Koopje van de eeuw!
Even zonder gekheid. Dat is een heleboel geld. De McLaren P1 is met 375 stuks nu eenmaal een gewilde hypercar. Of het nu een 918, LaFerrari of een P1 betreft: de prijzen voor een ocassion schieten werkelijk de pan uit. Hoe minder kilometers hoe beter. Het tegenovergestelde geldt voor de aankleding. Een Weissach 918 doet gemiddeld meer dan één miljoen, terwijl een ‘gewone’ 918 beduidend minder oplevert.
Wat betreft aankleding zit je bij deze P1 met chassisnummer 349 van de 375 helemaal gebakken. De eerste eigenaar heeft flink wat McLaren Special Operations-opties aangevinkt. We benoemen vijf van de zestien (!) aanwezige MSO opties:
- MSO Carbon Black Satin lak
- MSO Gloss Black spiegels
- MSO Gloss Black voorbumper
- MSO Gloss Black achterbumper
- MSO Gloss Black achterspoiler
De rode remklauwen matchen de rode alcantara stoelen. Er is bijna niet gereden met deze P1. De uber hybride heeft dan ook een stand van slechts 551 kilometer. Zoals wel vaker met exclusieve bolides gold ook deze hypercar als een investering voor de eerste eigenaar. De McLaren P1 had in Nederland een vanafprijs van 1.111.617 euro. Louwman Exclusive hoopt 2.500.000 euro te vangen voor het zwarte monster.
Dit vind ik wel een tikkeltje te veel…
Later is ie 25 miljoen waard… goede investering over 50 jaar gezien… had ik het geld maar
@ferrariman: ook als je het geld hebt blijft het enorm veel geld.
@dutchcorvette: dat lijkt me relatief, een blikje bier is voor een zwerver ook veel geld
Die 551 km had ik er binnen 3 uur op staan. Rijden met dat ding man.
@cpp1: Dan heb jij best wel een zware rechtervoet moet ik zeggen?
@cpp1: Het kan ook in minder dan 1.5 uur met een topsnelheid van 350km/h
@thomasthomas:
(350÷60)×90=525 kilometer in anderhalf uur.
Minder dan anderhalf uur met 350km/u is dus onmogelijk om de kilometerstand van 551 te halen.
Sorry, ik verveelde mij.
@cpp1: ben vooral benieuwd hoe de eerste eigenaar in deze 551 km ermee omis gegaan. Het is imo hetzelfde met ex-demo GTI’s/R’s, lage standen maar de eerste km’s zijn veelal de km’s waarin je de motor even laat inlopen en inrijden(lees: waar je rustig doet). Gebeurt natuurlijk nooit want iedereen vloert zo’n demo. Bij de P1 heb ik dan ook zo’n beeld erbij als er 551 km op staat.
Heerlijke wagen, ben toch wel benieuwd of de huidige wagens van deze caliber over 10-20-30 jaar echt in waarde zullen stijgen zoals hun voorouders.
@lyon1845: -dit-
@lyon1845: dat hangt, denk ik, erg sterk af van de snelheid waarmee de opvolger komt. Als we binnen vijf jaar een snellere, betere topper hebben, dan denk ik van niet. Het is immers geen Ferrari. Als we net zolang moeten wachten als F1-P1, dan wel.
@lyon1845: wat ik mij serieus afvraag is wat er gebeurt met zulke auto’s als er over 20-30 jaar geen benzine meer wordt gemaakt (of verboden is)
Hahaha Op je Fiat 500 of Mini is bijna elke kleurstelling mogelijk maar bij McLaren moet je helemaal langs MSO om glimmend zwarte spiegeltjes te bestellen.
P1 heb ik nooit mooi gevonden. Wel prachtige foto’s
Geweldige auto om te zien en als ik het geld had wist ik het wel, maar helaas pindakaas, dan maar genieten, met de ogen.
*bekijkt spaarrekening* nopee gaat hem niet worden
Mooi voor de volgende aflevering van The Clutch? Of is dat al heel verstandig dood gebloed?
Doet toch wel erg veel afbreuk aan het design als je alles zo in het zwart laat spuiten
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: gelukkig heeft hij een automaat?
Dank voor de tip, ga morgen wel even langs. Was al op zoek naar een goede 2e hands.
@niwi: voor dit geld kun je midden in de nacht vermoedelijk ook wel terecht.
Waarom Zou je dat ding nu al verkopen. Dood zonde
@berlinetta Kan niet tippen aan die van ons of wel?
Zijn die opties nou echt de beste uit het lijstje? Klinken weinig indrukwekkend, kosten ongetwijfeld een klein vermogen en als ik ‘m zou zien zou het me totaal niet opvallen. Ik weet dat m’n vrouw dat ook zegt over nieuwe lichtmetalen velgen, maar kom op; een zwart lakje op je spiegels is een noemenswaardige optie???!!!!
@davelepeef: Haha inderdaad. Ipv die 5 speciale MSO opties te benoemen, kun je ook gewoon zeggen: “Hij is matzwart.”
Die McLaren Special Operations afdeling is misschien aangetrokken vanuit de Porsche design afdeling.
@silverarrow: met glimmende zwarte deeltjes he
16 “MSO” opties en hij ziet er nog steeds uit als elke andere P1.. Vooral het goedkoop ogende kippengaas aan de achterzijde met de zichtbare ventilatoren ziet er verschrikkelijk goedkoop uit.
Zonde dat het potentieel niet word gebruikt .
De kop is er af gereden
@bigbrabo: een haar meer.
Over 15 jaar slaat iand zich voor zijn kop dat hij ooit 2,5 miljoen Pietermannen aan deze auto heeft besteed. En dan neemt hij zijn beste besluit ooit. Hij gaat ermee rijden!
Doe mij dan maar een 675LT. De eerste McLaren waar ik het echt warmer van krijg. De P1, hoe bruut die ook is, is gewoon niet heel erg mooi. En te duur.
Een auto van €1.111.617,- en mee gespoten bumpers zijn een optie??? Overigens prefereer ik een blits kleurtje voor auto van dit kaliber.
Wat een perfecte duistere machine. Ik had het wel geweten.
Smaken verschillen maar ik vind het een emotieloos en te klinisch model & merk…doe mij dan maar die Diablo op foto 3.
Hurry up and buy!!
Tja wat de gek er voor geeft, proberen kan altijd maar deze auto zal nooit het status en de waarde van de f1 halen
@jwcroy82: gaan we het persoonlijk maken? Noem jountoch ook geen idio..????
Pffff had ie dat rooie knoppie op het stuur niet gehad dan had ik ‘m gekocht. Jammer Louwman. Gemiste kans….
Ding is trouwens best wel louw man…
Zonde dat er mensen zijn die zo weinig rijden in zo’n auto
Matzwarte lak, ik blijf het lastig vinden met kinderen en krijtjes. Ik pas.
Ben beniwieuwd waar dit monster nu is, wat ie uitvreet en wat zijn baasje ervoor denkt te moeten vangen!
Joost mag het weten@205zonderdak: