• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Citroën C4 Cactus

Auteur: sir_smokalot, gepost 4 februari 2014 om 22:59 – 26 Reacties

Afbeelding Dit is de Citroën C4 CactusAfbeelding Dit is de Citroën C4 CactusAfbeelding Dit is de Citroën C4 CactusAfbeelding Dit is de Citroën C4 CactusAfbeelding Dit is de Citroën C4 Cactus

Citroen C4 Cactus
Daar is ie dan, een dag voor zijn officiële onthulling, Citroëns lekker eigenzinnige C4 Cactus Crossover MPV-dinges.

Het uiterlijk liet zich al redelijk raden, met zijn Airbump-kussens, Picasso-lampunits, en onderbroken C-stijl, en zoals je ziet is Citroën lekker dichtbij hun concept gebleven. Tsja, het zijn ook Fransen en geen doodsaaie vergrijsde Gaappanners.

C4 Cactus interieur

Het interieur oogt lekker anders, en zit waarschijnlijk vol met verwijzingen naar het verleden, maar die filtert ondergetekende met zijn beperkte kennis van oude Citroentjes er zo snel niet uit. We zien onder andere een bank voorin in plaats van gescheiden stoelen, en een automaat die zich zowel met knoppen als met een hendel lijkt te laten bedienen.

Anaologe tellers ontbreken, de bestuurder moet het, net als bij bijvoorbeeld de i3, met een klein scherm voor zich en een groter (infotainment)exemplaar in het midden stellen. Achter het stuur zitten schakelflippers, het portier trek je dicht met een stevige band die tussen twee als geborsteld metaal ogende bevestigingen vastgemaakt zit, en ook op het dashboard zien we twee van dit soort knoeperts. Zou dit een groot opbergvak zijn?

Morgen weten we meer, tot dan: veel plezier met de gallery.

Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans
  • Dit kost het nieuwe topmodel van Citroën

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

c4, cactus, Citroen, crossover, geneve-2014, interieur, mpv

Vorig bericht: « China doorbreekt grens van 20 miljoen autoverkopen
Volgend bericht: Opel Ampera, onvoorspelbare factor in het moderne verkeer? »

Lees Interacties

Reacties

  1. r32turbo zegt

    4 februari 2014 om 23:02

    er zit ook kaktussen

    Login om te reageren
    • meneer zegt

      4 februari 2014 om 23:07

      @r32turbo: bad-um tssjj

      Login om te reageren
  2. str8six zegt

    4 februari 2014 om 23:02

    Wat een guitig bakkie!

    Login om te reageren
  3. norge zegt

    4 februari 2014 om 23:08

    Lekker Meneer achterop zo,n Cactus schrijven

    Login om te reageren
  4. burninrubber zegt

    4 februari 2014 om 23:11

    Vraag me af of hier een markt voor is?

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      5 februari 2014 om 09:45

      @burninrubber: dat vraag je je serieus af in een land vol dusters en qashqais??

      Ik ben zeer benieuwd naar de prijs!

      Login om te reageren
  5. dbonline zegt

    4 februari 2014 om 23:13

    Ik gok erop dat dit ding gewoon wegdrijft bij een zondvloed!

    Login om te reageren
  6. potver7 zegt

    4 februari 2014 om 23:13

    Leuk ding, maar ik denk dat ze er zonder die rare bobbels op de zijkant veel meer van zullen verkopen. Dit is wel weer typisch zo’n model dat (misschien) heel goed verkoopt in de eerste 3 maanden, maar die na 2 jaar van de markt wordt gehaald wegens gebrek aan verkoopsucces.

    Login om te reageren
  7. ederooij zegt

    4 februari 2014 om 23:14

    Leuke auto om te zien die in deze wit-bruine samenstelling er ook gewoon goed uit ziet. Niet te schreeuwerig/apart maar wel weer iets anders dan normaal. Hopen dat zulke dingen wat vaker in het verkeer te zien zullen zijn dan al die saaie leasebakkies.

    Login om te reageren
  8. JeejEm zegt

    4 februari 2014 om 23:25

    Super gaaf ding! Echt helemaal goed. Lekker anders zonder dat het onpraktisch wordt; integendeel, dit ding is ontworpen om weer terug te gaan naar eenvoud en gebruiksgemak. Goed dus dat die kussens er aan de zijkant op zitten. In Frankrijk zal het vast een succes worden, nu maar hopen dat hij ook hier aanslaat. Ik vind hem mooi!

    Login om te reageren
    • gallardogt zegt

      5 februari 2014 om 01:13

      @JeejEm: Inderdaad, de fransen maken zo’n auto voor gewoon voor zichzelf en dat is de beste basis voor een goed ontwerp.

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        5 februari 2014 om 08:51

        @gallardogt: Dat kan zo zijn, maar ’t is niet daarmee is ’t nog geen commercieel succes.

        Login om te reageren
  9. Teerdz zegt

    4 februari 2014 om 23:26

    Is die hendel in het midden niet gewoon de handrem?

    Login om te reageren
  10. Donstil zegt

    4 februari 2014 om 23:31

    Gaat dit zo in productie?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 februari 2014 om 10:41

      @Donstil: blijkbaar. Een wagen die er uitziet als een conceptcar gewoon in productie nemen, dat kunnen allen de Fransen. Supercool dat Citroën dit durft. Ik hoop dat ze er veel van gaan verkopen.

      Login om te reageren
  11. Edge zegt

    4 februari 2014 om 23:34

    Supertof dat die Airbump-kussens het productiemodel gehaald hebben, maar ik vraag me dan wel af… Hoe krijg je zoiets schoon? En hoe houdt zoiets zich in de carwash?

    Login om te reageren
    • almera-ga16det zegt

      5 februari 2014 om 06:48

      @Edge: haha, mijn eerste reactie ook….. en wat als iemand ze lek prikt? Dan loop je met een zak
      Verschrompelde aardappels op je portier. Naja, hij zal er niet lelijker op worden

      Login om te reageren
  12. kingdecay zegt

    5 februari 2014 om 01:25

    Heerlijk Frans eigenwijs weer. Een beetje een rare verschijning zo met die luchtkussens, maar zeker niet lelijk. Het interieur vind ik echter wel iets te gewoontjes, gelet op de aparte exterieurstyling, maar dat kan met de komende modelupdates wel bijgewerkt worden natuurlijk. Then again, ze moeten wel ergens de kosten wat mee zien te drukken.
    Maar toch, ik had wat meer flair verwacht, zeker van de Fransen en al helemaal van Citroën.

    Ik zie mezelf deze auto niet meteen kopen, maar kudos voor al degenen die het wel zullen doen. Al valt het wel te hopen dat eventuele kopers zich dan weer niet teveel laten verleiden tot het kiezen van anonieme kleuren. Citroën is echt wel goed bezig de laatste jaren, hun portfolio wordt er alleen maar mooier en interessanter op. De huidige C4 Picasso is ook super om te aanschouwen, een zeldzaamheid voor een MPV. Nu nog hopen dat ze die Metropolis effectief in productie nemen en dan ook meteen in Europa aanbieden. Het zou echt zonde wezen moest die tot Azië beperkt blijven. Doen ze goed daar in Frankrijk.

    Login om te reageren
  13. reiziger zegt

    5 februari 2014 om 07:47

    Dit is tenminste weer wat nieuws, Citroën durft gewoon af te stappen van traditionele modellen en designs. Kunnen andere autofabrikanten misschien nog wat van leren, die met wat enkele wijzigingen en wat nieuwe snufjes een auto als revolutionair bestempelen.

    Creative technologie!

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      5 februari 2014 om 08:53

      @reiziger: Creative technologie? Ik vermoed zo dat de technologie vooral heel erg mainstream zal zijn, alleen het design heeft wat creatieve accenten.

      Login om te reageren
  14. pjotr zegt

    5 februari 2014 om 08:50

    Dit wordt een knaller bij vrouwen die van chocolade(repen) houden!

    Login om te reageren
  15. mout zegt

    5 februari 2014 om 10:27

    Ik zie weinig verwijzingen naar het verleden. Geen 1-spakig stuur, geen hydropneumaat, geen bediening met ‘satellieten’ aan het stuur ipv stengels, geen radio-bediening tussen de voorstoelen.
    OK: Hij heeft voorwielaandrijving. Dat is sinds de traction avant wel erg Citroën.
    En – vooruit dan – de snelheidsmeter heeft geen conventionele layout. Daar hebben ze ook een aardige traditie mee.

    Login om te reageren
  16. mout zegt

    5 februari 2014 om 10:35

    Ik vind hem mooi en gedurfd. Zou die voorbank nog een extra zitplaats opleveren?
    Maar ja: Gedurfde modellen worden (in elk geval in NL) niet verkocht: Cube, Veloster, Soul, A2, Smart I, Forfour, C6, Avantime, Speedster, Multipla, RX-8, Cubo.
    Dit lijkt me een leuke PR-auto voor de farmaceutische industrie: wrapje erop met reclame voor pillen. Of Stimorol, kan ook.

    Login om te reageren
  17. erce zegt

    5 februari 2014 om 10:48

    Met de juiste prijsstelling kan dit wel eens een heel succesvolle auto worden. Ruim, bruikbaar en mooi om te zien, zowel van binnen als van buiten.

    Login om te reageren
  18. motherlover zegt

    5 februari 2014 om 11:34

    Heerlijk dat Citroën weer eindelijk zo lekker eigenzinnig is. (ook al is het niet meer met de mechaniek, maar vooral met het uiterlijk.)

    Login om te reageren
  19. Esprit_de_Flandre zegt

    5 februari 2014 om 13:09

    Waaw, is dit een productiemodel? Apart. Niet echt mooi, maar zeker interessant. Wel wat veel zwart achteraan…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North