Hèhè, daar zijn ze dan! Je kon er natuurlijk op wachten dat ook de eerste persfoto’s van de nieuwe Cayenne zouden uitlekken. UPDATE: inmiddels officieel!
Gisteren verscheen nog een scan uit een automagazine waarop de vernieuwde Cayenne van voren in vol ornaat kon worden bewonderd. We hebben nu ook een paar hi-res picca’s van de zij- en achterkant en het interieur. De nieuwe Cayenne wordt volgende week in Gèneve onthuld, dus over een paar dagen vertellen we je alle officiële ins en outs. Tot die tijd foto’s klikken en je ongezouten mening typen in de comments.
UPDATE: Vanochtend nog uitgelekt, maar inmiddels heeft Porsche de informatie inclusief prijzen vrijgegeven. Om maar met dat laatste te beginnen, de nieuwe Cayenne is er in 5 basisuitvoeringen:
- Cayenne V6 (300 pk) – 80.500 euro
- Cayenne Diesel (240 pk) – 81.990 euro
- Cayenne S V8 (400 pk) – 99.600 euro
- Cayenne S Hybrid (380 pk) – 99.990 euro
- Cayenne Turbo (500 pk) – 155.500 euro
Met een instapprijs vanaf 80.500 euro is de nieuwe Cayenne een stuk goedkoper geworden dan de huidige Cayenne, waarbij je instapt vanaf 83.100 euro. De huidige Cayenne Turbo is er vanaf 171.050 en die mag straks dus mee vanaf 155.500 euro.
Het hoogtepunt is voor Porsche Cayenne S Hybrid, die een brandstofverbruik heeft van slechts 8,2 l/100 km en een CO2-uitstoot van 193 g/km. De 380 pk sterke Cayenne S Hybrid heeft met z’n zescilinder de kracht van een achtcilindermotor en toch het lagere brandstofverbruik van een zescilinder. De hybride aandrijflijn maakt het zelfs mogelijk om de benzinemotor bij snelheden tot 156 km/uur volledig uit te schakelen wanneer geen extra vermogen nodig is om de rijsnelheid vast te houden. In deze zogenoemde ‘zeilmodus’ wordt de benzinemotor volledig losgekoppeld van de aandrijflijn, om frictieverlies zoveel mogelijk te reduceren en brandstof te besparen.
De nieuwe Porsche Cayenne is vanaf 8 mei 2010 in Europa te koop en sinds vandaag te configureren.
Sjoerd zegt
Het lijkt wel een opgeblazen Daewoo Captiva van achteren
Edge zegt
Hij oogt een stuk ingetogener dan de huidige, maar tegelijkertijd ook een stuk agressiever. Voor wat het waard is (want de Cayenne is en blijft lelijk) is ‘ie er op vooruitgegaan.
Erikkiee zegt
Ik vind het een schitterende auto! Mooier dan de oude, de auto toont nu veel frisser en uitdagender. vond de oude Cayenne er log en saai uitzien.
Erikkiee zegt
@Erikkiee:
Alhoewel de achterkant toch wat rommelig lijkt. Minpuntje.
Pixed zegt
Best wel mooi, vooral in het wit. Eén ding valt gigantisch op, en dat is hun daklijn, die toch wel heel sterke gelijkenissen heeft met Infiniti hun FX.
Rossi zegt
Voorkant is een juweeltje! Alleen jammer van de Japanse acterkant…
stanley zegt
oei! vond het oude model toch wel geslaagder… deze doet me precies wat denken aan een tiguan ofzo! nee! afknapper dit
Mr. V8 zegt
Wat een rare kont zeg.. Doet een beetje Aziatisch aan.
Nick_BE zegt
Ik dacht echt dat er een Hyundai Santa Fe of Tuscon facelift was toen ik de foto van de achterkant zag. Geen goed nieuws voor Porsche dus.
mrtn zegt
Ik vind de achterzijde een beetje een rommeltje. Maar goed, de Panamera vond ik ook niets op foto’s, blijkt ook een geil ding te zijn.
JosJ zegt
kont lijkt op die van de CR-V. Alleen is deze bij de Honda wel geslaagd….
Neus kan er mee door. interieur is er gigantisch op vooruit gegaan zo op het eerste gezicht..
GT-R zegt
Op Autoweek staan nog meer foto’s, maar echt warm word ik er niet van.
Dennis zegt
@GT-R, die hebben wij ook, maar ze zijn van zo’n beroerde kwaliteit, dat ik voorlopig alleen de hi-res foto’s heb neergezet.
Jochempie zegt
*Zucht* zeg nou zelf, heb je dit nou écht liever dan een panamera, meneer de porsche-koper?
TSI-tje zegt
Ze hebben bij Porsche zeker een ‘dealtje’gesloten met Renault. Nu Renault de Koleos uit productie nemen heeft Porsche een goedkoop partijtje achterlichten kunnen scoren.. :P
Verder blijft dit een auto die mensen óf fantastisch vinden óf een drama qua uiterlijk.
autoblogger zegt
@TSI-tje: Koleos inderdaad!
bakkerst zegt
@ Dennis,
even offtopic, “je ongezouten mening typen”
waarom worden er dan tegenwoordig steeds vaker kritische reacties naar de redactie ge-edit of zelfs helemaal verwijderd? willen jullie geen feedback uit de reactie panelen?
Laurens zegt
Errug mooie achterkant zeg. Werelds…
frarissimo zegt
Opwindend ontwerp word er spontaan slaperig van.
bakkerst zegt
ohja, ontopic,
als je dan toch moet kiezen, dan de vorige cayenne maar, deze vind ik in zowel voor als achter aanzicht veel te onrustig en veel te rommelig, en die daklijn, moest dat nou zo? hij word er zoveel goedkoper van..
Jochempie zegt
@Bakkerst: omdat vrijheid van meningsuiting een illusie is, begrijp je dat nog niet?
bakkerst zegt
@Jochempie:
dat weet ik, en begrijp ik, en het maakt me treurig, daarom baal ik er ook zo van, ik dacht dat autoblog hét laatste stukje internet was waar iedere mening telde..
en tot een paar maand geleden was dat ook zo. maar tegenwoordig wordt er niet meer naar ons geluisterd
Pvantee zegt
Ja doe hem maar in het wit!!
bakkerst zegt
en is het niemand op gevallen dat er twee verschillende auto’s op de foto staan? het duidelijkst te zien bij de voor aanzichten in wit en zwart. de witte heeft 2 lamellen in de hoofd grille, en de zwarte heeft er 4, de grille in de zwarte is veel groter, net als de inlaten er naast.
wtf, wat is hier aan ’t handje?
Unknown zegt
Een drama..
mobility-design zegt
Veel beter dan de vorige. Die was heel slecht geproportioneerd.
Die-Bolle14 zegt
Die ledjes bij de achterlichten lijken net op de achterlichten van de Carrera GT
Dennis zegt
@bakkerst: Je mening geven mag, graag zelfs, mits deze een beetje fatsoenlijk is opgeschreven en voldoet aan onze huisregels die alles behalve streng zijn.
bakkerst zegt
@Dennis:
ik draai al een poosje mee, en weet wat er wel/niet gezegd kan worden.
kort geleden een aantal taal/typ fouten aangestipt, gehele reactie verwijderd, wtf?
–edit: dat is niet de bedoeling, excuses–
in het Topic over de IND bimmer M3 werd Ahura nogal hard aangepakt
http://www.autoblog.nl/archive/2010/02/22/ind-bmw-m3-green-hell-project
hij draait toch ook al een poosje mee, levert over het algemeen goede reacties, en voegt regelmatig nuttige info toe aan een discussie, toch word hij, daar wel érg lomp aangepakt, ik zie dat soort ingrepen steeds vaker in de reactieborden..
–edit: “over het algemeen” inderdaad–
beetje jammer
Ahura zegt
@bakkerst: iets met een te groot ego en klein pikkie? :P
Ben het met je eens. Maar dan krijg je een reactie van “wij schrijven wat we willen”. Niet rekening houdend met dat het autoblog heet en dus dat je divers nieuws verwacht. Maar ik had me al voorgenomen niet meer over Duitse tuning, autoboulevard en zoveelste nutteloze spot te klagen. Heeft toch geen nut :)
–edit: goed om te lezen dat de boodschap eindelijk is aangekomen–
bakkerst zegt
@Ahura:
gewoon vol blijven houden, viva la revolucion..
BananaFlip zegt
@Ahura: Het is nu eenmaal een feit dat de Duitse autofabrikant regeren. Zij produceren de belangrijkste auto’s, de marktleiders in hun segment. Het is daarom logisch dat Autoblog hier veel over schrijft, maar ik vind inderdaad ook dat de biodiversiteit (autodiversiteit?) op de site wel wat mag toenemen. Wat betreft de tuning; van mij hoeft het niet meer.
Wat ik overigens wel redelijk kwalijk vind is dat de redactieleden weinig tot niets doen met verzoeken van reageerders, terwijl dat toch de mensen zijn die de site in leven houden.
autoblogger zegt
@BananaFlip: hoe weet je dat we niets doen met verzoeken van reageerders?
PS: veel mensen mailen ons ook en krijgen bijna altijd antwoord.
BananaFlip zegt
@autoblogger: Aangezien heel veel reacties van Ahura, waarin hij zijn mening te kennen geeft over de onbalans in de onderwerpen van de artikelen, zomaar wegge-edit worden lijkt het alsof alle kritiek die er is op de content van deze site weggehaald en genegeerd wordt. Vaak staat er dan de vermelding ‘het is onze website’, en natuurlijk klopt dat. Gebruikers kunnen niet gaan bepalen wat er hier aan nieuws verschijnt. Maar zonder diezelfde gebruikers zou de site het niet overleven. Daarom zou het misschien aardig zijn als de redactieleden serieus antwoorden en ook daadwerkelijk wat doen met de kritiek van de gebruikers. Het is inderdaad jullie website, maar zonder ons is die er niet meer. Klant is koning, weet je wel? ;)
Rick dos zegt
@BananaFlip:
Tussen kritiek leveren en zeuren zit ook een balans.
autoblogger zegt
@BananaFlip: zoals Rick Dos al aangeeft. 1 of 2x antwoorden is geen probleem, maar we gaan niet 10x dezelfde vraag (van dezelfde persoon) beantwoorden. En nu weer ontopic aub.
BananaFlip zegt
@autoblogger: Dat is inderdaad waar. Maar de oorzaak daarvan is volgens mij het negeren door de redactie. Ik denk (maar goed, wie ben ik?) dat de site erop vooruitgaat als de redactie de inhoud afstemt op de wensen van de gebruikers. Dat is moeilijk maar het is het proberen waard, denk ik.
autoblogger zegt
@BananaFlip: het is niet mogelijk om iedereen tevreden te houden. Helaas.
Ahura zegt
-edit: nu weer ontopic aub-
BananaFlip zegt
@autoblogger: Ik vind het erg jammer dat je het niet wilt proberen.
Ahura zegt
@autoblogger: “het is onze blog dus wij bepalen wat er komt” vind ik anders een behoorlijk zwak antwoord. Ik lees de laatste tijd sowieso vaker commentaar over het aantal (Duitse) tuningnieuws, nietszeggende celebtopics en sommige topics die eig niets met auto’s te maken hebben. Ipv je ego te beschermen kan je idd ook eens gewoon naar het publiek luisteren. En een voorkeur voor een merk is prima maar als ik een blog als dit had zou ik ook het niet continue over Mazda hebben. Alles moet netjes verdeeld worden imo.
–edit: dat is jou mening inderdaad, je kent de onze–
sab993s zegt
@bakkerst: Die donkere is een Turbo en die witte niet.
sab993s zegt
Enne, dit is de mooiste SUV van het moment. (zover SUV’s mooi zijn natuurlijk)
Göran zegt
Inkopen gedaan bij opel?
achterkantlichten van de insignia tourer?
Dimglor zegt
Wow wat is ie lelijk….
Het interieur is wel mooi, net als dat van de panamera, maar het exterieur…
Neen niet echt…
En wat is dat met die achterlichten????
florisw zegt
Ik zou hem wel doen! Mooi interieur ook. Alleen vind ik wel dat op foto 1 erg veel letters op de achterzijde prijken. Met porsche-logo had hij in mijn ogen beter tot zijn recht gekomen.
Ahura zegt
Die niet turbo ziet er behoorlijk suf uit. Doet me niks
kraakensmaak zegt
Die Turbo is toch wel erg dik met die velgen en in die donkere kleur!
laurens324 zegt
veel lelijker kon je hem niet maken, hij is nog steeds niet de mooiste, met name het interieur vind ik wel zeer mooi
zdev zegt
Ik zou ze wel even in het echt naast elkaar willen zien staan, de oude en de nieuwe. Ben er nog niet over uit, het lijkt vooralsnog een beter design.
marek zegt
dat interieur is nog lelijker dan van de q7 x5 ml echt lelijk. dit kan je toch geen nieuw model noemen? ik vind het meer een minimale facelift en nog een lelijke ook. Ik vond de cayenne al niks en nu nog steeds niet porsche laat het suv maar over aan audi en vw die zien er mooier uit! geef mij de nieuwe touareg maar
massarati zegt
Een goed geslaagd ontwerp, zowel voor- als achterkant.
Hij oogt minder groot, dus minder lomp, dus minder milieuvervuilend…zo lijkt het dus. Want de grote SUV’s kunnen echt niet meer anno 2010. (zie Hummernieuws)
DePannekoek zegt
zijkant doet me denken aan de VW tiguan
kraakensmaak zegt
Trouwens die witte is volgens mij de Hybrid?! Zie kentekens Turbo heeft kenteken 500 en heeft 500pk, de Hybrid heeft gecombineerd 380pk, dus ik denk dat de witte Cayenne de Hybrid is.
florisw zegt
@kraakensmaak: Scherp man! Ik denk het ook ja. Volgens mij staat er op dat voorscherm ook een badge met “hybrid” er op.
Sebazzz zegt
Slightly mooier (lees: minder afgrijselijk) imo.
Treff zegt
ik had mijn twijfels bij het idee dat ze de Cayenne gingen verbeteren!! maar ze konden het niet beter doen, wat een plaatje :-) de achterkant is wel even wennen, maar dat is een mooi design!
Ramshoek zegt
Ik heb er een vreselijke hekel aan als Autoblog bezoekers bij het aanschouwen van de eerste afbeeldingen van een nieuwe auto, meteen met vergelijkingen komen. Maar nu ontkom ik er zelf ook even niet aan. Ik zeg : Infinity FX
florisw zegt
@Ramshoek: Doe het dan ook niet ;-)
Thomas Bol zegt
Zowel voor- en achterkant, zijn heel erg geil! En dat interieur.. wauwie, smullen! <3
911GT2 zegt
Ik vind hem ok… seal of approval ;)
OJ zegt
Genève is met een streepje op de 2e E (Y)
Jantje_555 zegt
het is wel weer een beest, maar de achterkant staat me niet zo aan. Zoals eerder gezegd, precies een Captiva, en op de andere foto lijkt hij precies op een infiniti
Johan-SV zegt
ik moet er aan wennen
Hendrik zegt
Porsche heeft deze variant ontworpen met een dikke knipoog naar de Aziatische en Amerikaanse markt!
Kvgorp zegt
Die recht opstaande ventilatie roosters wordt echt een hype lijkt wel. De nieuwe focus heeft ze ook en die Chevrolet Aveo sedan van gisteren ook al.
Ik moet er nog aan wennnen maar ik zeg niet dat ik het lelijk vind.
Enzo R zegt
Lelijk! Epic Fail! De zijkant lijk wel van audi en de achterkant is nog veel erger!!
Stefan00 zegt
Geslaagd!
Weetoch zegt
–edit: nutteloze bijdrage–
petervd3 zegt
Ik vind hem mooi geworden!
Alleen die luchtroosters in het interieur zijn iets te opvallend aanwezig door die lichtere kleur.
Bert zegt
hahaha, vet hoor zon diffuser…. dat zal wel een bakkie downforce genereren!
Wat zijn ze toch diep gezakt daar zeg.
northspotting zegt
Hij valt me 100% mee moet ik zeggen, hoewel ik de huidige en groter uitziende Turbo mooier indrukwekkender vindt. Dit had afgezien van de lichtunits ook de nieuwe ML** AMG kunnen zijn.
P zegt
Wauw hij is echt minder lelijk.
Doet me nu nog meer denken aan een giftige kikker
Dimitr S. zegt
van ver lijkt die achterkant op een FORD!
Maar hij is wel proper en int echt nog beter denk ik/hoop ik
boxster zegt
Wat een afschuwelijke achterkant en wat een lelijk interieur. Voorkant wel een verbetering t.o.v. het vorige model.
Vlammende zegt
Dikke Hyundai! :P Achterkant ziet er totaal niet uit :P
karate kameel zegt
het lijkt net of die kleiner is dan de huidige cayenne..?
Bonnoh zegt
@karate kameel: ja dat dacht ik ook
Maar de achterkant en de binnenkant zijn wel mooi maar dan zie je de voorkant en dan denk je: AAAAHHHH
kraakensmaak zegt
UPDATE: Hij is officieel door Porsche vrijgegeven, staat nu ook in de configurator inclusief Duitse prijzen op http://www.Porsche.de en de specs zijn er ook.
Turbo heeft 500pk en 700nm, 0-100 in 4,7 sec. en een top van 278km/h.
groente zegt
hoog gemballa/tunert/newkids gehalte….
Hoppaa zegt
Die achterkant is typisch een Subaru.
Supreem zegt
Op typografisch vlak is het achteraan een echte rommelboel.
Eric zegt
opgeblazen VW Tiguan!! Dashboard van de Pana staat hem wel goed. In de loop van 2010 en 2011 weer een hoop tuners die hun ding doen en je kent de rest vh.verhaal. Boring….
Beter hun instap Porsche in Geneve onthult.
mstwijchen zegt
Zeker weten Geslaagd!
Ollie-j zegt
Moet hem nog even in het echt zien, maar ziet er mooi uit! :D
Marijn zegt
–edit: dank u, betreffende reactie is verwijderd–
Ontopic: Mooie auto, vind hem er beter uitzien als het huidige model. Beetje jammer van de achterkant! Wil hem graag irl zien en hem dan nog eens beoordelen.
Canguro zegt
Wanneer heeft een autofabrikant het lef deze (volkomen overbodige) SUV’s ALLEEN nog als hybride uit te brengen?
marek zegt
is er dan echt niemand die het interieur van porsche er goedkoop uit vindt zien?
Heel saai, sommige merken van tussen de 30-40 euro hebben een mooier en spannender interieur, ik heb niet veel met porsche maar het zijn aardige auto’s maar het interieur is echt vreselijk
BananaFlip zegt
@marek: Goedkoop? Dat zie ik er niet in. In mijn ogen is het juist erg stijlvol. Dat komt ook door de lichte kleur natuurlijk, maar het ziet er nou niet goedkoop uit.
meinertt zegt
alleen de achterkant iets minder, maar wel mooi :)
Megakix zegt
Dat de instapprijs een stuk lager ligt…zou dat niet te maken kunnen hebben met de zwaar verlaagde BPM per 01-01-2010 ?
BananaFlip zegt
Helaas zijn de voorbumpers er niet op vooruit gegaan, maar de achterkant en het silhouet zijn nu echt wel mooi geworden. Hoewel ik nog steeds vind dat dit een verkeerde auto is, is er wel vooruitgang te zien.
Dimglor zegt
Ik heb nu nog eens alle foto’s bekeken en sorry, hij blijft er achteraan uitzien als een goedkoop chinees/koreaans product…
Jammer voor Porsche en hopelijk voor ons zal dit ding niet goed verkopen ;)
RainierS zegt
hij staat gewoon in de configurator!
BananaFlip zegt
@RainierS: Hij is ook al officieel.
mashell zegt
Stukken sportiever dan vorige en wat een mooi interieur! SUV’s worden weer helemaal in.
Pol zegt
Doet me denken aan een Kia of zo langs achteren. Trekt op niks.
audiracer zegt
@RainierS
Daar ga ik zo dus even kijken.;) Ik vind het verder een mooie SUV, maar de achterkant doet gewoon niet als een Porsche aan. Stel dat het van een ander merk was, klopte het totaal plaatje helemaal…
Bakpao..lover zegt
Wat een Kei gaaf ding
jan zegt
Dra-ma-tische achterlichten. De lelijkste Porsche in tijden (wellicht ooit?)
RainierS zegt
ik ben Fan!
stuk minder ordinair als zijn voorganger
technopatat zegt
Ben ik nu de enige die vind dat Porsche de voorlichten van de panamera op een oude cayenne heeft gezet? Achterkant is op foto wat overdone, maar zal in het echt wel schelen…
En @bakkerst: ik heb nog nooit een reactie verwijdert gezien van mezelf, gewoon zorgen dat alles op een propere en goed uitgelegde manier er staat, en dan
is autoblog in mijn ogen een heel redelijk blog!
autoblogger zegt
@technopatat: dank u!
Windhoos zegt
Ik vind hem ook een stuk mooier dan zijn voorganger, ook de achterkant ;-)
BananaFlip zegt
Hmmm… het gele kleurtje is wel lekker.
BMW_Li zegt
Ik vind hem zelf een stuk mooier dan de oude cayenne, maar hij lijkt inderdaad veel op de Aziatische SUV’s.
porsche_fan zegt
ik vind hem nu al gaaaaaaaaaaaaaaf!
justin zegt
Ach ja, bij de eerste foto’s van de nieuwe Panamera waren de commentaren ook niet van de lucht; een schijtende hond was nog zo’n beetje het meest vriendelijke commentaar bij het aanzien van de foto’s. Nu hoor je toch al lovende woorden van mensen die hem in het echt hebben gezien. Even afwachten maar tot die voor je staat….
Gio zegt
Het interieur is TOP. Ik ben totaaaaaaaaaal nie voor porche, liever de italianen, maar dit is toch wel wree wree deftig. Kzou hem kopen enkel voor het interieur. Is toch zalig! Jaja, als er binnen nu en 1-2 jaar geen andere suv uitkomt met deze features weet ik wel wat er mij te doen staat. Nu nog benieuwd naar wat de nieuwe Q7 zal worden, of de Lexus.. We’ll see then! Maar idd, het interieur is echt top.
a.r. zegt
lijkt op een Renault Kalos. En nee das geen compliment.
DavidZ zegt
Interieur ziet er stukken beter (mooier en hoogwaardiger) uit dan dat van de eerste generatie.
DRU zegt
De voorkant is echt mooier geworden, maar ik heb nog wel wat puntjes van kritiek. De oude achterkant was namelijk echt veel bruter en angstaanjagender icm het turbogeluid. Rrr.
BananaFlip zegt
@DRU: Porsche heeft de Panamara idd ook helemaal volgeschreven aan de achterkant, maar bij deze Cayenne is het nog meer in een klein hoekje gepropt.
citro-feel zegt
@BananaFlip + DRU: ja, maar als je bij Porsche een nieuwe wagen besteld kan je kiezen of de modelnaam vermeld wordt of niet. bij de meeste modellen wordt dat niet gedaan, maar bij deze kan het mss wel wat vaker voorkomen…
Stefje zegt
Panamera interieurtje… mooi!
Enzo R zegt
Die achterkant lijkt trouwens echt op een Citroen C5!!
Crotchrocket zegt
Het blijft een fout hok.
Alwood zegt
vooral de vergelijking met een Koleos vind ik eigenlijk wel treffend :-P Verder blijft de Cayenne een vrouwenauto, dus lijkt me prima zo. Eventueel kan de man voor een Panamera gaan.
Nagel zegt
Stukken beter als de vorige cayenne. Iets minder agressief. Wat de vorige te veel had.
G.P.h zegt
Wat een lelijke Japanner!! Die neus is echt lelijk en de achterkant is gebaseerd op een Chevrolet Captiva en een Hyundai Santafee of Tucson! Dit moet wel heel gek lopen wil dit net zo’n succes worden als het vorige model! Wat een miskleun!
Hennep zegt
Ik geef pas een oordeel als ik ‘m in het echt heb gezien (net als bij de Panamera).
blokker5 zegt
Waarschijnlijk officiele beelden?
http://www.youtube.com/watch?v=zjqcamp5V_k
Helaas zonder motorgeluid.
Beelden dat hij getest wordt in de woestijn: (dat kan hij dus weer wel)
http://www.autojunk.nl/2010/02/de-nieuwe-porsche-cayenne-2
–edit: is inmiddels bij het artikel geplaatst–
Davidov zegt
Bleh @ de achterkant. Precies een Mondeo inderdaad. Wel fijn natuurlijk dat hij flink goedkoper is dan de vorige generatie.
@blokker5: Hoe bedoel je kan hij dus wel? De eerste generatie Cayenne kon ook al prima door woestijnzand rijden :P
PCCB zegt
Ziet er veelbelovend uit. Een forse verbetering. Wellicht kan je wel het ‘Porsche’ en/of ‘Cayenne’-logo eraf houden wanneer je’m bestelt. Zo ziet hij er minder druk uit. Het interieur moet je denk ik wel eerst in het echt zien, want dat configurator-beeld is ook niet alles.
Dennis zegt
@blokker5: De bewegende beelden staan ook op Autojunk. Zie de linkjes in bovenstaand bericht.
Willem zegt
Dit is toch wel zeer VW achtig
SUF zegt
Ik begrijp het niet…je hebt dan de kans om met een goed gevulde portefeuille een Porsche Showroom binnen te stappen en dan rij je buiten met een mini-bus.
Gio zegt
@SUF:
Als je zelfstandig bent en je vervoerd bijvoorbeeld textiel dan is dit wel handig? Anders moet je opteren voor een touring of een Avant. Idd een lang ding. In ieder geval, er zijn maar weinig alternatieven.. Je hebt niet zoveel alternatieven van Premium SUV. Bon, voor dezelfde ruimte heb ik dan ook liever de panamera. Maar wat kosten die dingen? Idd 100k is de goedkoopste.
Trouwens, die prijs voor de diesel. Begrijp het niet goed. 80k ? De vorige generatie van 3.6 V6 Diesel met 240 pk komt op 55K ? Kan toch nie kloppen??
tom smits zegt
dit is geen porsche meer… :'(
akif7 zegt
als we de nieuwe en de oude cayenne mixen heb je brute cayenne
Lucb zegt
Het is mooi, alleen de achterkant is te Renaul Koleos meets Panamera
rwd zegt
heel jammer van die Audi velgen, nu is het wel heel duidelijk een VW HOK geworden. Ook idioot zijn die schakelaars aan het stuur. Waarom niet gewoon mooie paddles zoals andere premium merken ook doen?
sjors zegt
egt jonge,die achterkant is zo verprutst
Kuukske zegt
Prachtig wagen! Beter dan de huidige!
Fout zegt
Véél beter dan de vorige, het pre-fl model was echt een gedrocht. De fl heeft veel goedgemaakt maar het model was toch al wat aan het verouderen. Veel fijnere en delicateren lijnen, de achterlichten konden wel iets minder opvallend maar ze zijn zeker niet lelijk.
Flamingo zegt
Officieel een nachtmerrie!
ik vond de vorige veel en veel mooier. Dit is duidelijk een panamera achtige
interieur vind ik overigens, net als bij de panamera, best mooi
VRESELIJK!
Flamingo zegt
@Flamingo: hijs toch wel vet ;)
Freude_am_Fahren zegt
Ik ben nooit een fan geweest van de cayenne, ook nu niet. Ik vind de achterkant niet echt geslaagd en de voorkant is ook wat wennen. Maar ik moet hem eerst echt zien voor ik hem kan beoordelen.
Jipp zegt
ziet er goed uit, komt na de touareg op plaats 2 mooiste suv’s!
1'er Reihe zegt
Wat mij betreft zijn er 2 mooie SUV’s bij VAG: De Touareg en de Q5. Nog mooier vind ik de Volvo XC60 en de BMW X5, maar in het algemeen heb ik persoonlijk nooit het nut van SUV’s begrepen, en heb ik veel liever een auto met een laag zwaartepunt.
Freude_am_Fahren zegt
Het enige dat ik goed vind aan deze cayenne is dat het brandstofverbruik efficienter is geworden. Maar ik blijf “sportieve SUV’s” belachelijk vinden.
Die hybride cayenne, die vind ik helemaal goed. Als er wagens zijn die zeker hybride moeten zijn, dan zijn het wel de SUV’s!
Flamingo zegt
@zdev
Ik denk echt niet dat je dat wilt zien. Dan zie je pas wat een kuthok dit is.
nee je hebt gelijk, zet ze eens naast elkaar
Banaan911 zegt
Hij heeft te veel weg van een Hyundai santa fe :(
Ahura zegt
ARRGH! Wat lelijk!
Ahura zegt
“Het hoogtepunt is voor Porsche Cayenne S Hybrid, die een brandstofverbruik heeft van slechts 8,2 l/100 km en een CO2-uitstoot van 193 g/km”
.
Uhm oke.. leuk.. en nu? Valt ie in de 14/20% bijtelling? Nee? Oh wat boeit die hoeveelheid gram uitstaat dan? ;)
Vincent996 zegt
De achterkant (licht units) is niet echt Porsche. De voorkant dan weer wel. (Panamera) Het stoere interieur van de Panamera is gelukkig ook hier terug te vinden. Ik denk dat het weer een succes nummer wordt. Nu alleen nog even in het echt zien, dan kan ik er pas een objectief oordeel over vellen.
Ahura zegt
Voor de liefhebbers; de uiterlijke verschillen tussen een S en een Turbo
Ahura zegt
En de oude en nieuwe:
Gelukkig niet meer die afschuwelijk kitscherige chromen raamstijlen? De algemene vorm van de nieuwe ziet er wel een stuk beter uit. Maakt de huidige gelijk gedateerd
BMW über alles zegt
Het bewijs dat iets lelijks altijd lelijker kan…
RobinS zegt
Gloeiende gloeiende weer geen normale schakelflippers aan het stuurhuis maar “weer” van die irritante k*t knoppen op het stuur. Werkelijk ongelooflijk vrijwel zo’n beetje alle journalisten verfoeien die ondingen alsmede klanten maar ze doen er geen ruk mee. Verder geslaagde auto al kun je wel zien dat de grootste afzetmarkt China is geworden.
Majinstar zegt
1 woord: Lelijk !!!!!!
Apache zegt
lijkt mij wel hierop:
citro-feel zegt
OMG! de vorige vond ik wel iets hebben, maar dit…
De achterkant lijkt wel een omhooggetrokken Mondeo break…
GLTSRY zegt
Het kan aan mij liggen, maar het oude model oogt wat groter.
Verder niks op aan te merken sinds de panamera heb ik veel meer sympathie gekregen voor Porsche.
Flamingo zegt
@Apache
hij lijkt juist ,op de een of andere manier, meer op een prooidier vind ik
F612S zegt
Krijgt ie ook een pdk bakkie??:D Zou wel leuk zijn.
PimmesJP zegt
Dat dashboard vind ik zo vet hé!
RenesisHP zegt
Toch wel lullig dat een MX-5 een Porsche kan slopen bij een stoplichtsprintje.
Rick dos zegt
Tsja….zit een beetje te twijfelen….vind ik ‘m nou mooi omdat het een verbetering is op het oude, ergo; dat zegt dan dus niks, of is ie gewoon nog steeds lelijk.
Dennis21 zegt
porsche moet gewoon de echte 2zitters maken…dit ziet er niet uit vooral die achterkant..(land-rovers maken toch ook geen sportwagens?)
kan me trouwens niet voorstellen dat iemand deze wel mooi vind en een X5 niet :)
Stan zegt
Mooie auto en de achterkant heeft idd wat weg van de Renault Koleos.
killioq zegt
en het woord steeds lelijker, hebben ze dan niet van de panamera geleerd of moeten ze zonodig ons kipppenvel bezorgen. lelijk
FeRaRi zegt
lelijk het heeft trouwens de achterlichten van de panamera die in mijn ogen wel geslaagd is ;)
Citrofiel zegt
Toch, hij ziet er een stuk minder lomp uit dan de huidige, en dat kan ik alleen maar als positief bestempelen.
Esprit_de_Flandre zegt
Porsche kopieert deze Sjinees: de Brillance BS4
Stout Stout Stout!
Ahura zegt
http://www.autoblog.nl/huisregels staat trouwens niets over in dat je geen commentaar mag leveren op de inhoud van de posts ;) Daarbij vind ik het gedeelte “Overbodig” nogal lachwekkend aangezien de redactie zelf tig keer strooit met “epic fail” en dat soort YouTube/GeenStijl onzin. Hou het niveau zelf dan ook wat hoger.
autoblogger zegt
@Ahura: De redactie van Autoblog neemt zich het recht voor om bovenstaande huisregels naar eigen interpretatie en goeddunken toe te passen. Discussie erover heeft geen zin.
autoblogger zegt
Ivm mensen die de auto graag willen vergelijken met vorige model:
http://www.autojunk.nl/2010/02/de-nieuwe-cayenne-performance-vergelijking
GLTSRY zegt
Zal wel weer goed rijden en een hoge verkoopaantal opleveren gezien het vorige model een succes was. Ondanks dat ben ik niet kapot van het design.
SUV van een porsche hoort onderscheidend te zijn, maar dat is deze auto jammer genoeg niet. Ik zal de Touareg boven de Cayenne verkiezen en waarom? Simpelweg omdat ik de Touareg mooier vind, het is een betere trekauto, offroad is die beter en natuurlijk wat ook belangrijk is de Touareg zal minder duur zijn
BananaFlip zegt
@GLTSRY: Eigenlijk hoort Porsche natuurlijk helemaal geen SUV te maken. De Touareg is dan idd een betere optie, maar Range Rovers en G-Klasses zijn de enige echte SUV’s.
GLTSRY zegt
@BananaFlip daarin heb je wel een punt idd waarmee ik het gedeeltelijk eens mee ben, maar het is de realiteit.
Als men kijkt naar de modellen van Mercedes; GL, ML, GLK. BMW: X5, X3,X1 Audi Q7, Q5. Is er wel eigenlijk behoefte aan al deze modellen? De automarkt is een hele brede markt. De koper heeft een uitgebreide keuze waaruit hij kan kiezen. De andere automerken doen gezellig mee met het op de markt brengen van SUV’s en mini SUV’s en het blijft maar doorgaan.
Ik bedoelde meer auto’s van Porsche die onderscheidend horen te zijn. Waarom zou je anders zoveel geld neerleggen als die niet of nauwelijks anders zijn.
Tommaso zegt
Bedoeling van Porsche was de Cayenne wat kleiner te laten lijken nu de hype van de uber SUV beetje over is.
Vind dat ze daar wel in geslaagd zijn.
Heb verder niks met dit soort automobielen die in mijn ogen totally useless zijn.
Reed op wintersport achter twee Belgische auto’s op een besneeuwde bergpas. De ene een X5 en de ander een Cayenne.
Die waren bang om van de berg te vallen met die mastodonten dus ben ze maar snel voorbij gegaan.
Zoals ik al zei totally useless die auto’s.
Vjeur zegt
Het blijt een opgeblazen beetle die Porsche Cayenne