• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Dit zijn de specs van de Bugatti Chiron’

Auteur: sir_smokalot, gepost 20 november 2015 om 14:50 – 63 Reacties

Bugatti Chiron


1.500 pk, 1.500 Nm, 0 tot 100 km/u in 2,3 seconden. Wil je meer weten?

Momenteel organiseert Bugatti in het sjieke St Regis-hotel te Dubai een private viewing van de nieuwe Bugatti Chiron, de auto die Michel Perridon aan zijn Bugattivloot gaat toevoegen. In de Nationale Autoshow verklapte hij al dat de auto duurder gaat worden dan de Veyron (maar niet in het onderhoud), en dat hij zelf wat moest wennen aan het uiterlijk. De specs van de auto, die met deze Gran Turismo-racer een voorproefje kreeg, wist Wouter hem echter niet te ontlokken.

0-300 km/u in < 15 sec

Één van de 500 kopers was tegenover Autogespot iets loslippiger, althans dat beweert de site. We kunnen de claims niet verifiëren en houden dus een kleine slag om de arm. Komt ‘ie: de W16 blijft, en stoot de hypercar van stilstand in minder dan 15 seconden naar de 300 km/u. Dat is sneller dan de LaFerrari, die het in 15 seconden rond doet, en royaal sneller dan de P1 en 918 (respectievelijk 16,5 s en 23 s, bron). Om alles op temperatuur te houden zijn er 15 waterkoelers nodig.

De 7-traps DSG van Ricardo blijft, en verder rolt de Chiron op Pilot Sport PAX-banden. In de velgen (20″ voor en 21″ achter) zweven schijven met een diameter van respectievelijk 420 mm en 400 mm. Van de met 4 LED’s aan weerzijden getooide Veyron-opvolger zijn 120 stuks vergeven, dus er is nog plek in de orderboeken.

Enkele gelukkige aanwezigen posten hun sfeerimpressies op hun social media-outlets, ziet er gezellig uit daar..

Bugatti Dubai

Bugatti Dubai

Kopfoto: screenshot uit deze video

Ook interessant!

  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
    Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
  • Nederlandse keukenboer verkoopt zijn Bugatti Chiron
    Nederlandse keukenboer verkoopt zijn Bugatti Chiron
  • Bugatti Chiron 4-005 mag nu met pensioen

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, chiron

Vorig bericht: « Porsche Cayman GT4 Clubsport toont zijn witte rolkooi
Volgend bericht: Kanariegele Ford GT in LA. Racer & Focus RS zijn er ook »

Lees Interacties

Reacties

  1. cpp1 zegt

    20 november 2015 om 14:55

    En maar miljoenen verliezen per verkochte unit….?

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      20 november 2015 om 15:01

      @cpp1: Oh… wat doe je. Als je niet oppast trek je die beerput weer open en gaat iedereen weer wat artikeltjes quoten: ‘VAG moet xxx bijleggen op elke Veyron’.
      Dan vragen er weer mensen: maar waarom maken ze er dan nog meer.
      Anderen proberen dan het principe van marginale kosten uit te leggen.
      Sommigen begrijpen dit weer niet en zullen weer in herhaling vallen met woorden zoals verlies per stuk; het staat er echt.

      Login om te reageren
      • cpp1 zegt

        20 november 2015 om 15:11

        @gregorius: haha

        Login om te reageren
    • Robdg zegt

      20 november 2015 om 15:04

      @cpp1: Verdienen ze deze kosten dan niet terug met het absurde onderhoud? velgenwissel na 2 keer banden wisselen.
      Er zal heus wel een lekkere marge zitten op velgen en bandjes.

      Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      20 november 2015 om 17:07

      @cpp1: Ja want VAG heeft maar één ander model waarop ze kunnen verdienen…

      Login om te reageren
      • retsok zegt

        20 november 2015 om 17:48

        @mercedesclk350: ontwikkelingskosten zijn nu veeeeel lager omdat dit eigenlijk een doorontwikkeling is op de veyron. Dus door het verkopen van deze maken ze wellicht weer winst per stuk en beperken ze het verlies weer van de veyron.

        Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    20 november 2015 om 15:03

    Zal mij benieuwen of deze wel winstgevend is…… Maar de specs zijn alvast erg fijn.

    Login om te reageren
  3. granlusso zegt

    20 november 2015 om 15:03

    Eerder werd er gerept over een topsnelheid van 462 km/h, blijft dat overeind? Zou wel heel extreem zijn!

    Er komen iig al twee naar Nederland, misschien meer? :)

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      20 november 2015 om 15:43

      @granlusso: als je m hoog genoeg uit een vliegtuig mikt, moet dat wel te halen zijn.

      Login om te reageren
      • acizane80 zegt

        20 november 2015 om 16:00

        @gregorius: faster & furieus VAG

        Login om te reageren
      • biohazardracer zegt

        20 november 2015 om 16:01

        @gregorius: volgens mij niet. Correct me if i’m wrong maar de Vmax van een vallend object (zonder externe stuwkracht) is 200km/u. Dus mits hij externe raketaandrijving heeft zal ie niet sneller vallen dan een golf gti kan rijden.

        Login om te reageren
        • gregorius zegt

          20 november 2015 om 16:30

          @biohazardracer: Je doet t zeker goed op feestjes?

          Ff zonder dollen. Er zijn dus hele forum topic waar physics geeks hierover filosopheren.
          Als die Chiron nou de motor in zn neus had zitten, hadden we nog best kans gemaakt, omdat ie dan in principe op langere snelheid voorover moet kukelen.
          Maar bij deze geef ik je gelijk; die Chiron gaat ook vallende uit een vliegtuig, waarschijnlijk geen 462 km/h halen.

          Login om te reageren
          • biohazardracer zegt

            20 november 2015 om 16:54

            @gregorius: laten we het erop houden dat ik goed ga op feesten ? maargoed ik ben gelukkig geen geek, ik hou het meer op een mens met enige kennis van zaken. Maar ik snap ook wel dat mijn reactie eigenlijk een te serieus is!

            Login om te reageren
        • poeperman zegt

          20 november 2015 om 16:58

          @biohazardracer: en ik maar denken dat een object bleef versnellen in vrije val… Fo real

          Login om te reageren
          • bartteeuwen zegt

            20 november 2015 om 17:21

            @poeperman: Ligt vooral aan de wrijvingsweerstand t.o.v. het gewicht. Een kartonnen doos met n gewicht van 1 kg versnelt minder snel als een propje karton van 1 kg. Ook de uiteindelijke valsnelheid ligt bij die 2e een heel stuk hoger.

            Login om te reageren
            • Think-Tank zegt

              20 november 2015 om 19:45

              @bartteeuwen: Idd, 9,82 Nm/s2 in een vacuum omgeving. Een veer of een bowlingbal, ze gaan even snel

              Login om te reageren
              • 2wheeler zegt

                20 november 2015 om 22:04

                @Think-Tank: jongens, kunnen jullie dit lekker voor de maandagmiddag bewaren?

        • Joerek zegt

          20 november 2015 om 22:18

          @biohazardracer: De Cw waarde is heel laag, dus het kan zomaar sneller zijn dan 200kmh ;)

          Login om te reageren
        • Koenigsegg-fan zegt

          21 november 2015 om 13:34

          @biohazardracer: Het is al eerder gezegd, maar wat je beweerde klopt niet. De huidige Veyron heeft een oppervlak van 2,07 m² en een Cw-waarde van 0,36. Dat komt neer op het vogende:
          V^2 = 2 * F / ( A * rho * Cw)

          Nu weten wij F nog niet, maar dankzij Newton is dat een makkie:
          F = m * A = 1880 * 2,07 = 3891,6 N

          Voor de luchtdichtheid ben ik ervan uitgegaan dat de Veyron op 5 km hoogte in de atmosfeer al de maximale snelheid heeft bereikt.

          Dus de terminale snelheid, als de originele Veyron met de punt naar beneden valt, zou zijn:
          V = sqrt(2 * 3891,6 / ( 2,07 * (0.6*1,2845) * 0.36)) = 116,4 m/s = 419 km/h

          Dat is dus nog geen 462 km/h, maar wel veel sneller dan wat je aanvankelijk dacht.

          Login om te reageren
          • biohazardracer zegt

            21 november 2015 om 13:42

            @Tesla-fan: zooo jij hebt zeker heel goed opgelet bij natuurkunde! Ik snap er zelf helemaal geen zak van van wat je nu allemaal beschrijft
            Maargoed jij hebt het over de huidige veyron terwijl we hier praten over de chiron dus ik denk dat jouw mooie formule ook weer de prullenbak in kan

            Login om te reageren
            • biohazardracer zegt

              21 november 2015 om 13:43

              @biohazardracer: ow en daarbij denk ik niet dat het heel realistisch is dat de veyron nosefirst te aarde valt maar waarschijnlijk al tollend neerkomt ?

              Login om te reageren
            • Koenigsegg-fan zegt

              21 november 2015 om 15:43

              @biohazardracer: Er zijn natuurlijk geen gegevens over de luchtweerstand, massa en frontaal oppervlak van de Chiron. Vandaar dat ik de Veyron als voorbeeld nam. De gegevens zullen wel wat verschillen, maar ik ga er van uit dat het geen dramatisch groot verschil is.

              Ik heb trouwens en domme fout gemaakt (oppervlakte ingevuld i.p.v. acceleratie) en de werkelijke eindsnelheid is 912 km/h. We have a winner!

              Login om te reageren
        • tvr1974 zegt

          21 november 2015 om 14:30

          @biohazardracer: dat ligt aan de luchtdichtheid. Kijk maar even naar dat filmpje van die gast die uit die luchtballon springt(https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Felix_Baumgartner). Die gaat door het geluid….

          Login om te reageren
  4. geronimo zegt

    20 november 2015 om 15:07

    Mooi spes? Niets hybride?

    Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    20 november 2015 om 15:08

    Ik ben vooral benieuwd welke special editions ze deze keer weer uit hun hoge hoed moeten toveren om die dingen kwijt te raken.

    Login om te reageren
  6. fmgarcia zegt

    20 november 2015 om 15:09

    Had ik er nou maar een gekocht. Ziet er gezellig uit!

    Login om te reageren
    • acizane80 zegt

      20 november 2015 om 16:00

      @fmgarcia: als daar de geld voor hebt wil ik dat je mij adopteert, en ik beloof braaf te zijn.

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        20 november 2015 om 18:02

        @acizane80:Alleen als je gigantische borsten hebt, dan beloof ik dat je af en toe je topje mag aanhouden!

        Login om te reageren
        • acizane80 zegt

          20 november 2015 om 18:10

          @fmgarcia: die heb ik met 110kilo is dat niet moeilijk om tieren te kweken. ;-)

          Login om te reageren
          • fmgarcia zegt

            20 november 2015 om 19:49

            @acizane80: De wil is er iig. Als ik ooit het geld zou hebben is dit het laatste ong op mijn verlanglijstje. Adopteer ik jou liever en geef ik je een eigen gt3 rs ‘als je erin past’.

            Login om te reageren
            • dubois zegt

              20 november 2015 om 21:49

              @fmgarcia: je valt op dikke mannen?

              Login om te reageren
              • fmgarcia zegt

                21 november 2015 om 10:53

                @dubois: jup met baarden!

  7. aquila2003 zegt

    20 november 2015 om 15:11

    Jeutje wat sneu! De w16 blijft? Wat een gemiste kans! Ik had gehoopt op weer een mooie unieke motor.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      20 november 2015 om 15:15

      @aquila2003: Dat geld heeft VAG momenteel hard nodig voor glijmiddel om dieselgate nog enigszins dragelijk te maken.

      Login om te reageren
    • Donstil zegt

      20 november 2015 om 15:34

      @aquila2003: de W16 is nog steeds een unieke motor toch? Het is niet alsof dat blokt tegenwoordig overal maar in ligt ofz.

      Login om te reageren
      • roppp zegt

        20 november 2015 om 16:42

        @Donstil: ik dacht in de nieuwe Up….

        Login om te reageren
      • aquila2003 zegt

        20 november 2015 om 18:34

        @Donstil: not sure if trolling or just stupid

        Login om te reageren
  8. tofas zegt

    20 november 2015 om 15:17

    True story hoop dat het design ook lekker is aangepakt

    Login om te reageren
  9. zondacinque zegt

    20 november 2015 om 15:22

    Dit verpulverd echt alles!!

    Login om te reageren
    • FlighTom zegt

      20 november 2015 om 15:35

      @zondacinque: het moet nog gebeuren, dus tot die tijd is het verpulverT ;)

      Login om te reageren
    • redbeams zegt

      20 november 2015 om 15:52

      @zondacinque: Niet waar…

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      20 november 2015 om 16:00

      @zondacinque: dat betwijfel ik…..

      http://youtu.be/qj3Oo-_jecg

      Login om te reageren
    • abcde zegt

      20 november 2015 om 18:04

      @zondacinque: ik betwijfel het.. De Koenigsegg One:1 doet 0-300 in 11.92 sec..

      Login om te reageren
      • zondacinque zegt

        20 november 2015 om 18:18

        @abcde: hangt er vanaf wat het gewicht is maar bugatti heeft meer pk en meer nm en 4wd, ben wel benieuwd.

        Login om te reageren
        • trolle zegt

          20 november 2015 om 19:08

          @zondacinque: en weegt waarschijnlijk ook wel weer een pak meer

          Login om te reageren
  10. rufctr01 zegt

    20 november 2015 om 15:26

    Ik vind deze auto niet echt een vergelijking voor de 918 en P1. Dit is een andere klasse. Ik denk dat Koenigsegg Agera R of de nieuwe Regera eerder een partij voor de Bugatti is. De Agera R maakt gehakt van veel Veyron versies.

    Login om te reageren
    • jessepinkman zegt

      20 november 2015 om 16:00

      @rufctr01: Mwah de 918 maakte gehakt van de Veyron, op de sprint en op rondetijd.. PK’s zeggen niet alles, elektromotoren met 100% koppel vanuit stilstand wel blijkbaar

      Login om te reageren
  11. str8six zegt

    20 november 2015 om 15:58

    Wat kleedt dat toch lekker af zo’n jurk.

    Login om te reageren
  12. pomoek zegt

    20 november 2015 om 16:07

    Ik vind die 2e foto echt goud! Ik ken die mannen niet en hoef ook niet te weten wie wie is, maar ze zijn allemaal uiteraard multi miljonair. Maar eentje is natuurlijk de rijkste. En er is er ook eentje met het minste geld. Hakken over de sloot zeg maar en die het héél leuk vindt dat ie hier bij mag zijn. Ik zeg het is ie man met gaten in zijn broek.

    Login om te reageren
    • poeperman zegt

      20 november 2015 om 16:59

      @pomoek: lachen!!

      Login om te reageren
  13. larsdbs9 zegt

    20 november 2015 om 16:14

    In principe hebben ze alle grote kosten al gemaakt voor de veyron, het ontwikkelen en testen van het blok, de banden en noem maar op. Ook hebben ze hier al de ervaring mee opgedaan die tijd en geld kostte. Daarom denk ik dat ze met deze Chiron nu wel winst gaan maken per verkocht exemplaar.

    Verder snap ik niet dat ze weer 500 exemplaren willen verkopen, de verkoop van 400 Veyron’s ging nou ook niet echt soepel!

    Login om te reageren
  14. roppp zegt

    20 november 2015 om 17:02

    1,5x het vermogen van de La Ferrari en toch nauwelijks sneller van 0-300km/u. Waar doe je het dan voor????

    Login om te reageren
    • metalmike zegt

      20 november 2015 om 17:06

      @roppp: Patsen tegenover je jurkenmatties

      Login om te reageren
      • roppp zegt

        20 november 2015 om 20:24

        @metalmike: loopt die man van Trust in een jurk dan?

        Login om te reageren
        • 2wheeler zegt

          20 november 2015 om 22:07

          @roppp: alleen op de zaterdagavond

          Login om te reageren
  15. maseratizzzzzzzz zegt

    20 november 2015 om 17:14

    Heel leuk vergelijken met de laf p1 en 918 maar de koenigsegg blijft hem nog steeds voor!

    Login om te reageren
  16. lekbak zegt

    20 november 2015 om 17:29

    Hoewel best indrukwekkende getallen verbaast het koppel mij. Evenveel newtonmeters als paardenkrachten, meestal ligt het koppel wat hoger. Ze zullen het wel begrenst hebben en dat vind ik jammer want lomper is beter. Voor de rest volgens mij vooral een technisch ge-update veyron.

    Login om te reageren
  17. microwave303 zegt

    20 november 2015 om 17:31

    Ik wil best een keer een rondje mee hoor maar ik ben geen fan van dit soort dommekrachten. Veel pk’s veel kilo’s. Weinig te vertellen op bochtige circuits. Lage funfactor!

    Login om te reageren
  18. clarkson zegt

    20 november 2015 om 19:13

    Ik wil hem wel eens in real life het zien opnemen tegen de 918 tijdens een dragrace. Ik ben meer benieuwd hoe hij zich op een circuit gedraagd.

    Login om te reageren
    • wildbeest zegt

      20 november 2015 om 19:46

      @clarkson: het is vast een lomp beest met heel veel ps

      Login om te reageren
  19. jippie zegt

    20 november 2015 om 21:18

    Een voordeel: het geld wat ze uitgeven aan dure auto’s kunnen ze niet meer uitgeven aan de hakbars van IS.

    Login om te reageren
  20. fit4fun zegt

    20 november 2015 om 21:57

    Toen de veyron uit kwam beweerde VAG dat ie in 2,5 seconden van 0 naar 100 ging. Ik heb helaas nog nooit een onafhankelijke test gezien waaruit dat bleek. Eerst maar even afwachten dus, en maar hopen dat ze niet weer aan het liegen zijn.

    Login om te reageren
  21. tvr1974 zegt

    21 november 2015 om 14:37

    Vroeger maakte Bugatti mooie auto’s. De EB 110(s) was de laatste. Nu is ie alleen snel…
    En auto’s vergelijk ik t liefst met vrouwen. Liever een lekker wijf in mijn bed dan een of andere vreselijk sterke aan de anabole zittende fitnessbabe, of discuswerpster. Get the image.?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North