen. Zolang de Duitse staat en verschillende importeurs wagenparkbeheerders van grote clubs blijven omkopen zal VW nog wel een tijdje de grootste blijven in Europa

    Login om te reageren
  8. janmetdelangeachternaam zegt

    14 mei 2016 om 00:27

    Mwah valt na die enorme blunder doe ze hebben gemaakt nog best mee lijkt me

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    14 mei 2016 om 00:41

    Kijkend naar het modellen aanbid ennde onderliggende techniek is dat eigenlijk best raar.. De jaren dat ze vreselijke auto’s maakten kon je met goed fatsoen stellen dat een VW kopen echt het bewijs was dat je de ballen van auto’s wist.
    Tja blame dieselgate dan maar.. Sinds MQB is VW helemaal niet zo verkeerd om te rijden.. Niet geweldig maar slecht is het niet.

    Login om te reageren
  10. thomasthomas zegt

    14 mei 2016 om 00:44

    Zou V.A.G met Scania ook gesjoemeld hebben. Met de vlam in pijp zeg maar…

    Login om te reageren
  11. rufctr01 zegt

    14 mei 2016 om 06:17

    Ze kunnen zich nu nog beschermen achter ‘Duitse degelijkheid’, maar ze verkopen al jaren niet zo hele goede auto’s.

    Login om te reageren
  12. undifined1 zegt

    14 mei 2016 om 08:48

    Dus met name de europese markt geeft 0 f*cks, precies wat ik verwacht had want de sjoemelsoftware is gewoon een logisch vervolg op onmogelijke co2 en nox eisen

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      14 mei 2016 om 13:32

      @undifined1: nope. Het is het gevolg van onkunde bij VW. Het was een bewuste beslissing. De technologie om het CO2 /NOx-probleem op te lossen was er al, maar ze wilden het geld er niet aan uit geven – en het overeenkomstige geld er niet voor vragen. Met andere woorden: geen oog voor de techniciteit, enkel oog voor de portefeuille. Ze hadden nog veel harder afgestraft moeten worden.

      Login om te reageren
  13. lincoln zegt

    14 mei 2016 om 08:57

    Nou en ..
    Plak je er toch een Skoda logo op ..

    Login om te reageren
  14. commentaar1 zegt

    14 mei 2016 om 09:17

    Net een nieuwe Passat besteld, voordeel is dat de levertijd wel erg snel is;-)

    Login om te reageren
  15. mout zegt

    14 mei 2016 om 09:53

    OK – ik geef nu eerlijk toe dat ik er naast gezeten heb.
    Ik heb vanaf het losbarsten van dieselgate in november lopen roepen dat de dip zou inzetten vanaf dit voorjaar. Drie tot zes maanden levertijd, immers. Maar wat er nu in de statistieken staat moet toch voor een flink deel na november besteld zijn. En ik zie nul verschil, op wat geschuif tussen de labels na.
    Problemen lijken wel de Pokon van de dat concern: Ongeveer vanaf de scheurdende cilinderkoppen in de 2.0TDI (2000?) is er eigenlijk altijd wel een kwaliteitsprobleem en teleurstelling in garantie / coulance. Aanbestedinkje hier, Car of the Year daar. En als klap op de vuurpijl dieselgate. En in die jaren is het concern van de middenmoot uitgegroeid naar een vaste plek in de wereldweide top drie.

    Login om te reageren
  16. 87sandyd zegt

    14 mei 2016 om 10:40

    Hoop dat ze goed gestraft worden en weer innovatief moeten zijn om hun aan verkopen te kopen.

    Tevens hoop ik dat dit gezeik snel over is. De haat bij veel mensen hier zit diep. Mensen met een Frans hart die al jaren een minderwaardigheidscomplex hebben lopen nu op van alles en nog wat te klagen. En niet alleen zij hoor. De objectiviteit is ver te zoeken hier vaak. Geholpen door het “like” systeem kunnen mensen lekker makkelijk punten scoren hier. Bah

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      14 mei 2016 om 11:58

      @87sandyd: andersom toch ook? Mensen met een VAG-hartje schreeuwen het hardst dat alles wat uit Frankrijk komt kloten is en halen kwalen uit de ’70-er jaren erbij.
      Laat ik je dit zeggen: als PSA of Renault zo had gesjoemeld dan waren ze failliet gegaan. Ik heb respect voor de marketing afdeling van VAG, want het is bijzonder dat ze hun produkten toch als premium aangemerkt krijgen terwijl het helemaal niet zo goed is. En heel veel mensen trappen er in, ik rijd Audi, dus ik heb geld en ik hoor er bij, terwijl het technisch gewoon een VW is. Hoeveel mensen lopen hier niet te janken over het rebadgen van Chrysler/Lancia? VAG deed het ook, Audi A4 en Seat Exeo, maar dan kan het wel en is het geen probleem.
      Dus niet huiliehuilie doen, andersom schreeuwen de VAG-boys net zo hard.

      Login om te reageren
  17. rotjeknor zegt

    14 mei 2016 om 21:08

    En Lamborghini hoort niet bij VAG of?

    Login om te reageren
  18. speedie zegt

    14 mei 2016 om 23:06

    De VW group boekt nochthans winst ondank alles en dat is juist de sterkte van de VW group. Wordt 1 onderdeel gertroffen dan vangen de anderen het vlotjes op. Wie hoopte op een sterke terugval komt er bekaait van af.

    Login om te reageren
  19. lekkerlinksrijden zegt

    15 mei 2016 om 09:01

    Ik vind het heel knap dat Seat in dit lijstje staar met een kleine plus terwijl ze exact hetzelfde hebben verkocht. Is dan toch nul?. En dan plaats ik gelijk een kleine kanttekening bij deze cijfers, precies dezelfde verkopen?

    Login om te reageren
  20. LaLancia zegt

    15 mei 2016 om 12:26

    Dat Seat blijft toch ook trekken aan een dood paard, hè. De Spaanse markt groeit als een malle, maar Seat profiteert daar dus helemaal niet van.
    Overigens, VW geeft enorme kortingen om z’n auto’s te kunnen verkopen (Automotive News Europe), dus daarom zijn de dalingen in Europa zo beperkt gebleven.

    Login om te reageren
  21. fastfear zegt

    15 mei 2016 om 22:44

    Dat krijg je als je jaren maar twee procent winst maakt per auto! En de top miljoenen aan bonussen eisen! Vaag bestaat al zolang toen het (staffel software issue ) ter sprake kwam hadden ze maar 6 miljard ter beschikking!!, en moest vaag geld gaan lenen. Een bedrijf dat zolang bestaat en zo pretendeert premium? Eigenlijk is het puur omdat ze een brede keus hebben in de lease, en hierdoor veel verkopen. Toyota Lexus verkoopt bijna net zoveel als vaag. Kunnen we zeggen 11 tegen 2

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North