• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is waarom de Volkswagen Golf R400 er niet gaat komen

Auteur: RubenPriest, gepost 26 april 2016 om 17:01 – 27 Reacties

Afbeelding Dit is waarom de Volkswagen Golf R400 er niet gaat komenAfbeelding Dit is waarom de Volkswagen Golf R400 er niet gaat komenAfbeelding Dit is waarom de Volkswagen Golf R400 er niet gaat komenAfbeelding Dit is waarom de Volkswagen Golf R400 er niet gaat komenAfbeelding Dit is waarom de Volkswagen Golf R400 er niet gaat komenAfbeelding Dit is waarom de Volkswagen Golf R400 er niet gaat komenAfbeelding Dit is waarom de Volkswagen Golf R400 er niet gaat komenAfbeelding Dit is waarom de Volkswagen Golf R400 er niet gaat komen

Golf R400
Helaas voor de fans. De über-Golf met 400 pk blijft een fata morgana.

Toen Volkswagen in 2014 met het R400 Concept kwam was het hek van de dam. “zoiets bruuts gaan ze nooit maken”. Toch kwamen de Duitsers een jaar later met het verlossende woord: De R400 gaat er komen, met meer dan 400 pk uit de geblazen tweeliter TFSI.

Toch komt Volkswagen terug op haar woorden en krijgen de mensen die in het begin zo sceptisch waren hun gelijk. Wegens de nasleep van het dieselschandaal voelt Volkswagen zich genoodzaakt enkele projecten af te blazen om kosten te besparen. Dit wisten we al en nu is bekend geworden dat de Golf R400 één van de slachtoffers is geworden naar aanleiding van deze bezuinigingen, schrijft Autonews.

Volkswagen gooit het complete project niet meteen in de prullenbak. De reeds gemaakte ontwikkelingskosten zullen binnen het concern in een later stadium nuttig worden gebruikt. De kans is aanwezig dat de 2.0 TFSI met meer dan 400 pk in een toekomstige Audi terecht gaat komen. Daarmee zal de vandaag aangekondigde GTI Clubsport S met 310 pk voorlopig de sterkste productie-Golf zijn die Volkswagen ooit heeft gebouwd.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Golf 8 infotainment
    Volkswagen pakt grootste nadeel Golf 8 grondig aan

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, golf, r400, Volkswagen, volkswagen-dieselgate

Vorig bericht: « LEGO Porsche 911 GT3 RS maakt hebberig
Volgend bericht: Moet de MINI sedan er zo uit gaan zien? »

Lees Interacties

Reacties

  1. mercedesclk350 zegt

    26 april 2016 om 17:03

    Jammer. Die concept is echt wel gaaf. Heb hem mogen aanschouwen in Autostadt twee jaar geleden.

    Login om te reageren
  2. mrrallycross zegt

    26 april 2016 om 17:03

    Gewoon dat blok van de ttrs er in. Kan makkelijk

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      26 april 2016 om 17:54

      @mrrallycross: kost nog steeds een hoop; testwerkzaamheden, marketing, et cetera. Auto zal nooit winst opleveren. Puur imagebuilder. Dat geld houden ze nu om begrijpelijke redenen in de zak. Zal wel een saai groen projectje voor in de plaats komen…

      Login om te reageren
  3. pomoek zegt

    26 april 2016 om 17:04

    Euh, maar waren ze dan van plan die auto met verlies te gaan verkopen? Hoe hoog zijn die ontwikkelingskosten dan?

    Login om te reageren
  4. parttimeautospotter zegt

    26 april 2016 om 17:10

    Nu moet ik huilen :(

    Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    26 april 2016 om 17:12

    Opzich wel begrijpelijk. Het zal beduidend minder kosten om die Clubsport S te ontwikkelen. Het blok met 310 pk ligt al in de schappen (zit in TTS) en het onderstel zullen ze ook van de TTS kunnen afkijken.

    Login om te reageren
  6. dubcars zegt

    26 april 2016 om 17:13

    “geblazen TFSI” is een tautologie

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      26 april 2016 om 17:22

      @dubcars: Niet perse, je kan TFSI als een produktnaam opvatten en dan is het wel correct; ookal bestaan er geen ongeblazen TFSI (want: FSI is dood … en maar goed ook).

      Login om te reageren
    • dikdraak zegt

      26 april 2016 om 17:36

      @dubcars: Nee, een pleonasme ;) Als je gaat grammar nazi’en, doe het dan goed.

      Login om te reageren
    • bilscobar zegt

      26 april 2016 om 17:41

      @dubcars: Gdi…

      Login om te reageren
  7. pechweg zegt

    26 april 2016 om 17:15

    Achja we hebben altijd die mooie fugazi R400 met 1.2 TSI in ons kikkerlandje! :)

    Login om te reageren
  8. EnthousiaST220 zegt

    26 april 2016 om 17:32

    Als ze een 2 liter tfsi kunnen maken met 400 pk, waarom heeft de Chiron dan niet 1600 ipv 1500 pk? Of is dat sommetje te makkelijk gemaakt?

    Login om te reageren
    • dikdraak zegt

      26 april 2016 om 17:37

      @finn1996: Omdat koeling.

      Login om te reageren
    • flex01 zegt

      26 april 2016 om 17:55

      @finn1996: Iets met betrouwbaarheid

      Login om te reageren
      • stefanvts16v zegt

        26 april 2016 om 19:50

        @flex01: betrouwbaarheid en VAG gaan sowieso niet echt hand in hand…

        Login om te reageren
    • Edge zegt

      26 april 2016 om 21:32

      @finn1996: @dikdraak @flex01 Vergeet ook de marketing niet. Bugatti kennende krijgen we over enkele jaren ook een snellere versie van de Chiron. Daarom persen ze nu nog niet het maximale uit de motor.

      Login om te reageren
  9. maikel2303 zegt

    26 april 2016 om 17:46

    Haha en nu staat diegene die laatst de te koop aangeboden golf, die helemaal verbouwd was als deze golf, echt goed goed voor schut. Want die hele auto bestaat dus niet

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      26 april 2016 om 17:58

      @maikel2303: vind hem juist minder voor lul staan. Nu heeft ie een auto gebouwd die er nooit kwam, maar graag had gewild. Best origineel. Als ie wel was geproduceerd, had ie een auto gehad die leek op een auto die hij niet kon betalen/niet op wilde wachten.

      Login om te reageren
  10. denniss00 zegt

    26 april 2016 om 17:47

    Waarom de R400 niet komt? Because belasting

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    26 april 2016 om 18:00

    Tja, dat is inderdaad wel jammer.

    Login om te reageren
  12. commentaar1 zegt

    26 april 2016 om 18:40

    Wellicht bijt dit de Audi modellen, heb altijd het idee dat Audi meer pk krijgt dan een VW. Dit zal een directe aanval zijn op de Audi A3

    Login om te reageren
  13. koenigsegggone1 zegt

    26 april 2016 om 19:01

    Is de huidige Golf R niet gewoon de sterkste productie golf die vw ooit gebouwd heeft?

    Login om te reageren
    • jasperhallo zegt

      26 april 2016 om 20:18

      @koenigsegggone1: Nog wel, tot de Clubsport S er is.

      Login om te reageren
  14. leemster zegt

    26 april 2016 om 19:30

    Godverdomme

    Login om te reageren
  15. thomasthomas zegt

    26 april 2016 om 19:31

    ABT heeft al een 400pk pakket voor de R , dus waar hebben het over. Hij is er gewoon en dan nog zonder al die extra opsmuk.

    Login om te reageren
  16. crew zegt

    26 april 2016 om 22:49

    Koop dan een focus…. mooier beter sneller

    Login om te reageren
  17. freeze zegt

    27 april 2016 om 08:00

    Als dat 400pk blok richting Audi gaat komt er dan een RS3 Plus zoals er ook al is voor de RS6 en R8?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North