• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Exclusief: de specs van de Peugeot 308 GTi

Auteur: sir_smokalot, gepost 17 juni 2015 om 10:49 – 62 Reacties

Peug 308 GTi


Peugeot lanceert binnenkort zijn 308 GTi, die we al poedelnaaqt zagen, en nu kunnen we je ook alvast vertellen dat hij er in 2 vermogensvarianten komt. Alle details na de breek.

Met een beetje hulp van onze reaguurders komen we een eind. Bezoeker Mark legde de hand op een instructieboekje, en deelde dit met ons. Hieruit kunnen we opmaken dat er inderdaad een 1.6 THP onder de kap ligt, die in 2 versies wordt geleverd: met 250 en 270 pk (strak omgerekend zelfs 272 pk). Beide varianten hebben start-stop en maximaal 330 Nm tot hun beschikking.

Gewicht

Leeg weegt de 308 GTi 1.205 kg. Ter vergelijking: een Megane RS doet volgens de RDW leeg 1.354 kg, het kleinere broertje 208 GTI 1.135 kg.


Ook interessant!

  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • Peugeot 206 GTI's beleven eerste Junkyardrace op TT Assen!
    Peugeot 206 GTI's beleven eerste Junkyardrace op TT Assen!
  • Peugeot 206 GTI: dashboard flocken (en wat is dat?)
    Peugeot 206 GTI: dashboard flocken (en wat is dat?)
  • Goedkoopste Peugeot 208 GTI
    De goedkoopste Peugeot 208 GTI heeft een kleurtje

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

308, gti, Peugeot

Vorig bericht: « Waarom bepaalde auto’s explosief in waarde stijgen
Volgend bericht: Shelby Super Snake: F12berlinetta-specs voor weinig »

Lees Interacties

Reacties

  1. philipf zegt

    17 juni 2015 om 10:55

    Klinkt goed!

    Login om te reageren
  2. berlinetta zegt

    17 juni 2015 om 10:58

    Nette wagen. Sportief maar ook ingetogen. Redelijk laag gewicht. Meer dan voldoende pk’s. Alleen het koppel vind ik een beetje laag. Aan de andere kant heb je ook niet meer nodig bij een voorwielaandrijver.

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      17 juni 2015 om 11:10

      @berlinetta: Gewicht is super inderdaad! Denk dat je daarom ook niet meer koppel nodig hebt. Alleen vreemd dat het gat tussen die 250 en 270 pk zo klein is, waarom zou je nog voor die 250 kiezen?

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        17 juni 2015 om 11:18

        @granlusso: Zal waarschijnlijk te maken hebben met andere aanpassingen. Bijvoorbeeld een mechanisch sper, cup onderstel of iets dergelijks. Zie het als de Golf 7 GTI, die is er ook in twee smaken.

        Login om te reageren
        • ds3thp zegt

          17 juni 2015 om 12:55

          @dutchdriftking: Ik denk inderdaad dat het vergelijk met de Golf VII GTI wel klopt.

          En als dit ding net zo rijdt als de RCZ R dan zit dat ook wel goed!

          De verdeling zal dan wel zijn 250pk en zonder sperdiff
          En 270pk met sperdiff en sportiever onderstel!

          Daarnaast zal hij ook wel de remmen van de RCZ R krijgen! Dus 380mm schijven en Alcon Remklauwen en in deze klasse zijn er niet veel die dat hebben

          Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    17 juni 2015 om 10:59

    met 270pk 330Nm koppel en maar 1280kg rijklaar wil die best vooruit gok ik zo… en met handbak!

    Login om te reageren
  4. rb26dett zegt

    17 juni 2015 om 11:00

    Heavy! Had ik niet verwacht eerlijk gezegd

    Login om te reageren
    • gop1 zegt

      17 juni 2015 om 13:02

      @rb26dett: Zo heavy is die niet hoor!

      Login om te reageren
      • rb26dett zegt

        17 juni 2015 om 13:49

        @gop1: Heavy had in mijn zin geen verband met het gewicht van de auto

        Login om te reageren
  5. ihrte zegt

    17 juni 2015 om 11:08

    Indrukwekkend. Rij je nieuwe Golf GTi’s helemaal de moeder!

    Login om te reageren
  6. reset zegt

    17 juni 2015 om 11:08

    Zijn dat die BMW -PSA prince motoren? Goed nieuws voor de 1.6 BMW motoren en chiptuning!

    Login om te reageren
    • oli469 zegt

      17 juni 2015 om 13:58

      @reset: Wat ik ervan begrepen heb wou BMW stoppen met de prince motor, uiterlijk 2018 zou die uitgefaseerd worden en over de volledig line-up vervangen door de 3-cilinder. PSA zou wel nog doorgaan met de ontwikkeling van deze prince motor, dus ik vermoed dat dit zo een doorontwikkelde versie is, want in zijn huidig meest vermogende versie in de 2014 Mini jcw levert de prince ook maar 211pk en tuners halen er niet meer dan 230pk uit. Dus volgens mij heeft dit voor BMW rijders weinig effect.

      Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    17 juni 2015 om 11:19

    Het gewicht is echt super van dit ding, dat zie je niet vaak meer! Dit kan zo maar eens de wagen zijn die de Megane RS van de troon stoot.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      17 juni 2015 om 12:52

      @dutchdriftking: Daar heb ik wel mijn twijfels over. Ik denk dat deze wat meer op dagelijks gebruik en comfort gericht zal zijn dan de RS.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        17 juni 2015 om 13:03

        @berlinetta: Ik denk dat ze daarom twee versies hebben.

        Login om te reageren
  8. schellekens006 zegt

    17 juni 2015 om 11:25

    Een dikke 1.6i toe maar…

    Login om te reageren
    • bmw507coupe zegt

      17 juni 2015 om 11:30

      @schellekens006: welkom in 2015

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      17 juni 2015 om 12:44

      @schellekens006:
      Jij houdt het lang uit onder die steen?

      Login om te reageren
      • schellekens006 zegt

        17 juni 2015 om 15:04

        @jrk68: met een 3.2 v6 nog veel langer idd.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          17 juni 2015 om 21:29

          @schellekens006: It’s not the size that matters, it’s how you use it.

          Login om te reageren
  9. jaguarjunk zegt

    17 juni 2015 om 11:47

    Slim om je naam erbij te vermelden Mark, als je pa een Peugeot garage heeft……. *kleine wereld*

    Login om te reageren
  10. bmcslx01 zegt

    17 juni 2015 om 11:54

    Ik voorzie een mooie test tussen de Megane RS, Leon Cupra 280 en de 308 GTI

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      17 juni 2015 om 12:26

      @bmcslx01: en de Honda civic type r

      Login om te reageren
      • bmcslx01 zegt

        17 juni 2015 om 13:19

        @xiran: Mooie tijden verdorie!

        Login om te reageren
  11. FB_100002177943068 zegt

    17 juni 2015 om 11:54

    hebben ze ook 3 deurs? dit oogt wel heel erg gezinsbak, oogt een beetje “sla mij maar over jonge dames, ik ben al gebonden en dit is alles wat ik nog mocht rijden van de broedmachine”

    Login om te reageren
    • kami zegt

      17 juni 2015 om 12:01

      @bas_bzb: Helaas is er (nog) geen 3 deurs van de 308. Zouden ze wel moeten doen vind ik, aangezien hij als 5 deurs al redelijk lekker is.
      Ben wel benieuwd of het ook sportief rijdt, maar volgens mij is Peugeot wat dat betreft wel weer de goede richting op aan het gaan de laatste jaren.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        17 juni 2015 om 12:12

        @kami: en dat terwijl Peugeot zo’n mooie historie van prachtige 3 deurs modellen heeft.

        Login om te reageren
      • granlusso zegt

        17 juni 2015 om 12:13

        @kami: 3-deurs zal er ook niet komen, te weinig animo, niemand koopt nog een C-segmenter met 3 deuren, op een verdwaalde 1-serie rijder na (overigens wel een fraaie 3-deurs€

        Login om te reageren
        • xiran zegt

          17 juni 2015 om 13:17

          @granlusso: Volvo c30

          Login om te reageren
          • parker zegt

            17 juni 2015 om 13:28

            @xiran: die oogt als een “sla mij maar over jonge dames, ik ben een grijze ouwe viagra-fossiel en al bijna dood”

            Login om te reageren
            • xiran zegt

              17 juni 2015 om 16:48

              @parker: gelukkig was er nog een 5 cilinder met 230 pk.

              Login om te reageren
  12. purepet9000 zegt

    17 juni 2015 om 12:07

    Heeft ie ook een ingebouwd navigatiesysteem?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      17 juni 2015 om 12:46

      @purepet9000:
      Heb je niet nodig, met dit soort auto’s is de reis het doel, niet de bestemming.
      Dat je in je Golf een goed navigatiesysteem wil, daatbkan ik inkomen. ?

      Login om te reageren
  13. Michiel_vd_Brink zegt

    17 juni 2015 om 12:09

    Nog even die nutteloze skirt-stripjes verwijderen en dan is ‘ie nog weer iets lichter. ;)

    Login om te reageren
  14. p0wn3d zegt

    17 juni 2015 om 12:23

    Off topic: In plaats van reclame krijg ik eigenlijk constant reclame om premium te gaan.. Denk niet dat AB geld verdient om daar reclame over te maken?

    Login om te reageren
  15. wd97 zegt

    17 juni 2015 om 12:24

    Lekker wagentje hoor!!

    Login om te reageren
  16. reisor zegt

    17 juni 2015 om 12:32

    Lekker bezig Mark!

    Login om te reageren
  17. baasbas zegt

    17 juni 2015 om 13:06

    Geen trekhaak? Wtf.. Heb ik er nog niks aan

    Login om te reageren
  18. begbers zegt

    17 juni 2015 om 13:07

    THP motoren.. Ketting verspringt in 3….2…..1… Garantie werk.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      17 juni 2015 om 13:10

      @begbers:
      Dat hebben zij al jaren geleden opgelost, het is geen TSI….

      Login om te reageren
      • schnitzelexpert46 zegt

        17 juni 2015 om 13:46

        @jrk68: Jij krijgt een sticker.

        Login om te reageren
      • begbers zegt

        17 juni 2015 om 15:49

        @jrk68: Geloofme.. Met die THP motoren blijf je ook bezig. Granuleren,ketting rekt op.. Kwaliteit is ver te zoeken. Mrja he daar koop je tenslotte een peugeot voor..

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          17 juni 2015 om 15:50

          @begbers:
          Haters gonna hate, alles om hun keuze voor vage zooi maar te valideren.?

          Login om te reageren
          • schnitzelexpert46 zegt

            17 juni 2015 om 17:14

            @jrk68: Een VAG hater is zeker wel autoliefhebber? Het is bij jouw allemaal een beetje gevoelig als het om VAG gaat. Stiekem ben jij een Vag fanboy?

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              17 juni 2015 om 17:23

              @schnitzelexpert46:
              Die kans is vrij groot ja.
              Nu ben je hier al snel een hater als je niet achter die kudde aanhobbeld, ik zou pas echt een hater zijn als ik een merk onterecht ik discrediet zou brengen.
              Nu verkondig ik louter aantoonbare feiten dus ik zou dat liever typeren als een realist.
              Ik loop immers niet te janken over roestende Alfa’s omdat ze dat 40 jaar geleden deden.
              De types die dat nu verkondigeen hebben die tojd nooit meegemaakt, die hebben dat horen vertellen door hun opa, dat is ongefundeerde haat.
              Misschien dat je het verschil nu snapt en voor jezelf gaat denken ipv onwetenden na te blaten.?

              Login om te reageren
              • schnitzelexpert46 zegt

                17 juni 2015 om 18:56

                @jrk68: Nee, dat kun je niet ontkennen maar dat hoor je mij ook niet zeggen. Ben zeker geen kuddedier. Maar wat zal jouw het interesseren wat fanboys en alle kuddedieren ‘blaten’.

        • SimonMc zegt

          17 juni 2015 om 17:32

          @begbers: Het is deels een BMW motor en wat ook weer een geweldig toeval, dat nét deze motor het minst betrouwbaar is in het Peugeot gamma…

          Login om te reageren
  19. jrk68 zegt

    17 juni 2015 om 13:09

    Zie ik onze Casper daar nou heel beteuterd naar de inhoud van zijn spaarvarken kijken??

    Login om te reageren
  20. clarkson zegt

    17 juni 2015 om 13:48

    Wel omrekenen in franse pk’s he. We moeten eerlijk blijven.

    Login om te reageren
    • ds3thp zegt

      17 juni 2015 om 14:26

      @clarkson: mijn DS3 had geheel standaard ook al 165pk en 285nm waar de fabriek 156pk en 240nm op geeft dus als we zo gaan rekenen is het uiterst positief…..

      Login om te reageren
      • noflexzone zegt

        17 juni 2015 om 19:55

        @ds3thp: je hebt je ds3 op een rollenbank gezet..?

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          17 juni 2015 om 21:31

          @noflexzone: Is dan zo ondenkbaar? Even een before en after?

          Login om te reageren
        • ds3thp zegt

          18 juni 2015 om 07:02

          @noflexzone: klopt! Het was zelfs 169pk trouwens, en na het plaatsen van een Forge intake zelfs bijna 174pk

          http://farm8.staticflickr.com/7130/7106279073_3269b3c901_b.jpg

          Login om te reageren
  21. choi zegt

    17 juni 2015 om 13:50

    Peugeot gaat eindelijk serieus werk leveren op sportief gebied, na al die jaren. Denk dat dit wel een toppertje gaat worden.

    Login om te reageren
  22. E34M5Touring zegt

    17 juni 2015 om 14:02

    1200kg is serieus netjes. Astra OPC is ruim 200kg zwaarder. En het model vond ik al erg fraai! Leuke auto lijkt me dit.

    Login om te reageren
  23. schellekens006 zegt

    17 juni 2015 om 15:01

    Franse pk,s geweldige opmerking haha… Idd. En Kwaliteit brengt ook wat extra gewicht met zich mee.

    Login om te reageren
  24. mrrallycross zegt

    17 juni 2015 om 15:21

    Waarom zou je 2 vermogens varianten nemen die maar 20pk verschillen?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      17 juni 2015 om 15:45

      @mrrallycross: Omdat zie de opmerkingen hierboven.

      Login om te reageren
    • ds3thp zegt

      17 juni 2015 om 16:43

      @mrrallycross: Zo bijzonder dit….. Niemand stelde die vraag toen VW zich bedacht dat het wel goed zou zijn om de Golf VII GTI Performance 10 hele pk’s extra te geven t.o.v. de “normale” GTI

      Maar als Peugeot dit met 20 extra PK doet gaan de meesten zich dit wel afvragen?!

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        17 juni 2015 om 17:15

        @ds3thp:
        Maar Peugeot is Frans, dan moet je alle mogelijkheden die je in de verste verte kan bedenken gebruiken om het af te zeiken.

        Al moet ik er in dit geval bij aantekenen dat ik @rallycross zelden op die afwijking kan betrappen.

        Login om te reageren
  25. toyotafortuner zegt

    17 juni 2015 om 20:33

    Hmm 250 franse paarden afgevuurd op 1200 kilo’s? Nais!

    Login om te reageren
  26. piotr_migas zegt

    18 juni 2015 om 00:35

    “Exlusief” oh really??;)
    https://www.facebook.com/piotr.migas.92/posts/667281893408824?pnref=story

    Best Regards anyway;)
    P.M

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North