You know you want it.
Eigenlijk is het een beetje apart: vroeger had je alleen gewone BMW’s en BMW M-modellen. Toen introduceerde BMW de M Performance-lijn, met aan de ene kant nieuwe motoriseringen als de M135i en aan de andere kant onderdelen voor je BMW: voornamelijk koolstofvezel (CFRP) inzetstukken, maar ook uitlaatsystemen, lichtgewicht velgen, en interieurverfraaiing.
Kopers van een echte volboed //M moeten deze onderdelen er echter nog gewoon bijbestellen, als ze dat willen dan. BMW lanceert op de Amerikaanse SEMA, die later vandaag begint, een reeks M-performance parts voor de nieuwe M2. Naast de zwart glanzende grille en kieuwen heeft de auto CFRP-spiegelkappen, -uitlaatomhiulsels, en -achterspoiler.
De auto rockt nieuw ontwikkelde BMW M Performance-vering en een sportuitlaat met klepsysteem. In het interieur vinden we, naast veel CFRP, contrasterende stiksels en een ’12 uur-indicator’ op het stuurwiel. Vanaf de komende lente zal meer informatie (zoals een prijs) over de M-goodies voor de M2 bekend worden.
Wat ik me afvraag: de nieuwe vering is dus kennelijk een upgrade, dus als ik dit onder mijn 214i laat schroeven, dan is het dus betere vering dan standaard onder een 80.000 euro kostende M2 zit? Naast de M2 toont BMW ook de M4 met M Performancedingen op de SEMA. De relatieve subtiliteit zal overigens flink verzuipen tussen alle 26″ velgen, candy-lakkleuren, en rondborstige mokkels, gokken we zo.
ritchie zegt
Zoom de volgende keer uit…
martinus zegt
@ritchie: Perfection is in the details.
krizus zegt
@martinus: dan hadden ze de rode baan op de eerste foto wel iets verder door mogen laten lopen onder de kieuw. Nu staat het een beetje slordig, want beide blauwe banen lopen wel door.
ettie zegt
Het is dan maar net de vraag of die M2 M-performance veren onder je 214i passen.
bmwe81 zegt
@ettie: De m2 deelt veel onderdelen waaronder het onderstel met de m3/m4
martinus zegt
Deze auto geeft toch een hele leuke optie om je geld te verbranden.
volvologisch zegt
Een overdosis aan carbon-meuk, maar oké dat vind ik al snel…
lagrand zegt
Te veel carbon in het interieur… en staan de uitlaten nou scheef?
Dutchdriftking zegt
Ik mis een totaalplaatje, maar de uitlaat/diffuser combinatie is mij een beetje te donker. De striping vind ik wel geweldig.
berlinetta zegt
Wat een geldklopperij weer. Als je dus even met je pen uit schiet op de optielijst, gaat je 2-serie zo over de ton heen.
ghost zegt
80.000 euro aanschaf en nog wat opties en performance opties en je schiet de 100.000 euro ook wel voorbij, absurd!
berlinetta zegt
@ghost: Great minds think alike ;)
gtwillem zegt
@sir_smokalot:
Neen. Als je M performance goodies op je 218i (er is wel een 114i ;-)) laat zetten, wordt het niet beter dan een M2. Die auto is behoorlijk anders qua onderstelopzet.
Als je de 218i dan weer voorziet van dat sportonderstel, M-performance remmen en nog M-dingetjes, zit je ongeveer op onderstel van de M235i (BMW kan wel schermen met een ‘performance’ model, maar het is gewoon het M-sportpakket met de dikste motor.
De M2 met M-performance onderstel zal wel nog een slagje steviger zijn. In tegenstelling tot in NL is het in de VS heel normaal om elk weekend je auto even uit te laten op een circuit in de buurt.
sir_smokalot zegt
Die 214i komt er ook wel, wacht maar een jaartje :)
lekkaah zegt
@gtwillem: mij is verteld dat de M 80% anders is kwa onderdelen dan een normaal model, heb ze beide gehad en dat rijdt echt heul anders en niet alleen kwa onderstel, het is gewoon een hele andere auto. hij stuurt in normale modus zelfs lichter/makkelijker dan een normale 325i bijv.
Hoop dat ze zich aan die regel houden in de toekomst.. en zo ook met de M2, wat een cadeautje
bierbuik zegt
@gtwillem: hij bedoeld natuurlijk zijn 2 serie grand tourer!
viezefreddyw zegt
Hoeft voor mij niet allemaal zo. Als ik in de markt zou zijn voor een M2 zou ik voor een mooie blauwe gaan, met handbak. Dan ben ik wel klaar.
berlinetta zegt
Weet trouwens iemand het nut van dat carbon om de uitlaatjes? Het lijkt er eerder op dat het slechts een omhulsel is voor de sier. In dat geval voeg je toch alleen maar gewicht toe?
gtwillem zegt
@berlinetta: klopt. Titanium uitlaat is logischer, maar duurder en geen Carbon ;-).
berlinetta zegt
@gtwillem: Wat een onzin-optie dan. Voor dat geld klop je beter aan bij Akra bijv. en tik je een titanium uitlaat op de kop.
gtwillem zegt
@sir_smokalot: niet helemaal waar. De eerste ‘M’ was de M1, zoals bekend. Maar voor van de E28 was er ook een M535i met 218pk: wel met M-goodies maar niet de volle power. Soort voorloper van de M550d zeg maar.
(Sorry voor hey geze*k, ik mocht er gisteren niet overheen).
bsxc2 zegt
Vind deze eigenlijk leuker en exclusiever dan een echte //M
berlinetta zegt
@bsxc2: Pssst.. Dit is een echte M.
volvokaj zegt
Nu nog een derde pedaal en een ander carbon pookje…
Alpinaa zegt
Vroeger had je toch ook al de M535i, was in principe hetzelfde idee als een M performance…
clarkson zegt
Het interieur ziet er gelikt uit! Die stickers op de buitenkant hoeven van mij niet zo. Maar hij ziet er goed uit!
cupsport zegt
Wat ik hoorde heeft de M2 hetzelfde onderstel als de M4. Dus dan is het niet hetzelfde als een 214i… (De 14i’s zijn trouwens toch 16i’s geworden)
bmwe46csl zegt
Waarom staat er een gallery met een m4?