• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Golf R 400 Concept: de overtreffende trap

Auteur: sir_smokalot, gepost 19 april 2014 om 14:22 – 37 Reacties

Afbeelding Volkswagen Golf R 400 Concept: de overtreffende trapAfbeelding Volkswagen Golf R 400 Concept: de overtreffende trapAfbeelding Volkswagen Golf R 400 Concept: de overtreffende trapAfbeelding Volkswagen Golf R 400 Concept: de overtreffende trapAfbeelding Volkswagen Golf R 400 Concept: de overtreffende trapAfbeelding Volkswagen Golf R 400 Concept: de overtreffende trapAfbeelding Volkswagen Golf R 400 Concept: de overtreffende trapAfbeelding Volkswagen Golf R 400 Concept: de overtreffende trap

Volkswagen Golf R400
Volkswagen toont op de Auto China in Beijing hoe ver het zijn 2.0 TFSI kan uitknijpen: tot 200 pk per liter in dit geval (da’s 10 pk/l minder dan zusje Audi), omhuld door een extra dikke Golf met 4Motion. Dit is de Golf R 400.

De R400, op basis van de Golf (7) R, sprint in 3,9 s van 0-100 km/h, en haalt een topsnelheid van 280 km/u. De auto, die 1.420 kg in de schaal legt (dus 3,55 kg/pk), heeft flink uitgeklopte wielkasten met hierin 19-inch lichtmetaal. Extra wijde koelopeningen, een carbon splitter en de gele accentlijnen onderscheiden de studie verder van de ‘gewone’ R met zijn laffe 300 peekaatjes. Het maximumkoppel van de R400 komt uit op 450 Nm (+70).

Aan de achterzijde zien we een diffuser met twee grote uitlaatpijpen, een knipoog naar de R32, en een dubbele dakspoiler. Praktisch blijft het concept wel, want je kunt er dankzij zijn twee achterstoelen nog steeds 4 personen in kwijt.

Golf R400 interieur

Schakelen gaat via een 6-traps DSG, het vermogen gaat naar de wielen via een Haldex-koppeling en geïntegreerde elektronische sperdifferentiëlen. XDS+, een soort torque vectoring, op vóór- en achteras is standaard. De R400 werd eerder deze week al gepreviewd in een aantal schetsen, naar verluidt wordt er ook al mee rondgereden op de Ring. Maar dit kan ook een lichtere GTI zijn natuurlijk.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Golf 8 infotainment
    Volkswagen pakt grootste nadeel Golf 8 grondig aan

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

beijing-2014, concept, golf, golf-7, golf-r, R-GmbH, r400, Volkswagen

Vorig bericht: « Oldsmobile Aerotech I: vergeten concept (1987)
Volgend bericht: Lamborghini Aventador LP 700-4 Nazionale [Ad Personam] »

Lees Interacties

Reacties

  1. paulaner zegt

    19 april 2014 om 14:27

    Met een golfje een R8 de baas zijn.. waanzin.
    Knap hoor.

    Login om te reageren
    • pureturkish1 zegt

      19 april 2014 om 22:32

      @paulaner: een r8 doet 100 wel in 3.6sec -_- , en over de 100 moet ik zeker nog niets zeggen.
      Uhmm maar een 4.2 wel ja.

      Login om te reageren
      • paulaner zegt

        19 april 2014 om 22:34

        @pureturkish1: de V8 een ruime 4.8 secondes. De Rtronic 4.4 sec. Dus..

        Login om te reageren
        • pureturkish1 zegt

          20 april 2014 om 00:02

          @paulaner: jij bent wel grappig , 4.8 is bij een spyder. en een v8 heeft aldus niet veel power.
          Een r8 v10 haalt wel een 3.6 seconde.
          En over de honderd nogmaals , hoef ik nog niet eens iets te zeggen.
          Dus de reactie hierboven trekt een beetje op niets.

          Login om te reageren
          • paulaner zegt

            20 april 2014 om 00:05

            @pureturkish1: jij hebt het over de V10 neem ik aan. Ik gewoon over de eerste generatie V8.

            Login om te reageren
          • paulaner zegt

            20 april 2014 om 00:11

            @pureturkish1http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Audi_R8
            Fanboy?

            Login om te reageren
  2. rikkon zegt

    19 april 2014 om 14:29

    -=edit: check=-

    Login om te reageren
  3. henk123456 zegt

    19 april 2014 om 14:35

    Ah, ze zijn de 4-cilindermotoren voor de nieuwe 911 in een golf aan het testen

    Login om te reageren
  4. jlm83 zegt

    19 april 2014 om 14:36

    Volgens mij zien ik een handbak redactie…

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      19 april 2014 om 14:38

      @jlm83: dat is een incognito pook

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        19 april 2014 om 14:42

        @roppp: It’s a ruse!

        Login om te reageren
  5. sandniggah zegt

    19 april 2014 om 14:51

    Nu wordt je golf nog sneller gejat .

    Login om te reageren
  6. denniz zegt

    19 april 2014 om 15:10

    Hoe moet je dit thuis gaan uitleggen? Ik hoop dat ie met 4 deuren komt. Neem dat gele streepje op de koop toe. Wat een VETTE bak. Bouwen aub.

    Login om te reageren
  7. sergio72 zegt

    19 april 2014 om 15:23

    Hoelang houd dit blok het vol, aangezien de duurzaamheid van de standaard 2.0 tfsi al erg kort is!

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      19 april 2014 om 18:39

      @sergio72: tot je uit het zicht van de dealer bent….

      Login om te reageren
  8. tupperware zegt

    19 april 2014 om 15:24

    Staat het petje op de optielijst of krijg je die er gewoon bij?

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      19 april 2014 om 16:46

      @tupperware: is een optie volkswagen kennende..

      Login om te reageren
    • denniz zegt

      20 april 2014 om 15:11

      @tupperware: wat een goeie! Die had ik nog nooit gehoord!!! Helemaal zelf bedacht? Wow!

      Login om te reageren
  9. toniominestrone zegt

    19 april 2014 om 16:50

    Mooi hoor, maar het blijft gewoon een ordinaire Golf!

    Login om te reageren
  10. baasbas zegt

    19 april 2014 om 17:02

    400?

    Login om te reageren
  11. maseratizzzzzzzz zegt

    19 april 2014 om 17:10

    Er wordt bijna nooit een 0-200 sprint gemeld. Dat zegt veel meer dan een 0-100 of topsnelheid vind ik persoonlijk.

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      19 april 2014 om 18:41

      @maseratizzzzzzzz: ik weet niet waar jij in NL 200km/u kunt rijden??? Die topsnelheidvermelding is alleen leuk voor aan de bar. Bij 210km/u klapt ie waarschijnlijk uit elkaar :-D

      Login om te reageren
  12. roadrebel123d zegt

    19 april 2014 om 17:20

    Zot veel kracht uit een 4L, als je bedenkt dat VW niet zo veel lang geleden vol trots een supercar concept aankondigde met dergelijke kracht uit een W12 en toen op ongeloof kon rekenen…

    Login om te reageren
    • roadrebel123d zegt

      19 april 2014 om 17:21

      @roadrebel123d: voor de liefhebber: zoek maar eens VW W12 coupé op!

      Login om te reageren
  13. 2cool4school zegt

    19 april 2014 om 17:48

    Wil hem!

    Login om te reageren
  14. davelepeef zegt

    19 april 2014 om 19:14

    Mooie plastic plaat op de motor hoor!! Kap open en wijzen maar naar die plastic shit, ‘kijk, daaronder zit mooie techniek waar 400pk uit komt’…

    Login om te reageren
  15. Corrado16v zegt

    19 april 2014 om 20:00

    Stiekem is hij nog best leuk, tussen al die bluemotions die hier al rondrijden. Maak maar gewoon, want de R komt me een beetje saai over tegenover de oude R32.

    Login om te reageren
  16. florisf89 zegt

    19 april 2014 om 20:02

    Ook al draagt king kong een..

    Login om te reageren
  17. jeffreym3 zegt

    19 april 2014 om 20:16

    Hij ziet eruit zoals de normale Golf R er uit hoort te zien.

    Login om te reageren
  18. schellekens006 zegt

    19 april 2014 om 20:44

    Volgens mij kan hij zo in productie. Why not.

    Login om te reageren
  19. gtwillem zegt

    20 april 2014 om 03:38

    Hopelijk komt ie er ook. Dan staat er een leuke multitest te wachten bij Evo magazine over een jaartje: de Audi RS3, de nieuwe Focus RS, MB A45 AMG, de Astra VXR-R, de nieuwe Megane RS Radicale en deze hyper Golf.

    Login om te reageren
    • nasty zegt

      20 april 2014 om 09:58

      @gtwillem: nieuwe civic type r 2.0 i-vtec turbo? Want als je er de megane bij betrekt kan deze ook niet uitblijven…

      Login om te reageren
  20. daanjorispup zegt

    20 april 2014 om 09:51

    Ik hoop dat die echt komt :) :) :)

    Login om te reageren
  21. ghost zegt

    20 april 2014 om 10:10

    Eindelijk weer schalensitze. Ik kwam er eerder deze week bij dr vw dealer achter dat je die niet meer in een Golf R kan bestellen, toch jammer..

    Login om te reageren
  22. cthijs zegt

    20 april 2014 om 10:36

    Kunnen ze over een paar jaar nog meer petjes van een boom schrapen op zaterdagavond

    Login om te reageren
  23. wheelerjorn zegt

    20 april 2014 om 11:17

    Damn, mag ik deze eens een dagje van jullie lenen? :-) Zou er wel eens mee willen rijden naar de Nürburgring, en daar eens een rondje er mee willen rijden!
    Dit moet volgens mij wel een hele brede glimlach op je gezicht toveren en veel rijplezier geven.

    Login om te reageren
  24. denniz zegt

    20 april 2014 om 17:45

    Waarom duurt het zo lang om mijn reactie goed te keuren? Beschermd lid of zo?? Beetje flauw.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North