Alfa Romeo 4C trapt af met Launch Edition [updated]

Gepost op 05-03-2013 om 12:36 door - 96 Reacties »

Alfa Romeo 4C Launch Edition
De eerste 1.000 Alfa Romeo 4C’s zijn speciale edities. Met de verdeling is direct de focus van Alfa Romeo duidelijk (voor zover dat nog niet duidelijk was): de VS krijgt de helft, Europa, Afrika en het Midden-Oosten moeten het met 400 stuks doen, en de rest van de wereld krijgt de laatste 100.

Wat behelst de Launch Edition? Nou, in de basis is het ‘gewoon’ een 4C, die met zijn 240 pk in 4,5 seconden van 0-100 sprint en een topsnelheid van meer dan 250 km/u haalt, maar dan wat leuker aangekleed. We noemen: een carbon aerodynamic kit (met spoiler en spiegelkappen), een aluminium diffuser met donkere afwerking, Bi-LED koplampen, met donkere kringen er omheen (een beetje zoals de ogen van Vince Vaughn) en 18″ (v) en 19″ (a) lichtmetaal.

Wil je helemaal sportief, dan kan je je remklauwtjes laten verven, of een race-uitlaatsysteem met BMC air cleaner (?) laten monteren, alsook een stuggere set veren en anti-roll bar achter. Als douceurtje gooit Alfa er ook “the chance to take part in an exclusive event in Italy which also includes an Advanced Driving session with Professional Driver-Instructors” in. La-dee-daa!

De Launch Edition komt er in twee kleuren: Carrara White of Alfa Red, en als je er een kunt bemachtigen, dan ben in je Nederland rond de € 68.000,- kwijt, zo meldt de importeur ons. Het drooggewicht bedraagt slechts 895 kg, met vloeistoffen moet deze Alfa dus net onder de ton uit kunnen komen. Hebb0n??

Update - Video op autojunk!


96 reacties   toon alles
Ford
Ford [ commentorial ]
10-09-2014 om 9:30
Ok, maar wist je dat de volledig nieuwe Ford Mondeo en Ford Focus nu al te bewonderen zijn bij Nederlandse dealers? Check DIT!
Heel mooie kleine sportauto. Maar zoals ze bij TopGear al zeiden, het dak is te hoog.
@kapiteinaudi: Het dak? De prijs lijkt me eerder te hoog. Belachelijk gewoon. Waarom geen 600 000 als we toch bezig zijn?
@heidekonijn: denk nou toch eens na ipv te oordelen op je zure vooringenomenheid… NIETS te koop in nl dat sneller is onder de 62500 euro en dan heb je een exige s. Een tt , s5 of Boxster ze kosten allemaal meer dan 75 mille als je vergelijkbare prestaties (rechtuit) wil…
@w0o0dy: Nu had ik toch eens graag dat je me vertelde waar in mijn comment zure vooringenomenheid verscholen zit?
@heidekonijn: ipv te vergelijken met een reële concurrent ga jij blind oordelen op basis van jouw verwachting….
@heidekonijn: Waarom vergelijk je in hemelsnaam een occasion met een nieuwe auto?
@4x4wheels: Omdat het mijn eigen centen zijn, die ik wil uitgeven om een modern, snel autootje te hebben naast mijn klassiekers en kilometervretende diesels. Daarom zal ik er maar een paar duizend km per jaar mee rijden. Afgaand op de kencijfers zal dat eerder het typisch gebruik zijn van deze auto. Ik sta dus voor een breed scala aan keuzes wat ik voor mijn geld kan kopen. Voor 40k koop ik bv een F355 -die waarschijnlijk leuker klinkt en er zeker mooier uitziet- of voor 60k koop ik een jonge GTR of een 996turbo -die zeker sneller zijn. Dat is wat men noemt generische concurrentie. Of oogkleppen afzetten. Met monopoliegeld redeneer je gewoon anders, vandaar dat de fietsrijdertjes hier mijn punt niet helemaal snappen.
@heidekonijn: Nou dan is 30K toch een prima bedrag voor deze auto? Want daar koop je deze 4C voor. Over 3 jaar ofzo.
@smokin: Natuurlijk al aan gedacht, maar twee mogelijke obstakels : sportwagens van gelimiteerde oplage dalen traag in waarde -al wordt het afwachten wat de US-marktprijs gaat doen. En als er een accidentje met dat carbon onderstel gebeurt… dat wil je tweedehands niet kopen denk ik. Liever af nieuw. Of niet.
Een Jaguar F-type daarentegen…
@heidekonijn: Ik snap ook wel dat je met eigen geld liever voor een tweedehandse auto kiest. Het punt dat je maakt is echter dat de NIEUWprijs van deze Alfa kennelijk belachelijk is in jouw ogen. Leg er dan ook de nieuwprijs van genoemde 996 turbo en consorten naast, anders kun je wel aan de gang blijven. Over x aantal jaar is deze bolide ook weer betaalbaar (1000 auto’s is niet de totale oplage, slechts de introductie range ;)
@heidekonijn: En heb jij dan monopoly geld of echt geld?
@heidekonijn: wel eens van belasting gehoord?!?! Ga eens bij je overheid klagen.
Mooie motor = CO2 = betalen.
@heidekonijn: Valt mijn inziens wel mee hoor, een sportwagen met carbon chassis en veel andere componenten met een snellere 0 – 100 sprint dan een Audi R8 V8 voor minder dan de hele van die prijs
@4x4wheels: hele moet helft zijn
@4x4wheels: Geen idee wat het doet in NL maar in BE heb je voor dat geld een heel nette jong occasie GTR of extreme Exige in de garage staan. En vooral die laatste is ook nog eens een stuk mooier. Gemiste kans vind ik.
@heidekonijn:
Ja und…, in Nederland niet….
Zelf had ik geschat dat hij 75K zou gaan kosten dus die prijs valt wat mij betreft wel mee.
Wen er maar aan, leuke auto’s zijn duur.
@jrk68: Und ik wil -en zal- 40k besteden aan een nieuw weekend speelgoed, maar 60k is daarvoor teveel. Zeker als je ziet wat voor lekkers aan (jong)klassieker daarvoor te krijgen is.
@heidekonijn: Neem je toch fijn zo’n 2ehands playstation. Scheelt mij weer levertijd op de Alfa.
@heidekonijn: Nee, wens je alleen veel plezier met je Zanussi GTR.
@heidekonijn:
Pauper…, dan ben je hem gewoon niet waard….
@jrk68: Talk is cheap, ik kijk uit naar de foto’s van je hagelnieuwe 4C. Dat is dus het verschil tussen fantasiegeld en echte Euro’s. De kan je maar 1 keer uitgeven, en je moet er doorgaans voor werken. Droom maar verder, lutser.
@heidekonijn:
Beetje een zwaktebod konijntje, kan je het op feiten niet winnen dan gaan we maar schelden…, Geef een puber toegang tot het web en het gaat al snel mis.
@kapiteinaudi: Het dak is niet te hoog, ga maar eens de foto’s van de presentatie bekijken, zijn niet zulke photoshops als hier en daar komt hij veel beter uit de verf. Sowieso kun je weinig over een auto zeggen als je hem alleen nog maar op plaatjes hebt gezien.
Waaw, hij is er dan toch echt. Hopelijk voor Alfa nu ook nog een behoorlijk succes…
Pardon: 240 PK en binnen 4,5 seconden naar de 100? Wel een stoere auto denk ik, alleen wel iets te veel golvende lijnen aan de achterkant. Ben heel benieuwd naar deze auto in het echt!
@TimoBac: het weegt 700kg…dus ? :)
Best veel geld voor een MiTo coupé.
@marcsuyck: als je niets beter weet, zwijg dan gewoon.

Alvast bedankt voor uw medewerking.
@marcsuyck: Een standaard Porsche Boxster is ongeveer net zo duur, maar heeft bijna 6 seconden nodig om de 100 km/u aan te tikken. Een Porsche 911 Carrera S doet ‘t ook in 4.5 seconden, maar kost bijna 130.000 euro. Ik weet dat het andere soort auto’s zijn, maar de prijs lijkt me dus nog best redelijk.
@autospotter15: Niet mee eens, dit is eerder een Lotus concurrent.
@heidekonijn:
Heb jij ooit de moeite genomen om je te verdiepen in een Lotus?
Even de belangrijkste verschillen Lotus alu tub, Alfa carbon tub.
Interieur Lotus, kaler dan een luis, Alfa helemaal af.
Nu ben ik een echte Lotus gek en ik vind dat Alfa voor dat geld een hele nette auto aanbied waar niet alleen een diehard als ik dagelijks mee kan leven.
Je mag van mij best een eigen mening hebben maar baseer die dan op feiten aub.
@jrk68: Voor iemand die een ander inwrijft niet op de feiten te letten ga je wel erg ver met je assumptie dat de 4c geschikter zou zijn voor dagelijks gebruik. Alu vs Carbon zijn gewoon twee verschillende manieren om hetzelfde te bereiken. Afmetingen, motor, positie van die motor, kofferruimte, manier van in-en uistap zijn zowat identiek en tegelijk radikaal verschillend van wat er nog op de markt is.
@heidekonijn:
Jij hebt er dus echt de ballen verstand van.
Kofferbak in een Elise/Exige is het formaat van 1 weekendtas.
Positie van de motor is exact het zelfde, inhoud nagenoeg gelijk.
En heb jij ooit geprobeerd on in te stappen in een Exige met het dak erop.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het echt niet veel moeilijker gaat worden dan dat.
Het grote verschil tussen alu en carbon is buiten het gewicht (tub van een Elise is 15kg zwaarder) vooral de prijs. Carbon is flink duurder dan Aluminium.
Dus nu niet meer janken over de prijs.
@jrk68: Fraai geargumenteerd. Ja, ik weet hoe je in een lotus stapt en ja ik weet dat het chassis kraakt als een alu ladder -dat het alu is zal ik niet snel vergeten- maar als jij lekker pompeus begint te beweren, puur uitgaande van een interieurfoto- dat hij comfortabeler en drastisch verschillend IS, dan stel ik me toch vragen bij je verhaaltjes. Doe ik overigens al langer, daar niet van.
Hebb0n !! In het wit, liefst zonder dak, dicht mag ook :-)
68k whoefff. Had gehoopt op rond de 50k. Denk dat ie dan een betere kans had gehad. Wel een plaatje van een auto hoor! En de prestaties zijn ook niet misselijk. Sneller dan een Cayman S naar de 100km/h. Straks maar is in de States gaan informeren wat ie daar doet. Zal rond de $40k gaan zitten denk ik.
@E34M5Touring: Het is inderdaad duur en niet voor iedereen bereikbaar. Maar zoals hierboven al wordt gezegd, ze naaien de concurrentie wel keihard in de ass met deze auto. Doe mij deze maar ipv een Boxster, Cayman, 911, TT-RS of wat dan ook.
Wauw Wauw Wauw! Wat is ie mooi :D
Aan de looks zal het in ieder geval niet liggen.
Als alle fanboys er nu eentje kopen, kan dit nog wel een succesje worden.

Fingers crossed!
@Carreza: alle 2….? kom je nog niet echt ver mee ^^
dit is toch wel weer heel mooi.. hopen dat deze goed aanslaat en dat alfa er weer bovenop komt!
Die twee rare sleufjes naast de koplampen vind ik maar niets?!!
En volgens autoweek weegt ie maar 895 kg. 3,7 kg per pk!!!

Niet slecht!
Hij weegt slechts 895 kg, Alfa het dus zijn woord gehouden met het gewicht.
Prachtige wagen, maar veels te duur voor een identieke motor als in andere modellen.
@willemseles: Ik heb toch liever maar een “simpel” vierpittertje met deze prestaties en wellicht ongekende wegligging dan een zespitter met dezelfde of mindere prestaties en waarschijnlijk ook mindere wegligging.

Ik hoop echt dat deze auto Alfa weer op de kaart zet en dat ze weer erboven op komen.
It’s alliiiiiiiivvveeee! :D

*danst 3 rondjes rond de tafel*
@trigger565: werd ook wel een keertje tijd, niet?
@thomcarspotter: absoluut! Ik geloofde er al bijna niet meer in…. En top dat ze de vooropgestelde specs hebben behouden. Top top.
Tussen al het Ferrari, Lamborghini en McLaren geweld komt er ineens een klein Alfa’tje om de hoek kijken, en stiekem is dit nog de leukste van allemaal!
@motoragent: Ik vind ‘m mooier dan die Swaffelari. Die valt mij toch een potje vies tegen, zeg (qua uiterlijk dan)
in 4,5 seconden naar de 100 voor 68 duizend euro.

dat is geen geld.
@karaya: Da’s nog geen 15000 euro per seconde! ;-)
Carbon chassis (65kg), aluminium crashstructuur en composiet ‘plaat’delen.
Totaalgewicht: 895kg
Da’s lichter dan mijn Abarth 500C esseesse. En dan heeft de 4C ook nog eens 80pk meer

w00t!
@tweetyv6: Gewicht is echt ongelofelijk he! Dat gaat sturen volgens mij, dat wil je niet weten. Ben erg benieuwd!
@E34M5Touring: Ik ook, believe me. Ben half mei in Italië, hoop toch stiekum al ergens ene te spotten (juni zou hij bij de dealers staan). Wellicht bij de Mille Miglia… wie weet
@E34M5Touring:
Dat wil ik wel weten…. Ik zeg het niet snel maar hiervoor zou ik zomaar eens de Lotus de deur uit doen. Als hij net zo rijdt en een beetje meer comfort biedt, ik word er ook niet jonger op….
Eindelijk weer eens goed nieuws van Alfa en ze hebben ook nog eens hun woord gehouden. Wat een mooie auto is het geworden. Als de ontwikkeling van de Giulia op dezelfde princiepes wordt gedaan gaat Alfa eindelijk weer een mooie toekomst tegemoed.
Geweldig!! Alles wat ze zeiden klopt nu nog, als dit rijdt zoals de specs doen beloven, wordt dit een van de best sturende auto’s van de laatste tijd. Deze staat per heden bovenaan mijn lijstje voor 2e auto’s die ik later wil hebben. Succes ermee Alfa!
Ik vind de Evora mooier
@tvrspeedsix: in het echt was de concept echt een lekker ding en zondag ga ij deze live zien. Maar de Evora die weegt 1350kg of zo… no contest…
@w0o0dy: Wat heeft gewicht met mooier te maken?
@heidekonijn: niets maar deze 4c is zo licht en snel dat het uiterlijk wellicht minder belangrijk wordt, vooral omdat ze mikken op mensen die ECHT va autorijden houden.
@w0o0dy: Mensen die met een Evora rijden houden niet ECHT van rijden denk je?
@heidekonijn: jawel en zullen blij zijn met hun auto.. alleen of ze nog zo blij zijn met hun keuze nadat ze in deze hebben gereden valt te bezien.
Vroeger kon je in Gallery van AB de foto vergroten en instellen als wallpaper. Sinds de nieuwe “look” gaat dit niet meer! Jammer!
Mooie auto trouwens, wel jammer van de prijs.
ik snap dat gezeur over de prijs niet.

een auto met deze specs kan je echt niet voor minder maken.
@karaya: Welke kleur bestel jij de jouwe?
Wut11?!11?! 68k? Godfriggindamitscheize(…)ennogmeeraanelkaargetypevloekwoordenoverheid! De 4C wordt er gelukkig niet lelijker op. Dus hij is een beauty!
Elders in Europa kost ie 60k, dus de importeur heetf al een flink lage prijs bedongen. Of de BPM moet slechts 8k zijn, maar dat geloof ik niet.
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!