• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Renault Twingo: nu ook van binnen, met specs

Auteur: sir_smokalot, gepost 4 maart 2014 om 08:25 – 27 Reacties

Afbeelding Nieuwe Renault Twingo: nu ook van binnen, met specsAfbeelding Nieuwe Renault Twingo: nu ook van binnen, met specsAfbeelding Nieuwe Renault Twingo: nu ook van binnen, met specsAfbeelding Nieuwe Renault Twingo: nu ook van binnen, met specsAfbeelding Nieuwe Renault Twingo: nu ook van binnen, met specsAfbeelding Nieuwe Renault Twingo: nu ook van binnen, met specsAfbeelding Nieuwe Renault Twingo: nu ook van binnen, met specsAfbeelding Nieuwe Renault Twingo: nu ook van binnen, met specs

Renault Twingo interieur
Een van de absolute klappers in Genève is de nieuwe Renault Twingo, met, we zeggen het nog maar eens, achterwielaandrijving. Tot nu toe zagen we de auto alleen van buiten, nu gunnen de Fransen ons ook een kijkje in het interieur.

Zoals we afgaand op de buitenkant mogen verwachten gaat het er in het interieur van de stadsmini ook lekker hip aan toe. Renault doet toonbaar veel moeite om niet als een grijze muis over te komen met grote vlakken gekleurd plastic en andere frutsels, die in zekere zin gelijkenis vertonen met de Juke facelift van het vorige artikel. Nissan en Renault konden wel concerngenoten zijn…

De nieuwe Twingo is 3,59 meter lang, 1,64 meter breed en 1,55 meter hoog, en is hiermee 10 centimeter gekrompen ten opzichte van zijn voorganger. TOch meldt Renault trots dat de afstand van het dashboard tot aan de achterklep maar liefst 22 centimeter groter is. What sorcery is this?

Twee driecilinders

Achterin ligt een SCe 70 of een Energy TCe 90. De eerste is een atmosferische driecilinder met een cilinderinhoud van 999 cm3, die 70 pk (51 kW) en maximaal 91 Nm levert. De TCe 90 heeft 100 cc minder, maar levert dankzij een turbo 90 pk (66 kW) en 135 Nm.

Renault Twingo achterbak

Hoe Renault dit qua koeling heeft opgelost moeten we nog zien, gelukkig knallen de motoren er niet uit qua volume. Vanaf september 2014 staat de nieuwe Twingo bij de dealer, prijzen worden later bekendgemaakt. Voor nu: foto’s!

Ook interessant!

  • Video: hoe komt die Renault Twingo daar terecht?
  • Renault 5 is live met al zijn broertjes
    Nieuwe Renault 5 is live met al zijn broertjes
  • Speciale Twingo
    Speciale Twingo laadt je smartphone op
  • Dit kost de nieuwe Renault Express

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2014, interieur, Renault, twingo

Vorig bericht: « Nissan Juke facelift is heel geel
Volgend bericht: Renault Clio R.S. Monaco GP is officieel witheet »

Lees Interacties

Reacties

  1. wouterhil zegt

    4 maart 2014 om 08:31

    Een Twingo RS met achterwielaandrijving…. Dat wordt een feestje!

    Login om te reageren
    • kaeser zegt

      4 maart 2014 om 19:26

      @wouterhil: in de auto van je moeder rijden was nog nooit zo stoer geweest :D

      Login om te reageren
  2. rvdwal1991 zegt

    4 maart 2014 om 08:32

    Ja dit wordt echt een succes verhaaltje voor renault. En bovendien doe mij er ook maar 1 :)

    Login om te reageren
  3. marussia zegt

    4 maart 2014 om 08:39

    Eindelijk een verantwoordelijke facelift.

    Login om te reageren
    • ferrarithijs zegt

      4 maart 2014 om 11:57

      @marussia: Facelift? heb je überhaupt iets over deze nieuwe Twingo gelezen?

      Login om te reageren
      • marussia zegt

        4 maart 2014 om 15:39

        @ferrarithijs: jazeker en hij ziet er veel beter uit dan de vorige

        Login om te reageren
  4. mashell zegt

    4 maart 2014 om 08:40

    Wat een leuk ding. De charme van de Renault 5 in een moderne slimme auto. Als het net zo goed rijdt als het uitziet is het een waar meesterwerk. De motor past onder die perfect vlakke bagageruimte?

    Login om te reageren
  5. sanderm3 zegt

    4 maart 2014 om 08:45

    1 van de weinige nieuwe compacte a segmenters die me wel kan bekoren. Mede vanwege de rwd. Doe maar een zwarte, met leuke velgjes.

    Login om te reageren
  6. ardonjr zegt

    4 maart 2014 om 09:07

    Zo’n rode.. met schuifdakje en zwarte wieltjes.. best gaaf!

    Login om te reageren
  7. eklasse zegt

    4 maart 2014 om 09:09

    Nu met dashboard duidelijk beter dan de drieling. (Afgaande op het Toyota dash)

    Login om te reageren
  8. robert110 zegt

    4 maart 2014 om 09:10

    Plastic, plastic everywhere.

    Login om te reageren
  9. patab zegt

    4 maart 2014 om 09:17

    En de motor steekt in de koffer? Of is het toch een FR -layout?

    Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      4 maart 2014 om 10:13

      @patab: nee volgens mij RR layout

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        4 maart 2014 om 12:59

        @lamborgfan:
        Nope, hij is MR, zowel de bak als het onderblok liggen voor de achteras.
        Die TCE dus even chippen, iets straffer op zijn veren zetten en je hebt een kart met dak.
        Eigenlijk kan ik niet wachten om dat ding dwars over een rotonde te jagen.

        Login om te reageren
  10. reset zegt

    4 maart 2014 om 09:20

    Waarom geen plaatke van de “motorruimte” voorin?

    Login om te reageren
  11. motoragent zegt

    4 maart 2014 om 09:29

    Wat een leuk ding!

    Toch ben ik een beetje bang voor alle elektronica en dergelijk die ze er waarschijnlijk in proppen. Achterwielaandrijving met zo’n korte wielbasis, waarbij ook nog eens het gewicht van de motor op de achterwielen rust is nu niet bepaald een recept voor goede controle bij glad en nat weer, laat staan voor gecontroleerde driftjes. Zal wel een bak onderstuur ingebouwd zijn uit veiligheid.

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      4 maart 2014 om 09:30

      @motoragent: een soort Smart bedoel je ;-)

      Login om te reageren
    • oxymoron zegt

      4 maart 2014 om 10:19

      @motoragent: Hoeft niet. Klein motortje weegt niet veel, hoogstens zoveel als een passagier achterin, en min of meer op de plaats van die passagier, terwijl de bestuurder ver voorin zit. Het zou erger zijn als de motor ver achteruit zou steken zoals bij de vroegere R8 en R10; daar had je een nadrukkelijk meezwaaiend blok ijzer.

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        4 maart 2014 om 15:59

        @oxymoron:
        Inderdaad, als ik naar de maten kijk is hij vergelijkbaar met de good old Smart Roadster, alleen iets hoger.
        Daar ik nooit iemand heb horen klagen over de rijeigenschappen van die Roadster zal het hier ook wel snor zitten. Hij zal wel comfortabeler geveerd zijn maar dat is binnen 2 uur ook wel te verhelpen.

        Login om te reageren
    • endofline zegt

      4 maart 2014 om 12:13

      @motoragent: Ik denk niet dat deze wagen een RWD rijkarakter zal krijgen. Net zoals bij een Smart kan men via de vering, camber en bandenmaat onderstuur uitlokken. Dus zelfs bij slecht weer zal hij eerder in onderstuur komen. Zoals je al aangaf zit de lengteverhouding/breedte helemaal niet goed om een goed controleerbaar overstuur te krijgen. De roeping hier blijft die van een stadswagen.

      Login om te reageren
  12. hillegaar zegt

    4 maart 2014 om 09:34

    leuk haaks door de bocht in een Twingo

    Login om te reageren
  13. Design_Driven zegt

    4 maart 2014 om 10:10

    “De nieuwe Twingo is 3,59 meter lang, 1,64 meter breed en 1,55 meter hoog, en is hiermee 10 centimeter gekrompen ten opzichte van zijn voorganger. TOch meldt Renault trots dat de afstand van het dashboard tot aan de achterklep maar liefst 22 centimeter groter is. What sorcery is this?”

    Het helpt dat de motor achterin ligt, dan kan het dashboard naar voren.

    Login om te reageren
  14. Mairsil zegt

    4 maart 2014 om 10:27

    Erg geslaagd, ik hoop dat Renault er hier een hoop van weet te verkopen. RWD kan ook alleen maar aangemoedigd worden natuurlijk, maar het ziet er ook praktisch uit, mooi interieur, alles klopt gewoon aan deze auto. Ook respect dat ze hem kleiner maken ipv elke generatie groter zoals de meeste merken.

    Login om te reageren
  15. ohoogeveen zegt

    4 maart 2014 om 10:34

    Will it drift?!
    http://www.youtube.com/watch?v=ImOS-7vWLWA

    Login om te reageren
  16. gash zegt

    4 maart 2014 om 12:02

    De Twingo telt na jaren weer mee. Dit wordt een succes.

    Login om te reageren
  17. mout zegt

    4 maart 2014 om 12:05

    En toen was een auto uit het A-segment opeens iets om hebberig van te worden.

    Login om te reageren
  18. deladude zegt

    4 maart 2014 om 20:39

    Dit ding heeft voor mij echt een enorm hebbe hebbe gehalte. Ziet er lollig uit, MR layout… Kan niet wachten op de RS

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North