• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroën Cactus lekt, heeft Airbump-kussentjes [updated]

Auteur: sir_smokalot, gepost 4 september 2013 om 19:19 – 18 Reacties

Afbeelding Citroën Cactus lekt, heeft Airbump-kussentjes [updated]Afbeelding Citroën Cactus lekt, heeft Airbump-kussentjes [updated]Afbeelding Citroën Cactus lekt, heeft Airbump-kussentjes [updated]Afbeelding Citroën Cactus lekt, heeft Airbump-kussentjes [updated]Afbeelding Citroën Cactus lekt, heeft Airbump-kussentjes [updated]Afbeelding Citroën Cactus lekt, heeft Airbump-kussentjes [updated]Afbeelding Citroën Cactus lekt, heeft Airbump-kussentjes [updated]Afbeelding Citroën Cactus lekt, heeft Airbump-kussentjes [updated]

Cactus-citroen, best verfrissend
Citroën had al aangegeven zijn C-Cactus Concept (2007) te doen herleven, althans in ieder geval qua naam. Inmiddels is het nieuwe concept door de mazen van het Franse net geglipt.

De Cactus heeft flink samengeknepen Technospace-oogjes, een grote voorbank a la 2CV, en Airbump-kussentjes die we al in de videoteaser zagen, wat dat ook maar zijn moge. Ja, hier herkennen we veel C-Cactus in.

In plaats van de flink aflopende daklijn gaat het er bij het nieuwste concept iets meer recht-toe-recht-aan aan toe, de vorm komt het dichtst in de buurt van een mini-SUV/crossover. Laat die carrosserievorm nou net heel populair zijn, en Citroën nog geen model in dit segment hebben, in tegenstelling tot zusje Peugeot.

Alle informatie over deze verfrissende (?) cactus-citroen-combinatie verwachten we spoedig te hebben, dit zal t.z.t. als een update aan dit artikel worden toegevoegd.

Update: het persbericht is binnen. De Cactus is een concept die model staat voor de komend jaar te verschijnen C-lijn van Citroen. De “Airbumps” zijn naar eigen wens aan te passen grafische elementen van soepel materiaal waarin capsules met lucht zijn verwerkt om de carrosserie te beschermen. Een auto is ontworpen om zo licht en aerodynamisch mogelijk te zijn (binnen de beperkingen van een crossover natuurlijk). De voorstoelen zijn gebaseerd op het idee van een grote sofa en er zijn authentieke en natuurlijke materialen gebruikt die een chique maar ontspannen sfeer moeten creëren.

De Cactus is voorzien van een Hybrid Air aandrijflijn, een combinatie van geperste lucht en een PureTech benzinemotor die moet zorgen voor een verbruik van minder dan 3 liter brandstof per 100 kilometer. De auto wordt 4,21 meter lang en 1,75 meter breed. De hoogte is 1,53 meter maar er is wel een bodemvrijheid van 21 centimeter. Jep, dit is de voorbode voor een crossover. De gladde neus is een kijkje in de toekomst, deze lijnen ga je terugzien op toekomstige modellen van Citroen.

Qua interieur zien we een smal, zwevend dashboard, een 7 inch scherm dat de standaard klokken vervangt, een 8 inch touchscreen voor de bediening van airco, audio, navi, etc en schakelflippers gecombineerd met een selectieknop op het dashboard in plaats van een conventionele pook. Het panoramische dak laat wel licht door maar geen warmte en het beschermt tegen UV straling.

Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans
  • Dit kost het nieuwe topmodel van Citroën

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

c-cactus, cactus, Citroen, concept, hybrid-air, Hybride, iaa-2013

Vorig bericht: « Maserati bouwt Levante vanaf 2014, investeert €1 mld
Volgend bericht: Smart Fourjoy concept: less is more? [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. The360box zegt

    4 september 2013 om 19:31

    Erg interessant interieur als exterieur.

    Login om te reageren
  2. munich zegt

    4 september 2013 om 19:31

    In deze vorm in productie. Lekker eigenzinnig. Ik zou hem kopen, zonder lang na te hoeven denken.

    Login om te reageren
    • baworm7 zegt

      4 september 2013 om 21:16

      @munich: Vind je het niet erg, dat er behalve de voorruit geen ramen inzitten?

      Login om te reageren
  3. brabantia zegt

    4 september 2013 om 19:33

    Jezus, wat een prachtig interieur. Maak die auto met dit interieur aub?!

    Login om te reageren
    • oskaar7 zegt

      4 september 2013 om 19:56

      @brabantia: inderdaad echt vet!

      Login om te reageren
  4. screamer zegt

    4 september 2013 om 19:35

    Dat wordt een DS3+ of DS3 plús, zoiets

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      5 september 2013 om 12:57

      @screamer: Of DX3… ?

      Login om te reageren
  5. jvthof1983 zegt

    4 september 2013 om 19:51

    Voor een zogenaamd concept heeft deze toch een realistisch en productierijp interieur. Ik zeg doen!
    Denk dat het minimalistische erg zal aanspreken, en is een keer een mooi digitaal dash!

    Het scherm is zo te zien een wegklap, zoals de aftermarket 1 DIN navigatie en dvd systemen vaak hebben maar nu voor het eerst opgepakt door een autofabrikant zelf!

    Nogmaals gebruik dat interieur!!!!

    Exterieur, schaaf de concept laagjes eraf, en klaar voor productie. Doen!

    2 x ja is JA

    Login om te reageren
    • gedwongenleaser zegt

      4 september 2013 om 23:14

      @jvthof1983: 2x ja is ‘jaja’ en dat staat voor eerst zien dan geloven. Geweldig interieur wat we echt niet in een productieversie gaan terugzien en dan blijft er wat mij betreft weinig spannends over…

      Login om te reageren
  6. JamesBond007 zegt

    4 september 2013 om 20:11

    Een citroen cactus lekt.. Haha aparte kop weer jongens.. (y)

    Login om te reageren
  7. matje140 zegt

    4 september 2013 om 20:25

    Citroën is denk ik het enige merk dat het aandurft zo’n soort concept echt in productie te nemen. Dus in godsnaam Citroën, doe het eens een keer!!!

    Login om te reageren
  8. rob68 zegt

    4 september 2013 om 20:51

    Nee maar ik zie voor de verandering weer eens een echt Citroen interieur………Prachtig.
    Buitenkant is saai.

    Login om te reageren
  9. Pallas zegt

    4 september 2013 om 21:43

    Meestal ben ik kritiekloze Citroën-fanboy (zachtjes uitgedrukt), maar wat is er zo spectaculair of zo Citroën aan dit interieur? Wat mis ik? Wat is er mis met mij? Straks ga ik nog met droge ogen beweren dat duurste auto’s best mooi zijn…

    Login om te reageren
  10. Pallas zegt

    4 september 2013 om 22:05

    Meestal ben ik kritiekloze Citroën-fanboy (zachtjes uitgedrukt), maar wat is er zo spectaculair of zo Citroën aan dit interieur? Wat mis ik? Wat is er mis met mij? Straks ga ik nog met droge ogen beweren dat duitse auto’s best mooi zijn…

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      4 september 2013 om 22:13

      @Pallas: stomme app..

      Login om te reageren
      • spellingscontrole zegt

        5 september 2013 om 00:12

        @Pallas: die app werkt inderdaad niet optimaal.

        Login om te reageren
  11. r32turbo zegt

    5 september 2013 om 00:40

    Er zit ook echt cactussen sorry moest even:p

    Login om te reageren
  12. Esprit_de_Flandre zegt

    5 september 2013 om 12:56

    Ik veronderstel dat die grijze vlakken onder de geknepen lichtjes de echte koplampen zijn, zoals bij de nieuwe C4 Picachu?

    Niet mis. Mooier dan de C-Cactus in ieder geval…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North