Er zijn van die auto’s die niet echt lijken aan te slaan. Neem nu de Farboud Farbio GTS. Voor een auto met supercar-prestaties, is het opvallend dat we hier ruim een jaar geleden voor het laatst aandacht aan besteed hebben. Ligt het misschien aan de naam? Vindt men z’n looks niet anno 2008? Anyway, tijd voor een update, vooral ook omdat de Farbio nu over een niet misselijke 410 pk beschikt.
De Farbio was er al in twee varianten: de GTS en de GTS300. Farbio’s laatste creatie, de GTS400, is uiteraard het snelst dus ook het meest interessant. Dankzij een verbeterd inductie- en uitlaatsysteem en een aangepaste ECU, levert de Farbio alleszins redelijke prestaties. Naar de 100 sprint de GTS400 in 3,7 seconden en de top bedraagt zo’n 300 km/u.
De auto beschikt over een volledig vlakke bodem, AP Racing-remmerij (350 mm vóór, 328 mm achter), instelbare dempers met Eibach veren en 20 inch koofstofvezel schoentjes. Ook binnenin is het niet behelpen: Sparco kuipjes en een touchscreen waarmee navigatie, airco en stereo bediend kan worden.
En verkoopt Farbio nog een beetje? Exacte cijfers zijn niet bekend, maar volgens het Britse merk bestaat er een lange lijst van klantenorders uit Groot-Brittanië, de VS, Scandinavië en Thailand. De daadwerkelijke productie van de auto’s is midden 2008 begonnen, maar laten we hopen dat Farbio het hoofd boven water weet te houden in deze tijden (via: caronline).
Sven zegt
Mooie auto.
Maar ik zou wel zo snel mogelijk die inkeping in de zijkant dicht laten maken
BOL zegt
Die ‘inkeping’ zit er vast niet voor de kat zn viool
Marly zegt
mwa mwa ….
Niet echt vernieuwend of erg bijzonder.
Die inkeping ziet er gedateerd uit, ook vind ik die achterlichten een beetje halfords/autostyle..
BVO zegt
het blijft een mooie auto, die wielen zijn echt super
en hij nog practisch ook
ik dacht altijd dat het Farboud was maar waarom is het ineens Farbio
kan het iemand mij uitleggen
Sven zegt
Ik begrijp dat die inkeping nut heeft.
Maar als ik zou kunnen kiezen dan heb ik hem toch liever zonder.
Ook al rijdt hij dan nog maar 295 ipv 300
Jordey zegt
Oke.. Allemaal aardige reacties. Hoe vinden jullie ‘m na dit filmpje?
http://nl.youtube.com/watch?v=Ei24RUKjigQ
BmwMPower zegt
@ sven
Misschien haalt die de 295 niet eens meer met die inkeping.
Nog maar 170 ofzo…
lambo zegt
@ Jordey
nog aardiger :-)
Joah zegt
Jongens zonder die ‘inkeping’ zijn je voor remmen gesmolten na het 1e rondje circuit
Citrofiel zegt
“laten we hopen dat Farbio het hoofd boven water weet te houden in deze tijden”? Nee hoor, hoeft van mij niet zo nodig. Farbio heeft niet echt iets speciaals, het is het zoveelste sportwagenfabrikantje.
wouterjeuring zegt
waarom farbio en niet farboud…?¿
fructis zegt
Is het de bedoeling dat die nogal veel naar rechts afloopt?
CRASH zegt
prijs???
CRASH zegt
100.000 euries!!!
Edje® zegt
Het stuur komt volgens mij 1 op 1 uit de Nissan GT-R…
Camaro zegt
Ziet er niet uit, maar daar is niet alles mee gezegd…