Flinke stijging aantal verkeersboetes in Nederland

Auteur: , 49 Reacties

We zijn allemaal wat lakser geworden in het verkeer óf oom agent staat meer te controleren.

Of er staan gewoon meer flitspalen en (op)nieuw geactiveerde trajectcontroles. Het Ministerie van Veiligheid en Justitie knalde vandaag middels een brief (PDF) wat cijfers naar buiten omtrent de verkeersboetes van het eerste tertiaal van 2016. Wat blijkt: er zijn bijna een half miljoen meer boetes uitgeschreven in vergelijking met dezelfde periode een jaar geleden. Tussen 1 januari en 30 april zijn er 3.001.610 verkeersboetes opgelegd. Een stijging van 19 procent. Een deel van deze stijging valt te verwijten aan de trajectcontroles.

Van die drie miljoen boetes waren er 650.300 opgelopen middels een trajectcontrole. Sinds 1 februari moet je op de A4 bij Hoofddorp en Nieuw Vennep weer oppassen en dit geldt ook sinds 26 februari voor de A20 bij Rotterdam. Bij het traject Kleinpolderplein – Terbregseplein dien je voor 3,5 km 80 km/u te rijden. We hadden u nog zo gewaarschuwd. Alle trajectcontrole boetestatistieken check je in de tabel hieronder. Ondergetekende heeft in de eerste vier maanden van dit jaar met twee boetes bijgedragen aan de statistieken. Geen dank.

Trajectcontrole locatie
Aantal boetes januari t/m april 2016
A2 Amsterdam – Utrecht (beide richtingen)278.092
A4 Hoofddorp-Nieuw Vennep (sinds 1 februari)68.682
A4 bij Leidschendam (beide richtingen)115.492
A10 bij Amsterdam ring west (beide richtingen)74.680
A12 Den Haag –Voorburg (beide richtingen)27.679
A13 bij Rotterdam (beide richtingen)41.115
A20 bij Rotterdam Kleinpolderplein - Tergbergseplein (sinds 23 februari)28.113
A58 Bergen op Zoom – Roosendaal (beide richtingen)16.447
Westerscheldetunnel5.203
Totaal:655.503



49 reacties

Dat extra geld heeft de overheid hard nodig.
Van dat geld kunnen ze die lelijke stickers uit het vorige artikel wel betalen.
Ik vind het toch knap dat zoveel mensen zich laten beboeten op de A2. Je zou denken dat iedereen en zn oma weet dat daar een trajectcontrole is.
@wijsneus: Dat ging om die laatste 5km richting Amsterdam waar na 19u GEEN 130 km/u mocht, terwijl je dat 14km lang daarvoor wel mocht na 19u. En dat onder de bordjes die elke 300 meter op de vangrail staan, geen witte toelichting/uitzondering meer vermeld wordt, valt na 14km en 42 bordjes niet meer op ….

Is zelfs een rechtzaak over geweest; klager in gelijk gesteld; maarja overheid: fucking negeren ! Klager krijgt z’n boete terug; de overige vele tienduizenden mensen niet …
Lekker makkelijk geld verdienen zo…Ik zie ze liever controleren op appende mensen
@keesieboy2: Zolang ze maar niet controleren op mensen die op artikelen van autoblog reageren
@junior540: Dan niet tijdens het rijden..
@keesieboy2: zag vandaag nog een appende agent achter het stuur in outfit, in burgerauto, achter het stuur.
@keesieboy2: Ken je nagaan, minstens 3.001.610 criminelen in dit land..!
Hmm, iedere traject controle is er een te veel….
De staking is voorbij. Agenten krijgen (terecht) extra salaris, maar dit moet natuurlijk ergens vandaan komen.
@hollandsemarokkaan: gaan we die discussie weer beginnen?
Vorig jaar in die periode 3 voor mij. Dit jaar helemaal niks
Valt me nog mee dat die op ring Groningen er niet bij staat… 70 op een 4baans weg is niet te doen….. al is die a2 natuurlijk wel ff wat drukker als dat stukkie.
De tunnel is vrij logisch, meeste mensen trekken hem juist in de tunnel ff lekker door ;)
@peug206: die paar palen weet elke local wel te ontwijken. En zelfs ik, die er slechts een paar keer per jaar komt ken die palen.
Ik snap nog steeds niet dat zoveel mensen een boete op de trajectcontrole rijden anno 2016. Ok, 1 of 2 km/u te hard, so be it, maar elke keer als ik daar rijd zie ik op zijn minst 10 mensen 20+ te hard rijden.
@jzaero: ik rijd op de A12 en A2 stelselmatig circa 5 à 10 km te hard op de teller (circa 5 op de navi app), en ben er nog nooit gepakt…
@jzaero: mij valt het vaak op dat dit vooral Belgen, Polen en Duitsers zijn die altijd te hard rijden daar.
@jzaero: En als ze dan slim zijn rijden ze verder op dan weer 20 km/u langzamer, maar dat zal wel niet! ;)
Deze stijging in boetes is direct gerelateerd aan de daling in verkeersongevallen – said no one ever
@rickvanbuuren: hoe harder we rijden hoe veiliger het is? Want als er dan ook nog minder dodelijke ongelukken gebeuren zeg ik afschaffen die limiet!
@peug206: dat was echt exact de strekking van mijn punt idd…
@rickvanbuuren: lange dag gehad, en mn heldere geest ligt al op bed ;( in ieder geval ben ik het volledig met je eensch
En o wat is het daar veilig geworden!
Er komt een tijd dat auto niet meer verkocht mogen worden wanneer ze niet zijn begrensd op 50kmh
@mrrallycross: dat noemen ze een brommobiel
@mrrallycross: dan mag je de snelweg niet op… ;)
Ik las onlangs dat de politie in Nederland een tekort had van 32 miljoen euro. Nu weet ik waar zij die 32 miljoen euro even snel vandaan gaan toveren.
@ghost: beter een goede dealer of producent oppakken, via de pluk ze wetgeving heb je eerder een paar miljoen
Boetes van milieuzones?
Ik ben al paar tegen de lamp gelopen dit jaar :'( weg euros
@nichtrijder: ze hebben daar een gezegde over met een ezel en een steen
@junior540: tsja…..
Is dat inclusief de boetes die nooit betaald worden, want buitenlands kenteken?
@jeffreyderuiter: die gingen meteen de versnipperaar in, dus nee, die tellen niet mee…
@jeffreyderuiter: mijn firma in Duitsland krijgt de CJIB fanmail in volprezen Duits binnen hoor, maak je maar geen illusies.
@v60germany: Duitsland en Nederland hebben elkaars bestanden dan ook aan elkaar gekoppeld.
@e1000bmw523i: daar praat ik tenslotte ook niet over.
Het gaat mij erom; bekeuring in Bayern, stee-vast onomstotelijk in het Duits. Bekeuring rondom Berlijn/Kreis Brandenburg, eerste in het Duitse, daarna Engels.

De clan uit Leeuwarden komt direct met hun Google translate uitvoering, onder hem mom; “wir sprechen ihren heimsprache, und du sollst unbedingt dieser gesamtpauschale inkl. Koos-Spee administratiekosten sofort bezahlen”.
Ik heb ze werkelijk nooit. Ik gun de overheid geen ene extra cent van mij. Altijd de app Waze aan en daar worden alle controles gemeld. Piece of cake.
@mobieler: amen
Tja, al die vluchtelingen moeten natuurlijk ook onderhouden worden. En (een deel) van dit geld gaat daar zéker naartoe. De overheid wéét gewoon dat er nog genoeg domme mensen in Nederland wonen…waarschijnlijk hebben ze de compilaties van “internetgekkies” ook gekeken.
@sanderm3: Daar betaal ik graag voor, maar dat hoeft niet via een CJIB belasting!
@ronnys: maar dat gebeurd wel, geloof me maar. Zelfde met MRB, BPM, btw etc. Álles gaat naar vadertje staat, die daar weer de (vaak) meest onzinnige flauwekul mee financiert.
En dat ondanks al die flits apps? Je moet toch echt wel dom zijn om alsmaar in een trajectcontrole beboet te worden. Dan verdien je die boete gewoon. Hadden ze maar moetne opletten ipv alsmaar op hun smartphone te gluren
@fit4fun: je zal echter wel op je smartphone moeten kijken om al die flits apps in de gaten te houden…
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat dit geld uitsluitend gebruikt zal worden om stickers op lantaarnpalen te plakken waardoor de snelweg er wat prettiger uit gaat zien.
Als kunstzinnige uiting van de moderne mensch die altijd onderweg is.

Het zelfde project heeft men geprobeerd met de bovenleiding bij NS, maar dat project is jammerlijk gefaald omdat de FYRA de stickers steeds van de bovenleiding aftrok
@desjonnies: LOL! so true
Flitsnav en Flitsmeister naast elkaar aan, heb al jaren geen boete gehad. 50000km per jaar en stelselmatig te hard.
Vanaf volgende week kan het trajectcontrole lijstje weer uitgebreid worden op de A12 bij Utrecht (Arnhem richting Den Haag) en vanaf de zomer beide richtingen.
Dat is goed nieuws voor de schatkist. Kunnen ze weer nieuwe stickers kopen..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).