• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prijs Renault Twingo bekend: voor 10k heb je een RWD-auto

Auteur: ricardo, gepost 3 juli 2014 om 17:04 – 41 Reacties

Afbeelding Prijs Renault Twingo bekend: voor 10k heb je een RWD-autoAfbeelding Prijs Renault Twingo bekend: voor 10k heb je een RWD-autoAfbeelding Prijs Renault Twingo bekend: voor 10k heb je een RWD-autoAfbeelding Prijs Renault Twingo bekend: voor 10k heb je een RWD-autoAfbeelding Prijs Renault Twingo bekend: voor 10k heb je een RWD-autoAfbeelding Prijs Renault Twingo bekend: voor 10k heb je een RWD-autoAfbeelding Prijs Renault Twingo bekend: voor 10k heb je een RWD-autoAfbeelding Prijs Renault Twingo bekend: voor 10k heb je een RWD-auto

Prijs Renault Twingo
De Franse stadsauto heeft een Nederlandse prijs gekregen.

Met de derde generatie van de Twingo gaat Renault de concurrentie aan met de Fiat 500 en het olijke PSA/Toyota-trio. Echter, de 3,59 meter lange Fransoos is de enige in het gezelschap die de motor achterin heeft liggen, en dus de achterwielen aandrijft. RWD in een stadsauto, het kan weer.

Authentique, Expression en Dynamique

Goed, de prijzen. Vanaf september levert Renault de nieuwe Twingo uit met keuze uit twee benzinemotoren en drie uitrustingsniveaus. De goedkoopste is de Twingo SCe 70 Stop & Start in Authentique-uitvoering, die gaat voor €9.990 weg. In de standaarduitrusting zitten onder meer zijairbags, elektronische stabiliteitscontrole (ESC) met tractiecontrole (ASR), Hill-start assist en led-dagrijverlichting.

Voor een rug meer kun je de Expression-uitvoering aanvinken, die wél elektrische ramen voor heeft, naast een verstelbaar stuurwiel en in delen neerklapbare achterbankleuningen. Verder komt-ie met het nieuwe multimedia-systeem R&GO met DAB+ radio. De voorlopige topper wordt de Dynamique-uitvoering, verkrijgbaar vanaf € 12.790. Deze heeft airco, cruise control, Lane Departure Warning en lichtmetaaltjes.

De nieuwe Twingo is 3,59 meter lang, 1,64 meter breed en 1,55 meter hoog, en is hiermee 10 centimeter gekrompen ten opzichte van zijn voorganger. De afstand van het dashboard tot aan de achterklep is wel 22 centimeter toegenomen.

Specificaties motoren

MotorVermogen Koppel Motorinhoud
SCe 7070 pk (51 kW)91 Nm999 cm3 over 3 cilinders
TCe 90 (turbo)90 pk (66 kW) 135 Nm899 cm3 over 3 cilinders

Met deze prijzen ligt de instapversie van de Twingo slechts een fractie boven de de Citroën C1 en de Peugeot 108, die bij respectievelijk €9.490 en €9.690 beginnen. De Aygo gaat € 9.695 kosten. De concurrent uit Italië, waar Renault volgens Lapo Elkann het design vandaan heeft, begint bij €11.500.

Ook interessant!

  • Video: hoe komt die Renault Twingo daar terecht?
  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Speciale Twingo
    Speciale Twingo laadt je smartphone op
  • Hoppetee
    Klaar met files? Probeer dan deze vliegende Renault 4

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Renault, twingo

Vorig bericht: « Volkswagen Scirocco III – occasion video & aankoopadvies
Volgend bericht: Audi A3 Sportback e-tron (7% bijtelling) kost €39.700 »

Lees Interacties

Reacties

  1. lamborgfan zegt

    3 juli 2014 om 17:11

    Ik wil hem! Wel in een lekker kleurtje..

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      3 juli 2014 om 17:15

      @lamborgfan:
      Ik ook, maar dan wel de turbo met een chippie, dan zeg ik gewoon dat het de auto van mijn vriendin is..

      Login om te reageren
      • schellekens006 zegt

        4 juli 2014 om 12:35

        @tupperware: of van je vriend

        Login om te reageren
    • robert110 zegt

      3 juli 2014 om 18:03

      @lamborgfan: Ik niet, ik hou niet van apparaten die Hallo zeggen.

      Login om te reageren
    • csx3000 zegt

      3 juli 2014 om 19:40

      @lamborgfan: Dat is wel heel bescheiden voor iemand die fan is van Lambo.

      Login om te reageren
  2. knipperlichtje zegt

    3 juli 2014 om 17:16

    Dan neem ik toch aan dat je doorspaart voor een TCe 90 met airco en cruise control. Dat zijn toch vrij elementaire zaken en het koppel van de TCe is veel hoger. Vooruitstrevend van Renault trouwens dat ze DAB+ op de kleine stadsrakker gaan leveren.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      3 juli 2014 om 17:30

      @knipperlichtje:
      Yep, maar dan zonder airco cruisecontrol en meer van die vermogen slurpende/ gewicht toevoegende meuk.
      TC+ESP eruit, straffe veertjes eronder, 125PK en hoeken met dat hok..

      Login om te reageren
  3. daniel23ccx zegt

    3 juli 2014 om 17:23

    Misschien een rs versie en je hebt de perfecte auto!

    Login om te reageren
  4. mauricerma zegt

    3 juli 2014 om 17:29

    Will it drift ?

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      3 juli 2014 om 22:46

      @mauricerma: Alleen als de ASR en ESC uitschakelbaar is. En met de doelgroep en het marktsegment in gedachte nemend vrees ik het ergste…

      Login om te reageren
  5. gash zegt

    3 juli 2014 om 17:32

    Nu wachten op een Handige Harrie die er de 2.0i-16v uit de Clio RS in lepelt.

    Login om te reageren
  6. brianrs zegt

    3 juli 2014 om 17:40

    please maak een nieuwe RS van de twingo. Dan ben ik weer verkocht.

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      3 juli 2014 om 20:11

      @brianrs: Was er van de vorige ook, dus denk dat ze hier ook wel een RS variant van gaan maken!

      Login om te reageren
  7. nielsvanderweiden zegt

    3 juli 2014 om 17:47

    Ook al vanaf pakweg tien mille! Het lijkt erop alsof de fabrikanten een beetje beu zijn van de waardeloze marges op deze karretjes.

    Login om te reageren
    • sprankel zegt

      4 juli 2014 om 03:20

      @nielsvanderweiden:

      kuch kuch, 3000 euro.

      Zei ik nu iets? Ik dacht even dat ik verklapte hoeveel het kost om een stadswagen van de band te laten rollen. Nee dat zal ik wel niet gezegd hebben.

      Uiteraard R&D niet meegerekend noch de kost van een te onderhouden dealernetwerk Of het transport of etc. Maar als je in volume kan pompen + belachelijk dure onderdelen kunt verkopen + winst uit verkoop van slijtage gevoelige onderdelen nog meer dan genoeg winst.

      Had ik nu ook verklapt dat het bij een premium merk was? nee dat zou ik nooit durven.

      Login om te reageren
  8. ds3thp zegt

    3 juli 2014 om 18:11

    Ik zou hem eerst eens in het echt willen zien! De styling is apart, maar misschien valt dat reuze mee in het echt!

    Altijd leuk zo’n achterwiel aangedreven rakkertje!
    TCe met 90pk zal al best vlot zijn, met een chipje naar /- 110pk zal het alleen maar leuker worden!

    Login om te reageren
    • Ferry_76 zegt

      3 juli 2014 om 18:43

      @ds3thp: Op het Concours het Loo stond er een rijtje, maar om eerlijk te zijn: Zonder al die streepjes en kleurtjes en extra’s is het best een saai wagentje.

      En voor iedereen die denkt dat dit een leuke auto is met RWD, lees de tests van de huidige Clio RS maar eens; door alle elektronica gewoon een saaie hot hatch geworden helaas.
      Renault zal hier echt geen tweede A-klasse fiasco van willen maken dus echt spannend zal deze Twingo echt niet zijn.

      Login om te reageren
      • roppp zegt

        3 juli 2014 om 18:50

        @Ferry_76: het is ook wel opvallend dat ze op de persfoto’s geen enkel exemplaar van dichtbij laten zien zonder streepjes of andere plakkers.

        Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        3 juli 2014 om 19:56

        @Ferry_76: wat heeft de A klasse daar mee te maken dan, dat is en was gewoon een voorwielaandrijver…

        Login om te reageren
        • Ferry_76 zegt

          3 juli 2014 om 20:21

          @jaapiyo: Bedoelde dan ook meer Elandtestachtige resultaten, trouwens net zo als bij de eerste Smart.

          Login om te reageren
      • Lohran zegt

        4 juli 2014 om 00:50

        @Ferry_76: Ik heb de huidige Clio RS gereden en die is echt niet saai hoor. Toegegeveb, hij is meer op dagelijks gebruik gericht (automaat, redelijk comfy) maar rijdt super. Ben er mee naar de Ardennen geweest en daar flink gespeeld :)

        Login om te reageren
  9. E34M5Touring zegt

    3 juli 2014 om 18:24

    Twingo V6. Twee van die blokkies aan mekaar. 2.0l 6pitter, rwd, RS fenderflares etc.
    Maar goed, een 140pk variant van de Tce zou een leuke RS kunnen zijn.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      3 juli 2014 om 22:12

      @E34M5Touring:
      Dit met een koets van een Twingo?

      Lijkt mij wel lachen..

      Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        4 juli 2014 om 09:51

        @tupperware: heb die van dichtbij gezien bij Brabus. Mocht er helaas niet in rijden vanwege ontbreken wegtoelating. Had zelf een ‘gewone’ Brabus roadster. Leuke auto.

        Login om te reageren
  10. Ram-G-maN zegt

    3 juli 2014 om 18:25

    Dit gaat geheid een succesnummertje worden!
    Wanneer komt de RS?

    Login om te reageren
  11. mrB zegt

    3 juli 2014 om 19:00

    Over een jaartje of 2 word dit denk ik mijn eerste lease-auto. Met een beetje mazzel leuk aangekleed. Twingo gay of niet, ik vind deze echt gaaf, geel of rood graag! Of zo’n blauwe twin run

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      3 juli 2014 om 19:19

      @mrB: Niks gay’s aan. Heb er is omheen gelopen tijdens Concours de Elegance in Apeldoorn laatst, echt een leuk fris ding. En ook wel gegroeid tov de vorige.

      Login om te reageren
      • csx3000 zegt

        3 juli 2014 om 19:49

        @E34M5Touring:

        Het is tijd dat je weer een M5 koopt, je petrolhead gehalte is flink aan het dalen.

        Laat je niet gek maken!

        Login om te reageren
  12. dino246gt zegt

    3 juli 2014 om 19:53

    Alleen jammer van de kleine kofferbak. de kofferbak is net zo groot als die van een smart fortwo

    Login om te reageren
    • bierbuik zegt

      3 juli 2014 om 22:31

      @dino246gt: tot nog toe kon je bij twingo’s de achterbank een cm of 30 verschuiven, scheelt behoorlijk in de bagageruimte.
      Overgins kunnen er alleen mensen zonder benen achterin zitten als je kofferbak vol zit, maar dat terzijde

      Login om te reageren
  13. dino246gt zegt

    3 juli 2014 om 20:40

    De Expression en Dynamique zijn ook te krijgen met een 0.9 TCe driecilinder met 90 pk. De prijzen komen dan uit op respectievelijk € 12.190 en € 13.990.

    Login om te reageren
  14. toyotafortuner zegt

    3 juli 2014 om 20:43

    Ziet er erg leuk uit! Maar zeker weten doorsparen voor de 90pk versie

    Login om te reageren
  15. branko zegt

    3 juli 2014 om 20:55

    Komt ie ook met automaat?

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      3 juli 2014 om 22:14

      @branko:
      Ik ben bang van wel, gelukkig heb ik inmiddels interieurfoto’s gezien met 3 pedalen en een handbak.

      Login om te reageren
  16. meneersander zegt

    3 juli 2014 om 22:56

    Dus je zult minstens 12k uit moeten geven aan een fatsoenlijke Twingo…

    Login om te reageren
  17. Kvgorp zegt

    4 juli 2014 om 00:02

    5 deuren in een twingo blijft een raar gezicht. Net als die rare A1 en mini met 5 deuren. Maar ja “men” wil het.

    Login om te reageren
  18. ThomasBol zegt

    4 juli 2014 om 07:24

    Op autoweek live was deze rakker naast de nieuwe C1 te zien. Omdat de Twingo ernstig hoger en smaller is dan de genoemde concurrent lijkt ie een beetje op een brommobiel..

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      4 juli 2014 om 15:29

      @ThomasBol: Heb je hier toevallig een foto van?

      Login om te reageren
  19. White_Lightning zegt

    4 juli 2014 om 09:15

    Freude am Fahren op z’n Frans (als de ESC en ASR uitkunnen natuurlijk)

    Login om te reageren
  20. Jochempie zegt

    4 juli 2014 om 16:01

    Voor 10k had je natuurlijk al een nieuwe RWD auto… Z’n technische voorloper, de Smart Fortwo..

    Voor minder heb je overigens ook al een RWD auto uit de Renault stal, de Twizy…

    Login om te reageren
  21. Hupke zegt

    4 juli 2014 om 21:27

    Guitig autootje maar ik vermoed dat er toch beter te vinden is in die prijsklasse, ook op gebied van fun-factor.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North