Dit is de duurste Citroën van Marktplaats

Auteur: , 82 Reacties

Jep, zelfs voor een degelijke Citroën mag je soms diep in de buidel tasten.

De Franse autofabrikant staat bekende om zijn praktische en betaalbare wagens. Ga je echter los op de optielijst dan kan ook een Citroën duur uitvallen. Deze C4 Grand Picasso is daar een voorbeeld van. De MPV prijkt dan ook met de “duurste Citroën van Marktplaats”-titel.

De auto is hagelnieuw en aan de buitenkant zie je er niet aan af dat de MPV meer dan 40 mille mag kosten. De gezinsbak kent echter een waslijst aan opties. Onder andere een panoramadak, navigatiesysteem en parkeersensoren zijn enkele extraatjes.

Het gaat hier om een 120 pk sterke diesel, gekoppeld aan een automaat met zes verzetten. De auto heeft een maagdelijke kilometerstand. In dit geval kun je dus niet echt spreken van een occasion.

De Grand Picasso C4 staat in Almere en heeft een prijskaartje van 43.593 euro.



82 reacties

43K om duidelijk te maken dat je leven officieel voorbij is… nee dank je.
@airc: Hoezo, als je een leuke vrouw hebt en een stel leuke kinderen, plezier en vrije tijd hebt en daarbij ook nog eens van je hobby je werk hebt kunnen maken en zelfs leuke schoonouders hebt (het bestaat). Kun je dan niet voor zo’n degelijke Citroën rijden?
Je hoeft niet altijd de bikkel uit te hangen en te kiezen voor de “premium” merken, om van het leven te genieten.
Jezelf weerspiegelt nu wel mooi je eigen treurigheid.
@orichy: Ik heb dat alles en toch geen MPV. Ik zie namelijk niet in waarom ik 365 dagen per jaar voor lul moet rijden omdat ik een gezin heb. Er zijn genoeg alternatieven die exact hetzelfde doen en meer en er nog wel fatsoenlijk uit zien. Iedere station bijvoorbeeld. Maar das natuurlijk niet hip bij de moeders met pittige korte kapsels, papa’s met Max verstappen petjes 2,3 koters en een labrador.
@airc: als je meer dan 3 zitplaatsen achterin nodig hebt dan heb je aan “iedere stationwagon” precies niks… Toch zijn er dan wel leukere alternatieven dan deze Citroën
@m00s: meer dan 3 kinderen? Bible Belt much?
@airc: aaannnddd across the line. Je eerste reactie was nog wel grappig. Dit is gewoon sneu. En nee ik kom zelf niet uit die regio.
@airc: ik heb het over zitplaatsen, niet kinderen. De 5 zitplaatsen in mijn auto zijn zeer regelmatig gevuld. Het zo zomaar kunnen dat de volgende auto een 7 zits mpv/suv gaat worden. Niet omdat het nodig is maar omdat het praktisch is.
@airc: Je hebt nog een hoop te leren in deze wereld en dat ga je nog doen ook! Leuk en heel erg veel plezier in je toekomstig leven, want de werkelijkheid is droomwereld nog niet binnen gedrongen!
@airc: Ik heb zelf 4 kinderen en in het verleden leuke auto’s gereden. Alleen gaat dat niet meer passen in een normale auto. Rij nu Grand Espace, het rijdt inderdaad niet zo spannend als mijn voorgaande auto’s. Maar als ik opnieuw zou moeten kiezen tussen een leuke auto of 4 koters dan wist ik het wel. Dan stond er weer een Espace voor de deur met 4 kinderen erin. Dat geeft meer vreugde dan een auto. Als je het van een auto moet hebben dan moet je toch eens bij je zelf te raden gaan ;)
@thomas20vt: Je kunt ook altijd nog een R-klasse nemen. Misschien niet de leukste MPV, wel de meest comfortabele (en lelijke)😜
@airc: Waarom zou je voor lul rijden als je een mpv hebt omdat dat gewoon hardstikke makkelijk is met kids etc. ?
Als jij je alleen mans genoeg kan voelen in een dure dikke auto zegt dat meer iets over jou zelf…
@senne: leg eens uit waarom dit hartstikke makkelijk is voor de kids tov bijvoorbeeld een ruime station ?
@eelco74: er passen 3 kinderstoelen achterin, er kan een kinderwagen in zn geheel in de achterbak. Ook allemaal redenen waarom ik ooit ben overgestapt op een mpv ipv station. Het rijd idd minder goed en is zeker minder mooi, maar met 3 kinderen is het zeker praktischer!
@m00s: ding is hoog, kinderen kunnen niet bij de klink en niet zelf instappen. Uitstappen het zelfde probleem. Eruit vallen (want ze hebben wel eens mot) betekend ook een halve meter extra vallen.

Met een speciale opzet bank kan je ook 4 kinderen (tot 12 jaar) in een megane kwijt.
@eelco74: kinderen vanaf een jaar of zes, kunnen prima zelf instappen. Wil je überhaupt hebben dat kleine kinderen zelf instappen, ik hou daar liever nog de regie over, voor hun veiligheid en het is mijn verantwoording! Oudere jongeren hebben meer ruimte, vooral als qua lengte groter, dan gemiddeld zijn. Dus dan is een mpv een uitkomst en een betere optie dan een stationwagon.
En een mpv kan heel goed vlot en wendbaar zijn, als je maar goed proefrijdt en blijft een kwestie van smaak en gevoel.
@eelco74: over welke monstertruck heb jij het? De deurgrepen van mijn Vw Touran zitten maar een paar cm hoger dan die van de Audi A3 van mijn buurman. Mijn zoon van 4 heeft totaal geen probleem om de deur te openen en zelfstandig in en uit te stappen.
@senne: gewoon vw? Rij je graag in producten van oplichters en bedriegers? Ga snel een normale auto kopen vent
@henkhekje: Haha ik heb niet alleen VW hoor. Maar wel als gezinsauto en daily.
@senne: nee ik heb niets tegen Citroën. Verre van zelfs. Ik heb iets tegen die Vinex-sloepen.
@airc: Je hebt zelf iets tegen Vinex sloepen maar je rijdt een VW waar 3 kids in kan?
Dat zal dan een net zo zaaddodend saai hok zijn, maar vermoedelijk een betere CW waarde hebben, gefeliciteerd.
@fanboy: ik heb niet gezegd dat er 3 kids in kunnen. Dat doe jij. Ik durf wel te stellen dat mijn VW jouw auto kan hebben van 0-100
@airc: Ah ik dacht dat je ook 3 kids had. In ieder geval een VW met een achterbank.
Kan vast snel zijn, maar blijft toch een saai ding dan.

Maar goed, ik begrijp dat er nogal wat bewijsdrang achter zit. En dat je het erg belangrijk vind wat anderen van je denken.

Je bent pas een kerel als je in een Multipla kan rijden.
@airc: Wie zegt dat het 365 dagen per jaar zo zou moeten zijn? Het kan ook een functionele auto zijn, voor als het vakantie en voor erbij zijn! En iedereen heeft een andere smaak, maar dit is niet jouw smaak, maar dat had ik al begrepen uit je eerste reactie.

Mijn keuze is het ook niet.
Maak is het ook niet, maar ik snap wel waarom iemand hiervoor kiest en dat hoeft niet altijd voor de hoeveelheid kinderen te zijn, misschien heb je wel een gehandicapte, of minder valide in de familie, dan is de extra ruimte handig voor de rolstoel, of rollator die mee moet. Of je hebt een hobby die veel ruimte vraagt, zoals duiken.
@airc: haha geweldig 😂
@orichy:
Een leuke vriendin en kinderen dus koop je maar een zaaddodende Citroën, en doe je niets “leuk” meer enkel maar infunctie van het gezin. Tot ze met iemand in bed ligt met wat zij een “bad boy” noemt die een Mustang rijd en nergens veel om geeft want jou vind ze te veel veranderd en niet meer de man van vroeger. Dan ben ik toch liever de douchebag met de Mustang.
@shiva: als je een auto nodig hebt om jezelf te vertellen dat je (nog) stoer bent, kun je beter je geld aan een psycholoog dan aan een Mustang uitgeven. Kost minder en lost daadwerkelijk iets op. Die vrouw die voor jou kiest vanwege je auto en uiterlijk vertoon, zal ook niet blijven. Btw: ik heb geen kinderen, ben geen psycholoog en heb geen MPV of station.
@shiva: Vrouwen die vallen op een “Bad Boy” zijn uit op seks en geen liefde, want ook zij weten, dat inruilen dan net zo makkelijk gaat, als dat het om seks gaat.
Die “Bad Boy” zorgt meestal niet voor kinderen en raakt die vrouw toch zwanger, dan zorgt hij niet voor het kind, of vrouw, want daar wordt je “soft” van?
Zij moeten er ook zijn, maar dat is niet mijn stijl.

De overige vrouwen gaan voor liefde, gezin en gezelligheid en de overige leuke dingen in het leven, maar zij kiezen ook voor verantwoordingsgevoel hebben, dus kiezen zij eerder een man, die praktisch en een verantwoordelijk keuzes durft te maken en dan kan een mpv, tot de opties behoren.
Een ieder die denkt, dat dat zaaddodend is, ziet de wereld anders en dat kan en mag, maar laat een ieder in zijn waarde.
@airc: deze manier heeft een premium hok nodig om zich te laten gelden. Zonder z’n 4 penisringen in de grille is hij een 0.. Nou jongetje 4 keer 0 is nog steeds nul. (mooie slogan voor Audi)
@henkhekje: ik rij geen premium hoor. Gewoon VW.
@airc: ah..

Het toonbeeld van een succesvolle hotshot.
@2wheeler: ik maak het bruggetje naar merken niet hè. Dat doen anderen. Ik ageer tegen het concept mpv. Geen van mijn auto’s zijn pretentieus maar wel altijd met een fun inslag gekocht.
@airc: Leg mij eens uit, hoe jouw dailydrive VW een grotere fun kan hebben, dan een goed afgevulde Citroën C4 Grand Picasso. Het begrip “fun” kan men naar ieders wens invullen. Ik wil graag het jouwe weten?
Mijn fun zit hem juist in de uitgebreidere optie mogelijkheden in gemak en comfort en meer motorvermogen, dan gemiddeld. Waarbij een goed, rustig en stevig weggedrag en een grotere versnelling in snelheid mogelijk is.
@Orichy: nou nou, een “welk zaaddodend product geeft meer fun” discussie. Dit is weer een goede kandidaat voor meest zinloze discussie van het jaar.

Een mpv als dit koop je niet omdat het fun is maar omdat je het nodig hebt. Net als die snelle vw. En als je iets leuks wilt zijn er voor beide gewoon goede alternatieven. Maar dat is voor ons autoliefhebbers en niet voor de doelgroep van dit soort auto’s; huisvaders die vervoer zoeken.
@lekbak: Ik ben geen huisvader, ben niet getrouwd, heb geen vriendin en ook geen kinderen. Toch zou een MPV tot mijn garage behoren.
Het is functioneel, maar die functionaliteit kun je prima combineren met snelheid en goed stuurgedrag, als je maar welke auto je daar voor moet uitkiezen en samenstellen, om hem toch aan alle wensen te laten voldoen. Koop een C-Max, of S-Max en je kunt hem laten tunen en behandelen en ook volstoppen met allerlei handige opties. Ik vind dat niet verkeerd, of voor schut rijden. En over smaak valt wel te twisten, maar ieder heeft zijn eigen smaak en dat is maar goed ook.
Daarmee blijf dus gewoon een autoliefhebber, ik kijk er alleen anders tegenaan.
@Orichy: Ik vind het belangrijker dat mijn daily ook nog een beetje leuk is om te rijden. Dus als ik een bocht neem dat de koets meegaat en niet pas een halve tel later. Ik vind het prettig om wat meer wegligging en wat power te hebben. Dus dat vind ik niet in een MPV. Maar dat zijn dingen die in een station in mijn ogen ook nog best kunnen. Maar met een set goede aanpasbare shocks en een 2 liter diesel kun je op koppel ook nog best fun hebben. Waar het mij om gaat is dat een MPV geen rijdersauto is en dat is prima, maar ze zijn ook nog eens allemaal hetzelfde en niet bepaald mooi. Als autoliefhebber kan ik niet geloven dat je die keuze maakt hoe rationeel dan ook. Er zijn betere meer gefocuste alternatieven. 20cm extra hoofdruimte en een 10cm dubbele vloer krijgen mij niet warm.
@airc: Ook een mpv is prima aan te passen, door tuning en mechanische aanpassingen, neem wel een goede basis, bijvoorbeeld een C-Max, of S-Max, die rijden van nature al strakker en daarmee kun je best een paar stapjes verder zetten. En dan heb ineens twee vliegen in één klap. Het is gewoon de uitdaging die moet willen aangaan.
Eerlijk gezegd vind ik dit nog wel meevallen voor de duurste Citroën op Marktplaats. Ik meen mij te herinneren dat er ook (nieuwe) Seat Alhambra FR’s te koop staan op Marktplaats voor meer dan 50.000 euro.
@sequoyah_parera: bij een ford dealer is lisse staat een Galaxy voor 63k
@plopkoekje: Citroen Galaxy’s zijn ook zeldzaam, dat rechtvaardigt zo’n prijskaartje.
@rulefollower: hij heeft het over een Seat Alhambra, ik heb het over een Ford Galaxy. Nergens staat Citroën.
@plopkoekje: gaat het om dure auto’s te koop staan of om dure Citroens die op marktplaats te koop zijn?
@rulefollower: Ja, die Citroën Galaxy zijn zeker zeldzaam, omdat zij niet bestaan. Daarintegen is de Citroën C4 Grand Picasso geen bijzonderheid en die prijs lijkt mij best gerechtvaardigd. Er zijn inderdaad duurdere concurrenten te vinden, ook wel Franse.
Die SM van 60000 euro telt niet mee?
@sunder94: Ik wilde net zeggen, een beetje SM gaat hier zeker overheen maar je bent me voor. :) Om over een DS cabrio maar te zwijgen maar die staan waarschijnlijk niet op marktplaats.
@sunder94: Ja, maar dat is geen echte Citroen… ;-)
Een verschilletje met concullega Autoscout24. Een prachtige Citroën DS Palm Beach voor een niet lullig bedrag van € 395.000. Kost wat maar dan heb je ook echt wat.
https://secure.pic.autoscout24.net/images-big/595/421/0303421595001.jpg?9e6cbbb7b10da24e30832afbf7cbdeff
@viezefreddyw: Met fatsoenlijk panoramadak.
@viezefreddyw: Ah ja, Gina, wat een klotebedrijf is dat zeg. Dwongen die arme @CasperH om in auto’s als de Carrera GT, M3 CSL en Ferrari Testarossa te rijden, en dan moest hij er ook nog filmpjes en artikelen bij maken, hoe durven ze!
@edge: Exact! Dát waren nog eens mooie en erg leuke video’s. De Autoblog classic rijtest en video. Ik vind het oprecht jammer dat ze daar niet meer aan doen. Video’s met auto’s als deze vind ik zo veel leuker!
http://www.autoblog.nl/gallery/0_Reviews/Citroen/DS19_Cabriolet_Usine_Chapron/Citroen-DS19-Cabriolet-Usine-Chapron-4723.jpg
@viezefreddyw: Mwah, heb je dan ook echt wat? Ik ben DS-liefhebber en heb zelf een DS 21 uit ’67, maar ik vind bijna 4 ton voor een cabrio van de pot gerukt. De Chapron cabrio is echt prachtig en terecht een gewaardeerde klassieker, maar het blijft toch een niet heel degelijke, vrij langzame en rumoerige auto met een toen al ouderwetse en bedaagde viercilinder. Voor dat geld kun je zoveel andere mooie auto’s kopen met een fraaiere aandrijflijn…
@frederik: Poh, prachtige auto heb jij dan! Ik ben oprecht jaloers. Ik vind de DS21 werkelijk een prachtige auto.

Verder ben ik het wel deels met je eens. Het is echt schofterig duur tegenwoordig, zo’n DS. 395.000 Euro lijkt mij ietwat aan de hoge kant. Maar ik vind het werkelijk een prachtig apparaat. Zelden zo mooi kom ik ze nog tegen. Maar of ik er ooit 395.000 Euro voor zou neerleggen…
@viezefreddyw: Nou een DS 21 is een stuk bereikbaarder dan een F430 ;-). Maar het is inderdaad een prachtige wagen, nog met de oude neus. En de cabrio is natuurlijk nog mooier. Maar persoonlijk zou ik er niet meer dan zeg 50k voor over hebben. 4 ton is meer klassieke Ferrari / Maserati / Aston territorium vind ik…
@frederik:
Gris palladium, de twee Cibié verstralers, de subtiele chrome randjes om de knipperlichten en de oranje remlichten.
Episch elegant en arrogant in één.
@desjonnies: Absoluut!
@frederik: Daar ben ik het wel met je eens. Ook deze krengen beginnen nu echt belachelijk duur te worden. En inderdaad, voor de F430 had ik er misschien wel twee kunnen kopen. Maar ik kan mijn geld helaas maar 1 keer uitgeven.

Veel plezier met je mooie DS, moet wel goed komen denk ik.
@viezefreddyw: ik was ook al aan het kijken en zag dit pareltje ook staan autoscout. Toch iets serieuzer dan marktplaats….
Toch geen gekke keuze als je per ongeluk drie snot en poep fabriekjes op de wereld hebt gezet. Dat was een aantal jaar geleden wel anders, toen kon je alleen met de Ford S-max nog een beetje voor de dag komen.
@robert110:

Of hééél diep in de buidel tasten en een Espace kopen.
@robert110: Je kunt voor dat geld ook een leuke gebruikte Polo of Fiesta voor de vriendin kopen. Twee kinderzitjes achterin en eentje op de voorstoel, en dan koop je voor jezelf van het geld dat je over houdt een nieuwe Mazda MX-5
@Edge: en ik t weekend rij he leuk met 2 auto’s, gezellig met de familie op stap…
@futse: Ja dat is juist het hele punt. Geen gezeur van de vrouw of de kinderen, en onderweg naar je schoonmoeder kun je ook nog per ongeluk de verkeerde afslag pakken. Ideaal toch? ;-)
@edge: Volgens mij kun je beter gaan scheiden, als je toch last hebt van een midlifecrisis?
Lekker je eigen weg gaan, zonder aanhang, dat is wat je zoekt en eigenlijk wilt. Wees dan een ander ook niet langer tot last en doe het. Alle problemen opgelost.
Of je weet je nog, waarom je eigenlijk gek bent geworden op je vrouw/vriendin?
Denk dan nog eens na, waar je allemaal aan begonnen bent en neem de regie terug. In plaats van andere de schuld geven van jouw probleem.
Neem de verantwoording op, dat kan best wel leuk zijn, als je bereid bent het leuk te maken voor iedereen en niet alleen jezelf. Want alleen is ook maar alleen, een avontuur met twee, of meer is altijd spannender. Want ga je het gezamelijk halen? Dat is een grotere uitdaging, toch, met meer spanning?
@Edge: Polo? Leuk? Die combinatie bestaat niet
@henkhekje: hooguit bij het inruilen voor iets nieuws.
@henkhekje: Jawel, een echte WRC Polo, voor het echte gooi- en smijt werk. Maar daar passen ook kinderzitjes is, maar dat is wat minder comfortabel voor alle en misschien hebben zij meer plezier dan jij, dat kan en mag natuurlijk niet?
@Edge: leuke Polo, wanneer zijn die geproduceerd?
Krengen zijn oersaai….
@rufctr01: De echte WRC Polo zijn hardstikke leuk voor het gooi- en smijt werk.
Zijn dan wel duurder geworden. De eerste GC4 Picasso ging als Exclusive voor 40k weg. Maar dan had je wel een 2.0l Diesel automaat. En leer etc.
Mooi ook die foto’s. Lekker scherp enzo
Wat een non-artikel zeg
Succes dealer! 😅
Wat een kansloos artikel.
Krijgen we hierna de duurste Seat, de duurste Kia etc…
@gietturbo: Exact mijn gedachten.
In dezelfde lijn als “de duurste Peugeot op marktplaats” en dan verwijzen naar zo’n 2000 kg spaanplaat met 2 bedden en een chemisch toiletje erin.

Zoals ik bij dat artikel al aangaf: als je een paar knaken van marktplaats krijgt om er om de anderhalve week naar toe te linken, prima.. maar zet er dan ADVERTORIAL bij, dan kan iedereen kiezen om er naar te kijken of niet.
@thearchitect:

Of kom gewoon met leuke facts die we nog niet kennen van Marktplaats, maar dit is gewoon bagger
Ik zat eigenlijk te wachten op de eerste die zou zeggen: ‘Maar een nieuwe DS5 dan?’

Valt mee dus :)
En nog steeds maar 120 PK? Had tenminste een 150 pk versie verwacht voor dat geld.

BPM’s a bitch…
43K voor zo’n stuk verdriet. Nee dank je
De duurste Citroën op MP?

https://link.marktplaats.nl/m1165295313

Niet helemaal
Fantastisch kwalitatief goed product, moet wel bijbels oud-testamentisch goed zijn, het sterruft nog steeds van zijn voorganger op de weg en op marktplaats; de Xara Picasso zie je werkelijk nog overal in Europa. Beter kunnen Duitsers het niet maken.
Meegespoten deurklinken, nee dan moet u nog even dokken en een week wachten totdat hij terug is van de spuiter…
Dat zoiets zeldzaams als een *degelijke* Citroën veel geld moet opbrengen is toch weinig verrassend…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).